هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 14:26
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 ساعت 13:16
سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 13:07 ساعت
2015-4-28 13:16:56
شناسه خبر : 209569
البته نتیجه‌ای که این بار حاصل شد، نتیجه‌ای تکراری و به شدت مسبوق به سابقه بود. چنانچه تجربیات سال‌های اخیر نشان می‌دهد که تقریباً هر بار فیلم، سریال یا یک برنامه‌ی تلویزیونی به سراغ پزشکان رفته است، با حواشی و اعتراضات فراوانی روبرو شده است؛ مخصوصاً اگر این فیلم، سریال یا برنامه‌ی تلویزیونی رویکرد انتقادی نسبت به پزشکان داشته باشد.
البته نتیجه‌ای که این بار حاصل شد، نتیجه‌ای تکراری و به شدت مسبوق به سابقه بود. چنانچه تجربیات سال‌های اخیر نشان می‌دهد که تقریباً هر بار فیلم، سریال یا یک برنامه‌ی تلویزیونی به سراغ پزشکان رفته است، با حواشی و اعتراضات فراوانی روبرو شده است؛ مخصوصاً اگر این فیلم، سریال یا برنامه‌ی تلویزیونی رویکرد انتقادی نسبت به پزشکان داشته باشد.
گروه فرهنگی-رجانیوز: «سریال «در حاشیه» تعطیل شد»؛ چند روزی است که این تیتر به شدت خبرساز شده است و رسانه‌ها و افکار عمومی نیز هیچ کدام توضیحات مدیران سیما را مبنی بر اینکه از ابتدا این سریال قرار بوده بعد از سی قسمت تغییر فاز دهد، باور نمی‌کنند. چنانکه همه‌ی شواهد به جز این چند اظهارنظر مدیر شبکه سه و مسئولین سیما، موید تعطیلی است نه تغییر فاز خودخواسته. از بازیگرانی که اسم‌شان در تیتراژ آمد، اما خودشان هیچ گاه توفیق حضور روی آنتن را نیافتند و جمله‌هایی مثل این جمله‌ی «جواد رضویان» که به رسانه‌ها گفت «مجبوریم خداحافظی کنیم» تا نبود هیچ سناریویی برای فاز بعدی سریال که با از پیش معلوم بودن این تغییر فاز تناقض شدید دارد. و خب چه کسی باور می‌کند این همه هزینه برای دکور نسبتاً بزرگ این مجموعه فقط جهت سی قسمت سریال صرف شده است؟
 
به گزارش رجانیوز، همه‌ی این شواهد که حکایت از تعطیلی «در حاشیه» و تغییر محل وقوع داستان در یک زندان دارد، نشان می‌دهد که «مافیای پزشکی» کشور این بار هم توانست با نفوذ بالای خود، منتقدانش را شکست دهد و این پالس را به نظام رسانه‌ای کشور بفرستد که پزشکان کشور بیش از هر قشر دیگری در این مملکت، از مصونیت نقد برخوردارند و نقد این قشر، هزینه‌های بسیاری خواهد داشت.
 
البته نتیجه‌ای که این بار حاصل شد، نتیجه‌ای تکراری و به شدت مسبوق به سابقه بود. چنانچه تجربیات سال‌های اخیر نشان می‌دهد که تقریباً هر بار فیلم، سریال یا یک برنامه‌ی تلویزیونی به سراغ پزشکان رفته است، با حواشی و اعتراضات فراوانی روبرو شده است؛ مخصوصاً اگر این فیلم، سریال یا برنامه‌ی تلویزیونی رویکرد انتقادی نسبت به پزشکان داشته باشد که در این صورت، احتمال توقف ناگهانی و سانسور آن محصول رسانه‌ای، با توجه به قدرت مافیای پزشکی در متقاعد کردن مدیران فرهنگی بسیار بالاست.
 
نمایی از فیلم «دایره‌ی مینا» به کارگردانی داریوش مهرجویی
 
سابقه‌ی اعمال نفوذ مافیای پزشکی در توقیف آثار هنری منتقد، البته متعلق به دیروز و امروز نیست و سابقه‌ی آن را در سال‌های پیش از انقلاب و توقیف آثاری چون «دایره‌ی مینا» به کارگردانی «داریوش مهرجویی» می‌توان جست‌وجو کرد. چنانکه این فیلم جنجالی «مهرجویی» درباره‌ی پدیده‌ی «خون‌فروشی» و تجارت خون در سال‌های پیش از انقلاب، با نظر رئیس وقت جامعه‌ی پزشکی ایران –دکتر منوچهر اقبال که سابقه‌ی نخست‌وزیری پهلوی را هم داشت- سه سال توقیف شد.
 
این روند در سال‌های بعد از انقلاب نیز ادامه پیدا کرد. مهم‌ترین مصداق این ماجرا، اعتراض گسترده‌ی پرستاران و سازمان نظام پرستاری و پزشکی به فیلم «شوکران» ساخته‌ی جنجالی «بهروز افخمی» بود. چه آنکه بسیاری ازدواج یک پرستار (با بازی هدیه تهرانی) با مردی متأهل (فریبرز عرب نیا) را غیرقابل تحمل دانسته و تلاش زیادی برای توقیف فیلم کردند و حتی کار به تجمع پرستاران جلوی وزارت ارشاد رسید. اما «شوکران» از این نظر که پیش از این در جشنواره‌ی فجر دیده نشده و ناگهانی روی پرده رفته بود، با حمایت مدیران وقت سینما و البته با تکیه بر فروش کم‌سابقه‌اش، در برابر این اعتراضات دوام آورد و کار با یک جلسه‌ی مشترک در حوزه‌ی هنری تا حدی فیصله پیدا کرد.
 
بهروز افخمی
 
بهروز افخمی خود ماجرای این اعتراضات را این چنین تعریف می‌کند: «درباره‌ی «شوكران» این نكته برایم جالب بود خیلی از كسانی كه اعتراض می‌كردند، اصلا فیلم را ندیده بودند و بعدا كه فیلم را دیدند نظرشان عوض شد. در حوزه‌ی هنری كه نماینده‌ی پرستاران جلسه تشكیل داده بودند، من گفتم حالا كه «شوكران» درباره‌ی یك پرستار خیلی دلنشین و سمپاتیك است كه مظلوم هم واقع می‌شود،‌ ولی اگر روزی بخواهم درباره‌ی اشتباهات بیمارستانی كه سالانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود، فیلم بسازم شما حق دخالت ندارید. من كار خودم را می‌كنم و شما هم باید سعی كنید كار خودتان را درست انجام بدهید. من فیلمسازم و با وزارت ارشاد و سازمان های نظارت بر این كار طرفم شما بروید كار خودتان را درست انجام دهید.»
 
او ادامه می‌دهد: «بعد از فیلم «شوكران» متوجه شدم جامعه‌ی پزشكی ایران خیلی از خود راضی ماست كه نسبت به نگاه انتقادی خیلی حساسیت دارد و سعی می‌كند به هر قیمتی كه شده جلوی آن را بگیرد. شاید دلیل اصلی اش این باشد كه پزشكان با ترس مردم از مرگ استفاده می‌كنند. یعنی هیج جای دیگر نمی‌توان نسبت به مردم این طور زورگویی كرد كه در بیمارستان‌ها می‌كنند. رفتاری كه پزشك و پرستاران با مریض و ملاقاتی‌ها می‌كنند، از رفتاری كه ممكن است در كلانتری با مردم شود، بدتر است و جالب‌تر این كه عكس‌العملی هم نمی‌بینند. برای این كه امید مردم به این است كه پزشك مثلاً می‌تواند جان‌ها را نجات دهد.»
 
نمایی از فیلم «خانه‌ای روی آب» به کارگردانی «بهمن فرمان آرا»
 
اما این تنها فیلم دوران اصلاحات نبود که با اعتراض پزشکان دچار مشکل شد. چنانکه فیلم «خانه‌ای روی آب» به کارگردانی «بهمن فرمان‌آرا» که موفق شده بود سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره‌ی بیستم فیلم فجر را دریافت کند، به شدت با اعتراض پزشکان روبرو شد و این بار، اعتراضات کارگر افتاد و دقایقی از فیلم سانسور شد. 
 
اعتراضات پزشکان به «خانه‌ای روی آب» مربوط به کاراکتر دکتر سپیدبخت –با بازی «رضا کیانیان»- می‌شد که به عنوان یک پزشک متخصص زنان، چندان اخلاقی رفتار نمی‌کرد و غرق در زن‌بارگی و مشکلات اخلاقی تصویر شده بود. به هر حال، پزشکان در افسارگسیخته‌ترین روزهای سینمای ایران که هر فیلمی مجوز نمایش می‌گرفت و به مدد گشاده‌دستی‌های مدیران دوران اصلاحات، ممیزی به کمترین حد خود رسیده بود، موفق شدند فیلم «بهمن فرمان‌آرا»ی پرسابقه و پر یال و کوپال را زیر تیغ سانسور ببرند.
 
نمایی از سریال «حلقه‌ی سبز» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی‌کیا»
 
اما بعد از اینکه سینمایی‌ها متوجه شدند نمی‌توانند چندان وارد مقوله‌ی نقد پزشکان شوند و در این رابطه دست به عصاتر شدند، حالا نوبت تلویزیون بود که با تیغ تیز مافیای پزشکی روبرو شود. چنانکه تجربه‌ی سریال‌های تلویزیونی نشان می‌دهد به جز یکی دو مورد سریال سفارشی، هر محصول تلویزیونی که به مقوله‌ی پزشکی کمترین ورودی داشته، با انتقادات تندی مواجه شده است. حال می‌خواهد «ابراهیم حاتمی‌کیا» باشد با سریال «حلقه‌ی سبز» که اعتراض شدید فعالان حوزه‌ی پیوند اعضا را به دنبال داشت و منجر به نامه‌نگاری «حاتمی‌کیا» برای پزشکان شد یا «سیروس مقدم» باشد با سریال «اغما» که به واسطه‌ی اشتباهات پزشکی این سریال مورد انتقاد زیادی از سوی پزشکان و پرستاران قرار گرفت.
 
نمایی از سریال «اغما» به کارگردانی «سیروس مقدم»
 
«بچه‌های نسبتاً بد»، «تا ثریا» و «ساختمان 85» از دیگر سریال‌هایی هستند که گاه به خاطر یک قسمت یا یک اشاره‌ی کوچک به مباحث پزشکی با اعتراض تند پزشکان روبرو شده‌اند. البته در این میان، «ساختمان پزشکان» آخرین نمونه‌ای بوده که به واسطه‌ی پرداخت پررنگ به مبحث روان‌شناسی با اعتراضات زیادی روبرو شد.
 
اما این اعتراضات تنها محدود به برنامه‌های نمایشی تلویزیون نبوده است. تا جایی که در یکی از معدود مواردی که رسانه‌ی ملی در برنامه‌ی «ثریا» به سراغ مباحث پزشکی و موضوع زیرمیزی گرفتن پزشکان رفت، با هجمه‌ی بی‌سابقه‌ای از سوی نهادهای مرتبط در حوزه‌ی پزشکی روبرو شد و فشارهای زیادی را تحمل کرد. تا جایی که مجالی برای ادامه‌ی این بحث چالشی در برنامه‌ی «ثریا» مهیا نشد.
 
برنامه‌ی «ثریا» با موضوع سلامت
 
همه‌ی این موارد نشان می‌دهد که در روزگاری که نیروی انتظامی خود در سریال‌های تولیدی‌اش به این نتیجه رسیده که باید پلیس خطاکار را نیز به تصویر بکشد و روحانیت نیز به تصویر منفی یک کاراکتر فرعی روحانی در فیلمی مثل «فرشته‌ها با هم می‌آیند» اعتراضی ندارد، مرغ پزشکان همچنان یک پا دارد و خواستار مصونیت از هرگونه نقد هستند.
 
اما فارغ از اینکه این روزها در جلسات پشت پرده‌ی مدیران رسانه با مسئولان نظام پزشکی و وزارت بهداشت چه اتفاقی می‌افتد و سریالی مثل «در حاشیه» خواسته یا ناخواسته متوقف می‌شود، قضاوت اصلی درباره‌ی وضعیت پزشکی در ایران با خود مردم است و تصویر اصلی پزشکان، نه روی آنتن محافظه‌کار تلویزیون که در اذهان مردم شکل می‌گیرد؛ جایی که فجایعی مثل کشته شدن 9 نوزاد در یک بیمارستان به علت آلودگی‌های عفونی و نابینا شدن 15 نفر در کلینیک چشم‌پزشکی رازی در اثر استفاده از داروهای آلوده، دور از دسترس مافیای پزشکی رسانه‌ای می‌شود و هر شنونده‌ای را درباره‌ی اوضاع بهداشت و درمان کشور به فکر فرو می‌برد.


دیدگاه کاربران

وقتی رشته پزشکی تافته جدا بافته در آزمون کنکور قرارداده شد وقتی پر و بال زیادی به کسی بدی و زمانی که پول داشته باشی و با سلامت مردمان سر و کار داشته باشی نتیجه همین است . کلا واسماس از ماست که بر ماست

تافته جدا بافته یعنی چی؟خوشبختانه سازمان سنجش تنها نهاد در ایران است که پارتی بازی در آن وجود ندارد.از یه روستای دورافتاده در فلان شهر مرزی رتبه برتر بیاری پزشکی قبول می شی وسفارش ورابطه نمیخواد.برعکس سازمان تامین اجتماعی که همش پارتی بازی است

حرف شما رو قبول دارم که تو سازمان سنجش پارتی بازی نیست
این دوستمون هم ک نظز داد نگفت سازمان سنجش پارتی بازی می کنه
کفته الکی رشته پزشکی رو بالا بردن
مثلا نفر اول رشته ریاضی که برق شریف معمولا میره رو با نفر ۱۰۰۰ رشته پزشکی که حالا عمومی یا تخصص قبول شده قیاس کنید
پزشکا با یه تکبری به مردم نگا می کنن انگار پسر خدان

البته نفرات برتر ریاضی از نخبگان مملکت هستند که به علت نبود صنعت وبازار رقابتی صنعت در ایران بکار گرفته نمی شوند وبه خارج می روند.و پزشکان در این مورد هیچ تقصیری ندارند.

دوست عزیز من منکر این نیستم که سازمان سنجش توش پارتی بازی نیست اما قانون ما با قرار دادن سهمیه های نادرست که اظهر من الشمسه باعث شده که بعضی افراد به ناحق در رشته هایی مثل پزشکی تحصیل کنند.پس همش فقط بحث سازمان سنجش نیست کسانی که با رتبه های بالا(شایدبالاتر از 20000)دارن پزشکی دانشگاه های بین الملل میخونن اینا بلاخره یه روز فارق التحصیل میشنو جون من شما بازیچه دست اون دوستان

درد ها زیاد است جایی که نوازد رو درون دستگاه با چشم بسته میگذارند و برای همیشه کور میشود و یا اشتباها زنی را که برای زایمان آمده آمپول سقط می زنند خوشبختانه مشکل رفع شد یا زنی را که گفتند بچه ات مرده است اما اگر پزشک زودتر نمی رسید الان صاحب پسر 17 ساله ای نبود و یا پزشکی که حین سزارین انگشتهای بچه را می برد و... اینها مواردی است که بنده شنیده ام به جز آخری بقیه موثق بوده اند

آقا کار از این حرفا گذشته , بنده یکم فروردین بچه ام مریض شد بردم یکی از بیمارستان کرج تعرفه ها که وحشتناک , بعدم با کلی آزمایش , عکس گفتن با ید عملبشه برو یکی و نیم میلیون ناقابل بریز تشکیل پرونده و ازاین کوفت وزهرماریا خلاصه با کلی دعا وسلام وصلوات رفتیم رضایت دادیم برا عمل خدا رحم کرد یکی از پزشکی خدا شناس خیلی اتفاقی برگه ها رو دید با ایماء واشاره سریع که عمل نکنید نگیدهم من گفتم آخه فلانی که قرار عمل کنه رئیس بیمارستانه خلاصه اوومد به هر طریقی شده گفتم نمیخواد فرداشپول پس گرفتم خدا شاهد تو یکی دو روز بعد با یکی دوتا قرص و دعوا خوبشد به حمدالله ولیچی بگم از پزشگان خدا نشناس برای پول حاضرا آدم ها رو سلاخی کنن

مازندرانی ها خیلی دلشون بزرگ بوده که براشون سه تا پایتخت ساختن که چهارمیش هم تو راهه ؛ هیچی نگفتن..!!

مطلب در خوری بود بله خوب معلوم است وقتی فقظ برای یک معاینه چشم(صرفا برای گواهینامه)18000 تومان دریافت می کنند و این چنین پر و بال دار می شوند قطعا هم می توانند یک سریال را تعطیل کنند این قشر فاصله گرفته از محرومیت و مستضعفین و...

دوست عزیز،این مبلغ مصوب نیروی انتظامی است که بخش عمده ای از اون سهم ما نیست.ضمنا این پول رو برای 5 سال پرداخت میکنی،ولی حاضری برای یک پیتزا آشغالی هفته ای 20 هزار خرج کنی

اولا چطور برای وزارت بهداشت نیروی انتظامی تعین تکلیف میکند ثانیا آن بخش عمده که فرمودید سهم کیست که مراجعان به شما خبر ندارند و چرا شما برای ان فاکتور صادر میکنید ثالثا همین پیتزای به تعبیر ناصحیح شما اگر مثل همکارتان حساب و کتاب کنید زحمتش از ابتدای تولید موادو نقل وانتقال و تهیه وپرداخت اجاره و مالیات و بهداشت و..حداقل بیست برابرویزمت شما برای معاینه چشم است دلیلی برای سرانه بالای حق درمان نسبت به تمامی هزینه های دیگر ندارید لاقل زحمات دیگران را تخطعه نکنید.رابعا آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است چرا سریال در حاشیه را تعطیل کردید میگذاشتید سریال را مردم ببینند آن وقت قضاوت میکردن اگرحقی از شما ظایع شده بود آنها خودشان از شما دفاع میردند و این طوری خیلی برای شما بهتر بود

جاي تاسف دارد كه روحانيت مصونيت ندارد و فيلمهايي مثل مارمولك و طلا و مس و فرشته ها با هم مي آيند و چند فيلم ديگر در مورد روحانيان ساخته ميشود اما پزشكان با اينهمه تخلف آشكار و نهان داراي مصونيت هستند !!!!

چرا ترش کردید؟؟؟
از وزیر جهادیتون بپرسید!
مگه همین شماها نبودید که ایشون رو جهادی خطاب کردید و همه جا تو بوق وکرنا کردید که آآآآآآآآآآآآآی ... ایشون وزیر جهادیه!!؟؟
همین ایشون اول نامه تحریک آمیز فرستاد برای صدا و سیما
حالا داشته باشید

خوب اشتباه کرده.فرق ما با شما اینه که اشتباه رو میپذیریم

نه بابااااااااااااااا
جدی میگی دکترررررررررررررررررررررررررررررر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

لطفا فقط برای شناختن درآمد پزشکان و متخصصین اگر توانستید البته فیش حقوقی برخی از روسای دانشگاههای علوم پزشکی را ببینید. چیزی حدود 45 میلیون تومان حقوق می گیرند از دولت جمهوری اسلامی. آیا باورتان می شود!!!

عزیز من چرا دروغ می گید ،در آمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی خیلی باشه ۴/۵ میلیون تومانه نه ۴۵ میلیون

دوست عزیز من کاملاً از حقوق ۴۵ میلیونی صحبت می کنم که یکی از دوستان ما که رئیس دانشگاه علوم پزشکی یکی از شهرستان های استان خودمون یعنی ... هست دریافت میکنه، گفتم که اول برید ببینید بعد بگید راسته یا دروغه.

رئیس دانشگاه حد اقل 6 تومن بابت هیات علمی بودن میگیره. از کارانه بیمارستان ها هم یه چیزی سهم این بابا میشه. خودش هم که پزشکه و کار میکنه. سر جمع 40-50 تومن یه عدد معمولیه

بله که باورم میشه. ... البته همه ی پزشکا اینجوری نیستن ولی کلا وضع خیلی خیلی خرابه

متاسفانه برخی از پزشکان بودند که باعث بحران جمعیت شدند و البته همچنان به روند اشتباه خودشان افتخار می کنند و آن را ادامه می دهند!!

سلام
آقای دکترداردبرج می سازد.کارگرراازسرگذرمی بردبرای کارساختمانی تابرایش کارکندو۸ساعت درگرماوسرماکارمی کند.آقای دکتردرپایان روزبعد۸ساعت کاربه او۳۰هزارتومان می دهد.
کارگرمریض شده ومی رودپیش آقای دکتروجناب دکترپس از۳دقیقه معاینه نسخه ای برایش می پیچد و۳۰هزارتومنی راکه درازای ۸ساعت کاربه اوداده در۳دقیقه ازاوپس می گیرد.واین چرخه همچنان ادامه دارد!!!!!!

بنده طفل ۶ ماه‌ام را بردم بیمارستان ... تهران... بعد از کلی معطلی و البته پرداخت ویزیت که حق مسلم پزشکان است! خانم دکتر جملات زیر را ردیف کردند تا من و خانمم که تجربه اولین کودک را داشتیم بترسم و مجبور شویم کودکمان را در این بیمارستان در سال ۸۴ بخوابانیم تا ۷۰ هزارتومان ما را تیغ بزنند...

جملات پزشک متخصص بیمارستان طالقانی:
ببینید باید بچه بستری بشه ممکنه لازم باشه خونش رو عوض کنیم و شاید هم لازم باشه آب نخاعش رو بگشیم...!!!!

این جملات رو که شنیدم برق از ۳فازم پرید و به همسرم گفتم فکر کنم این خانم دیوانه‌است... بچه را که میل به غذا نداشت به بیمارستان میلاد رسانید و خلاق الله را دیدیم که ۵۰ نفری ریختند روی سر یک پزشک یک لا قبا(و صد البته با وجدان حقیقی) وقتی نوبت به ما رسید پزشک محترم که خدا آخرتش را آباد کند بلند شد و دستهایش را شست و سپس انگشت حلقه‌اش را درون دهان بچه گذاشت و بچه هم شروع به مکیدن کرد و ما هم ماتمان برد... گفتیم آقای دکتر این بچه چیزی نمیخورد... مادرش که چند ساعتی بود اشک میریخت مبهوت بود که پزشک گفت آقای محترم بچه گرمش بوده و چیزی نخورده... همین!!!!!!

حالا اون متخصص محترم بیمارستان طالقانی برای تیغ زدن ما چه اراجیفی سر هم کرده بود

اون پزشک ... تازه با وجدانشون بوده! یارو کمرش درد میکرد، بهش گفته باید در اسرع وقت بری اتاق عمل در غیر این صورت فلج میشی. تو اتاق عمل کمرش رو میشکافه و بدون هیچ کار خاصی میدوزه و پولشو میگیره. گندش چند سال دیگه در میاد که رفته پیش یکی دیگه و تو عکسش اثری از عمل جراحی دیده نمیشه!

این مافیا ترسید شاخکهای سیستم نظارتی حساس بشه و در آینده نونشون اجر بشه

یکی از دوستان میخواسته پسرشو ختنه کنه خانمی پرستار از آشنایان بهش پیشنهاد میکنه بیاد بیمارستان قدس اراک که خصوصی هم هست با دفترچه بیمه رایگان ختنه کنه به بیمارستان که مراجعه میکنند انواع و اقسام آزمایش خون رو از بچه میگیرن بچه ای که به سختی میتوان رگهایش را پیدا کرد بعد از کلی سر و صدای مادر بابت این موضوع واعتراض به پرستاران وقتی میره بالای سر بچه که دلداری بده در کمال تعجب میبینه که بچه رو بیهوش کردند که با دعوا و سر صدای مادر از خیر رایگان بودن کار میگذرند و بچه رو به زور از بیمارستان میگیرند میبرند جایی دیگه حالا چرا بیمارستان خصوصی میخواسته کار رایگان انجام بده مربوط به سو استفاده از دفترچه بیمه میشه وچیزهایی که میخواستن تو این دفترچه بنویسند و از بیمه بگیرند

با سلام. فیلمی که اکثر مردم دوستش داشتند رو که قطع کردند. و ما هم بهتره اعتراض نکنیم چون کشور و صدا و سیما کلا ماس اوناس . و آقایون داداشام هشدار بهتون داده باشم اینجی کلا ماس اوناس ما همین که اجازه میدن زندگی کنیم باید ممنونشون باشیم

من خواهرم دانشجویی پزشکی‌ است، گاهی که دلش پر میشود، از اشتباه‌های پزشکی‌ برای ما میگوید. آنقدر وحشتناک و زیاد است که ما نمی‌تونیم تحمل بکنیم.

متأسفانه اکثر آنها هم مخفی‌ باقی‌ میماند

اشتباه در هر کاری ممکنه رخ بده
نکته اینجاس که چرا مخفی کاری
اگه با متخلف ها برخورد بشه مسلما این اشتباها کمتر میشه

مشکل از آنجایی آغاز میشود که با این همه استعداد در این کشور مافیای سرمایه داری پزشکی اجازه تربیت پزشک رانمی دهد تا درآمد چند برابریشان با پزشکان اروپایی که در امد مردمش ده برابر ایران است همچنان حفظ شود ... این مافیای عظیم زمانی با تجمع و گاهی با تهدید و زمانی نیز با مظلوم نمایی کارش را از پیش برده است . مظلوم نمایی میکنند که در آمدشان کم است ولی برای یک معاینه یک دقیقه ای چشم ۱۸۰۰۰ تومان ناقابل طلب میکنند و برای عمل جراحی هرچند کوچک به کمتر از ده میلیون راضی نیستند در غول آسا شدن این مافیا تنها وزیر بهداشت ... مقصر نیست بلکه مجلس که نمایندگان مردم هستند و نظاره گر این جریان شوم در کشورند نیز مقصرند چرا با تصویب قانونی مبنی بر باز کردن دانشگاههای کشور به روی جوانان در رشته های پزشکی به ترک تازی این مافیای از خود راضی پایان نمی دهند

باسواد،معاینه فقط برای چشم نیست.از بدو ورود به اتاق،شنوایی،مشکل روانی،فرم حرکت،قدرت عضلانی و...را چک میکنیم،بدون اینکه خودت متوجه بشی.پولی که میدی 50 درصد مال نیروی انتظامی و پلیس+10 است که برای 5 سال پرداخت میکنی.ولی حاضری هفته ای 50 هزار تومن صرف خرید غذاهایی مزخرف فست فود بکنی و ماهی 20000 خرج اصلاح مو و خدا تومن هزینه بنزین

ونکندجماعت باسوادشما عوامل زیادی رادرزمان جراحی وویزیت و درمان بیماران از جن و پری و ارواح واشباح بکار میگیرند که کسی آنها رانمی بیند والبته حق العمل آنها را به حق درمان قابل رویت بیمار بی سواد اضافه میکنید و مبلغی را از بیماران درد مند طلب می کنیدکه گاها بر صدها برابر هزینه چندساله بیمار فزونی میگیرد

خفه کردی خودتو آقا یا خانم دکتر! خوب دلمون از دست شما خونه. اعتما هم بهتون نداریم . شیرفهم شد؟

آخه دکتر،پرفسور،سقراط،کجای دنیا دکتر چشم صلاحیت شنوایی سنجی و روانشناسی و ... داره؟حرف میزنی ها!!!! اصلا می خواین کمی جراحی قلب عم بکنید جناب دکتر چشم پزشک. مردم رو چی فرض کردید که هر چی بگین رو قبول کنن؟؟

دکتر واقعا تشکر از این همه لطفتون اگر شما نبودید ما هیچ کدوم زنده نبودیم
فقط کی سلامت روانی و پاکی وجدان شما و همکارانتون میسنجه؟

به نظرم کنکور از همه چی عادلانه تر است.موقعی که نمیتونید50درصد سوالات زیست جواب بدید می خواهی پزشک بشی؟در ضمن دانشگاه پولی هم در حال تربیت پزشک بیسواد می باشد

چون این مافیا در همه ی نهادهای تصمیم ساز از جمله مجلس و مجمع تشخیص نفوذ داره. خیلی مضحک و مسخره هست که پزشکان هم قانون میذارن، هم مسئول اجرا هستن و هم ناظر خودشون. کسی هم حق دخالت در کارشون رو نداره. حدود 40 نفر از نماینگان مجلس خودشون پزشک هستن. کدوم عقلی قبول می کنه که کسی که خودش ذی نفعه، قانون گذار هم باشه؟!

دوستانی که از در آمد پزشکان انتقاد می کنند چند نکته را باید بگم که شاید دانستنش بد نباشه
1-عمل جراحی که به صورت لاپاراسکوپی در بیمارستان امام خمینی انجام می شود حق العل جراح 350 هزار تومانه که چیزی کمتر از 100 دلار با کسر مالیات میشود.که اون هم بیمه میده به پزشک.حالا عمل مشابه در آمریکا 7000 دلار معدل 21 میلیون تومان حق العمل جراح که با کسر مالیات 5500 دلار به پزشک میرسد اون هم از طرف بیمه.حداقل دستمزد کارگر در ایران 300 دلار و در آمریکا 2100 دلار میشود.یعنی چیزی حدود 7 برابر در آمد پایه در آمریکا و اروپا بیشتر از ایران و به طبعش هزینه زندگی کمتر.حالا عملی که در آمریکا هزینش 7000 دلاره قاعدتا در ایران باید 1000 دلار باشه در صورتی که 100 دلار در ایران گرته می شود.یعنی اختلاف تعرفه پزشک ایرانی با پزشک آمریکای 70 برابر است در صورتی که اختلاف دست مزد کارگر 7 برابر است.خوب این ین خاطر تعرفه پایین حق العمل پزشکی در ایران هست که باید اصلاح بشود در غیر این صورت با پدیده زیر میزی مواجه می شویم
در آخر ممکنه بگید که پزشکا چه کاری انجام می دهند که باید در آمد آن چنانی داشته باشندواولا در تمام دنیا در آمد پزشکان در رده بالای جامعه قرار می گیر.ثانیا کسی که پزشکی می خونه بهترین سال های عمرش از 14-15 سالگی برای کنکور بعد از اون هم 14-15 سال هر روز باید درس بخونه کشیک بده و ... . برادر من رزیدنت اورولوژی هست جمعه ها ساعت 5 صبح رفته بیمارستان امشب ساعت 11 میاد خونه فردا دوباره باید ساعت 5 بره بیمارستان.از جمعه تا الان هم کلا 11/5 خوابیده.حقوقش هم 700 هزاز تومانه.حالا سوال من اینه اگر کسانی که از در آمد پزشکا شاکی هستند برای 1 سال مثل برادر من کار کنن در آمد بالایی کسب نمی کنن.
در مورد سریال در حاشیه انصافا عکس العل پزشکان زیادروی بود.

دوست عزیز قیاس باطل نکنید. پزشک ایران رو با پزشک آمریکا مقایسه می کنید؟ آیا شرایط زندگی در آمریکا و ایران یکسان هست؟ آیا می دونستید در آمریکا پزشکان سالانه چه هزینه های هنگفتی رو بابت بیمه خودشون پرداخت می کنن تا مصونیت قضایی پیدا کنن؟ ایا در ایران شما می تونید به سادگی از یک دکتر شکایت کنید و غرامت بگیرید؟

دوست عزيز
براي كي داري دليل و مدرك مي آوري؟ فكر كردي اين قوم كه بدون فكر و منطق و تحليل درست با كوچكترين جرقه اي منفجر مي شود، زود احساساتي و جو گير مي شود و مثل كسي كه در درياي طوفاني درحال غرق شدن است به هر چيزي كه دم دستش مي رسد وحشت زده چنگ مي اندازد، اين حساب و كتاب و ضرب و تقسيم جواب مي دهد؟؟!
خودت را خسته نكن عزيز دل برادر!
بگذار راحت باشند. حداقل دلشان خالي مي شود (البته اگر بشود!!!)
راستي اين وسط هم عده اي دارند نان مي خورند از اين گرد و خاك كردن ها!
بگذار تا آنها هم راحت باشند.

آقای محاسب اگر تو هر کجای دنیا سراغ داری که یکپزشک درآمد ماهانه ای بیشتر از یک ملیارد تومان داره اعلام کن مردم بدونند

میانگین درآمد پزشکان متخصص در امریکا و استرالیا بین 4 تا 5 برابر میانگین درآمد مردم کشورشونه و سایر کشورها (فرانسه ،آلمان، انگلیس و...) از این هم کمتره . بااین حساب میانگین درآمد پزشک متخصص در ایران باید 5 برابر میانگین درآمد سایر افراد کشور باشه. میانگین درآمد در ایران حدود 1/5 میلیون تومان (شما بگیرید 2 میلیون تومان) در ماهه. با این حساب میانگین درآمد پزشک متخصص در ایران نباید از 10 میلیون تومتن تجاوز کنه. لازم به ذکره. چند روز پیش وزارت بهداشت اعلام کرد میانگین در آمد پزشکان فقط در بخش دولتی 12.5 میلیون تومان درماهه. اگه بخش خصوصی رو هم اضافه کتیم (که بیش از 50 درصد گردش مالی سلامت اونجاست) ببینید که دیگه چی میشه!

مملکتی که هرکسی که از راه می رسد مدیر مملکت می شود معلومه وضعش چه می شود. بدبختی این مملکت اینه که شعارهای کوخ نشیناش چماقی بر سر پیشرفتش شده است.

پزشکان بیشتر مردم را چپاول میکنند یا ایران خودرو وسایپا؟؟؟بانک ها چی وام2میلیونی ازدواج هم قورت می دهند!

کار سه تایی شما یکی است تنها تفاوت شما با اون دوتا اینه که بازوی فرهنگی آن دو خودروساز ضعیفه وقدرش به تعطیلی یک سریال پربینند تلوزیون نمی رسه

معلومه! پزشکا! دزد ممکنه هرچی داری رو ببره. اما بعضی پزشکای از خدا بی خبر هرچی داری و نداری می برن. اونی که داری رو باید بدیف اونی رو که نداری رو باید قرص کنی و وام بگیری بدی بهشون.

سلام
۱- (زن دایی) نمونه برداری مغز استخوان از نخاع برای اطمینان یافتن از سرطان و وعده مرگ دادن که البته در آخر سرطانی هم در کار نبود و پزشکان بد متوجه شده بودند!
۲- (عموی مادر) مرگ به دلیل خفگی بعد از عمل نه جندان واجب بر روی مثانه!
۳- (مادر شوهر خاله) مرگ در ۴۵ سالگی بعد از عمل به جهت برداشت تومور مغزی. گفتنی است مرحومه حتی از تومور خور درد هم نداشته و صرفا به خاطر ترسی که در دل خانواده او انداختند او را مجاب به عمل مرگبار کردند و شاید اگر عمل نکرده بود تا به حال با تومور خویش بدون هیچ دردی زنده می بود!
۴-فتوی دکتر برای عمل بر روی ناف اینجانب! که البته با چند قرص ضد آنتی بایوتیک مشکل حل شد!
۵- در رفتگی فک همسر برادر زن پس از عمل سزارین توسط دکتر بیهوشی بر اثر مشت زدن به منظور ساکت/آرام کردن بیمار پس از اینکه داروی بیهوشی روی روان او اثر منفی گذاشته بود (عین واقعیت)!
۶- فتوی دکتر برای دوختن لب پاره شده اینجانب با ۳۴ بخیه که البته بدون بخیه جوش خورد و تنها یک خط باریک که به سختی دیده می شود از آن به جا مانده.
۷- (پدر)عمل بر روی معده در سن ۲۶ سالگی جهت شفا دادن به زخم معده - شایان ذکر است پدرم هنوز از درد معده پس از سالها رنج می برد و به آن عادت کرده!
۸- نمونه برداری از پوست کمر اینجانب با سطح یک سانتی متر مربع و به ارتفاع سه سانتی متر - که لایه های چربی و زیرن پوست و گوشت هم دیده می شد. تنها برای اینکه ببینند لکه بر روی پوست سرطانی نباشد که البته معلوم شد لکه مذبور تنها ۲ یا ۳ ملیمتر ضخامت داشت!
و موارد متعدد دیگر...

برادر گرامی شما از کجا می دونید که اگر معده پدرتون عمل نمی شد چه اتفاقی می افتد...یا اگر نمونه برداری از لکه ی پوستی که داشتی اگر تشخیص bcc (basal cell carsinoma) داشت و توجه نمی کردید در صورت عدم درمان 2 سال بیشتر زنده نبودید

آقا/خانم دکتر،برای کی توضیح میدی؟ملتی که منتظر یه جرقه ان تا شروع کنن به داد و بیداد کردن،چی میدونن BCC چی هست حالا؟!یا اونی که برگشته میگه تومورش درد نداشته نباید عملش میکردن!!!(متخصص هم شدن حالا همه!)حالا هر کدوم تو شغلشون نگاه کنی پر خطا و اشتباه هستن،از راننده تاکسی تا فروشنده کم فروش و گرون فروش،طاقت 3 ساعت بیداری کشیدن رو هم ندارن!

سلام.من یک پرستار هستم و به عنوان مهمترین عضو گروه بزرگ سلامت ! از نزدیک و با این سیستم و تخلفات در چهارچوب قانون ! آقایون به قول وزیر محترم نخبه! سرو کار دارم. سیستمی که پزشک رو نور چشمی جامعه میدونه و چند برابر بودجه یک سال کشور رو در اختیار آقایون نخبه قرار میده به اینا پر و بال میده. یه آقایی تو کامنتهاش فرموده بود ۴۵ میلیون درآمد رییس دانشگاه و عزیز پزشکی در جوابشون گفتند نه۴ و نیم میلیون. میخوام عرض کنم که درامد متوسط یه پزشک متخصص ماهانه ۷۰ تا ۸۰ میلیونه... بعله. عزیزان پول قدرت میاره. اگه نور چشمی باشی که دیگه هیچی! این راحتترین کاریه که میتونن بکنن(تحریم فیلمها). منتظر شاهکار این قشر باشید.

من از آقای قاضی زاده وزیر بهداشت که خیلی قبولش داشتم، انتظار نداشتم وقتی هنوز اصلا سریال رو ندیده، به رییس صدا و سیما نامه بزنه که سریال رو پخش نکنید.
همین نامه و اعتراض وزیر بود که باعث شد حساسیت ها نسبت به این سریال شروع بشه و روز به روز بیشتر بشه.
در مورد اشتباهات پزشکی همینقدر بگم که دوستم تو بیمارستان امام ساری انترنه، بعضی وقتا یه خاطراتی از کارایی که با بیمارا انجام میدن تعریف میکنه که پیش خودم میگم حتی یه آدم سنگدل با یه حیوون این کارهارو انجام نمیده.
با خیلی از دانشجوهای پزشکی هم که صحبت میکنم تنها فکر و ذکرشون اینه که تو کدوم تخصص پول بیشتره و وقتی صحبت از خدمت کردن و نجات دادن جون انسانها میشه، میگن این چرت و پرتا فقط واسه تو کتابا و فیلماست.
حالا خودت قضاوت کنین نسل آینده پزشکهای این ملکت چه کسایی هستن...

وزیر بهداشت آقای قاضی زادست!!!؟؟؟
واقعا آقای قاضی زادست!؟
اصلا قاضی زاده داریم!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

با سلام من یک پزشکم سریال خوبی بود اما بینندگان بای توجه داشته باشند که این کشور پولاش واس ماس حتی ملکشم ماس ماس

دوست عزیزی که در مورد تعرفه های جراحی اظهار نظر کردن باید خدمتتون عرض کنم که پزشک عزیز شما واقعا فکر کردین حرفتون رو میشه باور کرد؟!! تعرفه ی ویزیت و جراحی و در کل درآمد پزشک در ایران ببشتر از هر کشور دیگه ای هستش. من پزشکای زیادی رو میشناسم که خانوادشون آمریکا و کانادا زندگی میکنن ولی چون طبابت اونجا صرفه اقتصادی براشون نداره!!! خودشون تو ایران طبابت میکنن.
عزیزم، پزشک گلم ، درآمد قانونی یه جراح عمومی در ایران اگه عضو هیءت علمی نباشه کمتر از 80 میلیون در ماه نیست. زیر میزی و... بماند . ناگفته نماند که کارانه های چند ده میلیونی در بیمارستان های بزرگ و کوچک برای پزشکان داره پیراپزشک رو نابود میکنه. من کارانه ی 100 میلیون در یک ماه رو به چشم خودم دیدم. البته وزیر محترم هم حسابی این قشر رو فربه کرده تو این مدت. افزایش تعرفه ی پزشکها در چند نوبت. افزایش ارزش ضریب k که ضریبی هستش که برای خدمات پزشکی تعریف میشه که البته بیشتر این خدمات رو پرستاران و تکنسین های اتاق عمل انجام میدن و پولش تو جیب پزشک محترم میره. به عنوان مثال گذاشتن cvc(کتتر ورید مرکزی) در تعرفه ی قدیم چیزی حدود 300 هزار تومان درامد عاید پزشک میکرد که با تعرفه ی جدید حدود یک میلیون و دویست هزار تومان شده این مبلغ.و این یه نمونه ساده و کوچیکه. اگه دردم یکی بودی چه بودی...!

این اتفاق و جلوگیری ازاین فیلم. کثیف بودن این مسایل رو تایید کرد

این هم جدیدترین تهدیدات جامعه پزشکی که اگر دستمزدهای جراحی افزایش نیابد ما زیر میزی می گیریم این قشر ... به استثنای عده ای همگی از خود راضی هستند اینها با ادعای فراوان بقیه ی ملت را آدم حساب نمی کنند.

رجانیوز از این نمی ترسی که وزیرمتول بهداشت و نظام پزشکان به هم سازند و مثل سریال در حاشیه بنیادت بر اندازند. با دم شیربازی میکنی

جای بسی تاسف است که سازمانی که با حیات وسلامت مردم سروکار دارد که به طور طبیعی خطر منفعت طلبی در آن بسیار بالاست باید به جایی برسد که اگرمردم وبیماران مرتبط اندک مجالی یابند این چنین عقده دل وانمایند بر مسولین است که به درد دل مردم توجه وبرای آن چاره ای بیندشند و منافع آحاد ملت را برمنافع خود رجحان دهند

علت ا صلي درآمد زياد پزشكان ممانعت در افزايش تربيت پزشك متخصص است كه مسئولين ذيربط با كمي پي گيري متوجه علت ان خواهند شد كه صنفي خاص نمي خواهد به اصطلاح عاميانه دست زياد شود تا بتوانند درامدهاي انچناني داشته باشند به هر حال چاره كار اسان است افزايش تربيت پزشك متخصص انگاه بازار رقابتي شده و مشكل مردم حل مي شود اما متاسفانه نمايندگان مجلس در اين زمينه به سخنان مسئولان بهداشت كه خود پزشكند ترتيب اثر مي دهند غافل از اينكه اين افراد به فكر منافع همصنفانشان هستند و به مصلحت جامعه نمي انديشند

آهان که جنابعالی هم با 10 دقیقه در روز مطالعه اون هم زیرنویس تلویزیون بیای بشی متخصص!برادر من،متخصص رو هم با آزمون پذیرش میکنن،لطفاً اگر در حیطه ای اطلاع ندارید اظهار نظر نکنید!

سلام اینکه در رشته ما افرادی هستن که اشتباهاتی میکنند حرفی نیست. ولی از سایتی مثل رجانیوز انتظار نیست یک طرفه به قاضی بره. درست نیست همه پزشکارو یه جور خطاب کنین. خستگی کشیک نمیذاره بیشتر تایپ کنم بعدا بیشتر مینویسم راستی درحاشیه اونقدر هم ارزش هنری وسرگرمی نداشت !

اگر سایر اصناف مانند نیروی انتظامی، روحانیون و ... انتقاد پذیرند و اجازه می دهند ک رسانه ها ضعف ها، مفاسد و کاستی های آنها را به تصویر بکشند نشانه این است که مدیران این اصناف نه تنها از این مفاسد مبری هستند بلکه خواهان ریشه کنی این مفاسد هستند.
اما اگر مدیران صنفی مانع نقد آن صنف شوند نشانه این است که نه تنها مدیران آن صنف از این مفاسد راضی هستند بلکه آینده مالی و شغلی آنها در گرو این مفاسد است

امروز دیدم شبکه مستند یه فیلم داره تبلیغ میکنه به نام "رحمت محافظ سلول های خاکستری" (یه چیزی تو این مایه ها) که رحمت یکی از اساتید و دکترای با تجربه و محترم مغز و اعصاب هستند
این نکته هم خوبه که یکی از مفاخر رو تا نمرده ازش تجلیل کنیم
با این وجود بنده به قضیه شک کردم چون تا حالا سابقه نداشته یه مستند این همه انحصاری با این نام ساخته بشه.

مافیای پزشکی قدرت زیادی داره به نظر من دولت و مجلس قدرت مقابله با اینها رو ندارن فکر میکنید روحانی و یا نمایندگان مجلس خبر ندارند چه خبره تو نظام بهداشت.
باید نامه ای به رهبر ایران نوشته بشه تا با یک حکم حکومتی مثلا ظرفیت پزشکی دندانپزشکی داروسازی و دوره های دستیاری این رشت ها رو ببره بالا پزشک که زیاد شه رقابت ایجاد میشه تعرفه ها تعدیل میشه اونایی که کارشون خوبه درامد دارند نه بقیه.الان شما با هر هوشی و استعدادی تخصص ارتوپدی بگیری یه مطب بزنی روزی 50 تا مریض میاد سراغت خدا بده برکت میشه روزی یک و نیم میلیون تازه اگه هیچ عملی نکنی و هیچ زد و بندی با مراکز تصویر برداری نکنی . اوضاع اصفناکه
آقایون دوره دکتری فیزیوتراپی رو تو نظام آموزشی حذف کردند تا مبادا درآمد متخصصین طب فیزیکی کم بشه الان دانشجو ها این رشته بعد کارشناسی ارشد میرن تو پاکستان ادامه تحصیل میدن.

پزشکانی که درامد خودشان را با پزشکان امریکایی مقایسه می کنند اگر راست می گویند بروند انجا کار کنند.
کمترین امار فرار مغزها مربوط به پزشکان است. چون می دونن اونجا براشون تره هم خورد نمی کنند.

همین حالا هم اکثر شهرهای دورافتاده ایران پزشک متخصص ندارند.شما فقط تهران رو نگاه نکن.تازه وزارت بهداشت اعلام کرده 3برابر تعداد کنونی پزشک نیاز داریم.بعضی از بیمارستان ها در مناطق دورافتاده ایران اصلا جراح عمومی هم ندارند

تازه در آمریکا وسایر کشورها فقط به یه کارگر ساده اندازه پزشکی در ایران حقوق می دهند.اونجا حق کارگران رو نمی خورند که سایر اقشار به پزشکان حسودی کنند...اونجا خودرو5میلیونی را40میلیون به ملت خود نمیفروشد و به خارج2میلیون صادرش نمیکنند

پزشکان محترم من خواهش میکنم به خاطر ما عقده ای های پابرهنه ی و... آیندتون رو خراب نکنین و هرچه زود تر کشور رو ترک کرده و به کشورهایی مثل آمریکا برید که درآمدش خیلی بیشتره. برید دیگه! چرا نمیرید خوب؟! چون هیچ جای دنیا مثل ایران نمیتونید پول در بیارید!

وقتی وزارت بهداشت حقوق پزشکان را بی دلیل بالا می برد. به دنبال ان پرستاران به دلیل اختلاف فاحش درامدی معترض به حق می شوند . هزینه سلامت جامعه افزایش می یابد بعد با افتخار می گویند یارانه به بخش سلامت می دهیم. یعنی پول ملت در جیب یک قشر خاص

بنده و مادرم سال88به دلیل اینکه احتمال می دادیم دچار مشکلات تیروئید باشیم به یکی از پزشکان نسبتا شناخته شده ی غدد مراجعه کردیم،دکتربعدازمعاینه از ما خواست که آزمایش بدهیم و برای این کاربه ما یک آزمایشگاه معرفی کرد،ما هم از همه جابی خبر به همان آزمایشگاه رفتیم،اینکه در آن آزمایشگاه اوضاع چقدر خنده دار بود و مثلاهمان کسی که نمونه می گرفت،همان پشت صندوق فیش می داد و... بماند،هنگامی که جواب آزمایشات را گرفتیم،بسیار بد بود،تاجاییکه برخی پارامترهای آزمایش خود بندهکه مربوط به تیروئید می شدمیزانش0بود،با کلی نگرانی به دکتر مراجعه کردیم،دکتر نامحترم به بنده که صرفا یک نوجوان بودم(نمی دونم واقعا دلش نسوخت؟)و آزمایشاتم ظاهرابدتراز مادرم بود به قدری داروی هورمونی دادکه وقتی از داروخانه تهیه کردیم به قدریک کیسه بزرگ شد،والدینم با دیدن آن حجم داروی هورمونی واقعا ترسیدند چراکه مادربزرگ من مبتلابه سرطان بود و بااینکه دکتر اینرا میدانست(نه فقط درشرح حال من بلکه مادربزرگم هم اتفاقاتوسط همین پزشک تحت نظر بودند)،بنابراین تصمیم گرفتند داروهارا به من ندهند،جالب است بعد از آن ماجرا متوجه شدیم رئیس آن آزمایشگاه کذایی که چنین جواب هایی را داده بودهمسرهمان دکتربوده،وبعدهاهم هنگامی که به دلیل دیگری به دوپزشک دیگرمراجعه کردم همگی تاییدکردندکه نخوردن آن حجم داروی هورمونی کار صحیحی بوده و بعدا با انجام آزمایشاتی درآزمایشگاه دیگر متوجه شدم اصلامشکل تیروئید نداشتم ،درمورد مادرم هم دکترهاگفتند باید ازتیروئیدش نمونه برداری کنند و چه و چه ،جالبه بدونید یکی از دکترهاکه میخواست این کار رودرمطبش انجام بده گفت که جواب رو هم بهت نمیدم وپیش خودم باید بمونه،مادرن هم بنده ی خداترسید و تصمیم گرفت با همین وضع فعلا بسازه تا خداچی بخواد!

بنده دراوساز هستم! نذارید سفره دلم رو از تشخیص های تعمدا اشتباه و تجویز های بی مورد و زد و بند بین داروساز و پزشک باز کنم.
بهترین متخصص شهرمون برای داداشم که قند ناشتاییش 70 بود متفورمین نوشته! برای 10 کیلو اضافه وزنش فلوکستین داده! یه دکتر دیگه برا سرماخوردگیش فولیک اسید 5 (نه یک) تجویز کرده!

فقط اینکه خودشونو با این کار نشون دادن ....

وقتی علمی تاثیر چندانی ندارد به وسیله تجارت و صرفا پول در آوردن تبدیل میشه درمان با جراحی یعنی پاک کردن صورت مساله یا باید یه سری داروهای پر عوارض شیمیایی مثلا تا آخر عمر مصرف بشه علم طب واقعی این نیست

تازه طنز تلویزیونی پاورچین را هم ..برداشتند و این مسخره ترین کار بوده و هست از شبکه ifim

برخی پزشکان فقط دنبال پر کردن جیبها و خرج آن در خارج ایران هستند .یک بیزینس کاملا حرفه ای که گاه بیمار بیچاره ناخواسته به دام برخی از این شیادان می افتند .

به نظر من واقعا این فیلم جامعه پزشکی را تشریح داده بود
دوست من پدرش به دلیل اینکه پزشکان اول گفتند که پول پرداخت کنید و دست دست کردند مرد به همین راحتی

آقا طب جدید علاقه ای به سلامت جامعه نداره، چون اگه جامعه سلامت باشه دوستان از وزیر گرفته تا آبدارچی مطب دکترها باید برن گدایی! پس مسلمه این مطلوب جامعه پزشکی نیست.
دارو هم که دومین صنعت سود آور همین قمشه.
انشالله با گسترش طب اهل بیت در کشور بساط همه اینها جمع میشه البته خدا بصیرتش رو به همه بده انشالله

متشکرم رجانیوز، گل گفتی