هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 08:01
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 27 ارديبهشت 1399 ساعت 14:40
شنبه 27 ارديبهشت 1399 14:29 ساعت
2020-5-16 14:40:20
شناسه خبر : 336751
حجت‌الاسلام کاشانی گفت: بنده خودم را عدالتخواه می دانم و اصلاً نسبت خوارج به برادران عدالتخواه شیعه را قبول ندارم، اگر مطالب من را دیده باشند من این مطالب را نقد کرده ام و من به شیعیان اهل بیت ولو اختلاف نظر داشته باشیم خوارج نمی گویم.
حجت‌الاسلام کاشانی گفت: بنده خودم را عدالتخواه می دانم و اصلاً نسبت خوارج به برادران عدالتخواه شیعه را قبول ندارم، اگر مطالب من را دیده باشند من این مطالب را نقد کرده ام و من به شیعیان اهل بیت ولو اختلاف نظر داشته باشیم خوارج نمی گویم.
گروه معارف-رجانیوز: با انتشار صحبت‌های تقطیع شده از حجت الاسلام حامدکاشانی در خصوص نسبت عدالت و ولایت بازار شایعات و توهین‌ها داغ شد. برخی این صحبت‌های ایشان را تاییدی بر یادداشت پرحاشیه علی مهدیان دانستند. رجانیوز در مصاحبه‌ای با حجت الاسلام کاشانی در خصوص صحت و سقم این گمانه زنی ها با ایشان مصاحبه کرد و مشخص شد که سواستفاده کنندگان درصدد بوده اند تا با جهت دادن صحت‌های منتشر شده منافع شخصی خود را پیگیری کنند.
 
متن زیر توضیحات کامل ایشان است:
 
1- بحث من اصلاً هیچ ربطی به حوادث اخیر ندارد. جناب آقای مهدیان را اصلاً نمی شناسم فقط اسمشان را شنیده ام، مطلبشان را هم هنوز نخوانده‌ام، اصلاً در ماه رمضان فرصت این کارها را ندارم. تیتر جناب آقای مهدیان را بعد از تذکر شما دیدم نوشته اند علی علیه السلام را عدالتخواهان کشتند بگویید این تیتر غلط است. 
 
2- بنده بحث مبنایی  کردم که بعید می دانم برادران عدالتخواه معاصر حرف بنده را قبول نداشته باشند اگر قبول نداشته باشند حاضرم در جلسه علمی دوستانه به گفت‌وگو بنشینیم. 
 
3-بنده خودم را عدالتخواه می دانم و عدالت را جزء اصول اساسی حکومت کردن می دانم و حتی شب گذشته هم گفتم که لعنت خدا بر کسی که اهمیت عدالت را قبول نداشته باشد. عدالت از اولویت های درجه یک یا بلکه اولین اولویت حضرت بوده است، بحث امشب ما یک بحث دنباله داری است که هیچ ربطی به دعواهای آقایان ندارد البته ممکن است برخی از فرمایشات آقایان را نقد کند ولی فعلاً ما ما در تاریخ بودیم و هنوز به تطبیق نرسیده ایم. 
 
4-بنده اصلاً نسبت خوارج به برادران عدالتخواه شیعه را قبول ندارم، اگر مطالب من را دیده باشند من این مطالب را نقد کرده ام و من به شیعیان اهل بیت ولو اختلاف نظر داشته باشیم خوارج نمی گویم. 
 
5- در مجموع بهتان به عدالت خواهان معاصر را قبول ندارم و البته ممکن است به آنها نقد داشته باشم. 
 
6- اگر اجازه دهند بحث ما ادامه پیدا کند خواهند دید بحث ما عدالتخواهانه است منتها عدالت خواهی بر اساس مبنا. 
 
7- منظور بنده از عدالت خواهانی که دیشب مطرح کردم عدالتخواهانی بود که در  دوران حضرت بوده اند و کاملا تاریخی بحث کرده ام و به مصادیق معاصر نرسیده‌ام، برخی چون فکر کرده‌اند من پشت کسی در آمده ام در  فضای هیجانی قضاوت و صحبت می‌کنند. 
 
8- به هر حال بحث من هیچ ربطی به مطلب آقای مهدیان ندارد و من الان که چهار ساعت از زمان برنامه و سخنرانی بنده می‌گذرد هنوز مطلب را نخوانده ام و فقط بعد از تذکر شما تیتر مطلب را دیده‌ام که آن تیتر اشکال دارد، مطلب را ندیده ام شاید خوب باشد شاید بد باشد. 
 
9- بحث عدالت خواهی معاصر نکات فراوانی دارد که من هنوز به آن نپرداخته ام و این مباحث به آن مباحث هیچ ربطی ندارد، مطالب دیشب من مبانی اعتقادی بود و به بحث‌های معاصر ربطی نداشت به هر حال باز تصریح می کنم خوارج شیعه نبودند اهل سنت تند و به شدت افراطی بودند و عدالتخواهان معاصر ما شیعه هستند و اصلاً ربطی ندارد که به آنها بگوییم خوارج. 
 
مادرباره مباحث عدالتخواهانه بسیار بحث کرده ایم، در سمت خدا بحث کرده ایم، در شب هفدهم همین برنامه بحث کرده‌ایم، در یکی دو شب آینده هم بحث خواهیم کرد مفصلاً. 
 
10- به ضرر عدالتخواهان است که بنده که خود را عدالت خواه میدانم را مقابل خود قرار دهند چون باید بحث را تاریخی کنند و به زحمت می افتند در حالی که من خود را عدالت خواه می دانم اما عدالتخواه ولایی انشاالله، آنها هم همینطور هستند ان شالله، اصلاً کاری با آنها نداشتم من وصف خودم را گفتم. 
 
11- به دوستان بگویید نیت خوانی نکنند، ضرر می کنند اگر از قول من بگویند عدالتخواهان خوارج اند چون حداقل کسانی که مباحث ما را دنبال می کنند این مطلب را باور می‌کنند در حالی که بنده می‌گویم همچین نظری نداشته و ندارم و اصلاً چنین نظری را قبول ندارم.


123
پسندیدم

دیدگاه کاربران

رای منفی!
-82
خانه طلاب جوان ماموریت خود را توسعه و بسط امامت و ولایت اعلام کرده است. خدا به خیر بگذراند. ما تجربه دردناک التقاط در نظریه « تعمیم امامت» بنی صدر را در تاریخ انقلاب داریم. تحریف و حمله آقای علی مهدیان به مباحث حجت الاسلام کاشانی نگران کننده است.

سلام حاج آقا
خوبید انشالله
حضرتعالی در برنامه سحر شب قبل نه شب قبلیش فرمودید خوارج هم عدالتخواه بوده اند و این شیطنت در کنار تقطیع سخنان و جابجایی کلمات صورت گرفته

پسندیدم
15
استاد داره خوب ودقیق عدالت رو تبیین میکند وبه همین دلیل انهاکه عدالت باعث میشود غارتشون ،به مانع بر بخوره ،آتش رسانه ای را برای تحریف سخنان ایشان و ساکت کردنشون ،به کار انداخته اند.