هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403
ساعت 03:13
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 30 فروردين 1403 ساعت 18:33
پنجشنبه 30 فروردين 1403 18:21 ساعت
2024-4-18 18:33:51
شناسه خبر : 379528
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور واحد تولیدی کاشی در استان سمنان را که به همت دولت سیزدهم پس از ۱۰ سال رکود به چرخه تولید بازگشت، بهره‌برداری و بازدید کرد.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور واحد تولیدی کاشی در استان سمنان را که به همت دولت سیزدهم پس از ۱۰ سال رکود به چرخه تولید بازگشت، بهره‌برداری و بازدید کرد.

گروه سیاست-رجانیوز: بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان به همت دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت و همزمان با سفر آیت الله رئیسی به این دیار، کارخانه کاشی و سرامیک هفت آسمان که بیش از یک دهه غیرفعال بود، دوباره راه‌اندازی شد.

 

به گزارش رجانیوز، بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان سمنان پس از ۱۰ سال رکود با حمایت دولت سیزدهم و دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت. این کارخانه که در گذشته با نام کاشی سمند سمنان فعالیت داشت که فعالیت آن در سال‌های گذشته متوقف شد. مدیر عامل سابق اعلام کرده بود به دلیل ورشکستگی و نداشتن نقدینگی لازم، توانایی اداره این شرکت را ندارد و با فراخوان‌های قانونی این واحد تولیدی به سرمایه گذار جدید واگذار شد.

 

مالک جدید سرمایه‌گذاری لازم را در این شرکت انجام داد و از آنجایی که عملیات تملک از سوی بانک انجام بود، با پیگیری های بعدی و همراهی بانک با سرمایه‌گذار جدید به نتیجه رسید و سرمایه‌گذار جدید بخشی از مبلغ مزایده را نقد پرداخت و الباقی مبلغ مزایده به صورت اقساط در حال پرداخت است.

 

این کارخانه کاشی توسط بخش خصوصی و در سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرد و تا سال ۱۳۹۰ به فعالیتش ادامه داد، پس از مدتی ورشکست شد ، تا آنجا که نه تنها اثری از تولید در کارخانه دیده نمی شد بلکه برخی از تجهیزات توقیف و تملک شد و به فروش رسید.

 

مالک جدید که از تخصص و تجربه لازم برای راه اندازی مجدد فعالیت آن کارخانه با نام جدید «کاشی هفت آسمان » برخوردار است، برای راه اندازی اولیه از نیروی هایی که سابق در آن کارخانه فعالیت داشتند و از انگیزه و مهارت کافی برخوردار بودند، دعوت به کار کرد و زمینه اشتغال برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر و ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار متر مربع کاشی را اعلام کرد.

 

انتهای پیام/