هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403
ساعت 03:17
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 25 ارديبهشت 1400 ساعت 20:19
شنبه 25 ارديبهشت 1400 20:14 ساعت
2021-5-15 20:19:56
شناسه خبر : 347317
جنایات چند روز اخیر صهیونیست‌ها علیه مردم غزه آنقدر وحشیانه بوده که دل هر انسان آزاده‌ای در جهان را به درد آورده است. مردم کشورهای مختلف با برپایی تجمعات اعتراض آمیز، ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها، فریاد آزادی فلسطین را سر دادند.

گروه سیاسی-رجانیوز: چند روزی می‌شود که مردم مظلوم غزه زیر بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند. غالب شهدای حملات صهیونیست‌ها را کودکان و زنان بی‌دفاعی تشکیل می‌دهند که تنها جرمشان فلسطینی بودن و سکونت در سرزمین‌ مادری‌شان است.

 

به گزارش رجانیوز، جنایات چند روز اخیر صهیونیست‌ها علیه مردم غزه آنقدر وحشیانه بوده که دل هر انسان آزاده‌ای در جهان را به درد آورده است. مردم کشورهای مختلف با برپایی تجمعات اعتراض آمیز، ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها، فریاد آزادی فلسطین را سر دادند.

 

صبح امروز مردم عراق با حضور در میدان التحریر بغداد، حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کردند.

 

در تصاویر ، ورود به میدان تحریر برای شرکت در جایگاه همبستگی با فلسطین

 

در انگلیس و ایرلند نیز هزاران نفر از مردم، فعالان مدنی و گروه‌های مدافع حقوق بشر در شهرهای مختلف این کشورها تجمع کرده و با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، ضمن حمایت از انتفاضه فلسطین، خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی شدند.

 

فریاد مرگ بر اسرائیل در انگلیس و ایرلند طنین‌انداز شد

 

فریاد مرگ بر اسرائیل در انگلیس و ایرلند طنین‌انداز شد

 

فریاد مرگ بر اسرائیل در انگلیس و ایرلند طنین‌انداز شد

 

در آلمان نیز بیش از ۱۵۰۰ نفر از شهروندان این کشور با در دست داشتن پرچم‌ فلسطین، علاوه بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین، خواستار توقف سریع جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شدند.

 

نَه به سیاست دولت برلین؛ اعلام همبستگی مردم آلمان با ملت مظلوم فلسطین

 

همچنین در بوسنی، صدها نفر از مردم سارایوو پایتخت این کشور در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمده و انزجار خود از رژیم کودک کش صهیونیستی را اعلام کردند.

 

تظاهرات مردم بوسنی‌وهرزگوین در حمایت از فلسطین

 

در بنگلادش نیز مردم با حضور در خیابان‌های داکا پایتخت این کشور، ضمن حمایت از مردم بی دفاع فلسطین، حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه را محکوم کردند.

 

خشم مسلمانان بنگلادش: آمریکا چرا در برابر جنایات اسرائیل سکوت می‌کند؟

 

در اسپانیا هم جمعی از مردم این کشور به همراه و فلسطینی‌های مقیم این کشور با تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در مادرید، جنایات اخیر اسرائیل در غزه را محکوم کردند.

 

تظاهرات در اسپانیا برای حمایت از فلسطین و قدس

 

معترضان با حمل پلاکاردهای «عدالت برای فلسطین» شعار «اسرائیل قاتل»، «نسل‌کشی را متوقف کنید»، «نه به دولت تروریست اسرائیل» و «زنده باد فلسطین» سر دادند.

 

اما در فرانسه، علیرغم اینکه دولت این کشور حکم به ممنوعیت هرگونه تجمع حمایتی از مردم فلسطین داده بود، مردم با حضور در خیابان‌ها به حمایت از مردم فلسطین پرداختند که البته با خشونت پلیس این کشور همراه بود. در تصاویری که از فرانسه منتشر شده، مشخص است که پلیس این کشور با ماشین‌های آب پاش به تجمع کنندگان حامی فلسطین حمله می‌کند.

 

 

 

 

خیابان‌های آنکارا در ترکیه نیز صحنه تجمعات مردم این شهر بود که در حمایت از مردم فلسطین و در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها شعار می‌دادند.

 

راهپیمایی ساکنان آنکارا در حمایت از فلسطین - ایسنا

 

تجمع مردم آنکارا و داکا در دفاع از فلسطینیان - باشگاه خبرنگاران

 

پیش‌تر از این کشورهای غالباً اروپایی، مردم لبنان، سوریه و اردن نیز همراه با مردم کشورمان در حمایت از مردم بی دفاع غزه به خیابان‌ها آمده و شعار مرگ بر اسرائیل سر داده بودند.

 

علاوه بر کشورها، در چند روز اخیر شاهد بودیم که برخی از سلبریتی‌ها و هنرمندان جهان نیز در حمایت از مردم فلسطین به میدان آمده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

 

سوزان ساراندون از بازیگران سینمای هالیوود که تا امروز پنج بار نامزد جایزه اسکار شده، با انتشار تصاویری از جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در حساب توییتری خود نوشت: با ملت فلسطین که از سوی اسرائیل و سازمان های یهودی با پاکسازی قومی روبرو هستند و تحت ترور قرار گرفته اند همبستگی می کنیم. جهان دارد تماشا می کند.

 

حمایت ستاره زن هالیوود از مردم فلسطین

 

راجر واترز خواننده سرشناسی که پیش‌تر نیز که اکنون دیگر به یک چهره منتقد صهیونیست‌ها تبدیل شده، در حساب توییتری خود، با انتشار فیلمی از جنایات صهیونیست‌ها در شیخ جراح نوشت: اسرائیل یک حکومت آپارتایدی است. ویدیوهای تخلیه خانه‌ها در منطقه شیخ جراح به قصد نسل‌کشی را ببینید.

 

مارک رافلو بازگیر نقش «هالک» نیز از دیگر هنرمندان مطرح جهان بود که با بازنشر یک توییت در حساب کاربری خود، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و محله شیخ جراح را محکوم کرد.

 

علاوه بر هنرمندان، برخی از فوتبالیست‌های تراز اول دنیا نیز در برابر حملات اسرائیل به غزه، از مردم فلسطین حمایت کردند.

 

محمد صلاح، سادیو مانه، سمیر نصری، یوسف یازیجی، بنژامین مندی، وسلی فوفانا و باکاری سانیا از جمله فوتبالیست‌هایی بودند در حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

 

بوراک سرآشپز مشهور ترکیه‌ای که همه او را به آشپزیِ همراه با خنده می‌شناسند، با انتشار فیلمی در صفحه اینستاگرام خود با مردم فلسطین همدردی و حمایت خود از آرمان قدس شریف را اعلام کرد. بوراک در این فیلم خطاب به مردم فلسطین می‌گوید: قلب و روح من فدای فلسطین و بیت المقدس است. ناراحت نباشید همانا خدا با ما است و ما با شما هستیم.

 

 

 

khaby lame چهره‌ای که این روزها کلیپ‌هایش در فضای مجازی وایرال می‌شود و اکنون بیش از ده میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد، با انتشار یک پوستر در حساب توییتری خود، حمایتش از مردم فلسطین را اعلام کرد.

 

 

khaby lame در توییت دیگری نیز در واکنش به مایک پنس معاون ترامپ که نوشته بود آمریکا همراه اسرائیل است، نوشت: خداوند هم با فلسطین است.

 

 

حالا با توجه به این حمایت هنرمندان، ورزشکاران و سلبریتی‌های دنیا، این سوال پیش می‌آید که سلبریتی‌های ایرانی در کجای ماجرا هستند؟ سلبریتی‌هایی که در هر موضوعی از هیچ اظهار نظری دریغ نمی‌کنند و از سیاست و انتخابات گرفته تا حمایت از سگ‌ها پویش راه می‌اندازند، تصمیم گرفته‌اند در ارتباط با جنایاتی که در این روزها بر مردم مظلوم فلسطین می‌گذرد، روزه سکوت بگیرند.

 

شاید این سلبریتی‌های پر مدعا که شعارهای نوع دوستی‌‎شان گوش فلک را پاره کرده، فکر می‌کنند که چون مردم فلسطین اروپایی نیستند و چشمان رنگی ندارند و حمایت از آنها آورده‌ای برایشان ندارد، مستحق حمایت نیستند.

 

اینکه دلیل و توجیه سلبریتی‌ها برای سکوت در قبال جنایات صهیونیست‌ها در شیخ جراح و غزه چیست، اهمیتی ندارد. مهم این است که حمایت از مظلوم، در هرکجای این جهان، فارغ از هر ملیت و هر مذهبی، آزادگی و آزاد مردی می‌خواهد که در این جماعت دیده نمی‌شود.