هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
يكشنبه، 23 ارديبهشت 1403
ساعت 18:51
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 26 دى 1400 ساعت 10:07
يكشنبه 26 دى 1400 10:05 ساعت
2022-1-16 10:07:21
شناسه خبر : 354525
اگر قصد ساخت ویلا در شمال کشور را دارید طراحی نقشه ویلا 100 متری اقتصادی و به صرفه خواهد بود در ادامه با ما همراه باشید.

روند ساخت و ساز در شمال کشور، به عقیده بسیاری از مردم کاری بسیار ساده است که به سهولت انجام می پذیرد، اما در حقیقت کار پیچیده و دشواری های خاص خود را دارد که اگر به درستی رعایت نشود، موجب دشواری ها و خسارات جبران ناپذیری خواهد شد. پس بهتر است در اوین گام از یک شرکت معتبر حداقل مشاوره بگیریم ، برای ساخت ویلا در شمال یا سایر نقاط کشور ، ابتدا نیاز به پروانه یا جواز ساختمان است. یعنی پیش از آن که نقشه ساخت ویلا در شمال را اجرا نماییم، باید میزان تراکمی که معمولا شهرداری برای نقاط روستایی و شهری و برای حومه شهر در نظر می گیرد، به دقت و به درستی رعایت شود.

اخذ مجوز ساخت ویلا در شمال

میزان تراکمی که شهرداری برای شهری مثل تهران در نظر گرفته است، 60 درصد و برای بیرون و حومه شهر بستگی به نوع استان و منطقه دارند  در بعضی نقاط این عدد به 30 درصد هم کاهش می یابد منظور از این عبارت این است که حق ساخت و سطح اشغال  60 درصد متراژ زمینی است که ویلا در آن ساخته و احداث می گردد.
برای شروع به کار در ابتدا به نقشه معماری و یا همان نقشه ساخت ویلا ، تاسیسات مکانیکی و برقی و هم چنین سازه نیاز است. در واقع برای ساخت ویلا در شمال و مازندران اولین و مهم ترین مسئله طراحی است. برای طراحی نقشه ساخت ویلا در شمال کشور ابتدا لازم است که همه شرایط مربوط به مکان ویلا از جمله محدوده زمین، شرایط زمین، توپوگرافی (پستی و بلندی) قوانینی که برای ساخت و ساز در آن منطقه لازم است، جهت وزش باد و هم چنین زاویه تابش نور خورشید به دقت بررسی شود تا به یک طراحی اصولی رسید در این میان نظر کارفرما و سلیقه او بسیار مهم می باشد. 
در خصوص طراحی نقشه ساخت ویلا ، شرکت های بسیاری هستند که در این زمینه  مشغول به فعالیت می باشند. در این میان شرکت طراحی ویلا آرین پاراکس با سابقه ای بیش از 14 سال فعالیت مؤثر در زمینه طراحی نقشه ساخت ویلا و اجرای کلیه پروژه های ساختمانی، با کادری مجرب از مهندسین با مهارت اجرایی بالا، طراحان حرفه ای و خوش ذوق همراه شماست.
 نقشه ساخت ویلا
 

ساخت ویلا در شمال کشور

امروزه ساخت ویلا در مناطق مختلف ایران رایج است افرادی که در مناطق مرکزی مثل تهران و البرز زندگی می کنند ترجیح می دهند یک ویلای کوچک هم که شده در مازندران و گیلان داشته باشند برای کسب موفقیت در ساخت ویلا در شمال ، باید سلیقه و نظر کارفرما، شرایط محیط اطراف و ساختمان هایی که در مجاورت آن قرار دارند، مورد بررسی قرار بگیرد، در غیر این صورت آن سازه چندان کارایی نخواهد داشت. اگر تمامی این شرایط در نهایت دقت رعایت شود، چنین ساختمانی بعد از ساخت، به شدت ایمن، به صرفه و اقتصادی و راحت خواهد بود. برای طراحی نقشه ساخت ویلا، شرایط اقلیمی به درستی باید مورد توجه قرار بگیرد. در این گونه ساخت و سازها، طراحی داخلی ویلا و معماری آن، بستگی زیادی به موقعیت جغرافیایی شمال دارد.
هنگامی که می خواهیم نقشه ساخت ویلا در شمال یا سایر نقاط کشور را طراحی نماییم، باید تمامی نکات مربوط به فضاهای داخلی ویلا و تناسب فضاهای بیرونی و خارجی به تمامی رعایت شود. تمامی موارد از جمله، فضای سبز ویلا، و طراحی نما در زیبایی آن بسیار تاثیرگذار خواهند بود. اینکه چطور از این فضای بیرونی به نحوی درست و اصولی استفاده شود، بسیار اهمیت دارد. نقشه باغ ویلا، پارکینگ و استخر باید به گونه ای اصولی طراحی شود. محیط داخلی خانه با محوطه بیرونی و حیاط باید کاملا هماهنگ باشند؛ به این معنا که هر طراحی داخلی خانه با هر نقشه خارجی نمی تواند تناسب داشته باشد. داشتن یک نقشه درست و اصولی برای ساخت ویلا در شمال بسیار ضرورت دارد.

نقشه ویلا 100 متری

کیفیت ساخت ویلا

مسئله دیگری که بسیار حائز اهمیت است، دوام و استحکام بنای ویلا است. دوام و استحکام اسکلت یا همان طراحی سازه ساختمان بسیار مهم و در استحکام بنا نقش مهمی دارد. در حقیقت این استحکام بنا را نمی توان با توجه به ظاهر آن تشخیص داد. برای ساخت ویلا در شمال، دو بخش نازک کاری و سفت کاری در کیفیت آن بنا و اصل ساختمان سازی بسیار مهم هستند. به عبارت دیگر، اگر کیفیت بخش نازک کاری و سفت کاری بالا باشد، آن ساختمان مستحکم و امنیت ساکنان آن جا بالاتر می رود. ناگفته نماند که کیفیت بالای این دو بخش، منوط به صرف هزینه های بیشتری می شود.
در حقیقت بخش نازک کاری، مواردی از قبیل؛ سرامیک، درب و پنجره ها، شیرآلات، گچ کاری، کاشی و چیزهایی که در ساختمان به راحتی قابل رؤیت باشند، را شامل می شود. این قسمت به طور کلی ظاهر ساختمان را در بر می گیرد و با وجود این که کیفیت این بخش مهم است اما اگر مصالح به کار برده در آن منطبق بر سلیقه شخص نباشد، به راحتی با صرف هزینه ای قابل قبول امکان تغییر و اصلاح آن وجود دارد. اما آنچه را که نباید فراموش کرد، بخش سفت کاری ویلا است که امنیت ساکنین در گرو استحکام سازه یا همان اسکلت و سفت کاری است که اگر کیفیت لازم را نداشته باشد؛ جان ساکنان در خطر است و این مهم را با صرف نمودن هزینه نمی توان جبران نمود.


 طراحی نقشه ویلا

نقشه ویلا 100 متری

هنگامی که شخصی در نظر دارد به طراحی و نقشه ساخت ویلا در شمال بپردازد، باید اصولی را رعایت کند که هم مراحل ساخت ویلا در شمال به درستی صورت گرفته و هم هزینه ای که باید تقبل کند، هدر نرود. موقعیت جغرافیایی، شرایط محیطی، دکوراسیون داخلی، محوطه بیرونی، استخر، پارکینگ، سرویس بهداشتی و ... در ردیف عناصر مهمی هستند که برای خانه های کوچک حتی طراحی نقشه ویلا 100 متری باید مورد توجه قرار بگیرند.
یکی از رایجترین متراژها برای ساخت ویلا دوبلکس یا یک طبقه نقشه ویلا 100 متری است زیرا هم اقتصادی است و هم نیاز اکثر خانواده ها را تامین می کند نحوه طراحی این نوع بناها امری بسیار مهم است که در بزرگ نشان دادن خانه، بسیار حائز اهمیت است. برای ساخت ویلا، اولین چیزی که اهمیت دارد، ساختن پنجره هایی بزرگ و بلند است که هم خانه را بزرگ نشان می دهد و هم موجب می شود نور فضای داخلی بیشتر باشد که همین امر موجبات آرامش را فراهم می آورد. هم چنین عامل دیگری که برای نقشه ساخت ویلا در شمال مهم است، چیدمان فضای داخل خانه و به عبارتی دکوراسیون داخلی است.
اصلی ترین نکته ای که برای نقشه ویلا 100 متری باید در نظر گرفته شود، به کار گرفتن کادری ماهر که در این زمینه مهارت کافی داشته باشند و بتوانند سلیقه کارفرما را به درستی لحاظ فرمایند. بعد از اینکه نقشه ویلا صد متری به درستی طراحی شد، باید شرایط اقلیمی و جغرافیایی نیز در نظر گرفته شود. پس از این که این مراحل انجام شد، باید نتایج حاصله در اختیار کارفرمای پروژه قرار بگیرد که در صورت رضایت داشتن کارفرما، کار ساخت و ساز شروع خواهد شد.
باید خاطر نشان ساخت که در شرکت طراحی ویلا آرین پاراکس  پروژه های اجرایی دارای طراحی رایگان می باشند. هم چنین با سپردن پروژه خود به این شرکت در زمینه نقشه ساخت ویلا در شمال ، دیگر جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که  از همان شروع کار که طراحی می باشد، تا اجرای ویلا و حتی نحوه چیدمان منزل در کنار شما خواهد ماند. این شرکت برای رفاه حال مشتریان و آسوده نمودن خاطر ایشان، تمامی پروژه های اجرایی خود را به بهترین حالت ممکن، بیمه کیفیت می کند.