هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 11:16
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 11:45
دوشنبه 18 اسفند 1393 11:39 ساعت
2015-3-9 11:45:47
شناسه خبر : 204862
 اینها آمده بودند تا در منطقه رعب و وحشت ایجاد کنند و تاثیراتی روی نحوه عمل ما و کیفیت عمل ما بگذارند که الحمدالله توانمندی که در رزمندگان اسلام بود، باعث شد که انفعالی عمل بکنند بنحوی که یکی از این ناوها در شمال خلیج فارس و دور از صحنه مستقر شود و دیگری در جبل علی پهلو بگیرد.
اینها آمده بودند تا در منطقه رعب و وحشت ایجاد کنند و تاثیراتی روی نحوه عمل ما و کیفیت عمل ما بگذارند که الحمدالله توانمندی که در رزمندگان اسلام بود، باعث شد که انفعالی عمل بکنند بنحوی که یکی از این ناوها در شمال خلیج فارس و دور از صحنه مستقر شود و دیگری در جبل علی پهلو بگیرد.

گروه سیاسی رجانیوز: «بر روی عرشه ناو هواپیما بر آبراهام لینکن یکی از بزرگترین کشتی های جنگی آمریکا در خلیج فارس؛ پرواز های پی در پی آموزشی اینجا هدف دیگری را هم دنبال می کند . اعلام حضور سنگین در این آب های ناآرام. اینجا هدف این است به رخ ایران بکشند که چه کسی این آب ها را کنترل می کند. پیام این رفت و آمدها این است که آمریکا خودش را متعهد می داند به باز نگاه داشتن این تنگه حیاتی برای تجارت نفت جهانی علیرغم تهدیدهای ایران که گفته تحت شرایطی ممکن این تنگه مهم و شاه راه حیاتی تجارت جهانی را ببندد.»


payambar azam.mp4 | دانلود فیلم 

 

این گزارش گزارشگر بی بی سی از روی ناو هواپیمابر آمریکایست که آمده بود پلیس خلیج فارس باشد و تصاویری که منتشر کرد، یکی از همان دو ناو هواپیمابری امریکایی است که در روز رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 9، ترجیح دادند منطقه خلیج فارس را به سمت  شمال و منطقه جبل علی، یعنی مناطقی بسیار دورتر از منطقه رزمایش ترک کنند تا مشخص شود که پلیس واقعی خلیج فارس، کدام نیروی نظامی است.

سردار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره اقدام این ناوها در ترک منطقه رزمایش پیامبر اعظم 9 می‎گوید: اینها آمده بودند تا در منطقه رعب و وحشت ایجاد کنند و تاثیراتی روی نحوه عمل ما و کیفیت عمل ما بگذارند که الحمدالله توانمندی که در رزمندگان اسلام بود، باعث شد که انفعالی عمل بکنند بنحوی که یکی از این ناوها در شمال خلیج فارس و دور از صحنه مستقر شود و دیگری در جبل علی پهلو بگیرد.

ناوهای هواپیمابری که در خلیج فارس تردد می کنند دارای محافظینی از نوع رزم ناوها، زیردریایی ها و بالگردها هستند که هر کدام قابلیت رهگیری و درگیری با چندین هدف سطحی، زیر سطحی و هوایی را داراست. اما رزمایش پیامبر اعظم 9، اتفاق دیگری در محاسبات نظامی رقم زد. نخست اینکه یک نیروی نظام توان شلیک های موشکی خود را بصورت کاملا زنده از شبکه های تلویزیونی به رخ دنیا کشید که در نوع خود کم نظیر است و دوم نمایش چگونگی شکار یک ناو امریکایست.

ابتدا موشک های میثاق که از نظر عملکرد بسیار بهتر از دوش پرتاب های آمریکایی عمل می کنند و در حرکت با سرعت بسیار بالا نیز توان رهگیری دقیقی دارند شلیک شده و پهبادی با سطح مقطع بسیار کوچکتر از هلی کوپتر یا هواپیماهای امریکایی را ساقط میکند، سپس موشک های ساحل به دریا شلیک می شود.

هلی کوپتر بومی 206، موشکی کاملا بومی را شلیک نموده و سطح به سطح هایی از روی شناورهایی با سرعت بیش از 60 نات و با پایداری بسیار بالا شلیک شدند. 17 شلیک و اصابت تمامی آنها به بدنه ناو. علاوه بر این ها اگر رزم ناوها و محافظان بتوانند با شلیک کروزها درگیر شده و مقابله کنند باید از پس اژدرها نیز برآیند و اگر تور آنها آنقدر قدرتمند باشد که هیچ موشک و اژدری از سطح آنها گذر نکرده و به ناو هواپیمابر نرسد نوبت نقطه زن خلیج فارس می رسد که بصورت شیرجه ای از بالا تور حافظتی اطراف ناو را از کار انداخته و با سرعتی سرسام آور بر روی هدف خود فرود می آید و کار ناو را یکسره می کند.

کافیست بدانیم تنها انفجار یک راکت کوچک بر روی یک ناو هواپیمابر سلسله انفجارهایی را رقم خواهد زد که هیچ امیدی برای این ناو بجا نخواهد گذاشت.

سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه در این باره می‎گوید:  ببینید یک ناو هواپیمابر با طول 330 متر و عرض 70 مترف بیش از 6000 نفر نیرو و قریق 70 تا 80 فروند هواپیما یک صیبل برای ما است و اگر تصور دارند این امکان می نواند برای آنان تولید توان بکند در منطقه طبیعتا سخت در اشتباه هستند. با امکانی که برای ما فراهم شده در شرایطی که آنها بخواهند ما را تهدید بکنند. بخواهند حرکتی را علیه ما انجام بدهند، ما آنها را مورد تهاجم قرار خواهیم داد.

با این همه ناو و محافظانش که در تعداد رهگیری ها بسیار محدودند باید با هجوم ده ها موشک از انواع مختلف و نیز صدها قایق تندرو که گاهی از میانشان قایقی ویژه رها شده و به سوی ناو میرود مقابله کنند.

آیا ناوی با چنین قابلیتی در ارتش های غربی ساخته شده است؟

سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در این باره معتقد است: نه تنها می توانیم ناوهای امریکایی را هدف قرار بدهیم بلکه بصورت مسلم غرق کردن ناوهای آمریکایی وعده ایست که حضرت امام داده اند. ایشان فرمود اگر امریکا می خواهد که ناوهایش در قعر آب های خلیج فارس باشد بسم الله. این عین عبارت حضرت امام رضوان الله تعالی علیه است.



دیدگاه کاربران

میگم تکنولوژی این موشکها احتمالا باید خیلی شبیه آبگوشت بز باش و قرمه سبزی باشه که بعضی آدمهای فوق العاده باهوش اینا رو باهم همسطح میدونن!!!!!!!
واقعا مملکت انگاری قحط الرجاله این نابغه ها رو با حقوقهای آنچنانی گذاشتن سر کچل این مردم فرق موشک و بز رو متوجه نمیشن

اگه از پشت پدراتون هستید که نیستید ، بیایید حمله کنید تا نشونتون بدیم . ما کله خراب و هیجان زده هم نیستیم . بله کشته زیاد میدیم و آسیب هم زیاد میبینیم ، ولی اگه شرایط ظهر عاشورا برامون درست کنید ، کار دستتون میدیم . دیگه وقتی هیچی برامون مهم نباشه ، بلدیم چطوری درستتون کنیم

درود. ولی مطمئنا ناوهای آمریکایی کاری به ایران ندارند وجوسازی نکنید

احتمالا پنهانی یه بحثی پیش اومده وگرنه اینجوری موضع گیری نمیشد

خدا رو شکر که سپاه هست که کوتاهی ها و خرابکاریهای آقایان دیپلمات رو جبران کنه، وگرنه خدا میدونه با این همه عقب نشینی آقایان چه بلایی سر ملت اومده بود!!!

سلام
خیلی فیلم عالی بود، خصوصا 6:14 لحظه رها شدن قایق تندرو و اصابت به بدنه ناو
عالی بوووووووووووود، حال کردم

توجه کنید که آمریکا حدود 12 ناو هواپیمابر عملیاتی دارد ( نیمیتز، دوایت آیزنهاور، کارل وینسون، تئودور روزولت، آبراهام لینکلن، جورج واشنگتن، جان سی. استنیس، هری اس. ترومن، رونالد ریگان، جورج اچ. دبلیو. بوش، یو اس اس جرالد آر فورد) که جمعا حدود 700 هواپیمای اف 16 روی آن قرار می گیرند یعنی از کل هواپیماهای عملیاتی قاره آسیا شامل چین و روسیه و هند و ... بیشتر که حجم وحشتناک آتش آن می تواند ظرف چند روز کل زیر ساخت های یک کشور را (شامل راه ها، پل ها، سدها، نیروگاهها، پادگانها...) نابود کند. این غیر از توان موشکی این ناوها است. ضمنا این ناوها اگر بخواهند به ایران حمله کنند در اقیانوس هند مستقر می شوند که دور از تیررس هر گونه موشک ما هستند. پس زدن یک ماکت با ناو حقیقی فرق می کند. در کنار نظر آقای سردار باید به نظرات کارشناسی مثلا آقای محسن رضایی نیز توجه نمود. تنها خال برد ایران شاید حضور اسرائیل و تیررس بودن آن باشد و گرنه همه ما یادمان است که عراق بزرگ (که ما را مجبور به صلح کرد) تنها ظرف یک هفته نابود و تسلیم شد.
البته اگر جنگی شود بحثی نیست که ما تا پای جان ایستاده ایم

عزیز شجاع !یادت رفته همین عراق بزرگ رو که هم دنیا پشتش بودند در جنگ به زانو در اوردیم واگه صلحی هم شد به برکت همین اقایان ایه یاس خوان وخسته وبه زعم خودشان مجمع عقلا تشکیل ده بود ، که فکر میکردند خودشون بیشتر از امام میفهمند بود وبس.ولی این تجربه با اگاهی امروز مردم هیچوقت نمیافته. در ضمن صدام نوکر کدخدا بود وهمه اسرار کشورش زیر دست اونها بود پس امریکا هنری نداشت که یه هفته ای اونو اشغال کرد.ولی دیدم که نتونست نگه داره وبه قول عربستانیها توی یک سینی طلا تقدیم ما کرد.جونم عمیق ببین،سرت کلاه نمیره.

شیردل گرامی به اطلاعتان میرسانیم که اون هواپیماها باید فرصت بلند شدن داشته باشند تا بتوانند تخریب کنند.وقتی باندشون توی کشتی زده شد چه غلطی میتونند بکنند.مگه زمان جنگ تحمیلی توی خلیج فارس نبودند جرئت کردند که به جز هواپیمای مسافری یا کشتی زدن غلط دیگه ای بکنند.تازه توان ان زمان ما به مراتب کمتر از الان بود.در ضمن برو سرچ کن خود امریکاییها به ناکارامدی ناوهای هواپیما بر که کند واسیب پذیرند سالهاست اذعان دارند.بیخود خودتو نترسون!

آشنای عزیز ممنون از اطلاعات مفیدتون.
اما مساله اینه در صورت جنگ کشور امریکا در حوزه تیررس ما منافع و پایگاههایی دارد که مهمتر از ناوهاشون هست. حال غیر از اسرائیل، برای مثال در کشور عربستان که متحد اصلی امریکا در منطقه است پالایشگاهی وجود دارد که در اصل آمریکاییست از مهندسین گرفته تا... حال اگر این پالایشگاه توسط ایران هدف قرار گیرد، که بسیار راحت و شدنی است، در اروپا بحرانی به نام گاز و بنزین خواهد بود... لذا به فرموده مقام معظم رهبری جنگ با ایران برای آمریکا مقرون به صرفه نیست و آسیبی که آنها میخورند بسیار بیشتراست... صرف نظر از توان ضد موشکی و توان دفاعی بنظر نمیاد برد موشکهای ما همینی باشد که گفته میشود...

شما فامیل اقای اشنا مشاور رئیس جمهور نیستی؟نظرتون خیلی شبیه نظرات درخشان !ایشونه!

سلام دوستان چند نکته اولا که موضوع نمایش قدرت دفاعی مطرحه و اصل این قضایا یعنی امکان دفاع رو هم خود امریکا میدونه چون متخصصان همیشه داناتر از عوام هستند ولی چند نکته بین ایران و امریکا یک اسرائیل هستش ه به نظرم اصلا لازم به توضیح اضافه نیست جز اینکه حماس و حزب الله و سوریه و و موشک های اماده شلیک ایران
دوم پایگاههای امریکا در منطقه که همه در تیر رس ایرانند
سوم تقابل هوایی دریایی و زمینی و اگه ی سرچ کنید و تحقیق از مطالب حتی کارشناسای غربی میگن توان زمینی یران بالاتره هوایی امریکا و دریایی در کل امریکا ولی در بحث خلیج فارس قضیه متفاوته که توضیح میدیم
موضوع بعد نیروی دریایی اگ ناو خارج از حوزه دریای عمان باشه و خلیج فارس بحثش جداست البته امریکا باید قبلش تلفات و خسارات ناشی از نابودی اسرائیل و پایگاهاش در منطقه رو لحاظ کنه تنها برگ قابل توجه امریکا فقط ناو های خارج از دریای عمان و خلیج فارس اند
حالا خلیج فارس هم شما ی تحقیق و مطالعه کنی متوجه میشی دست برتر با ایران چرا
چون موشک بالستیک ایران با خطای صفای اگه ی دونه اش بخوره به سطح ناو مسیر پرواز کنسل و خراب میشه و هواپیماها میشن بلااستفاده فقط میمونه موشکی اون که کافیه چند ده هزار پرتاب موشک ایران رو در برابر چند صد موشک امریکا مقایسه کنی البته بحث خلیج فارسش و اینکه اگه چند موشک بخوره به رادار که دیگه موشک هم نمیتونند پرتاب کنند پیشنهاد میکنم تو این زمینه هم مطالعه کنید ولی خلاصه اش تو خلیج فرس ایران برتره ولی خارج از اون ب ظرتون اصلا ب نابودی اسرائیل و پایگاه های امریکا تو منطقه می ارزه امریکا بخواد جنگ کنه اون هم امریکایی که خودش میگه پولی برای شرکت در جنگ مستقیم نداره

مرد مومن، اولا اینکه عراق وقتی آمریکا بهش حمله کرد اکثر زیرساختهای صنعتی و نظامیش در جنگ کویت نابود شده بود. دوما اینکه عراق هیچ سلاح استراتژیک و اثرگذاری مثل موشک‌های بالستیک دوربرد یا سامانه‌های راداری و دفاع موشکی پیشرفته در اختیار نداشت و حتی همان تانک T-72 روسی رو هم بهش نمیدادن که رفت تانک اسد بابل را به جای آن ساخت. قیاس شما کاملا نا به جا است.

دوست عزیز اگر اونها 12 ناو دارند ما هم یکی دوتا موشک نداریم!!
برای بالارفتن خودباوری تون پیشنهاد میکنم مستندهای رودرروباشیطان 1و2 و هفت دقیقه تا تل آویو رو دانلود و مشاهده بفرمایید!!!!!

دقت کردین تو اسکناس پنج هزارتومانی جدید سر در دانشگاه تهران بنفشه

خداوند پشتو پناهتون باد

افرین بر شمااااااااااااااااااااا

پس لابد ناوها اومدن عید دیدنی توی خلیج فارس؟!

انشاا... با نمایش قدرت بومی از یک طرف و هوشمندی تیم مذاکره کننده و بی‌آبرو کردن اسرائیلی‌ها از طرف دیگه، اگر هم روزی بین ایران و اسرائیل جنگ بشه، آمریکا مستقیم خودش را وارد درگیری نمی‌کنه

تازه آقای آبگوشت قراره افشاگری کنه!!

افشاگری با طعم آبگوشت بزباش! چه شود... خخخخ

بنظر آمریکا هیچ موقع تمامیت ارضی ایران را تهدید نکرده ونمیکند برعکس روس که چند بار به ایران حمله کرده اند وسهم مارو از خزر هم بهمون نمی دهند.تازه یه بار هم به کمک آمریکا روس ها از تبریز بیرون رانده شدند والا الان تبریز هم جدا شده بود

با سلام.دوستانی که از ناوهای هواپیمابر وقدرت اونها صحبت میکنندباید بدونن که ناو هواپیما برهیچ گونه توان موشکی ندارد.وتنها سلاح دفاعی اون همین هواپیماها وچندین قبضه توپ فالانکس هست که اونها هم توسط نیروهای مسلح ما نقاط ضعفشون شناسایی شده.ضمنا ایران هیچ وقت نگفته که ما تنها در خلیج فارس با آنها درگیر میشویم بلکه گفته در هرکجای دنیا که آمریکاییها منافعی داشته باشند از دست ما در امان نخواهند بود.

نظر هرکسی حداقل برای خودش مهمه.اما بدونید که آمریکا قدرتش به هر کشوری نرسه اون موقع هستش که اون کشور رو تحریم میکنه. نمونه بارز اون روسیه هستش تاب و توان حمله نظامی نداره تحریم میکنه. ایران هم یکی از اون کشور هاست.

اینقدر موشک موشک گردن زیرگوشمان از هرسوراخی یه موشک سردرآورده کم مونده عقب پراید هم موشک بزارن

تا یاد نرفته مگه آمریکا مغز خرخورده موقع جنگ ناو هواپیما بربیاره تو خلیج فارس اگرقرار بیاره تو خلیج فارس برا چی هواپیما گذاشته رو ناوش

برادر ناشناس که فرمودید ناوهای آمریکا کاری به ما ندارند محض اطلاع ایرباس ایران ایر رو کی زد مگه ناو وینسس نبود نکنه خورزوخان زده ما خبر نداریم. اتفاقا سر وقتش برسه این ناوها خیلی هم با ما کار دارن ما هم با اونها کار داریم.
برادر آشنا که آمار و ارقام از ناوهای آمریکایی میدی خیال میکنی جنابعالی خیلی باهوشی و فقط شما فهمیدی که این ناوها چندتان و مجهز به چی هستن و از کجا حمله میکنن.
مطمئن باش اتاق های فکری در کشور هست و متخصصینی هستند که فکر همه جاش رو کردن همه اینها شبیه سازی شده برای همه حالات طرح ریخته شده... محض اطلاعت باید بگم ناوی که شما گفتی یکی از کارآمدترین سلاح هاش که تو جنگ عراق هم خوب جواب داد موشکهای کروز نقطه زن تاماهاوک با برد حداکثر 2500 ک م و هواپیماهای سوپر هورنت. حالا هر ناو چند تا موشک داره موشک داره چند هدف رو میزنه ضمن اینکه وقتی از ساحل ما فاصله بگیره و به عمق اقیانوس بره برد عملیاتی سلاحهای خودش هم کم تاثیر میشه یکی از مشکلات اساسی سوپرهورنت مصرف سوخت بالا و نیاز به سوختگیری در مصافت های زیاد هست ضمن اینکه این ناوها نیاز به پشتیبانی سنگین دارن .پایگاه اصلی نیرودریایی آمریکا تو بحرین خوب وقتی تو شرایط جنگی این ناوها بخان از خلیج فارس خارج بشن و به اقیانوس برن در حقیقت ارتباط با عقبه خودشون رو از دست دادن چطور میخان پشتیبانی بشن گیرم 30 40 تا موشک 2 میلیون دلاری شلیک کرد بعدش چی نباید مهمات جدید بارگیری کنه... سرتون رو درد آوردم خلاصش اینه اگه میشد تا حالا حتما به ایران مهلت نمی دادن . خودشون میدونن قضیه اینور چیه... در نهایت دشمن جفت پوچه... وسلام

سلام
جنگ چیز خوبی نیست انشاالله که برای هیچ کشوری اتفاق نیفتد اما درست است ما توانمندیهایی را کسب کرده و داریم ولی ۱ دشمن را نباید دست کم گرفت ۲ ادعا داریم اما ضعف هم خیلی داریم که متاسفانه دیده نمیشه ،وقتی مساله بروز کنه خودشو نشون میده که دیر است . منطقی فکر کردن و عمل کردن بهتر است تا ...

ما تجربیات جنگ را به همراه داریم

سلام
جنگ چیز خوبی نیست انشاالله که برای هیچ کشوری اتفاق نیفتد اما درست است ما توانمندیهایی را کسب کرده و داریم ولی ۱ دشمن را نباید دست کم گرفت ۲ ادعا داریم اما ضعف هم خیلی داریم که متاسفانه دیده نمیشه ،وقتی مساله بروز کنه خودشو نشون میده که دیر است . منطقی فکر کردن و عمل کردن بهتر است تا ...

و لله العزه جمیعا و للمومنین

سلام . عالی چاکرتیم

عالی بود.دست بر و بچه های رزمنده درد نکنه

دوره جنگهای کلاسیک سر امده دوره دوره تخریب از درون مثل سوریه و یا درست کردن گروهایی مثل داعش برای جنگ منطقه ای و در نهان پشتشان بودنه

ناوهای حقیرامریکایی نمیتونن کاری به کارایران داشته باشن،چون جرئتشوندارن ،هرگز.شک دارین؟به همین یه جمله ی امام خمینی که نگاه کنین میبینین که دشمن چقدرترسوهست.حتی دشمن هم فهمیده ضعف داره وبه همین خاطرهارت وپورت داره وتهدیدمیکنه ایران رو .