هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403
ساعت 15:28
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 5 بهمن 1401 ساعت 17:11
چهارشنبه 5 بهمن 1401 17:10 ساعت
2023-1-25 17:11:20
شناسه خبر : 364418
برق خودرو یکی از رشته های پرطرفدار و پر درآمد است که برای کسب مهارت در آن باید در دوره های آموزشی مختلفی شرکت کنید.

امروزه حرفه باتری سازی یا برق خودرو یکی از پولسازترین شغل ها محسوب می شود و دلیل آن ضرورت وجود خودرو در خانواده ها و همچنین اشباع نشدن این حرفه در بازارکار می باشد. بنابراین ورود به بازارکار برق خودرو می تواند شما را به درآمد بالایی برساند. اگر علاقه مند به یادگیری برق خودرو هستید در ادامه با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد آموزش برق خودرو با شما مطرح کنیم.

آشنایی با برق خودرو

سیستم برق خودرو یکی از حیاتی ترین بخش های خودرو و از قسمت های مختلفی مانند باتری، کوئل، شمع، دینام، فیوز، استارت و موارد دیگر تشکیل شده است. در صورتی که هریک از قطعات این سیستم با مشکلی رو به رو شود خودرو دچار اختلالاتی خواهد شد. بنابراین برقکار خودرو باید تمام اجزای سیستم برق خودرو را به خوبی بشناسد و به نحوه عیب یابی قطعات تسلط کافی داشته باشد تا بتواند قطعات خراب یا معیوب را تعمیر کند.

آموزش برق خودرو

برای یادگیری باتری سازی و برق خودرو متدهای مختلفی وجود دارد به عنوان مثال می توانید در کنار یک برقکار حرفه ای ماشین به یادگیری این حرفه بپردازید که مستلزم سپری کردن مدت زمان زیادی می باشد و برای همه افراد روش مناسبی نیست. روش دیگری که از طریق آن امکان یادگیری برق خودرو در کمترین زمان را خواهید داشت، شرکت در دوره آموزش برق خودرو می باشد که در مدت زمان کوتاه به صورت کاملا عملی برگزار می شود. در صورتی که تمایل به شرکت در دوره های برق خودرو دارید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://fannibargh.com/electric-car-grade-1-training/

مدت زمان یادگیری برق خودرو

در صورتی که انتخاب شما جهت یادگیری برق خودرو شرکت در دوره های آموزشی می باشد، به راحتی می توانید این حرفه را در بازه زمانی سه هفته در یک آموزشگاه معتبر تحت نظر سازمان فنی حرفه ای کشور فرا بگیرید و به درآمد پرسود این شغل دست یابید.

بهترین مراکز آموزش برق خودرو

اگر تصمیم به شرکت در دوره های آموزش برق خودرو گرفته اید و می خواهید در بهترین آموزشگاه برق خودر ثبت نام کنید؛ لازم است چند نکته را در رابطه با انتخاب آموزشگاه در نظر بگیرید و مطمئن شوید ویژگی های یک آموزشگاه معتبر را دارا می باشد. در ادامه به این مزیت ها و ویژگی ها می پردازیم.

  • بهره مندی از اساتید با تجربه یکی از ویژگی های است که می بایست یک آموزشگاه معتبر دارا باشد.

  • یک دوره تخصصی و پر محتوا مستلزم آموزش عملی و کاربردی می باشد.

  • برگزاری دوره در کارگاه های مجهز یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

  • پشتیبانی نامحدود مزیت بسیار موثری جهت رفع مشکلات احتمالی کارآموزان می باشد.

  • اعطای مدرک معتبر توسط آموزشگاه می تواند کارآموزان را جهت ورود به بازارکار یاری کند.

یکی از مراکزی که تمام مزیت های گفته شده را دارا است، مجتمع فنی برق می باشد. این مجموعه سابقه و پیشینه خوبی در این زمینه داشته و توانسته است رضایت کارآموزان زیادی را جلب نماید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این زمینه با کارشناسان مجتمع فنی برق تماس حاصل فرمایید.

درآمد برق خودرو

درآمد باتری سازی یا برق خودرو به عوامل متعددی مانند تخصص و مهارت، لوکیشن تعمیرگاه، ساعت کاری، میزان مهارت و سرعت عمل، سابقه کار، تعداد مشتریان و .... بستگی دارد. اما به طور میانگین یک برقکار خودرو می تواند درآمدی بالغ بر 25 الی 35 میلیون تومان در ماه داشته باشد.

چطور درآمد حاصل از برق خودرو را افزایش دهیم؟

کسب درآمد از برق خودرو مستلزم رعایت نکاتی است که در ادامه به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت:

اولین موضوع مهمی که برای کسب درآمد از این حرفه باید به آن توجه کنید آموزش تخصصی برق خودرو است. هرچه زمان و هزینه بیشتری برای آموزش برق خودرو صرف کنید، شروع کار آسان تر خواهد بود و درآمد بیشتری از آن به دست خواهید آورد. موضوع مهم دیگر کیفیت کار و خدمات بی عیب و نقص است. در نظر داشته باشید که سیستم برق یکی از مهم ترین سیستم های خودرو است، بنابراین تا حد امکان خدمات باکیفیت ارائه دهید و در مواقعی که قطعات نیاز به تعویض دارند، از قطعات اورجینال استفاده کنید. برقراری ارتباط با دیگران نکته مهم دیگری است که نباید از آن غافل شوید و می تواند واقعا کمک کننده باشد. همچنین برای جذب مشتری می توانید از ارائه تخفیفات کمک بگیرید و مشتریان زیادی را با این ترفند جذب کنید.

شغل های مرتبط با برق خودرو

آشنایی با مشاغل مرتبط برق خودرو یا تعمیرات خودرو این امکان را به شما می دهد تا مهارت و تخصص خود را در این زمینه افزایش داده و در نتیجه به درآمد بیشتری دست پیدا کنید که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

مکانیک خودرو

مکانیکی خودرو یکی دیگر از مشاغل مربوط به خودرو می باشد و شامل باز و بسته کردن موتور خودرو، عیب یابی و تعمیر سیستم های گوناگون آن از جمله سیستم تعلیق، سوخت، ترمز، خنک کاری و غیره می باشد که درآمد بالایی نیز دارد و در صورتی که علاقه مند به یادگیری مکانیک خودرو هستید می توانید در دوره های آموزش این حرفه ثبت نام کنید.

بهترین دوره های مکانیک خودرو

آموزشگاه های فنی مختلفی در کشور اقدام به تدریس این دوره می کنند، که برخی از بهترین آموزشگاه ها برای یادگیری مکانیک خودرو در ادامه ذکر شده است:

  • دوره مکانیک خودرو آموزشگاه فن آموزان

  • دوره مکانیک خودرو آموزشگاه دارالفنون

  • دوره آموزش مکانیک آموزشگاه فنی برق

  • دوره آموزش مکانیک آموزشگاه برق خودرو

  • دوره آموزش مکانیک خودرو آموزشگاه فنون برق

تنظیم موتور خودرو

تنظیم موتور خودرو نیز یکی دیگر از مشاغل مرتبط با تعمیرات خودرو می باشد که شامل فعالیت هایی است که با استفاده از آن ها می توان وضعیت خودرو را بررسی کرد و در نهایت موجب عملکرد صحیح خودرو شد. این حرفه نیز با توجه به اهمیت بالایی که دارد مستلزم آموزش تخصصی و حرفه ای می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره های مجتمع فنی برق و ثبت نام می توانید به سایت این آموزشگاه به نشانی fannibargh.com مراجعه نمایید یا با شماره 02166121029 تماس بگیرید.

جمع بندی

امروزه استفاده از وسایل نقلیه موتوری به شدت افزایش یافته است و روشن است که تمامی این وسایل نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، لذا با کسب مهارت در رشته های مربوط به خودرو می توانید آینده و درآمد خود را تضمین نمایید. در صورتی که قصد یادگیری رشته های مربوط به خودرو را دارید، شرکت در دوره های آموزشی مربوطه یکی از بهترین و سریعترین روش ها می باشد. در این گزارش سعی کردیم تا به طور کامل در مورد رشته های مربوط به خودرو و درآمد های حاصل از آن توضیح دهیم، امید است مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.