هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 15 ارديبهشت 1403
ساعت 02:28
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 ساعت 17:28
دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 16:33 ساعت
2024-4-22 17:28:00
شناسه خبر : 379938
روزنامه فرهیختگان در تازه‌ترین گزارش خود علیه پیام‌رسان‌های داخلی، با تیتر «دنیای کوچک ایتا» به این پیام‌رسان و مخاطبان گسترده آن نقدی غیرمومنانه کرده است.
روزنامه فرهیختگان در تازه‌ترین گزارش خود علیه پیام‌رسان‌های داخلی، با تیتر «دنیای کوچک ایتا» به این پیام‌رسان و مخاطبان گسترده آن نقدی غیرمومنانه کرده است.
حسین غلامی، فعال فرهنگی در یادداشتی با عنوان «چرا ایتا را به رسمیت نمی‌شناسید؟» نوشت:
 
۱) روزنامه فرهیختگان در تازه‌ترین گزارش خود علیه پیام‌رسان‌های داخلی، با تیتر «دنیای کوچک ایتا» به این پیام‌رسان و مخاطبان گسترده آن نقدی غیرمومنانه کرده است؛ فرهیختگان فضای سیاسی-فرهنگی حاکم بر برخی از کانال‌های این‌ پیام‌رسان را به کل فضای تولید محتوا و مخاطبان ایتا تعمیم داده و مدعی شده که در ایتا «هرکس شبیه آن‌ها نباشد، مطرود است!».
 
۲) فارغ از اینکه ادعای فرهیختگان را می‌توان درباره پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگری همچون توئیتر و اینستاگرام مطرح کرد، خط رسانه‌ای این روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد علیه پیام‌رسان‌های داخلی قابل تامل است! این روزنامه قبل‌تر نیز علیه دو پیام‌رسان داخلی «ایتا» و «بله» نقدهایی غیرمومنانه منتشر کرده بود.
 
۳) این نقدهای غیرمومنانه علیه پیام‌رسان‌های داخلی که خواسته یا ناخواسته به جریان رسانه‌ای ضدانقلاب کمک می‌کند، درحالی‌ست که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به ولنگاری فضای مجازی هشدار داده‌اند. بدیهی‌ست که مهم‌ترین راه‌ بسط حاکمیت جمهوری اسلامی در فضای مجازی و نجات دادن مردم از دست تروریست‌های رسانه‌ای، تقویت پیام‌رسان‌های داخلی است. حال آیا نقدهای غیرمومنانه و دوقطبی‌ساز علیه پیام‌رسان‌های داخلی، آن هم در جنگ رسانه‌ای همه‌جانبه دشمنان علیه مردم ایران، آب ریختن در آسیاب دشمن نیست؟ آیا این نقد غیرمومنانه منجر به شکل‌گیری دوقطبی کاذب ایتایی و غیرایتایی، در شرایطی که رهبر انقلاب بارها و بارها نسبت به حفظ وحدت و انسجام ملی تاکید کرده‌اند، نمی‌شود؟
 
۴) بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا در بهمن ماه سال گذشته، ایتا پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان داخلی بوده است. براساس این نظرسنجی ۲۵.۲ درصد از مردم ایران از پیام‌رسان ایتا استفاده می‌کنند. در واقع فاصله مخاطب ایتا با تلگرام تنها ۱۰.۱ درصد است! همچنین ایتا علاوه‌بر اینکه توانسته است مخاطب خاص خودش را شکل دهد، موفق شده کسب‌‌و‌کارهای مجازی بسیاری را رونق دهد؛ به‌گونه‌ای که گردش مالی آن طعنه به طعنه تلگرام و اینستاگرام می‌زند. از طرفی دیگر براساس نظرسنجی ایسپا طیف‌های مختلفی از مردم(سِن، تحصیلات و محل زندگی) از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند که موید این گزاره است که «در ایتا همه مثل هم نیستند!». حال بهتر نیست برادران و خواهران مومن ما در فرهیختگان به‌جای نقدهای غیرمومنانه، «ایتا» را به‌عنوان پیشروترین پیام‌رسان داخلی به رسمیت بشناسند و با تاسیس کانال خود در این پیام‌رسان در جهت تبیین واقعیت‌ها برای مردم و تقویت عقلانیت انقلابی قدم بردارند؟
 
 
انتهای پیام/