هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403
ساعت 16:43
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 30 فروردين 1403 ساعت 21:03
پنجشنبه 30 فروردين 1403 20:42 ساعت
2024-4-18 21:03:13
شناسه خبر : 379578
وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در بدو ورود به استان سمنان از طرح ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی در گرمسار به عنوان بزرگترین سیلوی ذخیره گندم در شرق کشور بازدید کرد.
وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در بدو ورود به استان سمنان از طرح ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی در گرمسار به عنوان بزرگترین سیلوی ذخیره گندم در شرق کشور بازدید کرد.
گروه اقتصاد-رجانیوز: محمد علی نیکبخت روز پنجشنبه در ابتدای سفر به استان سمنان در قالب سفر دولت سیزدهم، وارد شهرستان گرمسار در غرب استان شد و از طرح ساخت بزرگترین سیلو شرق کشور که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بازدید کرد.
 
به گزارش رجانیوز، سیلوی گرمسار یکی از مهم ترین طرح های عمرانی این شهرستان است که از سال ۱۳۹۳ قرارداد این طرح آغاز شد و اکنون در آستانه بهره برداری قرار دارد.
 
فرماندار گرمسار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره این طرح ملی گفت: شروع قرارداد طرح ملی سیلو گرمسار سال ۱۳۹۳ با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن است که در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار بنا شده است.
 
رضا خانی با بیان اینکه مبلغ اولیه قرارداد ۴۱۷ میلیارد ریال به علاوه ۴.۴۷ میلیون یورو بود، افزود: مبلغ قرارداد با احتساب تغییر مقادیر به ۴۳۵ میلیارد ریال به علاوه ۷.۶۸میلیون یورو افزایش یافت.
 
وی با اشاره به اینکه این قرارداد به مدت سه سال منعقد شده بود، تصریح کرد: تا کنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
رییس جهاد کشاورزی گرمسار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در مورد مشخصات فنی طرح سیلوی این شهر گفت: نوع سیلو بتنی قائم با ارتفاع برج کار ۶۰ متر بنا شده است.
 
علی جورابلو با بیان اینکه ۳۶ کندو با ارتفاع ۴۵ متر در این بنا ساخته شده است، اضافه کرد: هر کندو ۲ هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت دارد و همچنین این طرح دارای ۱۶ ستاره با ظرفیت هر ستاره ۶۰۰ تن است.
 
وی با بیان اینکه سالانه ۳۰ هزار تن گندم در شهرستان های گرمسار و آرادان تولید می شود، بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ملی علاوه بر ایجاد فضایی مناسب برای ذخیره گندم کشاورزان این شهرستان می توان از ظرفیت مازاد سیلو برای ذخیره سازی گندم کشاورزان در شهر های اطراف به ویژه شهر های شرقی پایتخت استفاده کرد.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این طرح ملی برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می کند، تصریح کرد: بهره برداری از این طرح علاوه بر اینکه ظرفیتی مطلوب برای ذخیره ایمن و مطمئن گندم کشاورزان است، بخش مهمی از هزینه حمل و نقل و ذخیره سازی گندم را در غرب استان کاهش می دهد.
 
انتهای پیام/