هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403
ساعت 04:38
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 9 مرداد 1401 ساعت 15:37
يكشنبه 9 مرداد 1401 15:07 ساعت
2022-7-31 15:37:34
شناسه خبر : 359534
پیکر سردار شهید «عبدالله اسکندری» که به دست نیروهای تکفیری سرش از تن جدا شده بود، پس از سال‌ها همراه چند شهید مدافع حرم دیگر به وطن بازگشت.
پیکر سردار شهید «عبدالله اسکندری» که به دست نیروهای تکفیری سرش از تن جدا شده بود، پس از سال‌ها همراه چند شهید مدافع حرم دیگر به وطن بازگشت.
گروه مقاومت-رجانیوز: پیکر سردار شهید «عبدالله اسکندری» که به دست نیروهای تکفیری سرش از تن جدا شده بود، پس از سال‌ها همراه چند شهید مدافع حرم دیگر به وطن بازگشت.
 
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض تسلیت و تعزیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، به آگاهی ملت شهید پرور و عاشورایی ایران اسلامی می رساند؛
 
در راستای پیگیری دستور سردار سرافراز سپاه اسلام ،شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر پیگیری ویژه مفقودین محور خان طومان،با عنایات الهی و تلاش های مستمر و شبانه روزی گروه تفحص ،هویت پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم از استان‌های مازندران ،البرز و فارس با نام‌های سردار شهید «عبدالله اسکندری»، سردار شهید «رحیم کابلی»، شهید والامقام «مصطفی تاش موسی»، شهید والامقام «محمد امین کریمیان» و شهید والامقام «عباس آسمیه» ، از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و تأیید گردید و پیکرهای مطهر این شهدای والامقام به میهن اسلامی بازگشت.
 
بنابر اعلام روابط عمومی کل سپاه ، پیکرهای مطهر این شهدای والامقام برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام عازم مشهد مقدس خواهد شد و پس از طواف ضریح مقدس امام هشتم توسط خادمان آستان مقدس رضوی، به زادگاه خویش رهسپار خواهند شد تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا تشییع و خاکسپاری شوند.
آیین‌های وداع، تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدا متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.»
 
شهید اسکندری که بود؟ 
شهید عبدالله اسکندری از جمله فرماندهان دوران دفاع مقدس است که با پایان آن و تجربه‌ای که آموخته بود با آغاز تحرکات داعش به عنوان مستشار نظامی به کشور سوریه رفت و در آن آنجا روز ششم خرداد ماه ۱۳۹۳ به همراه رزمندگان مقاومت اسلامی در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) و مقدسات مسلمانان پرداخت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
بنا به روایت‌های منتشر شده پیکر سردار عبدالله اسکندری به دست گروه اجناد الشام افتاد و سر وی توسط یکی از فرماندهان این گروه تروریستی تکفیری از تن جدا شد. از سردار اسکندری به عنوان نخستین مدافع حرمی یاد می‌کنند، که به مانند مولایش حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) سر از بدنش جدا شد و به نیزه رفت.
 
 بعد از شهادت این فرمانده، پیکرش به خانواده او بازگردانده نشد، اما صحبت‌هایی بود که با مبادله اسیر، یا پرداخت هزینه‌ای بتوان پیکر را بازپس گرفت، اما خانواده این فرمانده شهید اعلام کردند: «به کسانی که می‌خواهند پیکر پدر را بازگردانند، بگویید ما راضی نیستیم که یک ریالی از پول بیت‌المال صرف این گروه خبیث شود. حتی یک اسیر هم نباید آزاد شود. پدر رفته بود تا آنها را به درک واصل کند. ما برای آنچه در راه خدا داده‌ایم، توقعی نداریم و حاضر نیستیم که به ازای پیکر پدرمان ریالی از بیت‌المال هزینه شود. زیرا هر اقدامی کمک به آنها محسوب می‌شود.»
 
خان طومان کجاست؟ 
خان‌طومان در منطقه "جبل سمعان" در فاصله 10کیلومتری جنوب‌غرب حلب قرار دارد و به‌خاطر آن که به اتوبان حلب ــ دمشق نزدیک است از اهمیت استراتژیک برخوردار است. داعش از طریق این راه به ترکیه نفت میفروخت و تجهیزات نظامی‌اش را تهیه میکرد، به همین دلیل موقعیت استراتژیکی برای تروریستها محسوب میشود.
 
خان‌طومان در دسامبر 2015 میلادی که عملیات جنوب حلب تازه آغاز شده بود، آزاد شد. فروردین 1395 هجری شمسی تروریست‌های النصره با همکاری چندین گروهک دیگر به خان‌طومان حمله کرده بودند اما نیروهای ارتش سوریه با کمک حزب‌الله، نیروهای فاطمیون، نیروهای مقاومت عراقی و نیروهای ویژه مستشاری ارتش ایران، مقابل آن حمله شدید، با کمترین تلفات مقاومت کرده بودند در حالی که النصره با دادن تلفاتی (حدود 400 نفر) عقب‌نشینی کرده بودند.
 
 
شهرک خان‌طومان در نهایت روز جمعه 17 اردیبهشت 1395 به اشغال گروه تروریستی «جبهه النصره» و هم‌پیمانانش درآمد. تروریست‌های تکفیری از روز پنجشنبه 16 اردیبهشت آن سال حمله سنگینی به شهرک خان‌طومان با تکیه بر تروریستهای انتحاری پرتعداد خود و با پشتیبانی همه‌جانبه حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود شروع کردند که این حمله در ‌‌‌نهایت منجر به عقب‌نشینی نیروهای مقاومت از این شهرک شد.
 
عملیات‌های متعددی که نیروهای تروریست از آذر 1394 تا اردیبهشت 1395 برای بازپس‌گیری منطقه مهم خان طومان انجام دادند، با رشادت‌های نیروهای مقاومت از جمله نیروهای مازندرانی مواجه شد. 
 
خان طومان را می‌شود به شلمچه ایران تشبیه کرد، نقطه‌ای که خون بیشترین مدافعان حرم ایرانی برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری در این محل ریخته شد و بیشترین مقاومت‌ها در این منطقه صورت گرفت. منطقه عملیاتی در نزدیکی حلب سوریه که به گفته حاج قاسم اگر مقاومت بچه‌های مازندران نبود، حلب را از دست می‌دادیم.
 
خان طومان منطقه‌ای است که سال‌ها از شهدای مفقودالاثر از جمله شهیدان بلباسی، رجایی‌فر، حاجی‌زاده، سیدرضا طاهر، علیرضا بریری، علی عابدینی، سیدجواد اسدی، رحیم کابلی و علی جمشیدی میزبانی کرد که جمعی از این شهدا مهر ماه سال ۹۹ به آغوش خانواده بازگشتند و پیکر پنج تن دیگر از شهدا با نام های سردار شهید "عبدالله اسکندری" ،سردار شهید "رحیم کابلی" ،شهید والامقام "مصطفی تاش موسی"، شهید والامقام "محمد امین کریمیان" و شهید والامقام "عباس آسمیه" با شناسایی و تایید هویت‌شان وارد وطن شدند.