هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 03:39
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 12 دى 1400 ساعت 12:32
يكشنبه 12 دى 1400 12:28 ساعت
2022-1-2 12:32:06
شناسه خبر : 354061
یکی از دوره های آموزشی محبوب در بازار کسب و کار، MBA است. این دوره مناسب مدیران، کارآفرینان و کلیه افراد فعال در بازار کار در سمت های شغلی گوناگون است. استراتژی های عملی مدیریت کسب و کار به طور گسترده ای تمام جوانب زندگی شخصی و کسب و کار را تحت تاثیر قرار می دهد.

این دوره در حقیقت آموزش جامع برای مدیریت روابط، بهینه سازی فعالیت و عملکرد شخص و اطرافیانش است. MBA مخفف  عبارت Master of Business Administration به معنی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار است. لازم به ذکر است که آموزش های این دوره به صورت آزاد مهارتی و بدون کنکور نیز ثبت نام دارد.

دوره ای حاوی سرفصل های آموزشی متعدد و کاربردی برای رونق کسب و کار و راه اندازی شغل جدید نظیر دوره هوش مالی و اصول و فنون مذاکره است. احتمالا بارها نام این دوره های آموزشی را شنیده اید و شاید تبلیغات دهها موسسه و مراکز آموزشی ارائه دهنده خدمات آموزشی را در این زمینه مشاهده کرده و دچار سردرگمی برای انتخاب بهترین دوره mba در ایران شده باشید.

بهترین دوره mba در ایران چیست؟

اغلب افراد علاقمند به دوره های ام بی ای می خواهند بدانند، چگونه می توان بهترین دوره MBA آنلاین یا حضوری را انتخاب کرد که آموزش های آن به صورت کاربردی و عملی مناسب برای بکارگیری در بازار کار واقعی باشد؟

به همین منظور در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار شما عزیزان بگذاریم و به معرفی سرفصل های مهم در دوره آموزش mba بپردازیم. علاوه بر این طی تحقیقات و بررسی های انجام شده، یکی از بهترین مراکز آموزش آزاد دوره MBA را معرفی کرده ایم:

 

دوره MBA چیست؟ 

دوره مدیریت MBA از دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار می باشد که در سال های اخیر طرفداران بسیار زیادی داشته است. این مجموعه آموزشی قدمتی بیش از صد سال دارد و طی سالهای اخیر به صورت آموزش آزاد مهارتی برگزار شده است.

دوره ام بی ای به طور ویژه برای کسانی است که نیاز به دانش مدیریتی برای رونق کسب و کار هستند اما امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها را ندارند. به این ترتیب به سادگی می توانند از طریق کلاس های آموزشی مجازی یا حضوری تکنیک ها و استراتژی های دوره mba را آموزش دیده و در بازار کار واقعی به کار ببندند.

 

سرفصل های دوره MBA چیست؟

سرفصل های دوره MBA چیست؟

سرفصل های دوره mba در مراکز آموزشی مختلف به طور کلی دارای تفاوت هایی هستند، علاوه براین برخی دوره های آموزشی mba در موسسات آموزشی، اصلاح شده و به صورت کامل تر و کاربردی ارائه می شوند.

می توان گفت کاربردی ترین و مهم ترین سرفصل های آموزشی دوره mba مبحث هوش مالی و اصول و فنون مذاکره است که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم:

 

هوش مالی در دوره mba 

هوش مالی به معنی قدرت انطباق شخص با تغییرات لازم برای رسیدن به استقلال مالی است که در اثر الگوهای مختلف ذهنی ایجاد می شود. این یک استعداد است که می تواند از طریق آموزش رشد کرده و به ثروت آفرینی منتهی شود.

هر چقدر الگوهای ذهنی و کاربردی افراد بیشتر باشد، قدرت و سرعت انطباق پذیری بیشتری با تغییرات شرایط خواهند داشت و هرچقدر این الگوها محدودتر باشند، آن شخص در مقابل تغییرات مقاومت کرده و به دلیل نداشتن راههای جدید در مواجهه به مشکلات آسیب پذیر خواهد بود.

دوره هوش مالی که از سرفصل های دوره mba است مناسب تمامی افراد جامعه و کل کسب و کارها می باشد. با کمک این دوره می آموزید که چگونه به بهترین شکل ممکن مشکلات و موانع زندگی و کسب و کار خود را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها اقدام کنید.

 

اصول و فنون مذاکره در دوره mba

برای اینکه بتوانید به یک مذاکره کننده واقعی و حرفه ای در بازار کار تبدیل شوید، نیاز به آموزش های ویژه دوره مدیریت کسب و کار  "MBA" دارید. مذاکره در کسب و کار شامل مذاکره تجاری داخلی و بین المللی است.

 اگر از فن بیان خوب برخوردار هستید و به عنوان شخصی که از مهارت خوبی در مذاکره برخوردار است شناخته می شوید باز هم از آموزش حرفه ای مذاکره در کسب و کار بی نیاز نخواهید بود.

آموزش های اصول و فنون مذاکره در دوره mba می تواند شامل مباحث زیر باشد:

  • آموزش اصول مذاکره ویژه مذاکرت تجاری
  • نحوه الگوسازی ذهنی برای مذاکره موفق
  • استراتژی و راهکارهایی برای مذاکره موفق
  • آشنایی با مفاهیم کسب و کار و توسعه آگاهی تجاری
  • شناخت و درک عمیق فرایندهای حاکم بر بازار کسب و کار
  • آموزش کامل فرایند مذاکره
  • زمان شناسی و مدیریت زمان
  • هوش سیاسی در مذاکرات 
  • برنامه ریزی و هدف گذاری در مذاکره
  • استفاده از هوش هیجانی در مذاکره 
  • مهارت مدیریت جلسه مذاکره
  • مدیریت تعارضات و میانجی گری در مذاکره
  • برند سازی شخصی در مذاکره
  • تشخیص انگیزه در مذاکرات روزمره و تجاری
  • کار تیمی در مذاکره های گروهی
  • مدیریت فضای حاکم بر جلسه مذاکره
  • شناخت تفاوت های فرهنگی طرفین مذاکره
  • مدیریت امتیازده و خلق امتیاز
  • ترفندها و تکنیک های مذاکره
  • آشنایی با انواع قراردادها و نحوه تنظیم قرارداد تجاری
  • نحوه نهایی کردن جلسه مذاکره برای عقد قرارداد

 

بهترین دوره mba در ایران کدام است؟

بهترین دوره mba در ایران کدام است؟

همانطور که شرح دادیم، دوره های متعددی تحت عنوان mba در کشور برگزار می شوند. اما برخی از دوره برای ایجاد تمایز و برتری در نتایج حاصل از آموزش، اقدام به ایجاد تغییرات و اصلاحاتی برای کاربرد بهتر تکنیک های mba در بازار کار واقعی کرده اند.

دوره MBA Plus موسسه ثروت آفرینان کامل ترین دوره مدیریت بومی سازی شده است که توسط دکتر مظاهری رتبه اول کیس استادی ایران طراحی شده است. 

این دوره در حال حاضر بهترین دوره mba در ایران است و حاصل تجربه بررسی واقعی 3500 مدیر موفق و ناموفق در ایران است که با متد LA  در مدت 6 ماه آموزش داده می شود. 

سرفصل های دوره mba موسسه ثروت آفرینان شامل سرفصل پایه تشکیل شده از 6 مسترکلاس 8 ساعته  و 6 دوره ویدئویی کامل است؛ این سرفصل های متعدد نظیر شم اقتصادی، اصول مذاکره، نوابغ فروش، ثروت آفرینی فرآگاه، مدیریت زمان، فصل یک کوچ مدرن می باشد. 

سرفصل تکمیلی آن نیز شامل 6 مستر کلاس 8 ساعته و دوره ویدئویی است.  از دیگر آموزش های این دوره شامل هوش کلامی، هوش مالی  ، فصل دوم و فصل سوم کوچ مدرن، فصل سه کوچ مدرن و بیزینس پروتکل، سخنرانی و اعتماد به نفس می باشد. 

علاوه براین دارای 150 ساعت فایل صوتی فقط برای سرفصل های پایه، استفاده از یک جلسه کوچ VIP، ارائه دو مدرک بین المللی بوده و با ثبت نام دوره mba، مبانی هوش مالی رایگان را نیز دریافت می کنید.

در دوره MBA Plus می توانید ۳ نوع مدرک معتبر دریافت کنید که شامل دریافت مدرک پایان دوره PLUS MBA از مرکز آموزشی QLA انگلستان قابل ارائه به کلیه سفارتخانه ها در صورت نبودن موانع خاص با دریافت هزینه ارزی آن می باشد. 

علاوه بر این می توانید 5 مدرک شرکت در ماژولهای پایه از موسسه، ممهور به مهر برجسته و هولوگرام قابل ترجمه رسمی را دریافت نمایید. امکان دریافت مدرک ILO جهانی با معرفی نامه معتبر از طرف موسسه و شرکت در آزمون mba مهارتی مورد تائید وزارت کار جمهوری اسلامی و قابل ارائه به کلیه سفارتخانه ها و سازمانهای بین المللی با رعایت مقررات و پرداخت هزینه های قانونی آن نیز فراهم است. 

پیشنهاد می دهیم برای مشاوره ثبت نام و اطلاعات از شرایط پذیرش در دوره mba موسسه ثروت آفرینان به سایت https://pms.ir مراجعه نمایید.