هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 08:29
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت 12:15
سه شنبه 24 شهريور 1394 12:05 ساعت
2015-9-15 12:15:30
شناسه خبر : 222282
«راز آنچه مرقوم داشته‌اند» عنوان کتابی است که نام آن از عبارت ابتدایی نامه رهبر انقلاب در پاسخ به نامه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از توافق ژنو در تاریخ آذر 1392 است. نامه‌ای که رئیس جمهور در آن به دستاوردهای توافق ژنو اشاره کرده بود و برای رهبر انقلاب ارسال کرده بود و رهبری نیز با عبارت «دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید ...» نامه خویش را آغاز کرده بود
رجانیوز - گروه فرهنگی: موسسه شهید کاظمی یکی از مجموعه‌های فعال در حوزه نشر است که در این چند ماه اقدام به روشنگری در حوزه استکبارستیزی و مذاکرات هسته‌ای کرده است. چند کتاب خواندنی حاصل تلاشهای این موسسه در این موضوع است که معرفی مختصری از آنها را در ادامه می‌خوانید:
 
جزوه خط قرمز
بهترین محک برای ارزیابی میزان موفقیت مذاکرات هسته ای و متن برجام، بررسی میزان انطباق آن با خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب است.
رهبر معظم  انقلاب حدود 20 خط قرمز برای مذاکره کنندگان تعیین فرمودند. در این جزوه به بررسی 9 مورد از این خطوط قرمز و نقض آن ها در برجام پرداخته شده است. این موارد از مواردی هستند که خطوط قرمز مشخص شده از سوی ایشان نقض گردیده اند.
این جزوه با قیمت 20000ریال منتشر شده و از سایت من و کتاب قابل تهیه می باشد.
 
 
در خصوص مذاکرات هسته ای و نقد آن تا کنون چندین کتاب ارزشمند منتشر شده که می توان به آنها اشاره نمود:
 
1- عقب نشینی ممنوع     
اثر طلبه مجاهد شهید مهدی مطلبی است که به بررسی سخنان و مواضع مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم می پردازد. این کتاب بیانات رهبری از مرداد 92 تا فروردین 94 را بررسی نموده است.
پس از عروج شهید مطلبی به تکمیل این اثر پرداخته و بیانات معظم له از فروردین تا مرداد در زمینه مذاکرات را نیز به کتاب افزوده شده است.
ویراست سوم عقب نشینی ممنوع با بیش از 240 صفحه و اضافات 100 صفحه ای، حاوی بیانات مقام معظم رهبری از مرداد 92 تا مرداد 94 در زمینه مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم همچنین بررسی 9 مورد از خطوط قرمز و نقض آن ها در برجام است. کتاب عقب نشینی ممنوع در مدت کوتاهی به دوازده چاپ رسید.
 
2- راز آنچه مرقوم داشته اند
این کتاب نیز اثر طلبه مجاهد شهید مهدی مطلبی است. در این کتاب به سیر تا پیاز مذاکرات ایران با 1+5 و غنی‌سازی هسته‌ای پرداخته شده است.
این کتاب خواننده را با تعاریف در بحث هسته‌ای، غنی‌سازی و ... آشنا می‌کند و به نوعی می‌توان گفت که مولف از سیر تا پیاز مذاکرات هسته‌ای را در «راز آنچه مرقوم داشته‌اند» گرد آورده است.
«راز آنچه مرقوم داشته‌اند» عنوان کتابی است که نام آن از عبارت ابتدایی نامه رهبر انقلاب در پاسخ به نامه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از توافق ژنو در تاریخ آذر 1392 است.
نامه‌ای که رئیس جمهور در آن به دستاوردهای توافق ژنو اشاره کرده بود و برای رهبر انقلاب ارسال کرده بود و رهبری نیز با عبارت «دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید ...» نامه خویش را آغاز کرده بود و از دستیابی به مرقومات داخل نامه تقدیر و تشکر کرده بودند.
کتاب «راز آنچه مرقوم داشته‌اند» منتشر شده تا به بررسی توافق ژنو و محصول آن بپردازد و در کنار بررسی این موضوع، تاریخچه مذاکرات هسته‌ای از 1382 تا 1394 را نیز مورد کاوش قرار دهد و بررسی کند.
مرحوم حجت‌الاسلام مهدی مطلبی این کتاب را تالیف کرده تا پرده از مرقومه رئیس جمهور به رهبر انقلاب بردارد. این کتاب در مدت کوتاهی به چاپ ششم رسید.
 
3- گزارش نا خوانده
کتاب «گزارش ناخوانده از سرانجام یک مسیر» با هدف بررسی جامع تحریم‌های  ظالمانه بر جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی و روشن نمودن سرانجام مسیر مذاکره برای رفع آنهااست.
«گزارش ناخوانده» از سرنوشت تحریم و مذاکره سخن می گوید.
چرا با اطمینان می‌گوییم تحریم‌ها با مذاکره برداشته نمی‌شود؟ موضوع تحریم‌ها و راه صحیح مواجهه با آنها را شاید بتوان مهم‌ترین مسئله‌ی مطرح در فضای عمومی این سال‌های کشور دانست. ایران اسلامی هم‌اکنون در حال گذراندن تجربه‌ای تاریخی پیرامون میزان کارایی و موفقیت عملی مسیر رفع تحریم از طریق مذاکره است.
 
4- ما مفتخریم به این دشمنی
آن چه در اين كتاب جمع آوري شده، بیاناتی از رهبری است درباره " دشمن شناسي" که در جمع دانشجويان ایراد گردیده است. در گزينش بيانات سعي شده بهترین انتخاب برای تبیین ابعاد گوناگون دشمن شناسي شامل: معرفي دشمن، چگونگي و كيفيت دشمني ها، موقعيت كنوني دشمن، سرانجام اين دشمني  و  وظايف ما درقبال دشمنی ها صورت گیرد.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب‌ها به صورت ذیل اقدام کنند:
6 -37840844 - 025
وب سایت : www.manvaketab.ir
نشانی دفتر مرکزی نشر و پخش:
قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، فروشگاه 131 – مرکز نشر و پخش شهید کاظمی
 


دیدگاه کاربران

پسندیدم
12
عالی بود... عاشق این معرفی کتاب هاتونم... دمتون گرم

رای منفی!
-14
روح شهید مطلبی شاد و دست مریزاد به این نشر که فقط در کشور اینها هستند که جرات دارند

خدا رحمت کند هدایتگران دلسوز ملت را

پسندیدم
8
خداوند متعال روح شهید مطلبی را با ائمه اطهار رحشور کند که در زمینه روشنگری هیچ چیز کم نگذاشت و جان خود را در این مسیر داد و به قول خودش در این مسیر خون هم باید داد......
روحش شاد و راهش پر رهرو باد

رای منفی!
-15
والله جرات میخواد اینا یا دیونن یا زیاد از حد جیگر دارند