هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 02:02
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 16 فروردين 1399 ساعت 20:36
شنبه 16 فروردين 1399 20:19 ساعت
2020-4-4 20:36:43
شناسه خبر : 335898
ابتدا سفیانی در ماه رجب سال فرد قمری، خروج می کند و بعد امام مهدی علیه السلام هم در جمعه شب قدر ماه رمضان سال زوج قمری، ظهور (به معنای پایان عصر غیبت کبری) می فرمایند و امکان ارتباط خاص و مستقیم امام عصر تنها برای معتمدین و نائیان خاص امام عصر همچون نفس زکیه، امکان پذیر خواهد بود و در نهایت در شنبه عاشورای ماه محرم سال فرد قمری، خروج و قیام علنی امام مهدی برای تمام جهانیان، اتفاق خواهد افتاد.
ابتدا سفیانی در ماه رجب سال فرد قمری، خروج می کند و بعد امام مهدی علیه السلام هم در جمعه شب قدر ماه رمضان سال زوج قمری، ظهور (به معنای پایان عصر غیبت کبری) می فرمایند و امکان ارتباط خاص و مستقیم امام عصر تنها برای معتمدین و نائیان خاص امام عصر همچون نفس زکیه، امکان پذیر خواهد بود و در نهایت در شنبه عاشورای ماه محرم سال فرد قمری، خروج و قیام علنی امام مهدی برای تمام جهانیان، اتفاق خواهد افتاد.
گروه معارف - رجانیوز: 1- دیدگاه اول: بین سفیانی تا ظهور، 6 ماه فاصله است؛ اگر بر این مبنا باشیم که بین ظهور و خروج (قیام) امام مهدی علیه‌السلام، تفاوتی وجود ندارد. نتیجه می گیریم 6 ماه قبل از ظهور و خروج (قیام) حضرت، سفیانی و یمانی و خراسانی، در ماه رجب، به عنوان نشانه‌های حتمی، در دو جبهه مقابل، قیام خویش را آغار خواهند کرد. زیرا سفیانی و یمانی و خراسانی، در ماه رجب، خروج می کنند و ظهور و قیام امام عصر نیز در ماه محرم می باشد و فاصله بین خروج سفیانی و ظهور (قیام) امام عصر، 6 ماه فاصله است.
 
2- دیدگاه دوم: بین سفیانی تا ظهور، 15 ماه فاصله است
 
بدین صورت که امام عصر در ماه رمضان و در شب قدر (23 ماه رمضان)، ظهور می فرمایند و آنگاه در عاشورای ماه محرم قیام (خروج) علنی خویش را به عموم جهانیان اعلام می فرمایند. طبق این مبنا، از آنجا که سفیانی در ماه رجب خروج می کند و حضرت 15 ماه بعد (به مدت حمل ناقه) در ماه رمضان، ظهور می فرمایند و سپس در دهم عاشورا ماه محرم، قیام و خروج خویش را به جهانیان اعلام می کنند؛ پس بین خروج سفیانی و خروج (قیام) امام مهدی علیه السلام، حدود 18 ماه و 17 روز فاصله است. (15 ماه + 3 ماه و 17 روز).
 
بنابراین، ابتدا سفیانی در ماه رجب سال فرد قمری، خروج می کند و بعد امام مهدی علیه السلام هم در جمعه شب قدر ماه رمضان سال زوج قمری، ظهور (به معنای پایان عصر غیبت کبری) می فرمایند و امکان ارتباط خاص و مستقیم امام عصر تنها برای معتمدین و نائیان خاص امام عصر همچون نفس زکیه، امکان پذیر خواهد بود و در نهایت در شنبه عاشورای ماه محرم سال فرد قمری، خروج و قیام علنی امام مهدی برای تمام جهانیان، اتفاق خواهد افتاد.
 
دیدگاه اول، با مشکل اساسی روبرو خواهد بود و آن اینکه:
 
1-  در اثبات نادرستی و بطلان دیدگاه اول -که بیان می کند فاصله بین خروج سفیانی و ظهور امام عصر، تنها 6 ماه فاصله است- این است که در صورت التزام به این دیدگاه، بایستی حوادثی چون: جنگ قرقیسیا و حمله لشکر سفیانی به عراق، بعد از ظهور امام عصر (بعد از ماه محرم)، رخ دهد، در حالیکه همگان می دانند، این حوادث (جنگ قرقیسیا و حمله لشکر سفیانی به عراق)، قبل از ظهور امام عصر است و نه بعد از ظهور. زیرا سفیانی، به مدت 6 ماه می‌‏جنگد و در این مدت 6 ماه، تنها و فقط بر منطقه شام و سوریه، مسلط میشود و بعد از 6 ماه (بعد از محرم)، آنگاه در جنگ قرقیسیا، شرکت می کند و سپس به عراق حمله می کند. پس آیا منطقی است، امام عصر، 6 ماه بعد از خروج سفیانی، یعنی در ماه محرم همان سال، ظهور کرده باشند ولی هنوز، سفیانی به عراق و عربستان حمله نکرده باشد؟
 
2- و اگر ملتزم به دیدگاه اول شویم، باید چنین باشد: در حالیکه، هنوز سفیانی بر مناطق پنج گانه شام و سوریه، مسلط نشده است، اما لشکر اعزامی سفیانی به عربستان، دچار خسف بیداء می شود. آیا این امر، منطقی است؟ زیرا هنوز سفیانی به عربستان، لشکر نظامی اعزام نکرده است تا چه رسد به خسف این لشکر در بین مکه و مدینه.
 
بنابراین دیدگاه دوم  در فاصله بین سفیانی تا ظهور و قیام امام مهدی، ارجح است. و سفیانی در سال فرد قمری و صیحه ندای آسمانی و ظهور در سال زوج قمری و  قیام امام مهدی در سال فرد قمری خواهد بود.
 
 
 
برای مطالعه بیشتر روی این لینک کلیک کنید.


175
پسندیدم

دیدگاه کاربران

پسندیدم
23
به نظر من سفیانی همین ترامپ است

من میگویم کذب الوقاتون=تعیین کنندگان زمان ظهورچه شکل ترتیبی وچه شکل اکتسابی دروغ گویندوالسلام ورحمة الله و برکاته مهدی نخواهدآمدمگرناگهانی.

سلام ۴۰ساله دارید به اسمه ظهور وامام زمان جولان میدید بسه دیگه بابا دسته تان رو شده.....

خدایا مارا به شناخت امام زمان مفتخر نما وبه پیروی از امام راستین شرافت بده

در باب احادیث مهدویت تنها حدیثی که درسته بنظر من این دوتاس:
اول کذب الوقاتون
و دوم مهدی نمی آید مگر ناگهانی!
اینجوری که شما منتظر علائم ظهورید،نه خوده ظهور! وگرنه ظهور و خروج ممکنه همین الان اتفاق بیفته!
یاعلی

سلام، بنده محقق در مهدویت هستم.
این مطلبی که گذاشتید اساسا برداشت های شخصی شما این چند روایت است، و بر طبق روایات دیگر که دقیق تر و واضح تر می باشند، اساسا صحیح نیست. لطفا مطالب رو با مطالعه بیشتر مطرح فرمایید.

برای مطالعه مقاله تفصیلی در همین موضوع به این لینک مراجعه کنید:
http://rajanews.com/node/250156

واقعا که بیکار هستید این اراجیف رو می‌نویسید، هیچکسی نمی‌تواند ظهور را پیش بینی کند، حتی خود صاحب الزمان عج هم نمیتونن

ان شاء الله. به امیدهرچه زودترظهورآقایمان حضرت مهدی (عج)
أللهم عجل لولیک الفرج بحق بی بی زینب (س)