هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 29 اسفند 1402
ساعت 02:12
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت 09:04
چهارشنبه 20 بهمن 1400 09:02 ساعت
2022-2-9 09:04:21
شناسه خبر : 355428
انسان موجودی اجتماعی است و اساس حضور در اجتماع ایجاد ارتباط با همنوعان است که او از دیرباز با ایجاد اشکال و طرح های ابتدایی بر روی دیواره ها و الواح سنگی بدنبال ایجاد ارتباط و اشتراک گذاری تجربیات و تفکرات ذهنی و حتی نشانه گذاری به منظوراستفاده های آتی خود و دیگران بوده است.

این نیاز به ارتباط در گذر زمان به شکل های گوناگونی پاسخ داده شد، از دیوارنگاری های عصر انسان های اولیه تا کتیبه نویسی بر روی لوح های سنگی و گلی و در قرون وسطی نوشتن بر روی پوست حیوانات با نام طومار یا پاپیروس.

در اواسط قرن پنجم میلادی بود که لوح های پوستی جایگزین پاپیروس گردید که آن ها  را از پوست گوسفند، بز و بزغاله می ساختند. روی یک طرف آن ها می نوشتند و سپس آنها را به قطعات هم اندازه تقسیم کرده و از یک طرف آنها را به هم می دوختند. این اولین نوع کتاب بود.

کتاب هایی به شکل کتاب های امروزی، اولین بار در قرون وسطی به وجود آمدند. چهار قطعه از پوست گوساله را در اندازه های مشخص از وسط تا می کردند. سپس آن ها را در داخل یکدیگر قرار می دادند و از آن هشت برگ به وجود می آوردند. امروزه در اصطلاح چاپی، این هشت برگ را یک «فرم» می نامند. پس از نوشتن مطالب مورد نظر روی هر دو طرف ورقه های پوستی، فرم ها را با ریسمان به هم دوخته و یک جلد چرمی روی آن می چسباندند.

چاپ کتاب حروفچین

ضرورت چاپ کتاب چیست؟ چه کسی باید کتاب چاپ کند؟

وقتی در زمینه ای -هر زمینه ای- صاحب نظر و دانش شدید، به نقطه ای می رسید که باید دانش و اندیشه خود را در معرض دید بقیه افرادی که جویای پیشرفت و کسب تجربه در آن زمینه هستند قرار دهید تا از این طریق هم نام خود را در پهنه ی بی انتهای علم و هنر ثبت کنید و هم به سهم خود در پیشرفت آن کمک کرده باشید. بهترین راه هم چاپ و نشر کتاب است.

کتاب ویترینی است که جایگاه نظر و اندیشه شما را بیشتر نمایان می کند.

امروزه بیشتر دانشجویان و اساتید دانشگاه با هدف ارتقاء درجه شغلی و تحصیلی خود، محققان و پژوهشگران به منظور اشتراک گذاری اطلاعات و دانشی که به دست آورده اند و نویسندگان و شاعران برای اثرگذاری و یادگاری اقدام به چاپ و نشر کتاب می کنند.

جزو هر کدام از دسته ها ی بالا که باشید. گروه چاپ کتاب “حروفچین” شما را به سر منزل مقصود که همان ” چاپ و نشر کتاب” است، می رساند. تبدیل شدن به یک کتاب مستقل به اثر شما رسمیت و اعتبار می بخشد و همین کتاب، معرف شما به عنوان یک نویسنده است.

می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید یا هزینه کتاب خود را به صورت آنلاین محاسبه کنید. ما به شما کمک می کنیم تا در هر زمینه ای که در آن اثری دارید، ( علمی، پژوهشی، ادبی ، هنری، کودک و نوجوان و…) صاحب کتاب شوید.

چاپ و نشر کتاب حروفچین

مراحل چاپ کتاب از صفر تا صد

در نگاه اول چاپ کتاب برای اکثر نویسندگان کار دشوار و پیچیده ای به نظر می رسد. اما اگر با همکاری و مشورت متخصصان این امر و به صورت اصولی و حرفه ای کار خود را پیش ببرید. تجربه ای شیرین از تبدیل اثر خود به یک کتاب کامل خواهید داشت.

صفر تا صد چاپ و نشر کتاب حدودا به صورت زیر است:

  • تایپ و حروفچینی

اولین قدم برای چاپ و نشر کتاب شما تایپ و حروفچینی اولیه مقاله یا اثرتان است و مولفین معمولا خود این کار را انجام می دهند که تخصص خاصی را نمی طلبد. اما لازم است در تایپ و حروفچینی موارد اولیه مانند قطع کتاب، فونت مورد نظر، فاصله بین کلمات و بین سطرها. پاصفحه، ترتیب جاگذاری مطالب، عنوان گذاری، فصل بندی،جای اشکال و … رعایت شود. تا تعداد صفحات تقریبی کتاب شما مشخص شود. برای تایپ معمولا از نرم افزار ورد استفاده می شود.

  • ویراستاری

یکی از موارد مهمی که ارزش یک نوشته را بیشتر می کند ویراستاری ست. ویراستاری در واقع بازبینی، پرداخت و صیغل دادن یک نوشته است. ویراستار هر نوشته را باید از جهات گوناگونی مانند محتوا، نوع بیان، نظم، علایم نگارشی و … بررسی کند. و با رعایت زبان و سبک نویسنده یا مترجم اشتباهات دستوری، اضافات، تکرارهای حشوگونه و جملات پس و پیش را مرتب کند.

ویراستاری انواع گوناگونی دارد و نیاز به تخصص دارد. اما اکثر نویسندگانی که با ویراستاری آشنایی دارند، نوشته خود را ویراستاری می کنند.

  • اخذ شابک

بعد از مراحل فوق برای هر کتاب کدی به نام شابک اختصاص داده می شود. که منحصر بفرد بوده و شماره شناسه آن کتاب است.

  • صفحه آرایی

همان طور که از نامش پیداست صفحه آرایی هنر آراستن صفحات داخلی کتاب است. صفحه آرا با دانش فنی خود و چاشنی تجربه و ذوق و سلیقه در بکارگیری اصول صفحه آرایی. از قبیل انتخاب نوع فونت، فاصله گذاری مناسب، جاگذاری و چینش اشکال، جداول، تصاویر، سرصفحه، پا صفحه و .. . صفحات داخلی کتاب شما را آماده چاپ می کند.

  • طراحی جلد

طرح جلد ویترین کتاب شماست و به نوعی شخصیت اولیه کتاب شما را در نگاه اول در ذهن مخاطب شکل می دهد. طرح جلد باید در درجه اول گویا و مرتبط با موضوع و قطع کتاب باشد. در عین حال خاص و هنرمندان طراحی شود که این هم هنر دست طراح جلد را می طلبد.

  • مجوز فیپا

فیپا فهرست نویسی توصیفی و تحلیلی کتاب است که پیش از انتشار که در صفحه حقوقی یا شناسنامه کتاب نوشته می شود. فیپا می‌تواند به تسریع در پخش اطلاعات یک اثر در سطح شبکه‌های ملی و بین‌المللی منجر گردد. دریافت مجوز فیپا بسته به موضوع کتاب دارای زمان بندی های متنوعی  است.

  • چاپ کتاب

بعد از اینکه تمام مراحل پیش از چاپ انجام و مجوز چاپ کتاب نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ شد. اصلی ترین مرحله یعنی چاپ و صحافی آغاز می شود. با توجه به نیاز و درخواست نویسنده می توان از کاغذ های مختلفی در چاپ صفحات داخلی و جلد کتاب استفاده کرد. که این موارد به علاوه ی تعداد درخواستی نویسنده از کتاب مورد نظر در قیمت تمام شده کتاب نقش مستقیمی دارد.

  • ارسال کتاب

چاپ کتاب حروفچین

به عنوان یک نویسنده کار چاپ کتابم را از کجا باید شروع کنم؟

کار از جایی شروع می شود که شما تصمیم می گیرید آثار خود را در قالب یک کتاب گردآوری کنید. شاید در راه ابتدا کمی سخت و پیچیده برسد اما وقتی به نتیجه کار فکر کنید می بینید که ارزشش را دارد.

کتاب شدن به آثار شما رسمیت و اعتبار می بخشد. کتاب، شما را به عنوان یک نویسنده رسمی معرفی می کند.

اولین کاری که به عنوان یک نویسنده در مراحل چاپ کتاب باید انجام دهید این است که یادداشت های خود را جمع آوری کرده و دسته بندی کنید. ترتیب بندی، فهرست گذاری، فصل بندی، عنوان گذاری، پیدا کردن یا ایجاد اشکال، نمودارها، جداول و … از اولین ضروریاتی است که بسته به موضوع و محتوای کتاب خود باید انجام دهید.

تا اینجای کار شما توانسته اید اثر خود را به صورت دستنویس جمع آوری کنید. حال باید آن را تبدیل به  فایل تایپ شده کنید. امروزه کمتر کسی هست که با تایپ کردن و نرم افزار “ورد” آشنایی نداشته باشه. پس دست به کار شوید و فایل تایپی کتاب خود را درست کنید.

اگر نتوانستید یا وقت آن را نداشتید. ما در کنار شما هستیم و تایپ کتاب شما را در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهیم.

فایل نهایی اثر فایلی ست که غیر قابل تغییر است و تا انتهای مراحل چاپ کتاب امکان ایجاد تغییر در آن وجود ندارد، پس نویسنده باید قبل از تحویل فایل تایپ شده، تمام مطالب مورد نیاز را وارد و آن را از همه جهات بررسی و نهایی کرده باشد.

از اینجا به بعد مراحل چاپ را گروه چاپ کتاب حروفچین برای شما انجام خواهد داد.

 

عوامل موثر در هزینه چاپ کتاب عبارتند از :

۱-تعداد صفحات : تعداد صفحات مشخص کننده ی میزان کاغذ و زینک مورد نیاز در چاپ افست و میزان کاغذ مصرفی در چاپ دیجیتال است.

۲-قطع کتاب: هر چه قطع بزرگتر باشد هزینه چاپ کتاب افزایش می یابد.

۳-نوع چاپ: منظور از نوع چاپ کتاب، تکنولوژی به کار گرفته شده در چاپ صفحات داخلی و جلد کتاب است که به دو نوع چاپ افست و چاپ دیجیتال تقسیم می شود.

۴- جنس کاغذ: انواع مختلفی از کاغذ برای چاپ وجود دارد که با توجه به کاربری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد

۵-نوع صحافی: با توجه به قطع و تعداد صفحات کتاب از صحافی های مختلفی می توان استفاده کرد که مرسوم و پرکاربردترین آن صحافی شومیز با جلد گلاسه و چسب گرم است.

۶- تعداد رنگ: گاهی برخی از کتاب ها برای انتقال بهتر مفاهیم نیاز به استفاده از عکس یا شکل های رنگی دارند. با اضافه شدن صفحات رنگی هزینه چاپ کتاب شما افزایش می یابد.

ما در حروفچین تلاشیم با حفظ کیفیت و سرعت در خدمات، کم ترین هزینه را برای چاپ و نشر کتاب ارائه دهیم. می‌توانید از طریق وبسایت حروفچین به نشانی زیر با ما در ارتباط باشید:

https://horoofchin.com/