هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 09:42
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 3 آذر 1401 ساعت 16:54
پنجشنبه 3 آذر 1401 15:38 ساعت
2022-11-24 16:54:29
شناسه خبر : 362700
در سكوت كامل خبری و در شرايط كه تمركز رسانه‌های غربی بر تشكيل كابينه راست‌گرای تل‌آويو تمركز دارد،  اوضاع در تل‌آويو و سایرشهرها بحرانی است و انفجارها و آتش‌سوزی‌ها در روزهای گذشته در سرزمین‌های اشغالی به اوج خود رسید.
در سكوت كامل خبری و در شرايط كه تمركز رسانه‌های غربی بر تشكيل كابينه راست‌گرای تل‌آويو تمركز دارد، اوضاع در تل‌آويو و سایرشهرها بحرانی است و انفجارها و آتش‌سوزی‌ها در روزهای گذشته در سرزمین‌های اشغالی به اوج خود رسید.

گروه بین‌الملل-رجانیوز: در ادامه سلسله حوادث و رويدادهای امنیتی در رژیم صهیونیستی از قطعی برق گسترده گرفته تا حمله به نفتکش‌های رژیم، صبح چهارشنبه نیز قدس اشغالی شاهد بی سابقه ترين انفجارها با بمب‌های كنترل از راه دور بود.

 

به گزارش رجانیوز؛ در پی عملیات‌های‌ بزرگ ضد صهیونیستی که روز چهارشنبه در قدس اشغالی انجام شده و به زخمی شدن ده‌ها صهیونیست و کشته شدن دست کم یک صهیونیست دیگر منجر گشت، رسانه‌های عبری‌زبان به شکست اطلاعاتی اسرائیل اعتراف کردند.

 
این رسانه‌ها اعلام کردند عملیات بزرگی که یک ایستگاه اتوبوس و یک خیابان در قدس را مورد هدف قرار داد بیانگر شکست اطلاعاتی اسرائیل است.
 
«روعی شارون» تحلیلگر امور نظامی در شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد، درحالی که ساعت‌ها از وقوع انفجارها در قدس گذشته اما هنوز نهادهای نظامی و امنیتی اسرائیل هویت عاملان این حملات را شناسایی نکرده‌اند و از سازمان‌ها و گروه‌هایی که این افراد را برای اجرای عملیات‌ها فرستاده‌اند اطلاعی ندارند.
 
این کارشناس صهیونیست با تاکید بر اینکه این عملیات‌ها مؤید شکست اطلاعاتی اسرائیل است گفت، حمله بزرگی که از قبل برنامه‌ریزی شده بود توسط مواد منفجره در سطح بالا انجام شده و به نظر می‌رسد این حمله کار گروهی بوده که در ساختن این مواد تجربه و تخصص دارد. به طور کلی این منطقه (قدس) نوعی سیاه‌چاله برای اطلاعات اسرائیل بوده و این همان چیزی است که صبح چهارشنبه دیدیم.
 

رادیو عبری‌زبان «ریشت کان» هم اعلام کرد ظاهراً انفجار نخست در ایستگاه اتوبوس‌ها در قدس بر اثر جاسازی یک بمب داخل کیفی توسط یک شخص موتورسوار انجام شده که بلافاصله از این منطقه متواری شده است.

 

منبع مذکور تاکید کرد مجری عملیات در دومین انفجار در تقاطع راموت، این موتوسیکلت را که بمب‌گذاری شده بود، منفجر کرده است.
 
برخی منابع خبری هم از وقوع سومین انفجار در محله راموت شهر قدس اشغالی خبر دادند. گزارش شده است در این انفجار سه صهیونیست زخمی شدند.
 
بر اساس تصاویر منتشر شده، در پی این انفجار و حضور گسترده نیروهای امنیتی، ترافیک سنگینی در بزرگراهی در قدس اشغالی رخ داد. «یعکوو شبتای» رئیس پلیس رژیم صهیونیستی با حضور در محل انفجارها در شهر بیت‌المقدس اعلام کرد هدف اصلی ما در شرایط حاضر جلوگیری از انفجارهای بعدی است. 
 

انتشار فیلم لحظه وقوع اولین انفجار در قدس اشغالی توسط گروه هکری «عصای موسی»

گروه هکری موسوم به «عصای موسی» ویدئویی از دوربین‌های مدار بسته قدس اشغالی در هنگام وقوع انفجار روز چهارشنبه را منتشر کرد.
 
این گروه هکری نوشته است: «زندگی سیاه.. شما هزینه هر خونی که ریخته شود را خواهید پرداخت. هیچ آرامش و راحتی در سرزمین‌های اشغالی نخواهید داشت. ما پایان شما را رقم می‌زنیم. در ضمن، دوربین‌هایتان را برایتان فرمت کردیم.»
 

 

گروه هکری عصای موسی در حالی فیلم‌های مربوط به اولین انفجار را منتشر کرده که مقامات امنیتی اسرائیل، پیش از این اعلام کرده بودند در زمان این انفجار همه از دوربین‌های امنیتی شهری در این منطقه از کار افتاده بودند.
 
صفحه اخبار ۱۳ اسرائیل در توئیتر که به کار نکردن دوربین ها در لحظه انفجار اشاره کرده و نوشته به همین دلیل نتوانستند جزئیات بیشتری از این انفجار را کشف کنند.
 
این موضوع (کار نکردن دوربین‌ها) اعتراضات زیادی را از سوی صهیونیست‌ها متوجه شهرداری و پلیس قدس اشغالی کرده است.

 

وحشت صهيونيست‌ها در پی اتفاقات اخیر
پس از وقوع سلسله ‌انفجارهای صبح چهارشنبه در شهر بیت‌المقدس، ترس و هراس از عملیات‌های مجاهدین فلسطینی سراسر سرزمین‌های اشغالی را فرا گرفت. پلیس رژیم صهیونیستی از دریافت بیش از ۶۰ تماس تلفنی و گزارش مشاهده اجسام مشکوک توسط ساکنین سرزمین‌های اشغالی از زمان وقوع انفجارها خبر داد.
 
همچنين در پی وقوع سلسله‌انفجارهای بیت‌المقدس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت و با حضور «بنی گانتس» وزیر جنگ، «عمر بارلو» وزیر امنیت داخلی، «ایال خولاتاه» مشاور امنیت داخلی، «یعقوب شبتای» رئیس‌پلیس و «رونن بار» رئیس‌شاباک تشکیل جلسه داد. در واكنش به اين انفجارها، «ایتامار بن گویر»، نماینده افراطی و ضد فلسطینی کنِسِت اسرائیل (پارلمان) كه در همان ساعات نخست حادثه در محل حضور يافته بود، خواستار حمله ارتش این رژیم به نوارغزه شد. بن گویر یکی از گزینه‌ها برای تصدی سمت وزارت امنیت داخلی رژیم اسرائیل است و پس از اين انفجارها حتی خواستار از سرگيری عمليات‌های ترور عليه فلسطينی‌ها شد. درخواستی كه به نظر می‌رسد بيش از هر چيز ناشی از ترس و نگرانی شديد صهيونيست‌ها از اوضاع اين روزهای شان باشد.
 
اتفاقات مشابه و مشکوک روزهای گذشته در سرزمین‌های اشغالی
در یکی از اتفاقات بیش از پنج شهر بزرگ رژیم‌صهیونیستی از جمله هازور، گدرا، یاونه، رحووت و حیفا در خاموشی‌های گسترده‌ای فرو رفته‌اند.
 
چندی پیش نیز شهر یاونه با اختلال و قطعی برق عجیبی روبرو شد که این شهر را برای چند روز در تاریکی مطلق فرو برد. هم‌چنین طی چند روز اخیر، انفجار و آتش‌سوزی‌های عجیب و پی‌در‌پی در پست‌های برق در تل‌آویو و شهرهای تابعه رخ داده است.
 
بسیاری از اهالی سرزمین‌های اشغالی با شکایت از اداره‌ی برق این رژیم اعلام کرده‌اند که دستگاه‌های برقی‌شان دچار حوادثی نظیر از کارافتادگی و آتش‌سوزی شده‌است.
 
در این‌ بین دستگاه سانسور رژیم صهیونیستی مانع از انتشار اخبار کامل از این اتفاقات در رسانه های عمومی شده است.
 
نکته مهم‌تر این‌که اداره برق رژیم صهیونیستی با سلب مسئولیت از خود در این باره، اعلام کرده که همچنان به دنبال یافتن دلایل این رخدادهاست!
 
قطعی گسترده برق در سرزمین‌های اشغالی در شرایطی است که رژیم صهیونیستی مدعی شده با همکاری شرکای غربی به کشورهای اروپایی برق صادر می‌کند.
 
 
ازطرفی چندین انفجار در سرزمین‌های اشغالی رخ داده، از جمله انفجار در تل آویو و حیفا که منجر به قطع برق این شهرها شد. اما رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صدای انفجارصرفاً شکستن دیوار صوتی توسط جنگنده‌ها در یک رزمایش نظامی بوده است. بلافاصله تمام اخبار مرتبط با این رخداد که توسط رسانه‌ها و اکانت‌های عبری زبان انتشار یافته بود از فضای مجازی حذف شد.
 
اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که اولاً این حادثه با صدا، نور و دود غلیظ همراه بوده و ثانیاً بلافاصله بعد از انفجار، قطع برق گسترده صورت گرفته‌است. هم‌چنین ترانس‌ها و پست‌های برق منفجر و اکثریت قریب به اتفاق وسایل متصل به برق دچار سوختگی و آتش سوزی شده‌اند.
 
در اتفاق دیگری یکی از کارخانه های تولید و توزیع تجهیزات و زیرساخت های صنعتی رژیم صهیونیستی به نام Rych-tech با انفجار و آتش سوزی مواجه شد. هم‌چنین آتش‌سوزی وسیعی در ساختمان تجاری قیصریه و در یکی از مراکز تجاری نزدیک به ویلای شخصی نتانیاهو به وقوع پیوست. 
 
گروه‌های مقاومت در حال آماده‌باش
انفجارهای قدس استقبال گروه‌های مقاومت فلسطین و در رأس آنها جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی را به همراه داشته است. گروه‌های مقاومت این انفجارها را نتیجه یک عملیات دلاورانه و پاسخی طبیعی به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان تندرو آن در قدس اشغالی، مسجدالاقصی و دیگر مناطق فلسطین خواندند.
 
عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس در این باره تاکید کرد: «اشغالگران ثمره جنایت‌های خود علیه ملت فلسطین و مسجدالاقصی را برداشت می‌کنند. خشم الاقصی شعله‌ور شده و همه مناطق را در خواهد نوردید.» جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با تبریک این عملیات تاکید کرد: «تمامی عملیات یهودی ‌سازی، حمله به مقدسات و مردم ما در قدس، الخلیل، جنین و نابلس بدون مجازات نخواهد ماند.»
 
ازسوی دیگر، المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه گروه‌های ضربتی خود را در حالت آماده‌باش قرار داده و آماده مقابله با هر شرایط اضطراری هستند. این منابع گفتند: «در پی وقوع انفجار در قدس گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه درحال انجام اقدامات امنیتی بی‌سابقه‌ هستند. با توجه به تحولات میدانی، مقاومت در حال آماده شدن برای یک تشدید تنش بزرگ است که می‌تواند به جنگی گسترده تبدیل شود».
 
همچنين کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین نیز این عملیات را تبریک گفت و تاکید کرد که این عملیات در راستای پایبندی به خون شهدای مردم فلسطین و رنج اسیران پیروز فلسطینی است و پاسخی طبیعی به جنایات و قتل عام‌های دشمن صهیونیستی است. بیانیه‌این کمیته‌ها اضافه کرد: «بار دیگر جوانان انقلابی و قهرمانان مقاومت ثابت کردند که می‌توانند به ساختار امنیتی رژیم اسرائیل ضربه بزنند و نقشه‌های جنایتکارانه آن علیه مردم فلسطین را خنثی کنند».
 
معاریو: یک دهه گذشته تاریک‌‌ترین دهه اسرائیل بود
کارشناس اسرائیلی با اشاره به بحران‌ها و تنش‌های مختلفی که اسرائیل طی یک دهه گذشته یکایک آنها را به خود دیده است و شکاف شدید شکل‌گرفته در جامعه اسرائیل، آن را هشداری در رابطه با پایان اسرائیل توصیف کرد. آفرایم گانور، کارشناس امور امنیتی و نظامی در یادداشتی که در روزنامه معاریو منتشر شد، اعلام کرد: یک دهه اخیر یکی از تاریک‌‌ترین و دشوار‌‌ترین دوره‌های سیاسی و اجتماعی اسرائیل محسوب می‌شود که در آن بحران رهبری هم در اسرائیل نمایان‌تر از گذشته شد. به ‌اعتراف این کارشناس، اسرائیل علاوه بر شکاف سیاسی شاهد شکاف و اختلافات شدید اجتماعی هم هست که با ورود به هر یک از پروسه‌های انتخاباتی شدیدتر از گذشته می‌شود و باعث شد کنست شاهد بی‌سابقه‌ترین بحران خود شود و اسرائیل را تا آستانه جنگ داخلی پیش برد و اصولا وارد پروسه شمارش معکوس پایان خود کرد.
 
 کارشناس اسرائیلی بر این باور است، داده‌های فوق‌الذکر تأکید دارند این دهه سیاه‌تر و نگران‌کننده‌تر خواهد بود و بسیاری از کسانی که در جنگ‌های اسرائیل شرکت کردند و خدمت نظامی خود را به‌طور کامل انجام دادند تا برای دولتی عمل کنند که همه به‌ شکل مساوی بار مسؤولیت را به‌دوش بکشند اما خواهند دید این دهه تاریک‌‌ترین دهه‌ای است که اسرائیل به خود دیده است.
 
انتهای پیام/

 



دیدگاه کاربران

پسندیدم
6
یک پنجم از مانده عمر ننگین صهیونیست ها گذشت.... چشم بهم بزنی بیست سال دیگر نیز می گذر د و انشاءالله نابودی اسرائیل این فرزند نامشروع استکبار را بزودی خواهیم دید....