هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 02:04
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 20 خرداد 1399 ساعت 19:08
سه شنبه 20 خرداد 1399 19:07 ساعت
2020-6-9 19:08:23
شناسه خبر : 337237
رهبرانقلاب در این خصوص می‌گویند بحمدلله کارهای خوب در کشور زیاد داریم، اما ویژگی طرح ولایت بنیادین بودن آن است.
رهبرانقلاب در این خصوص می‌گویند بحمدلله کارهای خوب در کشور زیاد داریم، اما ویژگی طرح ولایت بنیادین بودن آن است.
گروه معارف-رجانیوز: تابستان همیشه برای افرادی که اوقات فراغت دارند محلی برای یادگیری بیشتر و پیگیری دغدغه‌هاست. در این میان فعالان فرهنگی، دانشجویان، دانش آموزان و معلمان از قشرهایی هستند که هم وقت بیشتری برای برنامه‌های مفید دارند و هم به سبب گستره فعالیت‌هایشان لزوم توجه آنها به توصیه‌های رهبرانقلاب بیشتر حس میشود. در همین خصوص «طرح ولایت» به عنوان برنامه ای نظام‌مند که در خدمت تقویت مبانی فکری و دینی است بارها مورد تاکید رهبراتقلاب واقع شده است. این طرح در تابستان پیش رو در حال برگزاری است.
 
به گزارش رجانیوز ثبت نام طرح ولایت ویژه گروه‌های معلمین، فعالان فرهنگی و دانش آموزان شروع شده است. اطلاعات مربوط به زمان برگزاری، شرایط داوطلبان و سایت ثبت نام در ادامه در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.
 
معلمین(زیر 35سال)
فعالین فرهنگی(فارغ التحصیل دانشگاه) 
برادران: 10تیر تا 18مرداد
خواهران: 22تیر تا 1 شهریور
 
دانش_آموزان (متوسطه اول و پایه دهم)
 
دوره پسران:
نیمه اول: 12تیرتا20 تیر
نیمه دوم: 2 تا 11 مرداد
 
دوره دختران:
نیمه اول: 21 تیر تا 29 تیر
نیمه دوم : 12مرداد تا 21 مرداد
 
زمان ثبت نام : تا 25 خردادماه
 
ثبت نام :
 سایت برادران :
Www.mabaniyedin.ir
09392590642
09013934114
 
سایت خواهران :
Www.sabtenamtarh.ir
09190882171
 
اما چرا طرح ولایت؟
رهبر انقلاب بارها به تقویت مبانی فکری و دینی توصیه کرده اند که می توان آخرین تاکیدات ایشان را در دیدار دانشجویان و همچنین صحبت‌های ایشان به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی در روزهای اخیر دانست. نکته قابل توجه انکه ایشان یکی از بهترین مصداق‌های این مهم را نیر معرفی کرده و بارها از «طرح ولایت» به عنوان طرحی بنیادین تقدیر کرده اند.
 
رُبع قرن یعنی 25 سال از آغاز دوره های تقویت مبانی معرفتی با عنوان «طرح ولایت» می گذرد و تا کنون بیش از 60 هزار دانشجو و استاد دانشگاه اعم از دانشجویان بسیجی، دانشجویان تشکل های مختلف، نخبگان دانشجویی، فعالان فرهنگی و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در این دوره ها شرکت کردند. مقام معظم رهبری نیز بارها بر اهمیت طرح ولایت تأکید فرمودند و حتی چندین مرحله پیگیر وضعیت برگزاری این دوره ها شدند و در حل مشکلات موجود در مسیر اجرا و توسعه آن اقداماتی را مبذول داشتند.
 
ایشان در سال 76 با دست خط خویش بر ضرورت محور قرار دادن حضرت آیت الله مصباح برای این کار تأکید فرمودند: «در همه تصمیم گیری ها مربوط به این کار [طرح ولایت] نظر جناب آقای مصباح دقیقاً رعایت گردد».
 
در جلسات و دیدارهای گوناگونی که به مناسبت طرح ولایت برگزار گردید، مقام معظم رهبری تعابیر کم نظیری را در باب این طرح ایراد فرمودند؛ برای مثال، ایشان بر وصف «بنیادین بودن» بعنوان مهمترین ویژگی طرح ولایت تصریح فرمودند: «بحمدلله کارهای خوب در کشور زیاد داریم، اما ویژگی این کار خوب [طرح ولایت] بنیادین بودن آن است». همچنین در باب اهمیت این طرح می فرمایند: «اینگونه کارها آن قدر خوب، مفید و سازنده است که هرچه دربارۀ آن سرمایه گذاری شود، به نظر من زیاد نیست».
 
علاوه بر تأکیدات عمومی رهبرانقلاب بر ضرورت تقویت مبانی معرفتی، همانند همین دیدار اخیر تصویری با دانشجویان، در مواردی بصورت خاص بر طرح ولایت تأکید فرمودند و برای نمونه، در سال 1395 در جمع مسئولان قرب، پس از بیان مقدمه ای مهم در باب اهمیت و ضرورت تقویت بنیه معرفتی و عدم کفایت احساسات در دین داری و احتمال بروز انحراف به رغم وجود احساسات دینی همانند زیارت در ایام اربعین و ...، بصورت عینی بر اهمیت طرح ولایت تأکید فرمودند: «همین طرح ولایت چیز خوب و الگویی است که محصول آقای مصباح ادام الله بقائه است، ایشان هم منبع فکر و محتوا را داشتند و هم ابزار را (مانند شاگردان). این تجربه است، باید حمایت شود». (19-8-1395)
 
همچنین معظم له در تابستان 1397 در راستای ایجاد ساختاری منسجم برای توسعه کمّی طرح ولایت و صیانت از محتوای علمی این دوره یعنی «مباحث حکمت اسلامی»، تعبیر بسیار عجیب و کم نظیری را بیان فرمودند که: «طرح ولایت فرصت بزرگی برای نظام بوده، هست و خواهد بود». اتفاقاً این تعبیر را ایشان در شرایطی بکار می برند که برخی از دلسوزان انقلابی گمان داشتند که تاریخ مصرف طرح ولایت گذشته است و مباحث آن صرفاً در دهه 70 کاربرد داشته است و دیگر به مباحث بنیادینی همچون طرح ولایت نیازی نیست. در این شرایط ایشان به صراحت فرمودند که این طرح نه تنها در آن ایام لازم بوده، بلکه در این شرایط هم لازم است و نکته قابل توجه تر آنکه برای آینده نیز لازم است. یعنی در آینده هم کسی شبهه نکند که دیگر تاریخ مصرف آن گذشته است. حالا جالب این است که رهبرانقلاب طرح ولایت را «یک فرصت بزرگ برای نظام» دانسته اند و این یعنی مردم و مسئولان انقلاب باید به این طرح فکری بعنوان یک حرکت استراتژیک از سوی نظام تلقی کنند و بر همین اساس، برای توسعه آن تلاش کنند.
 


دیدگاه کاربران

سلام ممنون بابت زحماتتون.کاش این طرح مجازی هم برگزارمیشد.برای متاهلین سخته انصافا.ممنون