هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 21:55
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 6 تير 1401 ساعت 15:19
دوشنبه 6 تير 1401 15:18 ساعت
2022-6-27 15:19:16
شناسه خبر : 358672
آموزش از راه دور یا آموزش مجازی یادگیری است که معلم و دانش آموز در مکان های متفاوت و دور از هم قرار دارند و با استفاده از امکاناتی همچون ویدئو آموزشی، اتاق گفتگو، تلویزیون کابلی، رسانه ها، ارتباط تصویری و... با یکدیگر تبادل اطلاعات می نمایند که به روش های مختلف امکان پذیر است.

با استفاده از آموزش از راه دور ، دانش آموزان به منابع دور دست متصل شده و یادگیری به صورت یادگیری اصلی یا مکمل در نظر گرفته می شود. در آموزش از راه دور، زمان و مکان می تواند متغیر باشد. با استفاده از این نوع آموزش ، افراد به راحتی می توانند آموزش های لازم را ببینند.

مدرسه ی آموزش از راه دور رایان کاشیها از مراکز معتبر آموزش مجازی در کشورمان است که آموزش انواع دروس را به صورت آموزش از راه دور در نظر گرفته است. این مجموعه ی معتبر خدمات آموزشی مجازی را بهترین کیفیت ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مرکز معتبر تماس حاصل فرمایید.

مجوز رسمی مدرسه آموزش از راه دور رایان کاشیها

دلایل پیدایش آموزش از راه دور

در سال های اخیر آموزش از راه دور به دلایل مهمی مورد توجه قرار گرفت. در واقع این آموزش که به آموزش مجازی نیز شناخته می شود، دارای مزایای زیادی است که موجب شده در سراسر دنیا مورد توجه افراد قرار گیرد. با توجه به دغدغه های بسیار در زندگی افراد ، امکان حضور در کلاس ها برای برخی میسر نبوده و این امر نیاز به زمان زیادی دارد. همچنین گاها دانش آموز به معلم مورد نظر از نظر جغرافیایی دور بوده و دسترسی برای آموزش حضوری ندارد بنابراین آموزش مجازی برای از بین بردن محدودیت مکانی و زمانی مورد استفاده قرار گرفت. از جمله مزایای آموزش از راه دور ، می توان به افزایش پوشش تحصلی ، آموزش مادام العمر ، امکان گسترش آموزش و... اشاره کرد.

اهداف آموزش از راه دور

در سال های گذشته تنها راه آموزش ، حضور استاد و دانشجو در کلاس بود و در صورتی که فرد نمی توانست به کلاس مراجعه کند ، از درس عقب می ماند اما امروزه با رشد روز افزون وسیله های ارتباطی و دنیای آموزش مجازی، چنین محدودیت هایی برداشته شده و امکان ضبط کلاس ها وجود دارد بنابراین فرد در زمان های دلخواه می تواند آموزش مورد نظر را مشاهده کند و یا چندین بار از آن بهره ببرد. روش آموزش از راه دور روش بسیار موثری برای آموزش می باشد. دانشجو وقت و انرژی کمتری را برای آموزش به کار می گیرد و از کلاس های مجازی و کتابخانه ی الکترونیکی استفاده می کند.

آموزش زنده از طریق آموزش از راه دور

در آموزش از راه دور علاوه بر آموزش های گرداوری شده ، می توان از آموزش زنده بهره مند شد در واقع با امکاناتی که اینترنت و بستر آن در اختیار ما قرار داده ، امکان ارتباط یک طرفه و دو طرفه بین استاد و دانش آموز فراهم شده و می توانند با هم تبادل اطلاعات داشته باشند. این نوع از آموزش برای افرادی که می خواهند از مسافت دور آموزش دریافت کنند گزینه ی بسیار مناسبی خواهد بود به طور مثال در صورتی که بخواهیم کودکان را در مدرسه های بسیار خوب در سراسر کشور ثبت نام کنیم تا به تحصیل بپردازند، امکان دارد مدرسه ی مورد نظر دارای مسافت طولانی باشد و در آموزش حضوری عملا غیر قابل انجام خواهد بود اما با آموزش مجازی این محدودیت به طور کامل از میان رفته و دانش آموزان به راحتی می توانند به آموزش از راه دور بپردازند.

هدف تاسیس مدرسه رایان کاشیها

مزایای آموزش از راه دور

در آموزش از راه دور افراد می توانند در زمان های دلخواه از آموزش بهره مند شوند و افرادی که شرایط حضور در کلاس در ساعت مشخص را ندارند، می توانند به راحتی در زمان های مورد نظر از آموزش بهره مند شوند . معلمان و دانش آموزان امکان تطبیق زمان کلاس را با برنامه های شخصی خود دارند.

محدودیت مکانی در آموزش از راه دور وجود ندارد و از سراسر دنیا می توان ارتباط از طریق اینترنت را مهیا نمود. آموزش مجازی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شود به طوری که نیازی به مراجعه ی حضوری ندارید و ساعت ها در ترافیک نمی مانید.

هزینه ی آموزش از راه دور بسیار مناسب می باشد و هزینه های تردد و بسیاری از هزینه های جانبی از میان می رود.

یکی از مزایای بسیار مهم آموزش از راه دور ، امکان رشد بازماندگان از تحصیل است که به راحتی وجود داشته و افراد با هر سنی به راحتی و از طریق آموزش تکی می توانند آموزش ها را دریافت کنند.

همچنین برای بخش های محروم جامعه مانند برخی از روستا ها و مکان های دور از شهر که دسترسی کافی به آموزش ها را ندارد ، آموزش از راه دور می تواند بسیار کارآمد باشد.

در آموزش از راه دور، دانش آموزان به دور از دانش آموزان دیگر و با تمرکز می توانند به درس خواندن و آموزش بپردازند. همچنین افراد می توانند سوال های خود را به راحتی و در زمان دلخواه از معلم خود بپرسد.

از مزیت های مهم آموزش از راه دور می توان به کاربرد آن برای دانش آموزان ویژه اشاره کرد به طور مثال دانش آموزانی که به دلایل معلولیت ، کم شنوایی و... امکان حضور در کلاس را ندارند ، می توانند بدون دغدغه ای و به آسانی از خدمات آموزش از راه دور بهره مند شوند زیرا در آموزش مجازی امکان کند و عقب برگشتن در ویدئو وجود دارد.

آموزش از راه دور جایگزین مناسب برای آموزش حضوری

سال هاست که آموزش مجازی جایگاه خود را در میان افراد پیدا کرده و امروزه یکی از اولین روش ها و روش های تکمیلی می باشد. آموزش از راه دور برای آموزشگاه ها و دانش آموزان دارای مزایای زیادی است و هزینه های اضافی را از میان خواهد برد. محتوای آموزشی برای آموزش های حضوری و آموزش از راه دور از الگوی یکسان پیروی می کنند و در اصل آموزش تفاوتی ندارند اما به طور کلی کتاب های آموزشی برای اموزش مجازی ، طوری در نظر گرفته شده است که دانش آموزان تا حدود80 درصد به معلم نیاز نداشته باشند. جهت استفاده از خدمات آموزش از راه دور و کسب اطلاع در این خصوص ، به سایت مدرسه آموزش از راه دور رایان کاشیها مراجعه نموده و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا مشاوره های لازم به شما ارائه شود.

آموزش از راه دور ویژه چه افرادی است

وسیله های ارتباطی در آموزش از راه دور

در آموزش از راه دور از انواع وسیله های ارتباطی می توان استفاده کرد به طور مثال از وسیله های نه چندان پیچیده ی شبکه های اجتماعی استفاده کرد . می توان از نرم افزار های پیشرفته ی آموزشی ، برای ارائه ی آموزش ها بهره برد. وبینار ، رایانه ، نرم افزار آموزش مجازی ، پست الکترونیک و سایر ابزار های ارتباطی که در بستر اینترنت از آن ها استفاده می شود به نوعی برای آموزش مجازی به کار گرفته می شوند.

مدرسه ی آموزش از راه دور رایان کاشیها در خدمات شماست تا با ارائه ی خدمات آموزش مجازی به شکل پیشرفته و با کیفیت، بستری برای آموزش غیر حضوری را ایجاد نماید. کلاس های آنلاین در این مجموعه با بهره گیری از معلمان با تجربه و متبحر در نظر گرفته شده است و خدمات بی نظیر آموزش مجازی با بالاتری سطح کیفی ارائه می شود.

https://kashiha.com/



13
پسندیدم