هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403
ساعت 15:56
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 27 دى 1399 ساعت 02:18
شنبه 27 دى 1399 02:15 ساعت
2021-1-16 02:18:33
شناسه خبر : 343546
پودر سنگ یا خاک سنگ همان طور که از اسم آن پیداست از پودر شدن و میکرونیزه شدن انواع سنگ های معدنی موجود در طبیعت به دست می آید.
پودر سنگ یا خاک سنگ همان طور که از اسم آن پیداست از پودر شدن و میکرونیزه شدن انواع سنگ های معدنی موجود در طبیعت به دست می آید.

 پودر سنگ یا توسط طبیعت تولید می شود یا به صورت صنعتی در کارخانه های تولید پودر سنگ تولید می شود.

در شکل طبیعی سنگ ها در اثر فشار و حرکت کردن دچار فرسایش می شوند و سنگ های زیرین تبدیل به پودر می شوند.

به صورت صنعتی سنگ های استخراج شده از معادن را توسط دستگاه ها و ابزار آلات صنعتی آسیاب می کنند و یا ضایعاتی که در سنگ بری ها وجود دارد را جمع آوری می کنند و به پودر سنگ تبدیل می کنند، که این کار برای جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی و هم پایین آمدن قیمت تمام شده بسیار کار مطلوبی است. پودر سنگ های به دست آمده را برای استفاده در صنایع مختلف به بازار عرضه می کنند.

 

 

خرید پودر سنگ توسط افراد مختلفی که در صنایع گوناگون مشغول به کار هستند انجام می شود، مثل ساختمان سازان و مهندسان معمار و هنرمندان مجسمه ساز که استفاده زیادی از پودر سنگ می کنند.

 پودر سنگ در انواع و رنگ های متفاوتی وجود دارد که یکی از انواع مرغوب و کاربردی آن می توان به پودر سنگ جوشقان اشاره کرد که طرفداران زیادی دارد . شرکت پودرسازان یکی از کمپانی هایی است که پودر سنگ های مرغوب تولید می کند و در بسته بندی های مختلف به بازار عرضه می کند.

خرید پودر سنگ های رنگی توسط چه کسانی انجام می شود ؟

همانطور که در ابتدا گفته شد، پودر سنگ در رنگ های  متفاوتی وجود دارد و به فروش می رسد.رنگ های مختلف پودر سنگ عبارتند از: قرمز، لیمویی، قهوه ای، گردویی، سیاه، سفید، سبز، طوسی و غیره.

 

 

هر کدام از رنگ های پودر سنگ از سنگ های خاصی تولید می شود.مثلا پودر سنگ قرمز از سنگ های تراورتن که از جنس آهکی می باشند در کارخانه های پودر سنگ تولید می شود. خرید پودر سنگ قرمز توسط افرادی که در مشاغل هنری مثل مجسمه سازی و تولید سنگ های آنتیک و زینتی مشغول هستند انجام می شود.    

پودر سنگ های سبز از سنگ های دگرگونی به دست می آید و خرید پودر سنگ سبز معمولا به عنوان چسب کاشی انجام می شود.

پودر سنگ های سفید رنگ از سنگ هایی که منشاء آن ها کانی های کلسیم کربنات و سنگ های آهکی می باشد تولید می شود و خرید پودر سنگ سفید توسط دامداری ها و مرغ داری ها که خاصیت ضدعفونی محیط دام و طیور را دارد و همچین توسط مراکز بهداشت برای گند زدایی و ضدعفونی محیط و دفن زباله های عفونی انجام می شود. البته در ساختمان سازی برای ساخت ملات و در نما کاری ساختمان های سبک رومی کاربرد زیادی دارد.

پودر سنگ های لیمویی از سنگ هایی تولید می شود که از معادن دارای چشمه های آب گرم استخراج می شود. این سنگ ها از نوع سنگ های تراورتن هستند که در کارخانه ها آسیاب و سرند می شوند و به بازار ارائه می شود.

در کشور ما انواعی از پودر سنگ تولید می شود که یکی از انواع مرغوب آن پودر سنگ جوشقان است در ادامه مقاله به معرفی پودر سنگ جوشقان می پردازید.

 

پودر سنگ جوشقان چیست و چه کاربردی دارد ؟

 پودر سنگ جوشقان از سنگ سفید و شبیه به مرمری تولید می شود که از معادن موجود در منطقه جوشقان واقع در استان اصفهان قابل استخراج است. این سنگ ها را در کارخانه های تولید پودر سنگ می کوبند، خرد می کنند و در بسته بندی های مختلف به بازار ارئه می کنند.

پودر سنگ جوشقان به دلیل کیفیت بالا، استحکام زیاد و رنگ سفید آن که یک دست و بدون هیچ رگه ای از رنگ های دیگر است محبوبیت بسیاری دارد.

خرید پودر سنگ جوشقان برای تهیه ملات سفید رنگ به همراه سیمان سفید و برای درزگیری کاشی ها و سرامیک ها استفاده می شود.  

برای نمای بعضی از ساختمان ها به خصوص ساختمان های مناطق مرطوب و شرجی مثل شمال و جنوب کشور به جای سیمان سفید از پودر سنگ جوشقان استفاده می شود. زیرا هم  به دلیل رنگ سفید آن زیبایی بسیاری دارد و هم به دلیل کیفیت بالای آن رطوبت را به خود جذب نمی کند.

از مصارف دیگر پودر سنگ جوشقان می توان در تهیه بتن، در دام داری ها و مرغداری ها، پودر پاشی روی قیر گونی، دوغاب دهی برای سنگ و کاشی و سرامیک استفاده می شود.

 

 

استفاده از پودر سنگ در مجسمه سازی؟

اصولا هنرمندان و مجسمه سازان برای خلق آثار هنری خود به دنبال مواد اولیه با کیفیتی می گردند چون که می خواهند اثر هنری شان ماندگاری، زیبایی و کیفیت بالایی داشته باشد. یکی از مواد اولیه در صنعت مجسمه سازی، پودر سنگ جوشقان می باشد. دلیل محبوبیت این نوع پودر سنگ، قابلیت شکل پذیری بالا و استحکام فوق العاده ای است و پس از خشک شدن ترک بر نمی دارد.

مجسمه سازان بعد از خرید پودر سنگ از شرکت های معتبری مثل پودرسازان برای یک دست شدن و نرم شدن آن ابتدا آن را الک می کنند، و برای ساخت یک خمیر با کیفیت مواد دیگری را متناسب با نیاز خود با آن ترکیب می کنند. از این مواد می توان به پودر بتونه، پودر سینکا، چسب چوب اشاره کرد. و نسبت هر کدام از این ها بسیار مهم می باشد و باید با دقت اضافه شود. این مواد استحکام و قوام بیشتری به خمیر به دست آمده و و محصول نهایی می دهد.

 

 

از دیگر چیز هایی که ممکن است به خمیر به دست آمده اضافه کنند، رنگ است البته از انواع رنگی پودر سنگ هم استفاده می کنند. همچنین ممکن است رنگ آمیزی را بعد از ساخت مجسمه و بر روص سطح کار انجام دهند.

بعد از اینکه خمیر مورد نظرشان را با شکل و قوامی که می خواهند به دست آوردند آن را در قالب های مختلفی با طرح دلخواه شان می ریزند و بعد از خشک شدن خمیر آن را از قالب در می آورند و ریزه کاری ها و شکل دادن های نهایی را روی آن انجام می دهند و اینگونه یک اثر هنری زیبای خلق می شود.

این کار می تواند به عنوان یک کسب و کار خانگی در نظر گرفته شود و با توجه به نیاز های بازار محصولات هنری بی نظیری تولید شود.

تنها پودرسازان است که تولید پودر سنگ با کیفیت انجام می دهد.

 

خوشبختانه در کشور ما کارخانه های پودر سنگ زیادی مشغول به تولید پودر سنگ هستند و پودر سنگ های متنوع و مرغوبی تولید می کنند. تولید این ماده با ارزش، هم نیازهای داخلی را برطرف کرده و برای مصارف داخلی به بازار ارائه می شود و هم برای صادرات به کشور های دیگر فرستاده می شود.

پودر سنگ در بسته بندی ها و وزن های مختلف و هم به شکل فله ای آماده فروش می باشد. شما با توجه به میزان نیاز خود می توانید مدل های مختلف آن را تهیه کنید. اگر در صنایع بزرگ مثل ساختمان سازی نیاز به خرید پودر سنگ دارید طبیعتا خرید فله ای آن توجیه اقتصادی بیشتری دارد.

با توجه به فراوانی و تنوع زیادی که در انواع پودر سنگ وجود دارد برای پیدا کردن نوع مرغوب و با کیفیت آن به شما پیشنهاد می شود به شرکت های با تجربه ای که کیفیت بالا ارائه می دهند و در ارسال محصولات سریع و متعهد هستند مراجعه کنید. یکی از این شرکت های با سابقه طولانی و درخشان شرکت پودرسازان می باشد.    

با مراجعه به سایت پودرسازان  می توانید در مورد انواع مختلف پودر سنگی که در مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد اطلاعات کسب نمایید.

شماره تماس پودرسازان: 09128181845

آدرس وبسایت: https://podrsazan.com/

 



65
پسندیدم