هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 10:53
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 10 آبان 1401 ساعت 13:53
سه شنبه 10 آبان 1401 13:52 ساعت
2022-11-1 13:53:32
شناسه خبر : 362047
راه اندازی یک کسب و کار از مهم ترین مسائل در زندگی هر فرد بوده و افراد برای این که بتوانند یک کسب و کار را مورد بررسی قرار دهند و تمام جوانب آن را در ابتدای کار بسنجند، نیاز به طرحی جامع و کاربردی دارند. شاید شما هم در فکر راه اندازی کسب و کاری باشید و برای ایجاد یک کسب و کار نیاز دارید ایده و طرح خود را به تصویر بکشید و درباره ی جذب سرمایه گذار و بانک و.. بخواهید اطلاعاتی را داشته باشید زیرا این اطلاعات می تواند به شما در مراحل کاری کمک کند و راه شما را مشخص نماید.

 افراد معمولا با توجه به دیدی که از طرحی دارند ، آن را بررسی می کنند و درباره ی هزینه ها و سایر مسائل اطلاعات کافی ندارند. در این زمان در صورت داشتن یک پلن برای بیزینس در قالب و چارچوب مشخص ، می توانید اطلاعات لازم از جمله هزینه ها، درآمد ها، درصد های سود و زیان و... را به دست آورید. در ادامه می خواهیم به تعریف طرح توجیهی بپردازیم و با کاربرد آن آشنا شویم.

گروه مشاوره و برنامه ریزی مطصا از مراکز با سابقه و معتبر در زمینه ی ارائه ی طرح توجیهی می باشد. این مرکز انواع طرح توجیهی کامل و جامع را برای انواع کسب و کار ها ارائه می نماید. برای ارتباط با مشاورین ما در این مجموعه ی معتبر به سایت مطصا مراجعه کرده و با ما تماس بگیرید.

طرح توجیهی

طرح توجیهی چیست؟

طرح توجیهی برای ارزیابی عملی یک پروژه می باشد که پیش از انجام سرمایه گذاری و صرف زمان و هزینه برای آن ، درصد موفق بودن پروژه مشخص می گردد. اغلب افرادی که می خواهند یک پروژه را راه اندازی کنند اطلاعات کافی ندارند و در صورتی که اطلاعات لازم در اختیارشان نباشد ممکن است کسب و کارشان با شکست روبرو شود. طرح توجیهی برای آن دسته از شرکت هایی که برای عملی کردن یک پروژه نیاز به ارزیابی و تحقیقات دارند نیز بسیار کاربردی خواهد بود و سرمایه گذاری بدون در نظر گرفتن قیمت های ورودی، سود ، هزینه سر به سر و... ریسک بزرگی خواهد بود. بنابراین با استفاده از یک طرح توجیهی می توان به آسانی تمامی اطلاعات را که توسط تیم مهندسین و متخصصین خبره گردآوری می شود را در اختیار داشت و سپس با توجه به شرایط و ارزیابی ، تصمیم برای سرمایه گذاری گرفت. طرح توجیهی را می توان برای بازسازی و گسترش یک کسب و کار به کار برد.

طرح توجیهی کامل و جامع

طرح توجیهی می تواند گزارشی از روند یک پروژه باشد که به صورت کامل و جامع بوده و از زوایای مختلف توجیه پذیر باشد. در برای سرمایه گذاری افراد باید دقت زیادی داشته باشند زیرا زمانی که خطر ریسک را می پذیرند ، دیگر جبران ناپذیر بوده و به همین دلیل باید در ابتدای کار تمامی جوانب یک سرمایه گذاری سنجیده شود. هر یک از پروژه ها از بخش های مختلفی تشکیل شده که شامل بخش فنی ، مالی، توجیه پذیری و... می باشد. شرکت های ارائه دهنده ی طرح توجیهی دارای تجربه ی بالایی در زمینه ی کسب و کار بوده و با بررسی هایی که انجام می دهند و اطلاعاتی که گردآوری می نمایند ،می توانند نسبت به موفق بودن و یا نبودن پروژه به شما اطلاع دهند. گروه مشاوره و برنامه ریزی مطصا از بهترین مراکز مشاوره طرح توجیهی در کشورمان است که انواع طرح توجیهی مرتبط با پروژه های صنعتی، پتروشیمی ، کشاورزی، گردشگری و... را ارائه می نماید.

مزایای طرح توجیهی

زمانی که شما بخواهید برای کسب و کار خود وام بگیرید نیاز است که طرح کسب و کار را به صورت طرح توجیهی ارائه کنید. طرح توجیهی توسط مجموعه هایی گردآوری می شود و هر چه این طرح کامل تر باشد، می تواند بسیار ارزنده تر باشد به همین دلیل پیشنهاد می شود که برای دریافت خدمات طرح توجیهی حتما از مراکز معتبر و با تجربه درخواست این طرح را داشته باشید. زمانی که از طرح مورد نظر خود طرح و گزارشی تهیه می کنید، تمامی هزینه ها مشخص شده است و بنابراین شما می توانید از سود طرح و میزان بازدهی آن اطلاع پیدا کرده و فرد برای این که کسب و کار خود را راه اندازی کند، با کمک گرفتن از متخصصین حرفه ای می تواند پروژه ی خود را بررسی کرده و متوجه شود که آیا طرح کسب و کار مورد نظر بازدهی خواهد داشت یا خیر.

چه زمان به طرح توجیهی نیاز داریم؟

  • زمای به طرح توجیهی نیاز داریم که کسب وکار را می خواهیم تازه شروع کنیم و می خواهیم اطلاعاتی را درباره ی روند کار به دست آوریم و بررسی های لازم درباره ی هزینه ها و بخش فنی و... را انجام دهیم.
  • زمانی که فرد برای ایجاد کسب و کار خود نیاز به سرمایه گذار دارد و می خواهد جذب سرمایه گذار را داشته باشد.
  • زمانی که فرد بودجه ی لازم برای شروع کسب و کار را نداشته و می خواهد از بانک وام دریافت کند.
  • زمانی که فرد سرمایه گذار بخواهد از اراضی ملی زسمینی را بگیرد.

طرح توجیهی

بخش های طرح توجیهی

طرح توجیهی متشکل از بخش هایی می باشد که در یک نیاز به اطلاعات تخصصی داریم و در صورتی که این موارد در همان ابتدا در نظر نگرفته شود موجب بروز زیان های گاها سنگینی خواهد شد. طرح توجیهی شامل بخش هایی است که اگر بخواهیم به طور کلی آن را نام ببریم شامل موارد زیر می باشد:

  • مطالعه ی بازار

در این بخش از طرح توجیهی ، ابعاد مختلف بازار محصول مورد نظر مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد و مشخص می شود که ایا این محصول در کشور با کمبود مواجه است یا خیر؟ ایا برای محصول مورد نظر تقاضای خوبی صورت خواهد گرفت؟ بازار هدف برای این محصول چگونه خواهد بود؟ و عرضه ی این محصول توسط چه مجموعه هایی و به چه میزان انجام می گیرد؟ در واقع پاسخ به تمام این سوال ها نیاز دارد تا ارزیابی خاصی صورت گیرد و اطلاعاتی گردآوری شود که نیاز به تجربه ی بالایی داشته و تنها متخصصین می توانند این کار را به درستی انجام دهند زیرا در نظر گرفتن همه جانبه ی طرح بسیار نیاز به دقت و توانایی دارد.

  • توجیه پذیری فنی

توجیه پذیری فنی از بخش های طرح توجیهی است که در این بخش روش تولید محصول ، فضای مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز ، پرسنل و.... مشخص می شود. برای اجرای یک پروژه بخش فنی بسیار مهم است و باید اطلاعات کاملی درباره ی موارد گفته شده داشته باشید تا بدانید که برای سرمایه گذاری مورد نظرتان نیاز به چه میزان از وسیله ها و چه مساحت از زمین دارید و ایا با توجه به شرایط شما ، پروژه عملی خواهد بود یا خیر.

  • بخش مالی

یکی از بخش های مهم برای سرمایه گذاری و اجرای یک پروژه میزان سرمایه است. این سرمایه برای بخش های مختلف پروژه مورد استفاده قرار می گیرد. سرمایه ی در گردش ، هزینه ی خرید ماشین آلات و مواد لازم، دستمزد پرسنل و .... از موارد مالی در طرح توجیهی می باشد.

طرح توجیهی

گروه مشاوره و برنامه ریزی مطصا از مراکز معتبر خدمات طرح توجیهی است که با بهره گیری از متخصصین مجرب خود ، قادر به ارائه ی انواع طرح توجیهی مورد نظر شماست. برای دریافت مشاوره با مشاورین ما در این مجموعه تماس بگیرید.

https://matsa.co/