هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 16:03
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 3 مرداد 1401 ساعت 12:08
دوشنبه 3 مرداد 1401 12:07 ساعت
2022-7-25 12:08:36
شناسه خبر : 359379
در این گزارش قصد داریم تا با بهترین ناشران حوزه کتاب کودک آشنا شویم و ویژگی های هر کدام را برایتان بیان نماییم.

بهترین انتشارات کتاب کودک و نوجوان

یکی از مهم ترین سوالاتی که هنگام خرید کتاب کودکانه مدنظر است، این است که بهترین ناشر کتاب کودک برای خرید کدام مجموعه است؟ به گزارش رجانیوز و به نقل از عمو کتابی، این روزها با پیشرفت تکنولوژی، فروشگاه های خوبی در حوزه کتاب کودک هم به صورت آفلاین و هم آنلاین فعالیت میکنند که از بین فروشگاه های فیزیکی فروش کتاب های کودکانه، شهر کتاب و باغ های کتاب هر شهر و از بین فروشگاه های آنلاین خرید کتاب کودک عمو کتابی، هدهد، کتابک، دیجی کالا و ... را میتوان نام برد که توانسته اند به خوبی در بازار کتاب های کودکانه ورود کنند و کتاب هایی در موضوعات مختلف و در رده بندی های سنی متنوع از نوزاد تا نوجوان از بهترین انتشارات کتاب کودک و نوجوان را عرضه کنند. در این گزارش قصد داریم تا با بهترین ناشران حوزه کودک آشنا شویم و ویژگی های هر کدام را برایتان بیان نماییم.

 

بهترین انتشارات کتاب کودک و نوجوان

 

انتشارات هوپا: شاید محبوب ترین انتشارات کودک

یکی از جذاب ترین نشرهای حوزه کودکان، که به عنوان اولین نشر در لیست بهترین ناشر کتاب کودکان آن را معرفی میکنیم، نشر هوپا است. این انتشارات که از سال 95 فعالیت خود را شروع کرده است و بیشتر کتاب هایش برای گروه سنی ب به بالاست توانسته با کتاب های کاراگاهی، معمایی پلیسی اش، جایگاه خوبی بین کودکان به دست بیاورد. حتما نام کتاب هایی چون تام گیتس و یا کاراگاه سیتو و دستیارش را شنیده اید که از معروف ترین کتب این نشر هستند. اکثر کتاب های هوپا مانند دو نمونه قبلی، به صورت مجموعه ای چاپ شده اند و البته علاوه بر داستان های خاص، از جذابیت بصری بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.

انتشارات قدیانی: متنوع ترین ناشر کودک و نوجوان

گذر از نام انتشارات قدیانی در لیست بهترین انتشارات کتاب کودک سخت است زیرا این انتشارات که بیش از 46 سال است فعالیت میکند تا کنون 11 بار به عنوان نشر برگزیده انتخاب شده است که بسیار قابل توجه است. این انتشارات بیش از 2500 جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان چاپ کرده است که عدد خیره کننده ایست. همان طور که در ابتدا گفتیم، انتشارات قدیانی، متنوع ترین نشر حوزه کودک است و لذا برای هر بازه سنی که دنبال کتاب باشید در نشر قدیانی میتوانید آن را پیدا کنید.

نشر مهرسا: متخصص در حوزه شناخت و مغز کودکان

این انتشارات که در لیست بهترین انتشارات کتاب کودکان جای میگیرد از سال 90 فعالیتش را شروع کرده است و معروف ترین کتاب هایش را میتوان مجموعه باشگاه مغز دانست که برای رشد توانمندی های ذهنی کودکان طراحی شده است. البته شایان ذکر است که این انتشارات در حوزه کتاب های فرزندپروری و مهارت های کودکان نیز کتاب های خوبی منتشر کرده است.

نشر نردبان یا همان انتشارات فنی ایران

نشر فنی ایران که از سال 1360 فعالیت میکند تا کنون 4 بار به عنوان ناشر برگزیده انتخاب شده است و ناشر کتاب های معروفی چون کتاب های کار کومن و مجموعه فرانکلین است و همچنین به عنوان بزرگترین ناشر مجموعه کتاب های مهارت های زندگی حوزه کودک و نوجوان شناخته میشود و از این رو در لیست معرفی ناشران برتر کتاب کودک قرار گرفته است. جالب است بدانید که برخی کتاب های این مجموعه، دارای نرم افزار واقعیت افزوده نیز میباشد که در نوع خود، یک نوآوری بسیار جذاب در حوزه کودک است.

بهترین انتشارات کتاب کودک

انتشارات با فرزندان

این انتشارات که در لیست بهترین ناشر کتاب کودک و نوجوان قرار دارد، هم در حوزه کتاب کودک فعالیت میکند و هم اسباب بازی و لوازم آموزشی کودکانه تولید میکند.. همان گونه که در سایت با فرزندان ذکر شده است کتاب های این مجموعه، مکمل اسباب بازی های هدفدارشان هستند. مخاطبین این انتشارات از نوزادان سه ماهه تا نوجوانان را در بر میگیرد. از تاثیر انواع بازی فکری کودک برای فرزندان خود نباید غافل شوید و همانطور که فروشگاه های زیادی در زمینه کتاب کودک فعال هستند، سایت های زیادی مثل فروشگاه اینترنتی ذهن برتر، بازی دونه، آریا کید، دیجی کالا و عمو کتابی، برای خرید بازی فکری کودک مناسب هستند و میتوانید برای خرید از این سایت ها اقدام نمایید.

انتشارات پرتقال

نشر پرتقال از این رو در لیست بهترین ناشر کتاب کودک قرار دارد که شما عاشق هر موضوعی باشید، نشر پرتقال برای شما پیشنهاداتی دارد. همچنین این نشر کتاب های تصویری جذابی برای بازی سنی سه الی هفت سال دارد. البته کتاب های این نشر به طور کلی از بازه 3 الی مثبت 16 سال است و رمان ها با موضوعات بسیار زیادی را پوشش میدهد.

انتشارات افق

اگر اطلاعات کمی در حوزه کتاب کودک داشته باشید هم حتما نام کتاب های می می نی را شنیده اید. این مجموعه کتاب متعلق به انتشارات افق است که در لیست بهترین انتشارات کتاب کودک و نوجوان جایگاه ویژه ای دارد زیرا بیش از 30 سال است که فعالیت میکند و بیش از 1600 جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان چاپ کرده است و 8 بار نیز به عنوان ناشر برگزیده انتخاب شده است. این انتشارات را با ویژگی خاص رعایت حقوق کپی رایت نیز میشناسند.

انتشارات طلایی

در لیستی که در این گزارش برای شما عرضه کردیم، جای انتشاراتی که به طور تخصصی در حوزه کتاب های علمی و فرهنگ نامه برای کودکان کار کرده باشد، خالی بود اما نشر طلایی به خوبی توانسته در این حوزه فعالیت کند و جزو لیست بهترین انتشارات کتاب کودک جای گیرد. این انتشارات تا کنون بیش از 14 فرهنگ نامه منتشر کرده است.

انتشارات جمال

یکی از حوزه های مهم در بخش کودک، کتاب های مذهبی هستند که نشر جمال به طور تخصصی به این بخش پرداخته است و توانسته بسیار موفق عمل کند به نحوی که شما حتما نام کتاب فکر کودک فلسفه و کتاب خدایا اجازه را شنیده اید. این نشر از سال 79 فعالیت میکند.

انتشارات ذکر

این انتشارات که در فهرست معرفی بهترین انتشارات کتاب کودک قرار گرفته است، به طور خاص و ویژه در حوزه کتاب های کمک آموزشی کودکان (برای بازه سنی مهدکودک و پیش دبستانی) فعالیت میکند و کتاب های کودکش را با نام کتاب های قاصدک میشناسیم. ذکر، 6 بار ناشر برگزیده شده است و در بین کودکان پیش دبستانی بسیار محبوب است.

بهترین انتشارات کتاب کودک و نوجوان

در این گزارش رجانیوز سعی کردیم تا بهترین انتشارات کتاب کودک و نوجوان را با ذکر ویژگی های بارز هر کدام معرفی کنیم تا بتوانید با دید بهتر برای خرید کتاب کودکانه اقدام نمایید. همان طور که گفتیم برای خرید کتاب های کودکانه از ناشران ذکر شده در این گزارش و سایر انتشارات در موضوعات مختلف و برای تمامی رده بندی های سنی میتوانید به صورت آنلاین از فروشگاه های معتبر حوزه کتاب کودک، مانند عمو کتابی، هدهد، دیجی کالا، کتابک و ... اقدام نمایید. شما چه انتشاراتی را میشناسید که جایش در لیست بالا خالی است؟ لطفا با ما در میان بگذارید.