هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403
ساعت 05:15
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 12 تير 1401 ساعت 12:46
يكشنبه 12 تير 1401 12:44 ساعت
2022-7-3 12:46:12
شناسه خبر : 358823

صادرات و واردات نقش مهمی در رشد هر کشوری دارد. با تبدیل شدن روند تجارت بین‌ المللی به یک ضرورت برای هر کشوری ؛ زمینه واردات و صادرات ، رشد و جهش بسیار چشمگیری کرده است. ترخیص گمرکی ، یکی از مراحل مهم در هر تجارتی می باشد. زمانی که کالای شما به مرز می رسد نیاز دارد تا مراحل ترخیص برای آن صورت گرفته و تجارت شما ادامه یابد. اگر به تازگی به جرگه تاجران اضافه شده اید و اطلاعات کافی در مورد نحوه ترخیص ، بازرگانی و قوانین گمرکی ندارید ؛ بهتر است به سایت شرکت راد کامرشیال گروپ (radcommercialgroup.com) ، سر بزنید و به یک تاجر حرفه ای تبدیل شویدبازرگانی یکی از اساسی ترین بخش های خدماتی بوده و چرخ اقتصاد کشور را به جلو حرکت می دهد. کشور ما از لحاظ اقتصادی ، وابستگی بسیاری به صادرات نفت دارد و اگر این امر صورت نپذیرد ، اقتصاد ما فلج خواهد شد . از این رو برای اینکه وابستگی ما به نفت کاهش پیدا کند ، باید روی تولید و صادرات کالاهای دیگر تمرکز کنیم.

نقش بازرگانی در این جا پررنگ شده و با یافتن مشتری خارجی ، می‌‌ توانیم اقتصاد قوی و زنده ای داشته باشیم. شرکای اصلی ایران برای تجارت ؛ چین ، عراق ، امارات متحده عربی ، افغانستان و هند می باشند و هر یک ، سهم ویژه ای در بازار ایران دارند. واژه تجارت و صادرات-واردات ممکن است از نظر بسیاری از افراد پیش پا افتاده و بی اهمیت به نظر برسد اما تاثیر عمیقی بر مصرف کننده و اقتصاد یک‌ کشور دارد. در اقتصاد جهانی پیچیده امروزی ، مصرف کنندگان به دیدن محصولات مختلف و با برند های متنوع در مراکز خرید و فروشگاه های محلی خود عادت دارند. نکته مهمی که در این راستا وجود دارد ، این است که تعادل صادرات و واردات به هم نخورد. اگر نرخ واردات یک کشور از صادرات آن فراتر برود ؛ می تواند تعادل تجاری یک کشور را مخدوش کرده و ارزش پول آن را کاهش دهد. همانطور که میدانید ، ارزش یک ارز به نوبه خود ، یکی از بزرگترین عوامل تعیین کننده عملکرد اقتصادی یک کشور می‌ باشد. اگر به تجارت و قوانین مربوط به گمرک و بازرگانی علاقه دارید ، حتما به سایت (radcommercialgroup.com) مجموعه راد کامرشیال گروپ مراجعه کرده و تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

ترخیص کالا

قوانین گمرک در تجارت بین المللی

  • دستورالعمل های اجرایی مربوط به ارز مسافرین ؛ ارزهای بیش از ده هزار دلار مشمول «ضوابط گمرکی کالا و ارز مسافری» بوده و مسافر موظف است تا آن را به گمرک اعلام کند. عدم رعایت مقررات فوق موجب مجازات های مقرر در قانون قاچاق کالا و ارز خواهد شد.
  • هیچ ارز فیزیکی به خارج از کشور مجاز نیست مگر اینکه مسافر ، به طور شخصی آن را اطلاع داده باشد. در غیر این صورت شخص ، مجاز به بردن ارز دیگری به خارج از کشور نیست.

ریسک های صادرات و واردات ؟

همانطور که هر سکه ای دو روی مختلف دارد ؛ تجارت نیز دارای برد و باخت است. هر مدلی از تجارت ، مزایا و معایب خود را دارد و برای اینکه در این زمینه موفق باشیم ؛ باید همه جنبه های آن‌ را مدنظر قرار دهیم. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از مزایای مهم صادرات را برای شما عزیزان شرح دهیم.

مزایای صادرات و واردات

  • فرصت طلایی ؛ هر زمان که یک محصول جذاب و جدید عرضه می شود ، توجه تمامی وارد کنندگان و کار آفرینان در سراسر جهان را به خود جلب می کند. در چنین مواقعی ، فرصت کسب حداکثر سود ، از ایده ها و نوآوری های جدید شما بیشتر می شود و معاملات صادراتی شما بسیار سودآور می شود.
  • تنوع در انتخاب مقصد صادرات ؛ وقتی حتی کشور خودتان کالای تولیدی شما را نمی پذیرد ، بهتر است شانس خود را در کشور های دیگر امتحان کنید. در واقع این اهمیت و خوبی صادرات است. در مواقعی که ممکن است امید خود را از دست بدهید ، یک‌ شانس بزرگ در انتظار شماست.
  • کاهش هزینه تولید ؛ یکی دیگر از مزایای صادرات این است که هزینه ساخت و تولید یک‌ محصول را کاهش می دهد. وقتی محصولی را صادر می کنید ؛ معمولا صادرات شما به صورت فله صورت گرفته و صادرات فله ای ، هزینه تولید شما را به حداقل می رساند.
  • ایجاد ارتباط جهانی ؛ زمانی که صادرات صورت می پذیرد ، محصول شما به کشورهای مختلف فروخته می شود و شما یک برند جهانی می شوید. نام تجاری شما به رسمیت شناخته شده و اعتماد مردم نیز بیش از پیش می شود. هرچه افراد بیشتری با محصول شما آشنا شوند سود بیشتری به دست می آورید ؛ این یک قانون است.

رادکامرشیال

بهترین شرکت برای سپردن کارهای بازرگانی خود ، چیست ؟

تجارت و بازرگانی ، مانند دو روی سکه بوده و ریسک های زیادی را متحمل شما می کند. در این راه ممکن است سود های کلانی بکنید و یا متضرر شوید. برای اینکه احتمال ریسک و خطر کسب و کار خود را به حداقل برسانید ، بهتر است از افراد باتجربه و کاربلد کمک بگیرید. برند راد کامرشیال گروپ با انجام بیش از ۳۵۰ پروژه موفق و داشتن رزومه ای درخشان ، می‌ تواند گزینه ای مناسب برای پاسخگویی به نیاز های شما باشد. می‌توانید از طریق وب سایت اینترنتی و سامانه های دیگر با ما ارتباط برقرار کرده و راهنمایی های متخصصان ما بهره مند شوید.