هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 28 فروردين 1403
ساعت 15:51
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 6 آبان 1400 ساعت 07:41
پنجشنبه 6 آبان 1400 07:40 ساعت
2021-10-28 07:41:58
شناسه خبر : 352102

مؤسسات مختلفی در سال‌های اخیر خدمات چاپ کتاب را ارائه داده‌اند که از آن میان چاپ کتاب نبشته با سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت در حوزه نشر و ۵ سال ارائه خدمات آنلاین پیشروی ارائه این خدمات است. در ادامه برخی خدمات این مؤسسه معرفی شده است.

چاپ کتاب نبشته

معرفی مختصر چاپ کتاب نبشته

گروه نبشته قریب به ۱۰ سال پیش با ارائه خدماتی نظیر ویرایش، صفحه‌آرایی و طراحی جلد فعالیت خود را در بخش نشر کتاب آغاز کرد. پس از مدتی با انعقاد قرارداد با چند مؤسسه و دانشگاه فعالیت انتشاراتی خود را به تمام حوزه‌های چاپ کتاب، اعم از موارد یادشده و اخذ مجوز وچاپ، گسترش داد و در سال ۹۵ با راه‌اندازی وبسایت www.nebeshteh.com به ارائه آنلاین بخشی از خدمات و محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب مبادرت ورزید.

در این سال‌ها و با همکاری شمار زیادی از نویسندگان، مترجمان، مؤسسات و سازمان‌ها تایپ، ویرایش، صفحه‌آرایی، اخذ مجوزهای نشر و چاپ بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب توسط مؤسسه چاپ کتاب نبشته انجام شده است. گاهی تنها یکی از خدمات یادشده و گاه تمام آنها به این مؤسسه سپرده شده است.

تجربه سال‌ها فعالیت در حوزه چاپ کتاب را در صفحات مختلفی در وبسایت نبشته گردآورده‌ایم. در هر بخشی که ممکن و مطلوب بوده است، فرم دقیقی برای محاسبه هزینه آن بخش در نظر گرفته‌ایم تا مشتریان محترم بدون نیاز به تماس با مؤسسه یا حضور در آنجا بتوانند هزینه خدمات مرتبط با چاپ کتاب را محاسبه و مشاهده کنند. در هر بخشی پس از محاسبه، پیش‌فاکتور با جزئیات، به کاربران نمایش داده می‌شود. همچنین همواره امکان مطرح کردن پرسش‌ها از طریق تلفن و چت آنلاین ممکن است.

خدمات چاپ کتاب نبشته

ویرایش کتاب

در مطالب متعددی که تهیه شده است، به‌همراه تصاویر و ویدئوهایی که ارائه شده، تلاش شده است بخش‌هایی از مقدمات ویرایش شرح داده شود. ویرایشْ فنی نیست که بتوان با خواندن چند مطلب و دیدن یکی دو ویدئو و تصویر به ظرایف آن احاطه پیدا کرد. با این حال خواندن مطالب مرتبط در سایت نبشته برای کسانی که به این فن علاقه‌مندند، می‌خواهند با الفبای این حرفه آشنا شوند یا بخشی از ویرایش متن خود را به عهده بگیرند، می‌تواند مفید باشد.

حق‌الزحمه ویرایش کلمه‌ای محاسبه می‌شود و با توجه به تنوع موضوعات و کیفیت نگارش متن و توقع صاحب اثر از ویراستار متفاوت است و به‌نظر طراحی فرم محاسبه هزینه چندان مفید نباشد. کاربران می‌توانند چند صفحه از اثر خود را به همراه درخواست خود از ویراستار برای کارشناسان ما ارسال کنند تا به‌صورت رایگان این چند صفحه ویرایش و پس از اعلام حق‌الزحمه در صورت تمایل صاحب اثر تکمیل شود.

صفحه‌آرایی کتاب

در بخشی که برای صفحه‌بندی در نظر گرفته‌ایم در ابتدا مطالبی آموزشی گنجانده شده است. در این مطالب کوشش این بوده است تا کسانی که اندکی با نرم‌افزار ورد آشنایی دارند بتوانند صفحه‌آرایی کتابشان را خود به‌ عهده بگیرند. در ادامه فرمی طراحی شده است تا کاربرانی که «فقط» به صفحه‌آرایی نیاز دارند می‌توانند با استفاده از این فرم حق‌الزحمه صفحه‌بندی را از این بخش محاسبه کنند.

در این بخش کاربر می‌تواند پس از انتخاب نرم‌افزاری که برای صفحه‌آرایی در نظر دارد، با انتخاب ویژگی‌های متن و وارد کردن تعدادِ صفحاتِ سندِ خود به‌صورت آنلاین و به‌روز از هزینه صفحه‌آرایی مطلع شود. توجه داشته باشید حق‌الزحمه صفحه‌بندی بر حسب تعداد صفحات محاسبه می‌شود و تا پایان پروژه این مقدار مشخص نیست و طبعاً با کم یا اضافه شدن تعداد صفحات هزینه تغییر خواهد کرد.

صفحه بندی - چاپ کتاب نبشته

طراحی جلد

برای طراحی جلد کتاب هم مطالب آموزشی در سایت قرار داده شده است. با این حال، پیشنهاد می‌شود، با توجه به اینکه طرح جلد اولین مواجهه خواننده با اثر است، این کار به دست متخصصان امر صورت پذیرد. طراحی جلد در مؤسسه چاپ کتاب نبشته، در هر سطحی و با هر هزینه‌ای، با نظر صاحب اثر انجام می‌شود. پس از عقد قرارداد فایلی که برای انتخاب پلن طراحی جلد و نوع جلد آماده شده است، برای مشتری ارسال می‌شود. در این فایل تمام توضیحات لازم به‌روشنی و با ذکر حق‌الزحمه درج شده است.

طراحی جلد - هزینه چاپ کتاب

اخذ مجوز

وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی صدور مجوز نشر و پخش کتاب است. علاوه‌براین، خانه کتاب و کتابخانه ملی با صدور شابک و فیپا و ثبت کتاب‌ها در وبگاه خانه کتاب و کتابخانه ملی در این فراند نقش دارند. این نهادها بدون دریافت هزینه به این کار مشغول‌اند و صدور مجوز کتاب جز تحویل ۳ ـ ۱۰ نسخه از کتاب‌ها به واحدهای واسپاری و اعلام وصول، به صرف هیچ هزینه‌ای نیاز ندارد. طبعاً این بخش در مؤسسه چاپ کتاب نبشته بدون دریافت هزینه انجام می‌شود.

چاپ کتاب

در بخش چاپ کتاب دو فرم برای محاسبه هزینه در نظر گرفته شده است. فرمی برای محاسبه تمام مراحل بالا و فرم دیگری برای محاسبه چاپ. در فرمی که برای تمام مراحل در نظر گرفته شده است، تمام مراحل ذکرشده با اعمال درصدی تخفیف محاسبه شده است تا هزینه تمام‌شده برای مشتریانی که تمام مراحل چاپ کتابشان را به ما می‌سپارند، به‌صرفه‌تر باشد. در فرم دیگر، که اغلب مشتریان آن ناشران‌اند، جزئیات کامل چاپ و انتخاب کاغذ و صحافی یک کتاب درج شده است تا مشتریان بتوانند سفارش خود را دقیق و مطابق میلشان ثبت کنند.

با جست‌وجوی «چاپ کتاب نبشته» یا رفتن به نشانی www.nebeshteh.com می‌توانید تمام مراحل ذکرشده را به‌صورت مبسوط مشاهده کنید و چنانچه به راهنمایی یا مشاوره نیاز داشتید، با کارشناسان نبشته در تماس باشید.