هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 30 فروردين 1403
ساعت 02:23
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 6 آبان 1400 ساعت 07:40
پنجشنبه 6 آبان 1400 07:38 ساعت
2021-10-28 07:40:04
شناسه خبر : 352101
مقنعه جزو جدایی ناپذیر لباس بانوان ایرانی است و در این مقاله به راهنمای خرید مقنعه از سایت حجاب خورشید پرداخته ایم.

خرید مقنعه از خحاب خورشید

لباس جزء جدایی ناپذیر از ظاهر یک انسان است که می تواند در مکان و زمان های مختلف تغییر کند. آیا می دانستید متراژ لباسی که خانم ها به تن می کنند طبیعتاً بیشتر از آقایان است؟ آیا می دانستید بعضی از تکه های لباس را نمی توان حذف کرد؟ به عنوان مثال در ایران شلوار، مانتو، شال و مقنعه را همیشه به تن یک خانم می بینید. اما اینکه کدام مدل از این البسه به یک خانم می آید، بسته به سلیقه شماست. در ادامه به معرفی چند مقنعه از نظر جنس و نوع پرداخته ایم که می توانید با توجه به نیازتان تهیه کنید.

انواع مقنعه از نظر جنس

مقنعه ژوژرت

مقنعه ژورژت جنسی لطیف و لَخت است که به خوبی روی سر می نشیند. سبک بودن از مزیت های این پارچه است که باعث می شود هنگام استفاده برای ساعت های طولانی احساس راحتی داشته باشید.

مقنعه نخی

مقنعه نحی مهم ترین خاصیتش ضد حساسیت و ضد عرق سوزشدن است که به همین دلیل در فصل های گرم مثل تابستان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این جنس مقنعه برای کارمندان علی الخصوص معلم ها می تواند بسیار مناسب باشد. همچنین برای خانم هایی که بیابان گردی می کنند مقنعه نخی بهترین گزینه است. این جنس نخ به راحتی قابل اتو می باشد و به آسانی چروک هایش برطرف می شود.

مقنعه پلی استر

مقنعه پلی استر یک الیاف مخلوط از جنس نخ و پلاستیک است که باعث خوش فرمی مقنعه روی سر می شود. این مقنعه دیر به دیر چروک می شود و جنس محکمی دارد. اما نسبت به مقنعه تمام نخ وزن بیشتری دارند و کمتر خنک می کنند.

مقنعه کرپ

مقنعه های از جنس کرپ برای اساتید و خبرنگاران و مجریان بهترین انتخاب است. اما برای دانشجویان گزینه خوبی به نظر نمی رسد. اگر دوست دارید از این مدل استفاده کنید، آن را خیلی بلند نگیرید. چراکه خیلی زود به تن می چسبد.

انواع مقنعه از نظر مدل

مقنعه پروانه ای حجاب خورشید

مقنعه چانه دار

مقنعه چانه دار یکی از قدیمی ترین مدل مقنعه هاست که در دهه شصت محبوبیت خاصی داشت. اما این روزها کمتر کسی آن را انتخاب می کند. از نام این مدل هم مشخص که چگونه طراحی شده است.

مقنعه مجلسی

مدل مجلسی به عنوان پوشش راحت و کامل جایگزین خوبی برای شال یا روسری است. بخصوص خانم هایی که دوست دارند در مهمانی های حجاب کامل داشته باشند و پوشش شان صاف و مرتب به نظر برسد و لازم نباشد مدام برای مرتب کردن و حفظ پوشش دست خود را به صورتتان بکشید. متن همچنین برای خانم هایی که فعالیت اجتماعی زیادی دارند یا بچه دار هستند بسیار مناسب است چرا که بدون مرتب کردن آن ظاهری کاملاً مرتب و زیبایی دارند و در عین حال حجابشان کامل است.

مقنعه هد دار

این مدل در قسمت بالای سر دارای یک برش است که مانند هد روی سر قرار میگیرد و عرض مقنعه را در بر می‌گیرد مقنعه طرح دار در طرح ها و رنگ های مختلف قابل خریداری است.

مقنعه کش دار

مطمئنا با مدل کش دار آشنایی کامل دارید. این مدل بر سر دختران ابتدایی دیده می شود که بخاطر کش دوخته شده، روی سر دختران کوچک ثابت می ماند و اصلا سر نمی خورد. برای دختران بهتر است از مقنعه کودک استفاده کنید.

مقنعه بروجرد

مقنعه بروجرد یکی از بهترین گزینه ها برای خرید رنگ مشکی است. چراکه به خاطر نوع پنبه آن بیشتر به رنگ مشکی شباهت دارد و خیلی زود بور نمی شود.

مقنعه کرواتی

این مدل دارای یک پارچه نواری بلند است  که از پشت سرت بیرون می آید و در زیر چانه به حالت کراواتی بسته می شود و به همین خاطر به مدل کراواتی مشهور است مدل کراواتی مانند دیگر مدل ها در رنگ ها و طرح های گوناگون طراحی شده است و به راحتی می توانید با توجه به استایل تان بهترین رنگ را انتخاب کنید لازم نیز مدل کراواتی را گره بزنید و به حالت آویزان هم قابل تزیین است

مقنعه دراپه

به مدل مقنعه ای گفته می شود که از یک طرف قسمت ناحیه گوش تا پایین از سه نوار رنگی جنس ساتن دوخته شده و در قسمت بالا دارای یک تل است. مقنعه دراپه معمولا برای پرسنلی استفاده میشود که خدمتکاران یک محیط مورد نظر کاملا مشخص باشد.

مقنعه شال دار

مقنعه شال دار به همراه یک تل قسمت بالای سر و یک کش در قسمت پشت سر طراحی شده است تا پارچه کاملا محکم روی سر قرار گیرد. شال یک طرف مقنعه به طرف دیگر دوخته شده و دیگر شال نسبت به طرف مقابل بلندتر از یک سمت به سمت دیگر به دکمه وصل می شود.

مهم ترین نکات هنگام خرید مقنعه

مقنعه اداری حجاب خورشید

در راهنمای خرید مقنعه باید به نکات کلیدی گفته شده در زیر توجه کنید و هنگام ورود به بازار هیچ کدام از نکات را فراموش نکنید:

  • به نوع و ظرافت دوخت مقنعه توجه ویژه داشته باشید تا تمام قسمت مقنعه دوخته شده باشد و هنگام استفاده به بهترین شکل روی سر قرار گیرد.
  • جالب است بدانید مقنعه ها در رنگ و طرح های مختلف طراحی و دوخته می شوند که با توجه به سلیقه تان می توانید مقنعه دلخواه تان را خریداری و رنگ مناسب استایلتان را انتخاب کنید.
  • اگر اندامتان کوچک است حتما به سایز مقنعه توجه کنید و هرگز از مقنعه بلند استفاده نکنید.
  • مقنعه های دارای قواره 90 به خوبی سینه تان را می پوشاند. در غیر این صورت مقنعه های کوچک تر این ناحیه را پوشش نمی دهد.
  • به اندازه دور مقنعه توجه کنید. در صورت تنگ بودن اذیت می شوید و احساس راحتی هنگام سر کردن این مدل پوشش نخواهید داشت.
  • اگر شغل کارمندی یا اداری دارید بهتر است از مقنعه اداری یا کارمندی استفاده کنید.

نحوه تمیزنگه داشتن مقنعه

با رعایت نکات نگهداری گفته شده در زیر ماندگاری مقنعه بیشتر می شود و مدت بیشتری می توانید از آن استفاده کنید:

  • برای شستشو انواع مقنعه های نخی برای اولین از آب سرد استفاده کنید و به صورت جداگانه بشویید تا رنگ دهی آن باعث تغییر رنگ دیگر لباس ها نشود.
  • حتما از شستشو نرم کننده برای مقنعه ها استفاده کنید.
  • برای بور شدن و پیشگیری از برق افتادن مقنعه هنگام اتو کردن از یک پارچه نخی نازک روی آن استفاده کنید و از تماس مستقیم مقنعه با اتو خودداری نمایید.
  • سعی کنید مقنعه های روشن را با پودر صابون بشویید؛ هم لطافت پارچه بیشتر و هم بهتر تمیز می شود
  • برای شستشو مقنعه های تیره رنگ از مواد شوینده مناسب لباس تیره استفاده کنید.

نتیجه گیری

راهنمای خرید مقنعه به تمام خانم ها برای تجربه یک پوشش عالی بسیار کمک کننده است. خانم هایی که شاغل هستند و موظف اند پوشش اسلامی خود را رعایت کنند، همیشه دوست دارند بهترین مقنعه را انتخاب کنند و هنگام استفاده در ساعات طولانی حس راحتی داشته باشند. البته در این میان نباید نسبت به نوع استایل غافل شد. رنگ و مدل مقنعه باید با دیگر لباس ها ست باشد تا افزایش اعتماد به نفس حس شود. به عنوان مثال، رنگ های مشکی و طوسی جز رنگ های زیبا و پرطرفدار است که به عنوان اصلی ترین انتخاب برای خلق استایل رسمی به اکثر خانم ها پیشنهاد می شود. این مقاله توسط سایت حجاب خورشید (https://hejabkhorshid.com) تهیه شده و اگر نظری دارید در قسمت نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: https://hejabkhorshid.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%85%d9%82%d9%86%d8%b9%d9%87/