هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403
ساعت 02:11
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 26 دى 1400 ساعت 09:23
يكشنبه 26 دى 1400 09:21 ساعت
2022-1-16 09:23:55
شناسه خبر : 354511
سقف متحرک یک نوع سقف اتوماتیک است که انواع مختلف چادری یا pvc دارد. در حقیقت این نوع سقف معمولا با استفاده از یک موتور برقی باز و بسته می شود که بتوان از آن در محیط و فضای باز و هم در فضای مسقف و بسته استفاده کرد.
سقف متحرک یک نوع سقف اتوماتیک است که انواع مختلف چادری یا pvc دارد. در حقیقت این نوع سقف معمولا با استفاده از یک موتور برقی باز و بسته می شود که بتوان از آن در محیط و فضای باز و هم در فضای مسقف و بسته استفاده کرد.

 

برای مثال فرض کنید در حیاط، ویلا یا باغ خود مایل به استراحت و گذران اوقات هستید، اما نور شدید آفتاب مانع از این می شود که بتوانید به راحتی به استراحت بپردازید؛ در این زمان بهترین راه حل برای شما استفاده از یک سقف متحرک پارچه ای است. سقف متحرک برای مکان های مختلفی استفاده می شود؛ از پرکاربردترین موارد استفاده از سقف متحرک، سقف متحرک رستوران و سقف متحرک استخر است که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

در این مقاله قصد داریم به ذکر نکاتی بپردازیم که در هنگام خرید سقف متحرک، چه در انواع پارچه ای آن و چه برای رستوران و استخر، باید به آن توجه ویژه ای کنید.

نکاتی که لازم است در مورد سقف متحرک بدانید!

اگر تصمیم به خرید سقف متحرک گرفته اید، احتمالا یکی از درست ترین تصمیم های ممکن را گرفته اید اما در نظر داشته باشید، نکاتی وجود دارد که با رعایت کردن آن ها میتوانید خرید بهتری را تجربه کنید. توجه به این نکات باعث افزایش طول عمر مفید سقف متحرک پارچه ای خواهد شد.

  1. اولین نکته ای که لازم است در هنگام خرید سقف متحرک به آن دقت کنید، آب و هوای مکانی است که قصد خرید سقف متحرک برای آن مکان را دارید. برای مثال اگر مکان مورد نظر شما بارانی یا برف خیز است با مکانی که بیشتر روزهای سال آفتابی است، تفاوت زیادی دارد. سقف متحرک پارچه ای ممکن است برای همه آب و هواها مناسب نباشد. یا به عنوان مثال سقف متحرک استخر و سقف متحرک رستوران به علت کاربرد و شرایط متفاوت، از متریال متفاوتی ساخته می شوند.
  2. یکی دیگر از مواردی که لازم است به آن دقت ویژه ای کنید، این است که مساحت مکان مورد نظر شما چقدر است و در این مکان از کدام یک از انواع سقف متحرک می توان بهره برد.

 

 

  1. یکی دیگر از مواردی که در هنگام انتخاب و خرید سقف متحرک باید به آن دقت کنید، قیمت سقف متحرک است. توجه کنید که قیمت سقف متحرک به متریال آن بستگی دارد. برای مثال متریال استفاده شده در سقف متحرک استخر معمولا گران قیمت تر از سقف متحرک رستوران خواهد بود.
    چرا که سقف متحرک شیشه ای که معمولا برای استخرها استفاده می شود گران تر از سقف متحرک پارچه ای است که عموما برای رستوران ها کاربرد دارد. همچنین کیفیت متریال استفاده شده در سقف متحرک نیز در قیمت آن تاثیر به سزایی دارد.
  2. یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد سقف متحرک پارچه ای و اتوماتیک به آن دقت کنید این است که این نوع سازه ها به صورت دوره ای نیاز به سرویس منظم دارند. این کار باعث می شود سقف متحرک شما طول عمر مفید بیشتری داشته باشد.
  3. قبل از این که اقدام به خرید و نصب سقف متحرک کنید، دقت داشته باشید که بهتر است کارشناس خبره در این زمینه از محل شما و شرایط موجود بازدید کند تا متناسب با نیاز شما بهترین پیشنهاد را ارائه دهد.
  4. نکته مهمی که باید آن را در نظر بگیرید این است که اگر قصد خرید یک سقف متحرک پارچه ای را دارید، تنها با اضافه کردن یک سنسور باد و باران می توانید سقف خود را به طور کامل به یک سقف اتوماتیک تبدیل کنید. سقف اتوماتیک در هنگام برف، باران و یا وزیدن بادهای شدید به طور خودکار باز و بسته می شود تا به سقف متحرک شما آسیب وارد نشود.
  5. یکی دیگر از نکات ساده ای که در افزایش عمر و کاهش خرابی سقف متحرک پارچه ای تاثیر به سزایی دارد، بررسی کردن ناودان های مخصوص خارج کردن آب در فصل سرما و باران است. با اقدامات ساده ای مثل بررسی پارگی سقف متحرک پارچه ای خود یا بررسی سلامت موتور به طور منظم می توانید عمر سازه خود را تا حد زیادی افزایش دهید.
  6. درباره سقف متحرک استخر می توان گفت که مهم ترین نکته کیفیت متریال و نفوذ ناپذیر بودن غشا به کار رفته در سقف سازه می باشد. اگر قصد دارید در استخرتان از سقف شیشه ای، که بسیار پرکاربرد است، استفاده کنید، توجه داشته باشید که جنس این شیشه ها معمولا از شیشه های دوجداره و سکوریت و نشکن باشد. اما اگر استخر شما در فضایی قرار دارد که ممکن است در معرض سقوط اشیای سنگین باشد بهتر است از جنس پلی کربنات، که قیمت مناسب تری دارد و یا آلومینیومی استفاده کنید.

 

 

 

  1. حتما به خاطر داشته باشید که سقف متحرک پارچه ای، سقف متحرک استخر و یا سقف متحرک رستوران خود را از یک فروشگاه معتبر که در این زمینه نمونه کار کافی و قابل قبولی دارد سفارش دهید؛ چراکه شما برای خرید این سازه تنها یک بار هزینه خواهید کرد و تا سال های سال از مزایای آن استفاده میکنید. پس بهتر است از یک فروشگاه معتبر آن را تهیه کنید.
  2. نکته پایانی این است که این نوع سازه ها باعث زیباسازی رستوران یا محل مورد نظر شما خواهد شد و با صرف کمترین هزینه میتوانید از فضای خود محیطی لوکس و مدرن بسازید. نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که در انتخاب رنگ آن دقت ویژه داشته باشید تا با محیط داخلی رستوران و یا ساختمان شما همگون باشد. بهتر است از رنگ های خنثی و روشن استفاده کنید تا به هارمونی محیط شما آسیبی وارد نشود.

مجموعه سایه برگ با بیش از 20 سال سابقه درخشان در طراحی، نصب و راه اندازی سیستم های اتوماتیک مختلف مانند سقف متحرک پارچه ای، سقف متحرک رستوران و یا سقف متحرک استخر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی سقف اتوماتیک در انواع مختلف برای شما می باشد.

سایه برگ تجربه همکاری با سازمان های بزرگی مانند بانک ها، سفارتخانه ها، رستوران ها و هتل های مختلفی را داشته است. برای ارتباط با کارشناسان سایه برگ از طریق سایت سایه برگ به نشانی https://sayehbarg.com میتوانید اقدام کنید.