هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 8 ارديبهشت 1403
ساعت 06:02
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 28 بهمن 1402 ساعت 20:04
شنبه 28 بهمن 1402 19:50 ساعت
2024-2-17 20:04:44
شناسه خبر : 375703
مارقة الروم، آخرین نشانه «فتنه شام» قبل ظهور است و سپس «سفیانی» موردحمایت محور غربی ها و آخرین مهره یهود وارد تحولات فلسطین خواهد شد.
مارقة الروم، آخرین نشانه «فتنه شام» قبل ظهور است و سپس «سفیانی» موردحمایت محور غربی ها و آخرین مهره یهود وارد تحولات فلسطین خواهد شد.

گروه معارف رجانیوز*: آیات ابتدایی سوره روم از اعجازهای قرآن است. سه اعجاز علمی، اعجاز تاریخی و اعجاز غیبی در این سوره، نهفته است. از ابعاد اعجاز غیبی قرآن و صدق نبوت پیامبر، پیشگویی از آینده است. ازجمله در آیات ابتدایی سوره روم که مضمون آن چنین است: رومی‌ها در منطقه شام از ایرانیان شکست خوردند و بعد از حوادثی، قرآن پیش‌گویی می‌کند و در این وعده دوم، مؤمنان نیز شادمان خواهند شد.

 

مفسر گران‌قدر آیت‌الله جوادی آملی می‌فرمایند: دو امپراتوری بزرگ آن زمان یعنی ایران و روم در منطقه شام و فلسطین، تقابل نظامی داشتند و البته رومی‌ها در این جنگ شکست خوردند و بعد از سلسله حوادثی، پیروزی ایرانی‌ها در منطقه فلسطین تثبیت شد.

 

آیات ابتدایی سوره روم با وعده الهی آغاز می‌شود: «وَعْدَ اللَّهِ لَا یُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ»؛ آیه پایانی هم با وعده الهی است: «فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ»؛ وعده الهی تخلف‌ناپذیر است.

اولین آیه سوره روم، شکست رومی‌هاست: «غُلِبَتِ الرُّومُ فِی أَدْنَی الْأَرْض». اما این شکوه و اقتدار ایرانیان مجددا در عصر ظهور تکرار خواهد شد. در روایات آینده‌پژوهی مهدوی و در کتب شیعی، ایرانیان در کسوت پیروان اهل‌بیت در قالب مؤمنان شیعی به همراه مجاهدان مسلمان، رومی‌ها را در منطقه شام و فلسطین شکست خواهند داد. و این‌بار «عند قیام القائم» یعنی هنگامه ظهور.

 

و مومنان از سرانجام این جنگ، خوشحال خواهند شد: «وَ يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّه‏» که با نصرت الهی این وعده قرآنی تحقق می‌پذیرد. و این را می‌دانیم هربار خداوند وعده می‌دهد تخلف‌ناپذیر است و قطعاً انجام خواهد شد.

 

سوره روم از سوره‌هایی است که تلاوت آن در شب قدر استحباب مؤکد دارد و امام صادق برای عظمت این سوره قسم جلاله خورده‌اند. و از تدبر در آیات ابتدایی این سوره مشخص می‌شود داستان تقابل جبهه حق با باطل است.

 

همان‌طور که جبهه باطل اخیراً در سخنرانی اکتبر نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم نامشروع اسرائیل به زعم باطل خودش اعلام کرد: ما جبهه نور، سپاه مقابل ما جبهه ظلمت و تاریکی و ما پیروز خواهیم شد درحالی‌که وعده الهی دقیقاً برعکس است.

 

وعده قرآن طبق آیات سوره اسرا و سوره روم، قطعاً محور شیعی در جنگی که آغاز شده است و بعد از حضور مارقة الروم در فلسطین در هنگامه ظهور به اوج خواهد رسید، به پیروزی محور مقاومت شیعی، منتهی خواهد شد ان‌شاء الله.

 

در کتب معتبر شیعی برای رصد تحرکات دشمنان، احادیثی را فرموده‌اند ازجمله حوادث فتنه شام قبل ظهور.

 

سفیانی، آخرین حادثه فتنه شام و اولین نشانه حتمی ظهور است. و طبق آنچه در روایات ذکر شده از وقتی سفیانی با حمایت غربی‌ها و یهود، وارد تحولات می‌شود، بین اولین نشانه حتمی ظهور تا فرآیند قیام حضرت از کنار کعبه، کمتر از دو سال، فاصله است.

 

اینکه مقام معظم رهبری، بشارت می‌دهند ما به قله ظهور نزدیک شده‌ایم و مؤمنان به جبهه حق باید استقامت کنند باید در برابر حوادث و شدائد و رنج‌ها صبور باشیم.

 

قله ظهور به آسانی به دست نخواهد آمد. با مجاهدت و مبارزه به دست می‌آید. از شهید سلیمانی پرسیدند آیا مسئله فلسطین با مذاکره حل خواهد شد؟ ایشان گفت: هرگز این اتفاق نخواهد افتاد فقط با مبارزه است که دشمن غدار عقب‌نشینی خواهد کرد.

 

دکترین قرآن هم در سوره اسرا و روم بر همین مبنا استوار است. ما باید از قرآن الهام بگیریم. اینکه رهبر معظم آیت‌الله خامنه‌ای می‌فرمایند و بشارت می‌دهند: پیروزی جبهه مؤمنان در سرزمین فلسطین قطعا رخ خواهد داد، متأثر از فرامین قرآنی است.

 

پیروزی ایرانیان بر رومی ها در فلسطین، اعجاز غیبی قرآن

 

یکی از ابعاد اعجاز قرآن، پیشگویی از آینده است. در آیات ابتدایی سوره روم، سه دیدگاه، مطرح است:

 

  1. پیروزی غربی‌ها در جنگ دوم

  2. پیروزی ایرانیان در جنگ دوم در زمان پیامبر

  3. پیروزی ایرانیان بر غربی‌ها در عصر ظهور

 

سوره روم، ضمن پیشگویی از آینده و تاویل آن به زمان «عصر ظهور»، به اعجاز علمی قرآن نیز اشاره دارد.

 

پیشگویی غیبی قرآن از آینده و خبر از زمان جنگ «ایران و مقاومت شیعی» با «مارقةالروم و اسرائیل» در فلسطین و پیروزی جبهه حق، از بشارت‌های حتمی و تخلف‌ناپذیر قرآن است.

 

مارقة الروم، آخرین نشانه «فتنه شام» قبل ظهور است و سپس «سفیانی» موردحمایت محور غربی ها و آخرین مهره یهود.

 

 

کتاب «مارقة الروم و بشارت فتح فلسطین» توسط نشر جمکران به چاپ رسید. نگارش کتاب، از حدود سه سال پیش، آغاز شد و سرانجام، در تیرماه سال۱۴۰۲ به پایان رسید و قبل از موسم اربعین، تحویل ناشر گردید.

 

کتاب برای مخاطب عموم تدوین شده است و البته به‌دلیل رعایت قواعد پژوهشی و استانداردهای علمی، برای جامعه نخبگانی و اساتید دانشگاه نیز قابل استفاده است.

 

«فتح مبین» در هنگامه ظهور

 

در کتاب «مارقه الروم»، به فرح مومنان و تبیین پیشگویی غیبی قرآن و نیز «اعجاز علمی» که برای نسل جوان، حائز اهمیت است، اشاره شده است. بشارت قرآنی و وعده پیروزی «مجاهدان مسلمان» در فلسطین و وعده قطعی نصرت مومنان: «لايُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَه‏» و البته «قوت قلب» برای نظامی‌ها و لشکر «سپاه اسلام» مبنی بر «فتح مبین» و به تعبیر رهبر معظم آیت‌الله خامنه‌ای، کاری که بعد از زمان رسول خدا تا به امروز، انجام نگرفته است.

 

استناد آیت‌الله خامنه‌ای به «آیه سوره روم» در جنگ فلسطین

 

مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر فرمودند: «ما شک نداریم وعده‌ الهی حق است. قرآن میفرماید: «أَنَّ وَعْدَ اللهِ حَقٌّ»؛ و البته اینهایی که یقین به وعده‌ی الهی ندارند با منفی بافی‌ها، شما را متزلزل و سست نکنند «وَ لايَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لايُوقِنُون‏» سوره روم، آیه۶۰؛ ان‌شاءاللّه پیروزی نهایی و نه‌چندان دیر با فلسطین خواهد بود».

 

در کتاب «مارقة الروم و بشارت فتح فلسطین» از وعده الهی به نصرت مومنان و پیروزی قطعی جبهه حق با استناد به آیات و روایات معتبر، گفتگو شده است.

 

نویسنده در این کتاب به تبیین پیشگویی غیبی قرآن در سوره روم درباره جنگ محور شیعی با مارقةالروم هم‌پیمان یهود بنی‌اسرائیل که مطابق سوره اسراء، قبل از ظهور در فلسطین جمع می‌شوند، پرداخته است.

 

طبق احادیث، این جنگِ سرنوشت‌ساز، با محوریت مسجدالاقصی است که سرانجام با پیروزی جبهه حق، مؤمنان وارد بیت‌المقدس خواهند شد.

 

ان شاء الله این کتاب، بشارتی باشد برای مجاهدان مسلمان و التیامی باشد بر رنج و آلام مستضعفان و استغاثه کودکان مظلوم و شهید فلسطین.

 

کتاب «مارقة الروم و بشارت فتح فلسطین» توسط نشر جمکران به چاپ رسیده است.

 

*مصطفی امیری، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم