هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403
ساعت 03:11
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 1 مهر 1397 ساعت 12:46
يكشنبه 1 مهر 1397 10:51 ساعت
2018-9-23 12:46:16
شناسه خبر : 292678
حزب الله: این روند تأثیری بر جمهوری اسلامی، قدرت و حضور سیاسی و میدانی آن نخواهد گذاشت و حمایت همیشگی آن از جنبش‌های مقاومت، مردم فلسطین و سایر ملت‌های آزادیخواه در جهان را متأثر نخواهد ساخت
حزب الله: این روند تأثیری بر جمهوری اسلامی، قدرت و حضور سیاسی و میدانی آن نخواهد گذاشت و حمایت همیشگی آن از جنبش‌های مقاومت، مردم فلسطین و سایر ملت‌های آزادیخواه در جهان را متأثر نخواهد ساخت
گروه سیاسی-رجانیوز: پس از حمله تروریستی به مردم شرکت کننده در رژه نیروهای مسلح در اهواز، کشور ها و گروه های مقاومت منطقه نیز از همان ساعات اولیه، با انتشار بیانیه و پیام های تسلیت به مردم ایران، ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی، با مردم ایران نیز ابراز همدردی کردند.
 
به گزارش رجانیوز، حزب الله لبنان از گروه های محور مقاومت اسلامی با انتشار بیانیه ای علاوه بر محکوم کردن  این عملیات تروریستی با خانواده شهدای این حادثه نیز ابراز همدردی کرد.
 
در بخشی از بیانیه حزب الله آمده است: پشت این اقدام تروریستی دست‌هایی شیطانی قرار دارد که هدف آن تضعیف امنیت و ثبات جمهوری اسلامی است.  این جنایت واکنش مستقیم و صریحی به پیروزی‌های بزرگی که توسط محور مقاومت در منطقه و در جبهه‌های مختلف حاصل شده است. این عملیات ادامه اشکال دیگر جنگی است که  آمریکا و هم‌پیمانانش مستقیم یا با واسطه به راه انداخته‌اند. 
 
در ادامه حزب الله لبنان با اشاره به حضور قدرتمند ایران در منطقه گفته است: این روند تأثیری بر جمهوری اسلامی، قدرت و حضور سیاسی و میدانی آن نخواهد گذاشت و حمایت همیشگی آن از جنبش‌های مقاومت، مردم فلسطین و سایر ملت‌های آزادیخواه در جهان را متأثر نخواهد ساخت. از خداوند متعال می‌خواهیم به خانواده‌های شهدا صبر و به زخمی‌ها، شفای عاجل عنایت کند.
 
بشار اسد رییس جمهور سوریه هم با ارسال پیامی به رییس جمهور کشورمان، با ملت ایران ابراز همدردی کرده است. در پیام اسد آمده است: با نهایت تاسف، خبر حمله تروریستی به رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب ایران را دریافت کردم، از طرف خود و ملت سوریه، به شما و ملت دوست، ایران، ضمن عرض تسلیت به خاطر قربانیان این حمله تروریستی به شدت این اقدام تروریستی جنایتکارانه و بزدلانه را هم محکوم می‌کنم. جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مقابله با تروریسم حمایت کرد و تروریسم در صحنه بین المللی را هم محکوم کرد و همواره مواضع اصولی و قاطعانه‌ای بر ضد تروریسم تکفیری و جنایتکارانه اتخاذ کرده و در این راه صادق بوده است. به شما و ملت دوست، ایران بار دیگر تاکید می‌کنم ما با تمام قدرت برای مقابله با این اقدامات تروریستی در کنار شما هستیم، همچنانکه امیدواریم حامیان تروریسم و تامین کنندگان مالی و مشوقان آن این نکته را بفهمند که این خطر تمام جامعه انسانی را در هر نقطه‌ای تهدید می‌کند و از آنها می‌خواهیم که در مواضع خود در حمایت ازتروریسم در مناطق مختلف جهان بازنگری کنند.
 
 
وزارت خارجه عراق نیز در بیاینه ای حمله تروریستی روز شنبه اهواز را که شهادت شماری از هم میهنان مان را درپی داشت، به شدت محکوم کرد .
 در بیانیه ی وزارت خارجه عراق آمده است: به خانواده های قربانیان ، دولت و ملت ایران تسلیت عرض می کنیم و امیدواریم مجروحان این حادثه به زودی بهبودی خود را بدست آوردند .
 
حشد‌الشعبی، بسیج مردمی عراق نیز ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اهواز در بیانیه ای اعلام کرد: عربستان مسئول مستقیم حمله تروریستی اهواز است. هر روز نقش پلید و خبیثانه ای که آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی علیه امنیت و ثبات منطقه و ملتهای ما ایفا می کنند روشن‌تر می شود. به ویژه علیه کسانی که نقشی موثر و سرنوشت ساز در شکست طرحهای شیطانی آنها داشته اند. آنچه در حمله به رژه نظامی در شهر اهواز ایران رخ داد تنها حلقه ای از زنجیره ای است که رژیم سعودی پس از دریافت چراغ سبز از آمریکا در آن دست دارد به ویژه اینکه این رژیم به صورت جدی برای اجرای سیاستهای خصمانه خود که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آن را در خصوص انتقال درگیری به داخل ایران برای از بین بردن ثبات و امنیت این کشور اعلام کرده است تلاش می کند. 
 
دربخش دیگری از بیانیه آمده است: رژیم سعودی از طریق حمایت و مسلح کردن و آموزش گروهی از جنبشهای منحرف متخاصم با انقلاب اسلامی این نقش مخرب و خصمانه را دنبال می کند و از جمله گروهی که «جنبش مقاومت آزادسازی احواز» نامیده می شود و از نظر سازمانی با حزب جنایتکار بعث مرتبط است و گزارشهای اطلاعاتی ما، مسئولیت مستقیم آن را در اجرای این حمله ناجوانمردانه با دستور مستقیم رژیم عربستان سعودی ثابت می کند.
 
دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز این حمله تروریستی به مراسم رژه نظامی در اهواز را محکوم کرده  و اعلام کرد: حمله اهواز اقدامی بزدلانه از سوی برخی از کشورهای منطقه است که حول محور آمریکا می چرخند. این حمله نتیجه ای جز ضرر و زیان بیشتر برای آنان به همراه ندارد.
 
جنبش مقاومت اسلامی حماس یکی از گروه های محور مقاومت نیز با انتشار پیامی، این جنایت تروریستی را محکوم کرد. در پیام حماس آمده است:حماس جنایت حمله به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در شهر اهواز که به قربانی و زخمی شدن ده‌ها نفر انجامید، را محکوم می‌کند و ضمن تسلیت صمیمانه این حادثه به رهبری، دولت و ملت ایران و خانواده‌ها و بستگان قربانیان، شفای عاجل را برای مجروحان و امنیت و آرامش را برای ایران و سایر کشورهای اسلامی و عربی از درگاه خداوند طلب می‌نماید و امیدواریم ایران و دیگر کشورهای اسلامی و عربی همواره از نعمت امنیت و ثبات برخودار باشند.
 
جهاد اسلامی از دیگر گروه های مقاومت فلسطین نیز با انتشار پیامی اینچنین به این حادثه تروریستی واکنش نشان داد: ما حمله تروریستی به رژه نظامی ارتش ایران و نیز حمله به غیر نظامیان ایرانی که در جریان آن چندین شهید و زخمی برجای گذاشت، بشدت محکوم می کنیم. جنبش جهاد اسلامی عمیق ترین مراتب تسلیت و همدردی خود را با ملت و دولت جمهوری اسلامی ابراز می دارد و برای مجروحان این جنایت، آرزوی سلامتی و شفای عاجل را مسالت دارد. این گونه اقدامات تروریستی به خاطر مواضع ثابت ایران در مقابل رژیم صهیونیستی و رویارویی تهران با سلطه آمریکا بر منطقه صورت می گیرد و تلاش دارد تا به امنیت و ثبات جمهوری اسلامی آسیب بزند.
عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز با انتشار پیامی در ارتباط با این حادثه، عنوان کرد: عراق و ایران در مبارزه با تروریسم در یک جبهه قرار دارند.
عمار حکیم در ادامه گفت: خاورمیانه، علی الخصوص کشورهایی که قربانی آفت شوم تروریسم شده اند، نیازمند همکاری های مداوم و مستمر امنیتی و اطلاعاتی هستند.
گفتنی است گروه های مقاومت اسلامی در منطقه، بار‌ها در حوادث ناگوار، با اعلام همبستگی با مردم ایران، خود را همدرد با ملت ایران دانسته اند.