هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 08:38
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 16 تير 1394 ساعت 18:16
سه شنبه 16 تير 1394 18:11 ساعت
2015-7-7 18:16:26
شناسه خبر : 216590
حمید رسایی نماینده مجلس که در ایام تعطیلات مجلس برای تبلیغ دین اسلام به فنلاند سفر کرده است و با انتشار عکسی نسبت به انتقادات از این سفر واکنش نشان داد.
حجت الاسلام حمید رسایی در اینستاگرام خود با انتشار عکسی نوشت: درحالی که مجموعه کتابها، مقالات و فعالیتهای‌سیاسی و مذهبی حسن روحانی با ذکر تاریخ در سایت‌های مرتبط باوی درج شده است، همواره زمان تحصیل او درانگلستان بدون ذکر تاریخ آمده است. در سایتهای رسمی و مرتبط باایشان، ازجمله سایت رسمی ریاست جمهوری، سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام و حتی سایت هواداران حسن روحانی هیچ اطلاعاتی دراین خصوص بدست نخواهید آورد. 
 
 
می‌توان باجستجوی بیشتر، زمان تحصیل رئیس جمهور روحانی در مقطع کارشناسی ارشد را از سال 1369 تا 1374 ودکترا از سال 1374 تا 1378 قطعی دانست. یعنی آقای روحانی از سال 1369 تا سال 1378 بصورت مداوم با حضور در کلاس دانشگاه گلاسکوی انگلستان مشغول به تحصیل بوده است. 
 
طبعا سوالی در ذهن مردم شکل میگیرد که حسن روحانی از سال 1369 تا سال 1378 و در حالیکه پست‌های بسیار مهمی را در جمهوری اسلامی در اختیار داشته، چگونه به صورت هفتگی در انگلستان و در دانشگاه گلاسکو حاضر شده و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد و دکترا شده است؟ 
 
اما مسئولیت‌های حسن روحانی در بازه زمانی سال‌های 1369 تا 1378چه بوده: نماینده و نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس از سالهای 1371 تا 1379/ رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی 1371 تا 1379/ دبیر شورای عالی امنیت ملی از سال 1368 تا 1384/ مشاور امنیتی رئیس جمهور از سال 1368 تا 1384/ عضو و رئیس کمیسیون سیاسی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال 1370 تا کنون و روحاني با این همه مسوولیت در دانشگاه گلاسکوی انگلستان هم مشغول به تحصیل بوده است!!
 
حال سوال اساسی اینجاست که ایشان آیا به صورت قانونی و با شرکت در آزمون بورسیه خارج از کشور، موفق به دریافت مجوز تحصیل شده است، یا با هزینه شخصی در دانشگاه گلاسکو تحصیل کرده است؟ آیا در حالیکه کارمندان عادی دولت، برای ادامه تحصیل به بهانه عدم اخلال در انجام وظیفه، منع قانونی می‌شوند، حسن روحانی با داشتن بیش از پنج عنوان بسیار مهم حکومتی، چگونه از وقت خود برای ادامه تحصیل بهره برده است؟
 
با این حال و در صورت درست بودن مدرک تحصیلی جناب روحانی، سوال دیگری که به اذهان خطور می‌کند حضور ایشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره اول یعنی سال 1359 با عنوان دکتر روحانی و نمایندگی مجلس و دریافت حقوق و مزایا براساس مدرک دکترا بوده که جای سوال دارد؟ 
 
حالا می فهمید که چرا (دکتر)
حسن روحانی هیچ علاقه‌ای به افشا و رسانه‌ای شدن زمان تحصیل خود در دوره کارشناسی ارشد و دکترا ندارد. 
بورسیه و ما ادراک البورسیه 
سفر اروپا و ما ادراک سفر اروپا

 



دیدگاه کاربران

این مسائل باید در زمان کاندیداتوری ایشان برای انتخابات 92 مطرح میشد.

از رجا و دیگر رسانه ها می خواهیم که در این زمینه پیگیری بیشتری داشته باشند.
رئیس جمهور محترم هم با سند و دلیل به این سؤالات جواب بدهد تا خدای نکرده شبهه ای دراین مورد در اذهان مردم شکل نگیرد.

روحانی برای تحصیل رفته بود تو برای چی رفتی تبلیغ ؟؟؟؟؟

ببخشید حالا رشته فوق و دکتراشون چی هست؟
بورسیه بودن؟
یارانه نگیرید خزانه خالیه

در مکتب این آقایون قانون براي ما ضعفاست برادر. آخه اینا حقوقدان تشریف دارن و ما بی سوادیم. نمی دونستی؟ واقعا؟

اولاٌ حاج حسن اگر بدون مترجم انگلیسی بلد بود ما همه اش قبول داریم . ثانیاٌ لطفاً این متن را به وزارت علوم بفرستید که این همه راجع به بورسیه ها جنجال به پا کردند . تا این مورد هم در لیست قرار بدهند و به عدالت که از اصول دین و از اهداف نظام که خون بهای شهدا است رفتار کنند .

با تشکر از آقای رسایی. خیلی ها مشتاقند بدانند که واقعیت تحصیلات و مدارک آقای رئیس جمهورچیست.
برای اثبات درستی ادعای آقای روحانی که آیا واقعا به صورت معمول و رسمی تحصیل کرده و آیا واقعا فوق لیسانس و دکتری گرفته است یا اصلا حقیقت چیز دیگری است و این مدارک و تحصیلات ایشان به گونه دیگری ساخته و پرداخته شده است ، دوکار لازم است:
1- روز شمار جلسات مجلس شورای اسلامی از سال 1369 تا 1378 و حضور ایشان در این جلسات و به طور کلی در ایران بررسی شودتا روشن شود ایشان عمدتا کجا بوده است، ایران یا انگلستان؟ و اساسا با شرایط و مسئولیت هایی که وی داشته امکان تحصیل در دانشکاه گلاسکو مطابق شرایط قانونی آن دانشگاه وجود داشته است یا نه؟
حتی برای آشکارشدن واقعیت، این موضوع را با بررسی بخش اخبارمربوط به مجلس یکی از روزنامه های کثیرالانتشار آن وقت در بازه زمانی یاد شده می توان به دست آورد.
2-در برخی از همان سایت ها عنوان پایان نامه های ارشد و دکتری ایشان درج شده است که هر دو در حوزه حقوق اسلامی است. حال برای این که مشخص شود آیا واقعا ایشان کار پژوهشی و علمی جدیدی در موضوعات یادشده انجا م داده یا خیر، بنده به عنوان یک متخخصص در فقه و حقوق اسلامی پیشنهاد می کنم که خود اقای روحانی یا دفترش یا دانشگاه مزبور متن انگلیسی پایان نامه های او را روی یکی از سایت ها بگذارند تا اهل فن به صحت و سقم اصالت کار ایشان آگاه شوند و مطمئن شوند واقعا ایشان دو پایان نامه علمی نوشته اند.حداقل این شبهه برطرف می شود که پایان نامه های ایشان بخشی از متون فقهی شیعه نیست که توسط کس دیگری که به زیان مسلط است به انگلیسی ترجمه شده است. ( می دانیم که خود ایشان حتی قادر به یک مصاحبه معمولی کوتاه به زبان انگلیسی نیست چه رسد به تولید و نوشتن رساله علمی و دفاع از آن).
این دو امر صداقت ایشان و اصالت مدارک تحصیلی وی را به روشنی ثابت خواهد کرد. طبعا آنکه را حساب پاک است از محاسیه چه باک است. و الا باید حقیقت چیز دیگری باشد....

روزنامه های اصلاح طلب پاسخ کوبنده بدهند ؟ البته منطقی !

نميدانم چه بگويم ؟تدبيروما ادراک تدبير