هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403
ساعت 19:50
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 6 دى 1399 ساعت 12:44
شنبه 6 دى 1399 12:42 ساعت
2020-12-26 12:44:12
شناسه خبر : 342994

 محتوا در دنیای ما اهمیت بالایی دارد. شاید وقتی اسم محتوا به گوشتان برسد، فقط یاد محتواهای متن داخل سایت‌ها شوید. ولی درواقع محتوا در دنیای حقیقی هم وجود دارد. روزنامه‌ها، مجلات، بنرهای تبلیغاتی، بیلبوردها، کارت ویزیت‌ها، برنامه‌های تلویزیون، رادیو، برنامه‌های موبایل و... همه و همه محتواهای اطراف ما هستند. شاید تعجب کنید ولی غذایی و نوشیدنی هم که می‌خوریم یک نوع محتوا هستند! در این مقاله با شما همراه هستیم تا در مورد تولید محتوا و اینکه چگونه کارشناس تولید محتوا شویم قرار است بیشتر صحبت کنیم.

محتوا چیست؟
محتوا چیست؟

محتوا بخش عظیمی از دنیای اطراف ما را شامل می‌شود. محتوا همه‌چیز است و به عبارت بهتر محتوا پادشاه است. در هر کسب‌وکاری که فکرش را بکنید محتوا می‌تواند نقش‌آفرینی کند. پس بعید نیست که شغلی مثل کارشناس تولید محتوا این روزها تبدیل به شغلی پرسود شده باشد.
امرو محتوا و سئو تبدیل به بخش جدایی ناپذیر از هم شده اند. و معمولا متخصص های سئو و کارشناس های محتوا ارتباط نزدیکی باهم دارند. حالا سؤال این است که چگونه کارشناس تولید محتوا شویم؟!

تولیدکننده محتوا کیست؟!

کارشناس تولید محتوا کسی است که محتوایی جذاب و تحریک‌کننده برای بینندگان ایجاد می‌کند. محتوایی که آن‌ها ایجاد می‌کنند می‌تواند آموزشی باشد یا به‌اندازه کافی جذاب باشد تا بتواند هر بازدیدکننده یا رهگذری را که قبلاً به برند شما علاقه‌مند نبوده را سرگرم کند و جلب‌توجه کند؛ اما پس از مشاهده مطالب، آن‌ها علاقه خاصی پیداکرده و از صفحه وب یا دسته‌های رسانه‌های اجتماعی شما بازدید کردند.

داشتن یک خالق محتوای خوب در تیم خود یا خود بودن بسیار مهم است و می‌تواند حیاتی‌ترین دارایی برای شرکت شما باشد. آن‌ها مغز ایجاد جذابیت در ظاهر برند شما از طریق محتوایی هستند که ایجاد می‌کنند.

مغز آن‌ها واقعاً متفاوت عمل می‌کند. آن‌ها محصول شما را با یک داستان پیوند می‌دهند و احساساتی را به کمپین‌های تبلیغاتی شما اضافه می‌کنند؛ و این محتوای جذاب احساسی است که مخاطب را با نام تجاری شما ارتباط می‌دهد.

چگونه کارشناس تولید محتوا شویم؟
چگونه کارشناس تولید محتوا شویم؟

اگر فکر می‌کنید که می‌توانید محتوای عالی برای تجارت خود ایجاد کنید، یا احساس می‌کنید ایده‌های خوبی برای محتوا دارید اما فقط به کمی پرداخت بیشتر احتیاج دارید، در اینجا مواردی است که باید بدانید تا در تولید محتوای خود بهتر شوید.

·        مخاطبان خود را بشناسید

یک خالق محتوا برای جلب مخاطبانی که از صفحات تجاری، وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌هایشان بازدید می‌کنند، محتوا ایجاد می‌کند. قبل از اینکه به‌طور تصادفی محتوا درست کنید، باید بدانید افرادی که شغل شما را هدف قرار داده‌اند "چه کسانی" هستند.

اگر شما محصول خود را به درستی ساخته باشید و از استراتژی‌های محتوای کاملی برخوردار باشید، اما اگر مخاطبی را هدف خود قرار دهید که درزمینهٔ کاری شما نباشد، تمام این سخت‌کوشی‌ها به هدر می‌رود. بنابراین این مهم است که مخاطبان خود را درک کنید.

شما باید مخاطبان خود را بشناسید تا بتوانید پیام درست را در زمان مناسب به افراد مناسب بدهید. آن زمان است که شما قادر خواهید بود محصول خود را به‌طور کارآمد به بازار عرضه کنید.

اگر محتوای شما گروه سنی اشتباه، قومیت اشتباه یا طبقه اشتباه را هدف قرار دهد، نمی‌توانید خریداران احتمالی را جذب کنید.

شغل یک سازنده محتوا فقط به ایده پردازی محدود نمی‌شود، اما قبل از آن، آن‌ها باید بدانند که مخاطبان محتوای خود را با چه چیزی مشاهده می‌کنند و این محتوا چگونه بر تصمیمات خرید او تأثیر می‌گذارد.

هنگامی‌که دانستید مخاطبان شما چه کسانی هستند، باید قالب محتوایی را انتخاب کنید که مخاطبان شما را جذب کند. این می‌تواند یک وبلاگ، یک ویدیو، یک ارائه یا یک چیز جذاب از لحاظ گرافیکی باشد.

خالق محتوا بودن به این معنی است که شما می‌توانید محتوا را در تمام قالب‌های مختلف موجود ایجاد کنید و همچنان در آن شگفت‌آور باشید.

·        محتوای کاربرپسند تولید کنید

اکنون‌که مخاطبان هدف خود را شناختید، باید اطمینان حاصل کنید که در تعامل با شما به‌عنوان یک تجارت، در هر مرحله از تجربه آن‌ها می‌توانید آن‌ها را جذب کنید. مشتری بالقوه قبل از اینکه سرانجام کالایی را خریداری کند، 7 بار با یک تجارت ارتباط برقرار می‌کند.

و برای اینکه این 7 تعامل برای تجارت شما مثمر ثمر باشد، مهم این است که شما بر روی چگونگی جلب‌توجه آن‌ها در هر سطح مهم باشید.

محتوایی که شما می‌سازید باید برای مخاطب جالب باشد، باعث افزایش حس کنجکاوی وی برای دانستن بیشتر شود و درعین‌حال اطلاعات کافی را برای شما در اختیار آن‌ها قرار دهد تا بدانند شرکت شما به چه معنی است.

محتوای جذاب که برای مخاطب جالب‌تر به نظر می‌رسد شانس بیشتری دارد که مشتری را به سطح تعاملات بعدی برساند؛ و این باید موردتوجه خالق محتوا باشد که نحوه تولید محتوای آن‌ها می‌تواند خریدار بالقوه را به سمت یک خریدار وفادار سوق دهد.

محتوایی که شما با توجه به این مراحل مختلف سفر خریدار ایجاد می‌کنید، باید با توجه به تمام مراحل موجود ساخته شود و در هر مرحله آن‌ها را به سمت خرید جذب کند.

·        آشنایی کامل با اصول سئو محتوا
 آشنایی کامل با اصول سئو محتوا

اصول سئو تولید محتوا در واقع قواعدی نگارشی و بکار بردنی هستند که باعث می شوند، محتوای شما به راحتی به صفحه اول گوگل  برسد. در واقع کسب و کارهای زیادی هستند که با استفاده از همین اصول ساده سئو محتوا توانسته اند، ورودی و ترافیک زیادی از طریق گوگل جذب کنند.
سئو و محتوا باهم به سایت نزد گوگل قدرت می دهند. لذا یک کارشناس تولید محتوا خوب وماهر باید به اصول سئو در تولید محتوا مسلط باشد و بتواند فاکتورهای سئو داخلی را در محتوا به سهولت پیاده نماید.

·        همیشه کمتر همیشه بهتر

قرار نیست که وقتی در سمت کارشناس تولید محتوا، محتوای زیادی تولید کنید و به این وسیله موفق شوید. بسیاری از کارشناسان طراز اول در این زمینه می‌گویند همیشه کمتر همیشه بهترین است.

وقتی محتوای با کیفیتی ایجاد می‌کنید لازم است برای تبلیغ آن و درواقع بازاریابی محتوا سرمایه‌گذاری کنید. شاید شبکه‌های اجتماعی گزینه‌های خوبی برای این منظور باشند. چراکه معمولاً هرکدام مخاطبان خاص خود را دارند و البته دارای مخاطب زیادی هستند.

·        پیگیر رشد و شکست‌های خود باشید

وقتی در یک مسیری گام برمی‌دارید، نمی‌شود بدون چک کردن مسیر ادامه دهید! به‌عنوان‌مثال، تصور کنید که شما در حال ایجاد محتوا با تمرکز بر مخاطب مناسب، پیام مناسب را به او می‌دهید، اما شاید آن را در زمان مناسب نمی‌دهید.

بدون اینکه بررسی کنید که آیا محتوای شما نتایج مورد انتظار را به شما بازمی‌گرداند، مرتباً مرتکب همان اشتباهات می‌شوید بدون اینکه متوجه صدمه‌ای شوید که این امر به تجارت شما وارد کرده است.

و به همین دلیل است که بسیار مهم است که شما رشد و شکست خود را پیگیری کنید. شما باید بدانید که به محتوایی که ایجاد می‌کنید چه پاسخی می‌گیرید. شما باید به سوابق این‌که آیا فروش پس از نوع خاصی از محتوای ایجاد شده یا خیر، بررسی کنید.

این روزها، جمع‌آوری داده‌ها بسیار آسان است، زیرا برنامه‌های زیادی وجود دارند که تجزیه‌وتحلیل دقیق از عملکرد پست‌های شما را ارائه می‌دهند.

این‌ها می‌توانند بهترین منبع برای بررسی میزان خوب یا بد بودن محتوای شما باشند. بازدیدهای صفحه شما، بازدیدهای ارگانیک و تمام اطلاعات مربوط به اینکه چند نفر از صفحه شما برگشتند و چه تعداد با استفاده از CTA به خریدار تبدیل شده‌اند، می‌توانند از این منابع بازیابی شوند تا ببینند که شما به‌عنوان یک خالق محتوا چقدر خوب عمل می‌کنید.

این به شما کمک می‌کند پتانسیل خود را به حداکثر برسانید و بیشترین بهره را از تمرینات خود ببرید. شما قادر خواهید بود فن‌های تولید محتوای خود را مجدداً تجزیه‌وتحلیل کرده و آن‌ها را تغییر دهید تا از این طریق برای برند شما مؤثرتر و سودمندتر باشد.

درحالی‌که شکست‌ها به شما کمک می‌کنند اشتباهات خود را درک کنید و انگیزه شما را برای تکرار نکردن مجدد آن اشتباهات فراهم می‌کند، از طرف دیگر، رشد به‌عنوان یک نیروی محرک برای شما عمل می‌کند که نتایج شما نتایج مورد انتظار را دارد و بنابراین در همان مسیر بیشتر کار می‌کنید.
در این نوشتار مطالبی در خصوص اینکه یک کارشناس تولید محتوا کیست و برای یک کسب‌وکار چه کارهایی انجام می‌دهد صحبت کردیم. محتوای شما صرف‌نظر از نوع آن لازم است تا با مخاطب شما ارتباط برقرار کند و این مستلزم این مطلب است که محتوای موردنظر برای مخاطب هدف شما تدوین و نگارش شده باشد. فقط در این صورت است که می‌توان با آن موفق شد.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

برای به این که محتوای تولیدی شما در دسترس افراد واقعی و کاربران برسد، شما به یک کارشناس سئو نیاز دارید.
«سئو سایت یک فرایند مستمر ومدون است که بر روی سایت توسط کارشناس سئو انجام می گیرد تا ترافیک صحیح در زمان صحیح و با کاربر صحیح وارد سایت بشوند تا اکشنی از قبیل خرید، دانلود و … در سایت مورد نظر اتفاق بیافتد.»
 کسی که می تواند در تسریع این فرآیند به سایت مورد نظر کمک کند مشاور Seo است. مشاور سئو هیچ مسئولیتی روی کیفیت انجام کار ندارد و تنها راه و روش کار را نشان می‌دهد.
اگر شما نیازمند مشاوره سئو و خدمات سئو از قبیل آموزش تیم محتوا و ...هستید می توانید از راه های ارتباطی با اسماعیل سحاب ( https://ismaeilsahab.ir/ ) تماس بگیرید.