هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403
ساعت 05:58
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 18 بهمن 1401 ساعت 14:12
سه شنبه 18 بهمن 1401 13:29 ساعت
2023-2-7 14:12:46
شناسه خبر : 364751
افرادی که جزیره کیش را برای سفر خود انتخاب می کنند به دنبال بازارهای ارزان در آن هستند. فرقی ندارد فردی با درآمد بالا یا پایین باشید باز هم علاقه دارید از مکان هایی که قیمت های مناسبی دارند، خرید کنید.

 بازار هایی که در جزیره کیش به ارزان فروشی معروف هستند تابلوی خاصی بر سردرشان نیست که نشان دهد قیمت این مکان در مقایسه با سایر مکان های دیگر پایین تر است. بنابراین قطعا افراد بسیاری که با تور کیش به این جزیره سفر می کنند، به دنبال دانستن این هستند که مراکز خرید و بازارهای ارزان کیش کدامند یا چی تو کیش ارزونه؟

 

 

 

به سراغ لباس فروشی ها بروید

تنوع لباس در جزیره کیش بسیار بالا است که می‌تواند هر سلیقه و بودجه ای را تحت پوشش خود قرار دهد. گذشته از این قطعا خرید لباس از لذت بخش ترین خریدها محسوب می شود. در صورتی که به دنبال خرید ارزان در کیش هستید می توانید اقدام به خرید از لباس فروشی های این جزیره کنید. همچنین اگر به دنبال لباس های برند و مارک می گردید نیز امکان خرید برای شما وجود دارد.

خرید لوازم برقی مهم

در برخی از مواقع شاید به صرفه نباشد که اقدام به خرید لوازم برقی بزرگ از جزیره کیش کنید چرا که باید هزینه‌ های زیادی را بابت باربری پرداخت نمایید. به عنوان مثال اگر قصد خرید یک تلویزیون از جزیره کیش را دارید در این صورت هزینه باربری که پرداخت می کنید بسیار زیاد است و احتمال دارد تا هزینه تلویزیون با تلویزیونی که در محل سکونت شما وجود دارد، برابر شود. به طور کلی پیشنهاد می شود تا اگر قصد خرید لوازم برقی را از جزیره کیش دارید اقدام به خرید لوازم برقی کوچک مانند اتو مو، ریش تراش، سشوار و ساندویچ ساز کنید.

 

 

 

شکلات و قهوه در کیش

در صورتی که هنوز به دنبال این سوال هستید که چی تو کیش ارزونه می توانید به سراغ شکلات و قهوه در این جزیره بروید. منبع اصلی قهوه و شکلات های خارجی، در جزیره کیش بوده به همین دلیل بسیاری از گردشگران و مسافرانی که با تور کیش به این جزیره سفر می کنند، از شکلات های خارجی با قیمت پایین تر می توانند استفاده نمایند.

 صنایع دستی

 یکی از سوغاتی های به یاد ماندنی از جزیره کیش صنایع دستی موجود در این جزیره است. در صورتی که با تور کیش سفر کردید می توانید از صنایع دستی بسیار زیبا برای عزیزانتان خریداری نمایید. این صنایع دستی با ظرافت و با کیفیت بسیار بالا ساخته شده اند و به عنوان یکی از محبوب ترین محصولات موجود در جزیره کیش به شمار می آیند.

 

 

 

سوغاتی کیش

با در نظر گرفتن اینکه جزیره کیش یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در خلیج فارس به شمار می‌آید سوغاتی های خاص و متنوعی نیز دارد. یکی از معروف ترین سوغاتی های جزیره کیش غذاهای دریایی این جزیره  است. در واقع میگو و ماهی با طعم های بسیار متفاوت و مختلفی در این جزیره وجود دارند، پرطرفدار ترین سوغاتی کیش به شمار می‌ آیند. در جزیره کیش فعالیت‌های بسیار زیادی در رابطه با صید ماهی و میگو انجام شده و در پهنای دریای خلیج فارس حدود ۱۰ نوع میگو مختلف صید می شود. پیشنهاد می کنیم در صورتی که به جزیره کیش سفر کردید از طعم های بی نظیر غذاهای دریایی غافل نشوید.

لابستر یک نوع میگو بسیار کمیاب و خوشمزه به شمار می آید که در کنار سواحل خلیج فارس وجود دارد. گوش ماهی و صدف و همچنین انواع مرجان و بقایای آبزیان از سوغاتی های منحصر به فرد این جزیره به شمار می آیند. در صورتی که با تور کیش به این جزیره سفر کردید می توانید از مناطق و مراکزی که اقدام به فروش سوغاتی های آبزی در این جزیره می کنند، استفاده نمایید، همچنین صنایع دستی بسیار با کیفیتی مثل گلیم سوزنی و انواع حصیر از دیگر سوغاتی های ماندگار جزیره کیش به شمار می آیند. 

خرما و مرکبات

یکی از معروف ترین سوغاتی های جزیره کیش خرما و مرکبات هستند. به دلیل موقعیت قرارگیری این جزیره و همچنین شرایط آب و هوایی گرمسیری، نخلستان های بسیار زیادی در آن وجود دارند. یکی از مرغوب ترین نوع خرما های کشور در جزیره کیش یافت می شود که دارای خواص بسیار زیادی است. از برخی از مزایای خرما می توان به سلامت قلب و همچنین از بین بردن یبوست اشاره کرد. خرما میزان کلسترول خون را کنترل می کند و باعث تنظیم شدن فشار خون خواهد شد.

در صورتی که نگران سلامت استخوان های خود هستید می توانید از خرما استفاده کنید. با توجه به تمامی مزایای که استفاده از خرما دارد یکی از محصولات ارزان در جزیره کیش به شمار می آید. در صورتی که با تور به این جزیره سفر کردید می توانید از انواع نخلستان های موجود در آن استفاده کنید. در این نخلستان ها علاوه بر زیبایی بسیار منحصر به فرد، انواع خرما های خشک و رطب خارک و همچنین خرمای معمولی را می توانید خریداری کرده و در کنار آن از طبیعت بکر منطقه لذت ببرید.

ادویه های جنوبی

از دیگر سوغاتی های معروف جنوب ایران که در جزیره کیش با قیمت پایین‌ تری عرضه می شود، ادویه های مخصوص هستند. این ادویه ها دارای عطر و طعم بسیار بی نظیری بوده که می‌ توانند طعمی منحصر به فرد به غذاها ببخشند. معمولاً از ادویه های جنوبی در مرغ و ماهی و همچنین کتلت استفاده می شود. در صورتی که عاشق آشپزی هستید و به دنبال ادویه های مناسب برای این کار می گردید، می توانید از این سوغاتی بسیار معروف و ارزان در جزیره کیش خریداری کنید. 

کلام پایانی

جزیره کیش یکی از مقاصد گردشگری به شمار می آید که سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد و گردشگران به این منطقه سفر می کنند. مغازه ها و فروشگاه های زیادی نیز اقدام به ارائه خدمات مناسبی به مسافران می نمایند. در صورتی که قصد سفر به این جزیره را دارید و می خواهید در این جزیره اقدام به خرید کردن کنید، باید بدانید که چی تو کیش ارزونه؟ با دانستن این موضوع می توانید بر حسب نیاز خود بهترین خرید را در این جزیره داشته باشید.