هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 8 ارديبهشت 1403
ساعت 06:34
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 6 تير 1402 ساعت 12:48
سه شنبه 6 تير 1402 12:20 ساعت
2023-6-27 12:48:55
شناسه خبر : 368546
شب شعر و خاطره "همان لباس سربازی" دوشنبه عصر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
شب شعر و خاطره "همان لباس سربازی" دوشنبه عصر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
گروه تاریخ - رجانیوز: شب شعر و خاطره "همان لباس سربازی" دوشنبه عصر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از مشرق، در این مراسم که به مناسبت ۶ تیرماه، سالروز ترور رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۰ برگزار شد شعرا اشعاری در وصف ایشان قرائت کردند.
 
در ابتدای این برنامه حاج سعید حدادیان اشعاری را در توصیف رهبر معظم انقلاب خواند که با تشویق حضار روبرو شد.
 
در ادامه شاعرانی از جمله فاطمه نانی زاد، احمد بابایی، عارفه دهقانی، سیده فرشته حسینی و مرتضی امینی اسفندقه سروده های خود در وصف آیت الله العظمی خامنه ای خواندند.
 
سپس کلیپی از ترور معظم له پخش شد. در ادامه محسن جوادیان یکی از محافظان رهبر معظم انقلاب در روز ۶ تیرماه ۱۳۶۰ به بیان واقعه پرداخت.
 
وی گفت: اگر این حادثه برای آقا در روز ۶ تیرماه رخ نمی داد و ایشان طبق عادت همیشگی در روز ۷ تیرماه در جلسه حزب جمهوری اسلامی شرکت می کرد معلوم نبود چه اتفاقی برای معظم له رخ می داد.
 
وی افزود: ما محافظان آقا ۴، ۵ جوان کم تجربه بودیم که دوره خاصی را هم ندیده بودیم و تمامی حرکات از جمله نقل و انتقال آقا به بیمارستان نیز خودجوش و خدایی انجام شد. ما در راه انتقال آقا به بیمارستان تصادفاتی هم داشتیم که به خیر گذشت.
 
جوادیان گفت: ابتدا آقا را به یک درمانگاه رساندیم. وقتی با اسلحه و لباس خونی وارد درمانگاه شدیم کادر درمان بیمارستان ترسیدند و فکر کردند ما چند تروریست هستیم.
 
اما وقتی سوتفاهمشان رفع شد دو دکتر در آنجا آقا را معاینه کردند و گفتند ما کاری نمی توانیم بکنیم.
 
جوادیان ادامه داد: در این میان یک پرستار وارد عمل شد و یک کپسول بزرگ اکسیژن را به ما داد و خودش هم تا بیمارستان همراه ما آمد و آقا با اکسیژن تحت مراقبت قرار گرفت.
 
وی گفت: وقتی به بیمارستان رسیدیم فشار خون آقا ۵ بود و دو دکتر که نبض آقا را گرفتند گفتند کار ایشان تمام است. اما به لطف خدا دکتر فاضل از پزشکان بسیار خوب کشور از اتاق عمل خارج شد و وقتی نبض آقا را گرفت اعلام کرد یک حفره چهار انگشتی در سینه ایشان ایجاد شده است. دنده های آقا شکسته و رگ شریان ایشان قطع شده است. یک ترکش هم زیر گلوی ایشان بود.
 
جوادیان افزود: دکترها کار خود را بلافاصله شروع کردند و بعد از یک ساعت اعلام کردند وضعیت آقا مساعد است و موفق شده اند جلوی خونریزی را بگیرند. بلافاصله هم آقا به بیمارستان قلب منتقل شد.
 
جوادیان اضافه کرد: علاوه بر این آقا در بازدید از جبهه های جنگ دچار مخاطراتی می شدند که هیچ بیمی از آن نداشتند.
 
در ادامه شب شعر مصطفی محدثی خراسانی، رباب کلامی، نغمه مستشار نظامی، احمد علوی، الهام صفالو، حسین خزایی و فاطمه طارمی به بیان اشعار خود در وصف رهبر انقلاب پرداختند.