هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 08:37
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 4 بهمن 1399 ساعت 19:21
شنبه 4 بهمن 1399 19:12 ساعت
2021-1-23 19:21:48
شناسه خبر : 343674
حامد زمانی فاتح عرصه‌ای نو برای جمهوری اسلامی و امیدی برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بود. او در میانه دریای شور ابتذال امروزی مردانه ایستاده بود. حالا که نیست نبود او به شدت احساس می‌شود و قدرش را بیشتر می‌دانیم.
حامد زمانی فاتح عرصه‌ای نو برای جمهوری اسلامی و امیدی برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بود. او در میانه دریای شور ابتذال امروزی مردانه ایستاده بود. حالا که نیست نبود او به شدت احساس می‌شود و قدرش را بیشتر می‌دانیم.
گروه فرهنگی-رجانیوز: حامد زمانی فرزند انقلاب بود. همان کسی که در دوران سکوت خواص، فتنه را فریاد می‌کشید و در اوج دوران آمریکا دوستی دولت، مرگ بر آمریکا سر می‌داد. او زمانی که از مدافعان حرم نمی‌گفتند، از آن‌ها می‌خواند و آن زمان که خوانندگان کم‌مایه در کنسرت‌های شبانه بار خود را می‌بستند، ارزش‌های اصیل را مرور می‌کرد.
 
به گزارش رجانیوز، حامد زمانی کسی بود که بازار داغ موسیقی با مضامین سخیف را به نفع جریان انقلابی بر هم زد. او در نوع خود یک پدیده بود، کسی که در عین جذب مخاطب از همه قشر و سلیقه‌ای، عالی‌ترین مضامین انقلاب را در دستگاه موسیقیایی آورد. او زمانی که سیاستگذاران فرهنگی پا به ابتذال گذاشتند تا مخاطب خود را بالا ببرند، ساحت جدیدی در نگاه به مقوله‌های فرهنگی به وجود آورد، محتوا و فرم را در هم آمیخت و از پدیده‌ای نو رونمایی کرد.
 
شانیت آثار او نه مخدری برای تسکین روزمرگی انسان غربی و نه عاشقانه‌ای سخیف و کم مایه برای رنگ دادن به دنیای بی‌رنگ عشق امروزی بود، او در خط مقدم قیام علیه استکبار موسیقی اصیل تولید می‌کرد.
 
حامد زمانی سال هشتاد و هشت با آهنگ «دیروز، امروز، فردا» شناخته شد و با تولید حدود ۸۰ قطعه ارزشی، به مهم‌ترین خواننده انقلاب در دهه ۹۰ تبدیل شد. از آثار مهم او می‌توان به «مکر شیطان»، «راز روشن»، «مرگ بر آمریکا»، «گزینه‌های روی میز»، «لبیک»، «هم‌آواز»، «گله گرگ»، «ثریا»، «آخرین قدم»، «هفت‌تیر»، «سپر»، «خبری هست»، «دلارام»، «شمشیر» و «سرانجام» اشاره کرد.
 
او فاتح عرصه‌ای نو برای جمهوری اسلامی و امیدی برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بود. حامد زمانی در میانه دریای شور ابتذال امروزی مردانه ایستاده بود و حالا که نیست قدرش را بیشتر می‌دانیم.
 
عجیب است که ده‌ها اتفاق مهم مانند شهادت سرداران مقاومت، حمله به عین السد، شهادت شهید فخری زاده بدون حامد زمانی گذشت و نبودش به چشم نیامد.
 
واقعیت این است که جریان فرهنگی انقلاب مانند طفلی ناخوانده با زمانی برخورد کردد. نبود او برای ما تفاوتی با نبود یک خواننده بی‌مایه پاپ نداشت! لیکن اگر هنرمندی با این استعداد در هر گروه و جریانی دیگری بود، بی‌پروا برای حفظ او می‌جنگیدند.
 
دیروز و امروز بدون زمانی گذشت و چشممان به فردایی است که او باز در میانه میدان غوغا کند.


دیدگاه کاربران

همه ما در حق حامد زمانی، حنجره اهل بیت و انقلاب کم لطفی کردیم خداوند ما را ببخشد.
کاش مسئولین انقلابی از ایشان دلجویی می کردند.
انشالله خداوند حامد زمانی عزیز و استاد علی اکبر رائفی پور را در پناه خود حفظ نماید.

آثار این هنرمند را وقتی گوش میکنم حس خوبی به من دست میدهد
حس وطن پرستی همراه با عشق و شعور در کنار بصیرت و دانایی مخصوصا در عرصه های پیروزیهای سیاسی حس بهتری رو به انسان میداد
واقعاً جای این هنرمند رو احساس میکنم

حامد زمانی متعلق به یک قشر خاص بود
اهنگهای خاص اجرا میکرد
او متعلق به همه سلیقه ها نبود
او سفارشی بود و اهنگهای سفارشی میساخت و میخواند

بسیار ممنون از تذکر رجانیوز بابت این غفلت‌ها
امیدواریم که دوباره حامد در خط مقدم جبهه فرهنگی و هنری ببینیم

به خدا من از شهادت حاج قاسم عزیز منتظر آهنگ حامد زمانی هستم برای حاج قاسم....
حامد برگرد... خواهش می کنم با آهنگ حاج قاسم برگرد...

سلام،متشکر از این متن زیبا و پرمحتوا

ترسیدم فکر بنده خدا به رحمت خدا رفته

جانا سخن از زبان ما می‌گویی

سلام، زودتر منتظر همچین مطلبی بودم، البته پرمایه تر و تخصصی تر نه از سر خالی نبودن عریضه، زمانی و دوستان و همکاراش در نوع خودشون پدیده بودن که شاید بعدا نبودشون رو درک کنیم.
اگر امکانش بود مطلب تخصصی تر و کارشناسی تری بزارید.

دافعه جریان انقلابی فوق العاده بالاست .متاسفانه ایشان نیز قربانی این دفع ناجوانمردانه شد.اثرات کار حامد زمانی از هزاران منبر و خطبه بالاتر بود.

چقدر عالی ممنون از سایت شما که به فکر حامد زمانی وکسانی که برای مردم میخونن هستش

واقعا باید حامد را به عرصه هنر انقلاب برگردانیم

حامد زمانی را تنها با سیل دشنام ها و طعنه های غرب پرستان رها کردیم، اما مردم دعایش می کردند و ان شا الله خدا یاریش کند.

واقعا جاش خالیه. آقای وحید جلیلی ازش دفاع کنه و بیارتش تو صحنه. از جشنواره عمار شروع کنند.

عالی بود و جای او خالی است و من و فرزندانم همچنان برنامه های او را دنبال می کنیم.
البته جنگیدن برای حفظ او نیز به معنی تعصب بیجا نیست. تنها نقطه ی تاریک و حاشیه ساز برای او موضوع درگیری فرودگاه بود که اگر هم اشتباهی از او سر زده باشد صرفا در حد همان موضوع باید پیگیری می شد نه حذف از عرصه هایی که با او آباد شده اند.

برای من جای سوال بود که چرا از این سرباز وطن خبری نیست ؟ دیروز شنیدم که دچار بیماری شده است.
خداوند او را بیش از ده برابر اندازه ای که ما را خوشحال کرده، خوشحال نماید و آنگونه که آثارش مرحم دل های ما بوده، بیش از ده برابر آن، مرحم دردهایش باشد.

حامد زمانی رو ما دوستش داریم