هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403
ساعت 02:48
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 25 خرداد 1399 ساعت 06:01
يكشنبه 25 خرداد 1399 05:53 ساعت
2020-6-14 06:01:29
شناسه خبر : 337287
با پیشرفت علم و تکنولوژی در عصر حاضر، هر روز ابزارهای جدیدی برای استفاده مردم روانه بازار می شود تا زندگی را برای انسان ها راحت تر کنند. این مساله باعث شده است سبک زندگی انسان ها در طول سال های گذشته متحول شود و امکانات و ابزارهای الکترونیکی پیشرفته ای در اختیار مردم قرارگیرد. تجارت الکترونیک یکی از روش هایی است که در دنیای امروز درحال پیشرفت و گسترش می باشد.
با پیشرفت علم و تکنولوژی در عصر حاضر، هر روز ابزارهای جدیدی برای استفاده مردم روانه بازار می شود تا زندگی را برای انسان ها راحت تر کنند. این مساله باعث شده است سبک زندگی انسان ها در طول سال های گذشته متحول شود و امکانات و ابزارهای الکترونیکی پیشرفته ای در اختیار مردم قرارگیرد. تجارت الکترونیک یکی از روش هایی است که در دنیای امروز درحال پیشرفت و گسترش می باشد.

در این روش برای تبادل محصولات فیزیکی یا غیر فیزیکی، خدمات و یا اطلاعات از ساز و کارهای مبتنی بر اینترنت استفاده می شود. به دنبال توسعه تجارت الکترونیک، تمایل مردم نیز برای خریدهای غیرحضوری و آنلاین روز به روز بیشتر می شود. زیرا خرید آنلاین روشی است بسیار ساده که مردم می توانند بدون مراجعه حضوری به بازار در منزل و با آرامش کالاهای موردنیاز خود را انتخاب کنند. این مساله باعث شده است صاحبان کسب و کار سنتی نیز به فکر خلق ایده های جدید و استفاده از فروش اینترنتی برای محصولات خود باشند.

در مغازه ها و بازارهای حضوری برای خرید کالای مورد نیاز خود با قیمت مناسب باید به مغازه های زیادی برای پرس و جوی قیمت مراجعه می کردیم و این امر نیازمند انرژی و وقت زیادی برای گشت و گذار در بازار می باشد. درحالیکه به وسیله فروشگاه های آنلاین و اینترنتی این مساله برای کاربران بسیار ساده شده است. سایت و اپلیکیشن ترب به عنوان یک موتور هوشمند جستجوی قیمت با هدف ارائه شفاف اطلاعات قیمت به کاربران طراحی و ایجاد شده است. در ترب اطلاعات مربوط به بیش از 1500 فروشگاه معتبر همراه با اطلاعات قیمتی مربوط به بیش از میلیون ها محصول گردآوری شده است. کاربران با نصب اپلیکیشن ترب و یا با استفاده از سایت آن می توانند قیمت انواع کالاها از قیمت گوشی سامسونگ گرفته تا لوازم شخصی و بهداشتی را در آن جستجو کنند و لیست فروشگاه های آنلاین را با ترتیب قیمت صعودی مشاهده کنند.

با شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر در نقاط مختلف جهان و به وجود آمدن مشکل های شدید اقتصادی برای بسیاری از کسب و کارها، صاحبان کسب و کارها و مغازه ها به دنبال استفاده از روش های جدید برای بیرون آمدن از رکود و بهبود وضعیت مالی خود هستند.

یکی از راه حل های مناسبی که توسط مردم نیز با استقبال زیادی روبرو شده است، فروش محصولات به صورت غیرحضوری می باشد. به علت اینکه تنها راه مهار این ویروس قطع زنجیره انتقال آن می باشد، قرنطینه و رعایت فاصله اجتماعی تنها راه مقابله با آن می باشد که از طرف سازمان جهانی بهداشت نیز توصیه شده است. شرایط پیش آمده باعث شده است که میزان خریدهای آنلاین در مقایسه با گذشته دو برابر شود. از این رو مغازه ها وفروشگاه های سنتی نیز به فروش اینترنتی و آنلاین روی آورده اند و تعداد این فروشگاه ها رو به افزایش می باشد.

مجموعه این عوامل در کنارهم باعث توسعه و گسترش کسب و کارهای مجازی شده است. یکی از نتایج این توسعه استفاده بیشتر مردم از اپلیکیشن ترب برای استعلام قیمت می باشد. آمارهای به دست آمده از تعداد دانلود این برنامه و میزان استفاده روزانه کاربران از آن گواهی بر این ادعا می باشد. تاکنون بیش از یک میلیون کاربر اپلیکیشن ترب را دانلود کرده اند و از آن استفاده می کنند. 

بیش از دو میلیون کاربر نیز در هفته از دورافتاده ترین روستاها تا کلان شهرها برای جستجوی قیمت از ترب استفاده می کنند و محبوبیت آن روز به روز بیشتر می شود. در ترب علاوه بر امکان جستجوی قیمت در فروشگاه های مختلف، خرید از ارزان ترین فروشنده نیز قرار داده شده است که با انتخاب آن به وبسایت فروشنده ارزان منتقل می شویم و کالای مورد نیاز خود را از آن می خریم.

برای مثال قیمت گوشی a10s را در این لینک می‌توانید ببیند.

یکی از محصولات الکترونیکی محبوب در بین نوجوانان و جوانان در روزهای اخیر ساعت های هوشمند می باشد، به همین علتمیزان جستجوی قیمت این کالا در ترب نیز بالا می باشد. به عنوان نمونه در عکس زیر نمونه ای از جستجو برای ساعت هوشمند آمده است.

 

 

 

ترب داری ویژگی ها و قابلیت های فراوان برای سهولت در مقایسه قیمت محصولات است. یکی از این ابزارهای مفید امکان مشاهده و مقایسه قیمت کالاها در طی روزها و هفته های گذشته توسط نمودار زمانی قیمت می باشد. سایت و اپلیکیشن ترب نمودار تغییرات قیمت محصولات مختلف را در اختیار کاربران قرار می دهد. با استفاده از این نمودار می توانیم روند افزایش یا کاهش قیمت در روزهای گذشته را بررسی کنیم و این روند را با نرخ ارز و دلار در بازه های زمانی مختلف مقایسه کنیم.

برای مثال نمودار قیمت گوشی a10 در بازار را در زیر می‌بینید. 

 

 

 

یکی دیگر از امکانات بسیار کاربردی ترب ارسال نوتیفیکیشن برای محصول موردنظر در زمان تخفیف می باشد.  هر زمان که فروشگاهی برای کالای مورد نظر ما تخفیفی درنظر گرفته باشد اپلیکیشن ترب با ارسال نوتیفیکیشن به کاربران خود اطلاع می دهد، بنابراین می توانیم از تخفیف های موجود در فروشگاه ها برای محصول انتخابی خود به آسانی باخبر شویم. این کار با انتخاب علامت زنگ هشدار در کنار هرمحصول انجام می شود.