هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 08:31
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 11 اسفند 1393 ساعت 14:51
دوشنبه 11 اسفند 1393 14:47 ساعت
2015-3-2 14:51:13
شناسه خبر : 204243
شمار شهدای زیاد این تیپ که از دو سه سال قبل غریبانه در شهرهای مختلف ایران و افغانستان تشییع می شدند خود گواه مردانگی و غربت این عزیزان بوده و هست . شهدایی که به دست یزیدها و ابوسفیان های زمانه سر بریده شدند و مانند شهید رضا اسماعیلی در حال بریده شدن سر تا لحظه آخر ذکر یا علی یا علی شان در تمام شبکه های دنیا نمایش داده شد و ندای بلندی را در گوش تکفیری‎ها طنین انداخت که زینب هرگز دو بار اسیر نخواهد شد ...
شمار شهدای زیاد این تیپ که از دو سه سال قبل غریبانه در شهرهای مختلف ایران و افغانستان تشییع می شدند خود گواه مردانگی و غربت این عزیزان بوده و هست . شهدایی که به دست یزیدها و ابوسفیان های زمانه سر بریده شدند و مانند شهید رضا اسماعیلی در حال بریده شدن سر تا لحظه آخر ذکر یا علی یا علی شان در تمام شبکه های دنیا نمایش داده شد و ندای بلندی را در گوش تکفیری‎ها طنین انداخت که زینب هرگز دو بار اسیر نخواهد شد ...

گروه ایثار و شهادت – رجانیوز: انتشار خبر شهادت سردار سپاه اسلام شهید «علی‎رضا توسلی» فرمانده شجاع «تیپ فاطمیون» در منطقه درعا در سوریه، بار دیگر نام رزمندگان دلاور افغان را که در سال‎های اخیر نبرد سوریه نقشی تعیین کننده ایفا کرده‎اند، سر زبان‎ها انداخت.

به گزارش رجانیوز، «علیرضا توسلی» یکی از شجاع‎ترین فرماندهان میدانی نبرد سوریه، روز گذشته و در منطقه درعا به شهادت رسید، وی که در سال‎های گذشت با سازماندهی رزمندگان افغان از سراسر جهان به خیل مدافعان حرم آل الله پیوسته بود، به عنوان فرمانده «تیپ فاطمیون»، تیپ مخصوص رزمندگان افغان حاضر در نبرد سوریه، به عنوان یکی از قابل اعتمادترین فرماندهان میدانی نبرد سوریه و مورد وثوق سردار سلیمانی شناخته می‎شد.

سردار رشید اسلام شهید علیرضا توسلی، معروف به ابوحامد، فرمانده تیپ فاطمیون روز شنبه 9 اسفند ٩٣، در جريان آزادسازي تپه تل قرين در حومه درعا، به دست تروريست‌هاي جبهه النصره به شهادت رسيد. وی در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در جبهه دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشت. 

با این حال مظلومیت شیعیان افغان چه در افغانستان، چه در ایران و حتی در منطقه نبرد سوریه، موجب شده است که با وجود تقدیم شهدای متعدد توسط «تیپ فاطمیون»، شهدای این تیپ شجاع آنچنان که باید شناخته نشوند.

 وقتی نام حضرت زینب سلام الله علیها و نام مادر سادات فاطمه زهرا (س) می آید ناخود آگاه دل چند کلمه را با خود نجوا میکند : مظلومیت و غربت و دفاع از حریم ولایت و اتفاقی نیست که وقتی شیعیان افغان از همه جای دنیا خواستند دور هم جمع شوند تا تیپی را برای دفاع از حرم حضرت زینب شکل دهند نام آن را که نشان دهنده واقعیت وجودی شان بود تیپ فاطمی نام نهادند ...

بچه های فاطمی و شیعیان مظلوم افغانستان همانطور که از اسمشان پیداست واقعا مظلومند و غریب ، چه در افغانستان چه در ایران و چه در سوریه و عراق.

وقتی بچه های رزمنده فاطمی از سراسر دنیا گرد هم آمدند یکی از اتفاقات بزرگ جبهه مقاومت رقم خورد . شیر بچه های حیدر کرار که اسمشان باز کننده قفلهای بزرگ عملیاتهای مختلف سوریه بود و نامشان لرزه بر اندام دشمن می انداخت گاهی جلوتر از یلان و شیران حزب الله لبنان و کتائب عراق و مجاهدین پاکستان و ... حماسه آفرینی می کردند و این کم کم به یک امر طبیعی تبدیل شده است .

شمار شهدای زیاد این تیپ که از دو سه سال قبل غریبانه در شهرهای مختلف ایران و افغانستان تشییع می شدند خود گواه مردانگی و غربت این عزیزان بوده و هست . شهدایی که به دست یزیدها و ابوسفیان های زمانه سر بریده شدند و مانند شهید رضا اسماعیلی در حال بریده شدن سر تا لحظه آخر ذکر یا علی یا علی شان در تمام شبکه های دنیا نمایش داده شد و ندای بلندی را در گوش تکفیریها طنین انداخت که زینب هرگز دو بار اسیر نخواهد شد ...

اما حکایت شهادت فرمانده تیپ فاطمیون در اولین روز شروع فاطمیه حکایت دیگری است . سردار بزرگی که مورد وثوق کامل حاج قاسم سلیمانی بود و سالها در سنگر مجاهدت و دفاع از ولایت بر همه سبقت گرفته بود . او که در گروههای جهادی با شوروی جنگیده بود و به دوستان میگفت همواره تلاشم این بوده که وارد هیچ حزب و گروه و دسته ای نشوم و مسیر جهاد را تا انتها بروم .

سردار «علی رضا توسلی» فرمانده شجاع و حماسه آفرین «تیپ فاطمیون» در دفاع از حرم بانوی مقاومت «حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) فرمانده محبوب و انسان بسیار زیرک و کم حرفی بود که با اعمالش همه را شگفت زده می کرد .

حارس یکی از رزمندگان نبرد سوریه، درباره شهید ابوحامد فرمانده تیپ فاطمیون اینطور نوشته  :

پارسال در موکب حرم حضرت زینب(س) داشتم با آقای خزاعی مکتب صحبت می کردم. ناگهان حرفش را قطع کرد و داد زد: سلام دلاور سلام فرمانده

دیدم دوید رفت و مردی را بغل کرد که دستش به گردنش آویزان بود و شبیه برادران افغان بود. بعد آوردش داخل موکب و برایش چای آورد. مرد هم با تواضع خاصی چای رو خورد و مثل آدمهای خجالتی خداحافظی کرد و رفت زیارت.

 

گفتم این شخص را معرفی کنید.

گفت آقای توسلی فرمانده دلاور فاطمیون.  می‎‎گفت در بزرگیش همین بس که در یک عملیات که چند گردان با هم عملیات کرده و همه گردان‎ها بجز گردان فاطمیون شکست خورده بودند، از حاج قاسم سلیمانی سوال شد که نبرد را ادامه بدهیم یا عقب‎نشینی کنیم.

حاج قاسم پاسخ جالب توجهی داده و پرسیده بود: آقای توسلی در عملیات هست؟ پاسخ شنیده بود: بله به عنوان فرمانده گردان فاطمیون عمل می‎کند.

حاج قاسم پاسخ داده بود: پس ادامه بدهید که انشاالله پیروزید.

فردای آن روز کنار ضریح خضرت رقیه(س) دیدمش. رفتم کنارش و به دست شکسته ش بوسه زدم و بعد از احوالپرسی آرام کنارش نشستم. داشت با بغل دستیش حرف میزد. میگفت اینجا به ما و همشهریهای ما سیم کارت نمیدهند. می‎توانی برای ما سیم کارت تهیه کنی!؟

خیلی دلم سوخت. گفتم او جانش را کف دستش گرفته و حتی از یک سیم‎کارت هم محروم است. نمی دانستم که همین مظلومیتهاست که انسان را بخدا نزدیکتر می کند.

شهادتت مبارک ابوحامد.

گفتنی است پیکر شهید توسلی همراه با شش شهید افغان مدافع حرم روز گذشته به ایران منتقل شده و در روز چهارشنبه ساعت 9 صبح همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری سلام‎الله علیها از مقابل مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع خواهد شد.

مراسم وداع با پیکر سردار شهید علیرضا توسلی، فرمانده تیپ فاطمیون و شش شهید مدافع حرم نیز سه شنبه شب، 12 اسفند بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد فقیه سبزواری واقع در طلاب خیابان شهید مفتح 4 برگزار خواهد شد.

تصویر فوق متعلق به جانشین تیپ فاطمیون ملقب به «فاتح» می باشد که همراه با فرمانده دلاور این تیپ به شهادت رسید. 



دیدگاه کاربران

من فکر نمیکردم اتباع بیگانه افغانی شهید هم بشن؟؟ اونها که مسول تمام مشکلات ایران هستند باید اخراج می شدن و..
از برکت وجود رسانه ها افغانیها در ایران یک مشت دزد و آدمکش معرفی شدن خدا ازتون نگذره رسانه های بی انصاف..

دوست عزیز جدای انکه در هر ملتی خوب و بد وجود دارد باید عرض کنم که رسانه های ما مقصرند و در قیامت باید جوابگوی سکوت در برابر فداکاری های برادران افغان و بزرگنمایی افراد مسئله ساز افغانی باشند. این مظلومان در جریان دفاع مقدس و در دفاع از ما نیز شهدای بسیاری داده اند که متاسفانه کمتر از آن صحبت شده است.

پس بدونید که افغانستانی فقط در جریان هشت سال دفاع مقدس ایران؛ 3000 شهید تقدیم اسلام کرده اند.

خدا رحمتش کند / مثل این که ما نمی خواهیم درست برخورد کنیم / چرا همیشه شاخ شونه به شیعیان علی می کشید و دم از اسلام میزنیم و منتظر ظهور آقا امام زمان (عج) هستیم / اگر راست میگی برید با دشمنان علی و آلش دشمنی کنید و ... جواب بدین / این ها همه شیعه هستن نه دشمنتون ...متاسفم

خداوند ايشان را قرين رحمت خاصه خود گرداند

همچنان خداوند نشانه هاي خاص خودش را دارد
نشان ميدهد

جان ناقابل من فدای این شهید بزرگوار و امثال ایشان.

یک مرز مانده ان هم ولایت علب ابن ابیطالب وداعش وهابی است شیعه کابل یا زابل ویا شیعه خرم اباد یا بغداد..
البته شیعه افغان مظلومتر است

یاد امام شهدا بخیر که فرمودند اسلام مرز ندارد انشاءالله روزی رسانه های خودی درک کنند که شیعه ایرانی و عراقی و افغانی و یمنی و آفریقایی و ارو‍پایی ندارد شیعه شیعه است

خدا از سر تقصيرات ما بگذرد چقدر در مورد اين افراد حرف بد زده مي شد . خوش به سعادتشان و بدا به حال ما كه در ماديات دنيا غرق شده ايم . خدايا خودت كمك كن از بند ماديات كنده شويم چون هنوز در باغ شهادت باز است

از صدام لعنت الله علیه نقل می شود گفته بود اگر من بسیجی های ایرانی را داشتم دنیا را می گرفتم؛ اما گاهی ما خودمان قدر بسیجی های افغانی و عراقی و . . . خودمان را ندانستیم و ظلم هایی از سر بی فکری در حق ایشان کرده ایم . یادم نمی رود که نماینده گروه های جهادی افغان در تهران در حالی که درگیر جنگ سختی با طالبان در افغانستان بودند به نوبت مجاهدین را به ایران می فرستادند تا ضمن کسب درآمد در یک دوره سه ماهه برای خانواده دوباره به جبهه های جنگ افغانستان اعزام شوند اما دولت خاتمی با تبلیغات زیاد افغانی ها را باعث بیکاری جوانان ایرانی قلمداد کرد و ایشان را با فشار زیاد دستگیر و از ایران اخراج می کرد و امید این مردم را در آن برهه نا امید کرد.

شهداء العقیله
چه عنوان دلچسب و دلنشینی است مبارکشان باشد. خدا کند نصیب ما هم بشود

برام علت منفی دادن برخی واقعا نامفهومه

عجیب نیست. انتظار داشتی داعشی ها و تکفیری های جنایتکار مثبت بدن؟

درود خداوند بر شهداي مدافع حرم. درود خداوند بر فرمانده دليرتيپ فاطميون. درود بر شرافت و مردانگي اين مجاهد افغاني.
يقيناً بر سر سفره ارباب بي كفن و جده سادات ميهمان مي باشد. يا زهرا

قاسم سلیمانی
علیرضا نجفی


بسمه تعالی

مالک شدن سخت است اما می شود،قاسم

با چون تویی سردار معنا می شود قاسمَ
بسیار دشوار است اما تا شما هستی

سلمان میان ذهن ما جا می شود قاسم
شام سیاه فتنه ی یاران سفیانی

با برق چشمان تو فردا(سودا) می شود قاسم
با تو که هم آرام و هم آرامش محضی

درملک اهریمن چه غوغا می شود قاسم

اهل عراق امروز بر نام تو می بالند

اعجاز در اینجا هویدا می شود قاسم
وقتی تو را دیدم در این اوضاع سر در گم

گفتم بله عمار پیدا می شود قاسم
با تو ابرقدرت شدیم و غول استکبار

درنکبت افتاده است و رسوا می شود قاسم
این آخرین برگ کتاب انتظار ماست

یعنی زمان دارد مهیا می شود قاسم
شخصیت پیچیده اما ساده ات هر روز

در کل عالم چون معما می شود قاسم
جنس تو از جنس شهیدان است و روح تو

درعالم خاکی کجا جا می شود قاسم
خالی اگر میدان شود از بچه های جنگ

چون مجتبی تنها شود آقای ما قاسم

علیرضا نجفی اسفند93

شهادت آخر گمنامی عشق به خداست شهدا التماس دعا

به احترام این شهید عزیز و همه شهدای افغان باید تمام قد ایستاد و بعد سجده کرد به عظمت این انقلاب و تربیت یافتگان مکتب حضرت روح الله..انشاالله با حضرت زهرا
(س) محشور باشند.

کجا اتباع بیگانه؟!!! خیلی هم خودی اند، خودی تر از ما و بهتر از امثال من... خوش به حالشان.... اسلام مرز نمی شناسد

یکی از بهترین دکترای فوق تخصص نوزادان که استاد دانشگاه هم هستوچند سالی هم هست که اجازه مطب به ایشان داده اند ودر پرورشگاه شهید هاشمی نژاد مشهد هم در سال 73 وزیت می کردندوافغانی هم هستند من ایرانی همیشه دعا گو ی ایشان هستم چه دربرخورد چه در امر طبابت و ارزوی سلامتی برایشان دارم اگر افغانی بزه کرد ببینید لیدر ش کدام ایرانی بوده است

ما مدیون این شهدا هستیم امیدواریم ما را نیز به نزد خود بطلبند.

شیعه افغانی،ایرانی،ترک لرعرب عجم نمی شناسد،شیعه شمشیر ذوالفقار،مظلومیت فاطمی،ولایت علی،انتظار مهدی راشاخص خود میداندومیشناسد

واقعا حس ميكنم يه امت هستيم. احساس خوبيه. اينكه تو دنيا تنها نيستيم و برادران و خواهراني در سرتاسر دنيا داريم كه فريادشون فرياد ما و خونشون خون‌ما و آرمانهاشون آرمان ماست به آدم قوت قلب ميده. يا علي

جانشين فرمانده تيپ فاطميون (عكس اخير) جوان برومند اسلام، طلبه و دانشجوي كارشناسي ارشد در دو رشته علوم قرآني از جامعه المصطفي واحد مشهد و همزمان داشجوي كارشناسي ارشد حقوق در دانشگاه پيام نور بود. خداوند با شهداي بدر و احد محشور شان كند

تمام شیعیان دنیا جواب گوی شیعیان افغانستان باید باشند زمانی که در حضور حضرت امیر (ع) خواهند بود چه کردیم در مقابل این شیعیان مظلوم افغانی

اگه اینها انسانند پس ما کی هستیم؟
چرا انقدر نگاه های ما متفاوت است؟
یکی فقط خدا را می بیند و یکی فقط نان را؟

اگه اینها انسانند پس ما کی هستیم؟
چرا انقدر نگاه های ما متفاوت است؟
یکی فقط خدا را می بیند و یکی فقط نان را؟

شیعیان افغانی مظلوم ترین شیعیانندحتی در کشور خودشان

خدا را شاکرم که به عنوان یک ایرانی زنده ماندم و دیدم اسلام عجب شیر رزمندگانی دارد که در تمام دوران اسم امام حسین و شهادت را زنده نگه می دارند
ای کاش لیاقت داشتم که روزی به عنوان سرباز ساده ای در خدمت فردی همجون شهید علیرضا توسلی باشم

خوشا به سعادت شهید توسلی و شهدای همرزمش
درو بر غیرت رزمندگان تیپ فاطمیون
رضایت ائمه اطهار و حضرت زینب ذخیره آخرتتان

مظلومیت این شیعیان افغانی مهاجر درایران باید گریست

سلام و درود بر تو ای شهید بی ادعا

کاش من هم مثل این شیعیان بودم

درود خدا و دعای مومنان بر شیعیان حیدرکرار تیپ فاطمیون افغانستان.
و همچنین همه مدافعان اهل بیت علیه السلام
خوشا بحالشان.

شیعه افغانستان مرز را نمیشناسد،ملیت رانمیشناسد،نژاد را نمیشناسد...وقتی پای اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) درمیان باشد جانانه ودلاورانه به میدان می آید.هزاران شهیدی که درهشت سال دفاع مقدس ایران جان خودرافداکردند بدون هیچ چشمداشتی وفقط به خاطر حفظ اسلام و لبیک به حکم جهادمرجع تقلیدشان امام خمینی(ره) وهیچ گاه نامی ازشان برده نمیشود وخود شمانیز تابه حال شاید این موضوع را نمیدانستید.
وچه تحقیرها که در حقشان کردیم...دریغ از یک سیمکارت پنج تومنی مگر ما به نامشان میزنیم؟!...

شهادت قسمت ما میشد ای کاش!
همیشه از اینکه در ایران به برادران افغان نگاه خوبی وجود نداشت عذاب میکشیدم و امیدوارم به برکت خون این شهدا ، توبه کنیم از رفتارها و گفتارهای غلطی که نسبت به این برادران و خواهران داشته ایم.
استغفرالله ربی و اتوب الیه.

من به عنوان یک هزاره شیعه از همه ی نظر دهندگان و نویسنده خبر تشکر می کنم.
شیعیان و رزمندگان ایران بدانند که تنها نیستند. و باید قدر مملکت خوبی تان را بدانید.
ولی این را هم بدانید که شیعیان دیگر کشورها در شرایط شیعیان ایران قرارد ندارند. و گرفتار موانعند.
روح توسلی شاد.

متن خبر و کامنت های دوستان را خواندم. کاش با گفتن شیعه، شیعه هست همه چیز درست می شد. کاش با گفتن اسلام مرز ندارد همه چیز درست میشد. اینها فقط شعار است.
بیمار افغان اگر نیاز به کلیه داشته باشد در ایران حق دریافت کلیه ندارد!!!
سازمان انتقال خون ایران از تبعه افغان خون نمیگیرد. اگر هم بگیرد آنرا دور میریزد. چرا؟ برای اینکه افغان است.
پس لطفا احساسات خود را کنترل بفرمایید.

برادر عزیزم،شهادت تورا تبریک،و به خانواده محترمتان تسلیت عرض میکنم.
همانطور ک در کشور دوست و همسایه مان غریبانه زندگی کردی غریبانه و دور از وطن مانند اربابت و شهیدان کربلا به لقا الله پیوستی. ارزومندیم که کشور شیعه ایران حضورشیعیان مهاجر افغانستان را فقط در سنگر رزم نخواهند و در سنگر علم و دانش نیزهمراه شان باشند و سنگ های جلو راهشان را هموار نمایند و همانطور که برای شهادت اسلام مرزی ندارد در زتدگی امروزه ما مهاجرین این جمله صادق باشد!
نه من ز بی عملی در جهان ملوم و بس
ملالت علما هم ز علم بی عمل است.

بهترهست ماملت عزیزایران دیگرنگاه نژادپرستانه نداشته باشیم.وباتحقیرچنین مردمان پاکدل افغانستانی احساس بزرگی نکنیم...

درود رحمت خدا بر روح و روان شهدای عزیز افغانی و ایرانی وبه درستی که اسلام مرز ندارد

ابوحامد (سردار توسلی) در حال خمپاره زدن ۱ ساعت قبل از شهادت...
http://s۴.picofile.com/file/۸۱۷۵۵۹۴۸۹۲/۱۰۹۹۶۰۴۷_۱۶۴۱۱۸۱۶۹۲۷۷۰۰۷۶_۹۰۳۳۹۳۰۱۰۵۸۶۲۶۵۶۴۶۴_n.jpg

هیچی نمیتونم بگم جز اینکه وقتی رفت شناختیمش.آیا این درسته؟چرا فقط از بدیهای جمعی رمان میسازیم و ازخوبیهایشان سخنی گذرا؟ بترسیم از ستم کردن بر کسیکه جز خدا یاوری ندارد.