هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403
ساعت 09:10
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 30 آبان 1400 ساعت 12:03
يكشنبه 30 آبان 1400 12:00 ساعت
2021-11-21 12:03:57
شناسه خبر : 352900

آیا نکات مهم در حال خرید شرف الشمس را میدانید؟

شرف الشمس در نگاه عام یک نگین زرد رنگ می‌باشد و برای خیلی ها آشنا هست این نگین، شرف الشمس در خیلی از بازار های ایران و جهان فروش خودشو داره و در ایران از جمله بازار های حضوری مثل بازار معروف بزرگ مشهد به نام بازارالرضا انگشتر فروشی هایی که دارند فروش ویژه ای از شرف الشمس را دارند و ثبت نام این نگین از اواخر اسفند ماه شروع میشه تا ۱۹ فروردین، فروش دیگ ای که امروزه با پیشرفت تکنولوژی همراه هست فروش اینترنتی یا ثبت نام شرف الشمس هست به صورت آنلاین از فروشگاه های معتبر، در این مقاله میخواهیم از معرفی ویژه شرف الشمس و منابع و خواص آن بخصوص معرفی بهترین فروشگاه آنلاین صحبت کنیم تا ان شاءالله هم شرف الشمس رو بهتر بشناسید و هم با فروشگاه معتبری آشنا بشید.

 

 

شرف الشمس یک سنگ نیست !

شرف الشمس یک سنگ نیست برعکس باور امروزی مردم که شرف الشمس را سنگ زرد رنگ میشناسن باید گفت که این باور اشتباه هست و در اصل شرف الشمس یک ذکر هست که در ادامه به او می پردازیم، سنگ عقیق یک سنگ معمولی نیست بلکه ما جدا از اینکه علم امروزی تفاوت سنگ ها را روشن کرده که هر سنگی متفاوت هست و خواص درمانی دارد باید بگیم که در دین اسلام خیلی به سنگ های عقیق و سنگ هایی که خواص زیادی دارند توجه شده و روایتی داریم مثل سه سنگ بهشتی که از بهشت آورده شدن، امام باقر علیه السلام فرمود: «نزلت ثللاثة أحجار من الجنة: مقام إبراهیم و حجر بنى إسرائیل، و الحجر الأسود»؛ سه سنگ اند که از بهشت نازل شده اند. آن سه عبارتند از: مقام ابراهیم ، سنگ بنی اسرائیل [که در آیه به آن اشاره شده است] و حجرالاسود که وقتی خدا آن را به ابراهیم علیه السلام سپرد از کاغذ هم سفیدتر بود و در اثر خطاهای بنی آدم سیاه شد.

جدا از این سه سنگی که از بهشت آمدند بر روی زمین ما در زمین سنگ های زیادی داریم که خواص فراوانی دارند از جمله چشم زخم - ابطال سحر - جادو - افزایش رزق و روزی و... این سنگ ها که امروزه در بازار ها به فروش میرسد و اسامی معروفی هم دارند مثل فیروزه - عقیق - و...، فیروزه با جلوه و زیبایی خوبی که داره زیاد تو چشم مردم تاثیر داره، خواص فیروزه دفع چشم زخم می‌باشد که این سنگ در خیلی از اماکن عمومی یا در منزل ها به چشم میخوره که از چایی آویزان کردن و برای اینکه بچه ای به دنیا میاد و در چشم مردم نباشه زیاد سنگ فیروزه همراهش می‌کنند تا از بلاهایی که چشم نظر بهش گفته میشه در امان باشد.

جالبه در مورد این موضوع به اطلاع شما بزرگواران برسانیم که آیه شریفه ای موجود هست که مخصوص بچه دار شدن هست، و دستور نگهداری این آیه که روی نگین فیروزه حکاکی بشه و همراه زوجی که بچه دار نمیشن باشه متن حکاکی دستی دعای بچه دار شدن “رب لا تذرنی فردا و انت خیر الوارثین

متن کامل آیه ۸۹ سوره مبارکه انبیا :" وَ زَكَرِیا إِذ نَادَى رَبَّهُ رَبِّ لَا تَذَرنِی فَردًا وَ أَنتَ خَیرُ الوَارِثِینَ "

ترجمه آیت الله مشکینی: و (به ياد آر) زكریا را هنگامى كه پروردگار خود را ندا كرد: پروردگارا، مرا تنها (و بدون فرزند و وارث) مگذار و (اگر وارثى هم ندهى باكى نيست، زيرا) تو بهترين وارث‏ها هستى.

 

 

خرید انگشتر نقره عقیق یمنی برای شرف الشمس

از جمله سنگ های دیگری که نام بردیم عقیق هست که بهترین عقیق نامدار در بازار عقیق یمنی هست که بیشترین توصیه های روایی در ائمه ها رو دارد، عقیق سرخ - عقیق کبود - عقیق زرد و...

چند روایت از توصیه های ائمه علیه السلام برای همراه داشتن عقیق، حدیث صحیح از حضرت على بن موسى الرّضا علیه السّلام مروی است که عقیق فقر و درویشى را برطرف می کند و در دست کردن عقیق نفاق را زایل می کند.

حضرت رسول صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمود که هرکه انگشتر عقیق در دست داشته باشد حاجتش برآورده است.

حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام چهار انگشتر در دست می کردند ؛ انگشتر یاقوت براى شرافت و زینتش و فیروزه براى نصرت و یاریش و حدید صینى براى قوّتش و عقیق براى حرز و دفع دشمنان و بلاها، و در داستانی دیگر شخصى به نزد حضرت رسول صلّى اللّه علیه وآله وسلّم آمد و شکایت کرد که دزد در راه به من رسید و اموال مرا برد حضرت فرمود : که چرا انگشتر عقیق در دست نداشتى که آن از هر بدى آدمى را نگاه می دارد.

در روایات زیادی عقیق به طور مطلق مورد توصیه است و از هر رنگی که باشد خوب و مطلوب است.

شرف الشمس ذکر بخصوص هست که در آن از حروف ابجد مثل ستاره و شکل های دیگ بکار رفته

طبق سند و روایاتی که داریم خود عقیق زرد خواص زیادی دارد و در دست داشتنش خیلی برای صاحب انگشتر تاثیرات خوبی دارد البته که اگر در کنار آن حرز باشد که چه بهتر می شود