هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403
ساعت 02:35
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 14 اسفند 1400 ساعت 11:51
شنبه 14 اسفند 1400 11:10 ساعت
2022-3-5 11:51:02
شناسه خبر : 355915
تفریحات آبی و شنا یکی از لذت بخش ترین تفریحات برای همه افراد است. در گذشته های نه چندان دور، استفاده از استخرها برای بیشتر افراد فقط محدود به فصول گرم سال و آن هم مراجعه به استخرهای عمومی می شد.

با گسترش زندگی شهری و دغدغه های افراد و همچنین بالا رفتن سطح رفاه اجتماعی، خانه ها و ویلاهای زیادی را مشاهده خواهید کرد که از امکانات استخر و جکوزی و سونا برخوردار هستند. اما مسئله ای که هنوز وجود دارد این است که استفاده از استخرهای روزباز در فصول سرد سال امکان پذیر نیست . استفاده از سقف متحرک استخر این مشکل را نیز برطرف کرده است.

 

در ادامه به بررسی سقف متحرک استخر و همچنین نکاتی که برای خرید این نوع از سقف ها باید رعایت کنید می پردازیم. همچنین در ادامه به معرفی سقف متحرک پارچه ای و استفاده از آن در محیط های مختلف میپردازیم.

 

 

 

چگونگی کارکرد سقف متحرک استخر

همانطور که از نام سقف متحرک استخر مشخص است، این سقف سازه ای است که بر روی استخر قرار می گیرد و با کمک یک ریموت باز و بسته می شود. از اجزای تشکیل دهنده سقف متحرک شیشه ای می توان به بدنه فلزی و شیشه ای آن، موتور الکتریکی و ریموت برای باز و بسته آن اشاره کرد.

مزایای استفاده از سقف متحرک استخر

 

با قرار دادن سقف متحرک استخر بر روی استخر، این امکان فراهم می شود که هم در فصول سرد سال از استخر روباز استفاده کنید. همچنین استفاده از سقف متحرک استخر یک فضای امن و اختصاصی برای افراد به وجود می آورد که با خیال راحت و همراه با خانواده از استخر استفاده کنید.

همچنین مزیت دیگری که استفاده از سقف متحرک استخر دارد این است که در تابستان و فصول گرم سال می توان با در امان ماندن از تابش مستقیم و شدید آفتاب از شنا کردن در استخر لذت برد.

مزیت دیگر استفاده از سقف متحرک استخر این است که با بستن سقف متحرک استخر در مواقعی که از آن استفاده نمی کنید، باعث می شود که آب استخر تمیز بماند و چیزی در آن نریزد.

همچنین به افرادی که در خانه خود از حیوانات خانگی نگهداری می کنند و یا اینکه دارای فرزند خردسال هستند، پیشنهاد می شود که با استفاده از سقف متحرک شیشه ای استخر از افتادن فرزند خود و یا حیوان خانگی خود در آب استخر جلوگیری کنند.

انواع سقف متحرک استخر

 

سقف متحرک استخر در طرح های مختلفی ساخته می شود. در انتخاب سقف متحرک استخر نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که جنس بدنه استخر در میزان کارایی و کیفیت آن بسیار تاثیر گذار است.

بدنه سقف متحرک استخر باید از نوع پلی کربنات مرغوب باشد. علت هم این است که این نوع سقف متحرک استخر، مدت ها در معرض نور خورشید قرار خواهد گرفت. چنانچه سقف متحرک استخر از پلی کربنات نا مرغوبی باشد. به مرور زمان تغییر رنگ می دهد و پلی کربنات آن شکننده و خراب می شود.

همچنین قیمت سقف متحرک استخر بر اساس متریال استفاده شده در آن متغیر خواهد بود. پیشنهاد ما به شما برای خرید سقف متحرک استخر این است که از نوع پلی کربنات مرغوب آن خریداری کنید. این مدل همانطور که بیان شد در تابستان و زمستان شرایط هوایی و دمایی متعادلی را برای استفاده از استخر فراهم می کند.

 

 

 

سقف متحرک پارچه ای در چه مکان های مورد استفاده قرار می گیرد؟

 

 سقف متحرک پارچه ای یکی دیگر از مواردی است که استفاده از فضاهای باز را برای افراد فراهم می کند. با توجه به اینکه دغدغه های زندگی افراد بسیار زیاد شده است و کمتر فرصت رفتن به طبیعت را دارد، با استفاده از چنین تجهیزاتی می تواند از قسمت های باز خانه خود مانند حیاط و تراس و پشت بام به صورت بهینه استفاده کند.

علاوه بر این در کافه ها و رستوران ها نیز با استفاده از سقف متحرک پارچه ای، فضاهای باز خانه را برای مهمانان می توان تجهیز کرد تا در آرامش و در امان ماندن از آفتاب و باران، بتوانند غذا و یا نوشیدنی خود را در فضای با میل کنند.

انواع سقف متحرک پارچه ای

 

سقف متحرک پارچه در سه نوع دستی و اتوماتیک و برقی تولید می شود و در بازار موجود است. سقف متحرک دستی همان طور که از نام آن مشخص است با استفاده از یک میله اهرم مانند، باز و بسته می شود. سقف متحرک پارچه ای برقی نیز با استفاده از نیروی یک موتور الکتریکی و با استفاده از یک ریموت باز و بسته می شود.

سقف متحرک پارچه ای از نوع اتوماتیک، به یک سنسوری مجهز است که می توان به آن از قبل برنامه داد. طبق برنامه تنظیم شده، سقف متحرک پارچه ای در ساعات مشخص مانند زمان تابش شدید آفتاب و یا اینکه زمان بارش برف و باران باز می شود و در ساعات مشخص شده به صورت اتوماتیک بسته می شود.

در سقف متحرک پارچه ای چه آپشن هایی استفاده می شود؟

 

در هنگام اجرای سقف متحرک پارچه ای می توان آپشن های دیگری به آن اضافه کرد تا کارایی آن بیشتر شود. یکی از این آپشن ها اضافه کردن نورپردازی به آن است. با این امکانات در هنگام تاریکی شب می توان از فضایی که سقف متحرک پارچه ای به وجود می آورد استفاده کرد.

همچنین آپشن دیگری که می توان به سقف متحرک پارچه ای اضافه کرد، سیستم گرمایشی به آن است. با این امکان در فصول سرد سال و در زمستان ها می توان از فضای ایجاد شده به راحتی استفاده کرد.

 

 

 

 

از کجا سقف متحرک پارچه ای و سقف متحرک استخر بخریم؟

 

مجموعه سایه برگ با بیست سال سابقه در زمینه طراحی و ساخت و فروش انواع سقف متحرک پارچه ای آماده ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات در این زمینه است.

اگر تصمیم به خرید این تجهیزات گرفته‌اید می توانید با مراجعه به سایت سایه برگ (https://sayehbarg.com) و مشاهده نمونه کارهای مختلف اجرا شده، برای خرید از این مجموعه تصمیم گیری کنید.