هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 06:41
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 30 فروردين 1394 ساعت 12:47
يكشنبه 30 فروردين 1394 12:41 ساعت
2015-4-19 12:47:11
شناسه خبر : 208537
با این اوصاف به نظر می‌رسد که با وجود مواضع پیشین شجریان، اساسا تلاش برای بازگرداندن او به فضای موسیقی داخلی و احیای مجدد او در ایران تلاش بیهوده‌ایست و موضع وزارت ارشاد در مورد ممنوع‌الفعالیت بودن وی و عدم دادن مجوز برای برگزاری کنسرت و انتشار البوم حداقلی‌ترین کاری است که وزارت ارشاد جمهوری اسلامی می‌تواند انجام دهد
گروه فرهنگی – رجانیوز: «برخی افراد برای اجرای کنسرت دارای محدودیت قانونی هستند. ایشان [محمدرضا شجریان] هم محدودیت‌هایی دارند.» این مهمترین بخش مصاحبه هفته‌ی گذشته‌ی سخنگوی وزارت ارشاد با یکی از روزنامه‌ها بود که در آن به صراحت به ممنوعیت فعالیت محمدرضا شجریان در ایران اشاره شده بود و به همین دلیل به سرعت مورد حمله شبه‌روشنفکران قرار گرفت.
 
 
به گزارش "رجانیوز"، حسین نوش‌ابادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفته گذشته در مصاحبه‌ی خود با روزنامه آرمان در برابر این سوال که: «با این شرایط اگر شخصی مثل محمدرضا شجریان درخواست مجوز برای برگزاری کنسرت دهد، شما مجوز می‌دهید؟» با اشاره به ممنوع‌الفعالیت بودن او در ایران پاسخ می‌دهد که: «من به همین دلیل می‌گویم به لحاظ قانونی؛ یعنی برخی افراد برای اجرای کنسرت دارای محدودیت قانونی هستند و ما براساس آن ضوابط مجوز‌ها را صادر می‌کنیم که بخشی از آن شامل همین مساله است یعنی افرادی که محدودیت و ممنوعیت دارند نیز لحاظ می‌شود که دست ما نیست و ما تنها موظف به رعایت آنها هستیم. ممنوع‌الفعالیت شدن افراد ربطی به وزارت ارشاد ندارد. ایشان محدودیت‌هایی دارند که توسط نهادهای دیگر قرار داده شده است و دست ما نیست.»
 
همین اعلام رسمی ممنوع‌الفعالیت بودن شجریان اما تبدیل به بهانه‌ای شد برای رسانه‌های ضدانقلاب و شبه‌روشنفکران داخلی برای تحت فشار قرار دادن وزارت ارشاد و تلاش برای احیای مجدد شجریان در فضای موسیقی ایران.
 
تا پیش از این، هرسال و با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، شاهد تلاش رسانه‌های ضدانقلاب و شبه‌روشنفکران داخلی و سعی آنها برای مطرح کردن دوباره شجریان و بازگرداندن دوباره‌ی «ربنا»ی او  به باکس صداوسیما و احیای مجدد او در بین مردم بودیم، اما حالا و پس از ناکام بودن این تلاش‌ها، طرفداران وی از هر بهانه‌ای برای مطرح کردن دوباره‌ی وی و همچنین فشار به دولت برای برگزاری حداقل یک کنسرت برای بازگشت او به موسیقی ایران استفاده می‌کنند. 
 
مصاحبه‌ی اخیر سخنگوی وزارت ارشاد اما اولین‌بار نیست که دستمایه و بهانه‌ی تلاش رسانه‌های روشنفکر برای مطرح کردن دوباره شجریان قرار می‌گیرد. پیش از این هم وقتی نوش‌ابادی در موضعی منطقی و قانونی نسبت به شجریان گفت که: «آقای شجریان باید رفتارهای گذشته خود را جبران کند و به موسیقی ایرانی و اسلامی برگردد. ایشان در دهه اول انقلاب حضور و برنامه‌های خوبی داشت، اما نوع رفتارهایش در دهه دوم انقلاب باعث شد کمی از مردم و نظام فاصله بگیرد و خودش مسئول این کار است. با این حال راه بازگشت برای ایشان باز است، به شرطی که به چارچوب‌های نظام متعهد باشد. نمی‌شود فردی هم معترض و منتقد شدید باشد و ضوابط و معیارهای حاکم بر نظام را نپذیرد و هم بخواهد کار کند.» وزارت ارشاد مورد همین حملات قرار گرفت، درحالیکه شجریان به دلیل فعالیت‌هایش در فتنه88 و مواضع صریحش بر علیه جمهوری اسلامی اساسا اجازه فعالیت در داخل کشور را ندارد.
 
در این بین نکته‌ی جالب هم اما این است که شبه‌روشنفکران برای بازگرداندن شجریان به فضای موسیقی داخلی سعی در القای این گزاره دارند که او یک هنرمند غیرسیاسی است که به دلیل نگاه‌های غلط سیاسی ممنوع‌الفعالیت شده است، در حالیکه او یکی هنرمندانی بود که صریح‌ترین مواضع را بر علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرد و در ایام فتنه به یک فعال سیاسی پرکار در رسانه‌های ضدانقلاب تبدیل شد.  
نیازی به بازخوانی دوباره فعالیت‌های سیاسی شجریان نیست، اما رسانه‌های ضدانقلاب و شبه‌روشنفکران شاید یادشان رفته باشد که شجريان يكي از کسانی بود كه اظهارات ضدايراني‌ش در ایام فتنه با استقبال بالای شبكه‌هاي معاند روبرو مي‌شد. او با خروج از ايران وقيحانه‌ترين توهين‌ها را به جمهوري اسلامي روا داشت و حتي پا را فراتر از مسائل سياسي گذاشته و به دين اسلام نيز جسارت كرد: «اینها هرگز با هنر کنار نمی‌آیند، هرگز و هرگز!!! همچنان که در طول ۱۴۰۰ سال با هنر کنار نیامدن، باز هم نخواهند آمد....»
 
او در مدتي كه خارج از ايران بسر مي‌برد يكي از سوژه‌هاي مورد علاقه رسانه‌هايي مانند بي.بي.سي و وي.او.اي بود تا جايي كه صادق صبا، مدير بي.بي.سي فارسي به شخصه يك هفته را با او در قونيه چرخيد تا مستندي يك ساعته درباره وي بسازد. 
 
جز این‌ها، شجريان در اين مدت اقدامات خلاف عرفي نيز انجام داد كه جداي از ضداخلاقي بودن، حتي مغاير با شان يك هنرمند باسابقه هنري بود. از جمله حضور در محافل آن چناني و انداختن عكس يادگاري با مجريان مبتذل شبكه‌هايي چون «من و تو» که همواره با چاشني ضديت با جمهوري اسلامي همراه بود و آب به آسياب ضد انقلاب مي‌ريخت.
 
با این اوصاف به نظر می‌رسد که با وجود مواضع پیشین شجریان، اساسا تلاش برای بازگرداندن او به فضای موسیقی داخلی و احیای مجدد او در ایران تلاش بیهوده‌ایست و موضع وزارت ارشاد در مورد ممنوع‌الفعالیت بودن وی و عدم دادن مجوز برای برگزاری کنسرت و انتشار البوم حداقلی‌ترین کاری است که وزارت ارشاد جمهوری اسلامی می‌تواند انجام دهد، چرا که اساسا پذیرش چارچوب‌های سیاسی و اخلاقی جمهوری اسلامی حداقلی‌ترین نیاز برای فعالیت قانونی در کشور است و محمدرضا شجریان بارها نشان داده است که به این چارچوب‌ها اعتقادی نداشته و بر علیه آنها نیز اقدام کرده است.


دیدگاه کاربران

مگه دروغ ميگه ؟؟؟؟؟؟شما 1400 سال كه سهل است 14000سال ديگر هم با موسيقي كنار نخواهيد امد ...شما موسيقي ميخواهيد كه در خدمتتان باشد خواننده اي ميخواهيد كه به سفارش شما بخواند ...حال شجريان اينگونه نيست ... او نه براي كسي ميخواند نه سفارشي است مثل بعضيها !!!!

کوچکتر از این هستی که بخوای بفهمی قضیه از چه قراره! این همه خواننده زرد و سبز و قرمز و آبی و بنفش دارند به سفارش دل خودشون می خونن تو این مملکت و از پول نظام ارتزاق می کنن کسی باهاشون کاری نداره، ولی قرار نیست نظام اسلامی هم مجوز و پول امکانات بده و هم فحش بخوره و دین رسمی اش هم مورد توهین امثال این شبه هنرمند قرار بگیره! بعد هم به ریش نظام و انقلاب و دین بخندید و فکر کنید خیلی زرنگید!

کسی از شما نظر نخواست دوست عزیز

اکبر جون کسی هم از شما نظر نخواست

شبه هنرمند!!!!!!
ترانه گل چهره رو یه بار گوش بده تا بفهمی هنر یعنی چه، البته اگه فهم داشته باشی آقای خیلی بزرگ!

تو به شجریان میگی شبه هنر مند؟!!!پس الان حرف شجریان مصداق پیدا میکنه که میگه"اینها هرگز با هنر کنار نخواهند امد" ... شجریان صدای خفته بسیاری از این مردم است همونهایی که سال ۸۸ خواب و ارامش رو بر شما حرام کردند

چقدر غرب زده ای چقدددددددددددر

برو خجالت بکش. هیچ چیزی از اسلام نمیدونی، بویی از اسلام نبردی، شجریان هم همینطور، بویی از اسلام نبرده. این همه رهبر ما هنرمندان واقعی رو تکریم می کنه. شاعران و نویسندگان.
خود شخص رهبر چقدر در زمینه ی شعر و نویسندگی اهل فن هست.
به گفته ی مرحوم لطفی، شجریان از اول هم بینش سیاسی و دینی نداشت و کاری به کار انقلاب مردم و این همه کشت و کار نداشت.


با هنر وهنرمندی که در خدمت خائنین و دشمنان بشریت باشه هیچ عقل سلیمی کنار نمیاد با ادعای "هنر برای هنر" شدند نوکران بی مزد و مواجب ناقضان حقوق بشر!

آره دروغ میگه او یک دروغ گوی فرصت طلب است او کسی است که قبل از انقلاب به نام سیاوش بیدکانی فعالیت می کرد و از صدقه سر جمهوری اسلامی و مردم معروف شد

راست میگی کنار نمی آییم. انسان در انجام هر کاری دو رویکرد بیشتر نمی تواند داشته باشد یا کار برای خداست یا برای شیطان. حالت سومی وجود ندارد. حضور شجریان در مهمانی ها و عکس های یادگاری که می گیرد و صحبت هایی که میکند قطعا ربطی به انگیزه الهی ندارد. شجریان با رفتارش کسانی را در غرب شادمان می کند که دشمنیشان با اسلام علنی و آشکار است پس مراقب باش ببین سنگ چه کسی را به سینه میزنی و آیا در روز قیامت می توانی در مقابل خدا حجتی برای اینکه از شجریان دفاع کرده ای داشته باشی. ضمن اینکه خود شجریان با استفاده از لفظ 1400 سال دقیقا مشخص کرده که منظورش از مخالفین موسیقی مسلمانان صدر اسلام از جمله شخص پیامبر اسلام (ص) است وگرنه آن موقع که جمهوری اسلامی نبوده است. پس شجریان از اینکه پیامبر خدا با موسیقی کنار نیامده ناراحت است و سرنوشت کسانی که از عمل پیامبر خدا ناراضی هستند هم مشخص است. پس باز می گویم مراقب باشید که در جبهه حق هستید یا باطل

ناراحتی؟ گمشو از این مملکت برو عزیز من اینجا بی غیرت نمی خوایم

مملکت، ارث پدری شما یا کس دیگه ای نیست.
در مورد خودت میتونی تصمیم بگیری که بری گم شی یا بمونی. اما بقیه خودشون تصمیم میگیرن :-)

آخه گوشکوب بذار یکی راجع به این مسائل حرف بزنه سرش بشه این مملکت اسلامیه و قانونش هم اسلامیست این خزعبلات جناب خواننده خاص و مریدای چشم و گوش بسته ای مثل شما بدرد اونور آب میخوره شما هم ناراحتی برو پیش اون خواننده بیشعوری که از دین که هیچی از انسانیت هم خارج شده هم برات عرنه میداره هم پائین تنشو نشونت میده تا شما هم کیف کنی از دیدن هنر مندی که سفارشی نمیخونه !! شاید اینجوری ارضا بشی و یه کم آروم بگیری !

1400 سال پیش اسلام ظهور کرد. کسی که می گه اینها ... منظورش آیا این نیست که اصلا مسلمان نیست؟
بقیه حرفات هم خیلی سطح پایین و مبتذل بود.

دوست محترم، تو دنیا دو جبهه است، همه جا کربلاست و همه روزها عاشورا. همه ما در خدمت یک جریان هستیم. یا حسینی هستیم یا یزیدی، و لا غیر. خط سومی وجود ندارد. حال به نظر شما، شجریان تو جبهه امام حسین(ع) است؟ یا در خدمت مستکبران و یزیدیان عالم. الان کجاست. مگه آمریکا جنایتکارترین رژیم نیست؟ چرا اونجا فرار کرده. در حقیقت این فرد الان در جبهه یزیدیان ایستاده است، بدون تعارف.

ایشان برای خودش نمی خواند او برای بی بی می خواند و ایشان نمک این ممکلت و نظام را خورد ولی نمکدان شکست موسیقی باید در خدمت نظام اسلامی باشد مثل بقیه هنرها وگرنه در خدمت شیطان خواهد بود .

واقعا لعنت خدا بر اين آدميكه به راحتي به اسلام و پيامبر توهين كرد اين آدم هيچي نيس !! و ننگ بر دموكراسي كه يه روحاني در مناظره انتخاباتي با لباس پيغمبر( كار ندارم چه فكر سياسي داره) فقط بخاطر راي اسم اين آدمه پست بي دين رو برد

برای شما شفای عاجل آرزو میکنم

شما گفتید مگر می شود کسی نظام را قبول نداشته باشد و بتواند کار کند...معنای آزادی بیان دقیقا همین است

اين تلقي شما از آزادي در هيچ قبرستون دره اي هم يافت نمي شود. بيدار شو

چه ربطی داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

توهین کردن آزادی بیان نیست

شاهد ادعای مظلومیت این نظام در همین نوشتار نیز هست .آنجا که جناب نوش آبادی میفرمایند دست ما نیست ما دستور را اجرا میکنیم این آقا نان نظام را میخورد ولی اگر با ایشان بود کاری میکرد .چقدر بی عرضه

سلام
شجریان خودش گور خودشو کند . هیچ کس مقصر نیست . مساله موافقت یا مخالفت با هنر وموسیقی و... نیست . مساله اینه که یه کسی مثل شجریان باید اینقدر درک داشته باشه که اگه میخواد برای مردم باشه نباید به آلت دست گروهی خاص تبدیل بشه... .

شما اگر دوست دارید بفرمایید دوباره چند ملیون مردم مثل سال 88 خیابونارو سبز کنند تا بیشتر متوجه کلمه مردم بشی!

مثلا چند میلیون؟ 20 میلیون بود آره

احیانا با اکثریت و دموکراسی که آشنایی دارید وگرنه هیچ جای دنیا همه با همه چیز موافق نیستند ولی قاعده بازی رو باد هستند که اگر اکثریت موافق بود، اونها هم حداقل مخالفت برانداز نمی کنن

سلام. دوست عزیز اگر منظورتون راه پیمایی جماعت تهرانی ها در 25 خرداد بود که باید بگم اون حرکت چون بی اساس بود مثل بستنی یخی در گرمای خرداد ماه آب شد و چیزی ازش نموند چون خود اون حضرات هم فهمیدند که چی به چیه. با تشکر

یا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُم مِّنَ الْجَنَّةِ يَنزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ لِلَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ
ﺍﻯ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺁﺩم! ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻧﻔﺮﻳﺒﺪ ﺁﻧﭽﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻛﺮﺩ ﻭ ﻟﺒﺎﺳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﻨﺸﺎﻥ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺳﺎﺧﺖ ﺗﺎ ﻋﻮﺭﺗﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ، ﭼﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﻭ ﻭ ﻫﻤﻜﺎﺭﺍﻧﺶ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻨﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﺑﻴﻨﻴﺪ (ﺍﻣﺎ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ) ﻣﺎ ﺷﻴﺎﻃﻴﻦ ﺭﺍ ﺍﻭﻟﻴﺎﻯ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﺁﻭﺭﻧﺪ.ماعراف(۲۷)

شجریان بزرگتر از این حرفاست.

اره واقعاااااااا گند کاریاش بزرگتر از این حرفاس

سلام. مجتبی عزیز اگر منظورتون موسیقی و آواز خوانی است ، بله آقای شجریان حرف نداره اما بحث یک مقدار جدی تر و کلی تره. در ضمن باید در هر مقطعی دقت کنیم که حساسیت ما روی کیا چقدره؟ پای بزرگان توحید چقدر وایمیسیم و پای دیگران چقدر !؟

لطفا تیتر را درست کنید : کوته فکران نه روشنفکران

شجریان هنرمندی که ميتوانست بر بلندی موسیقی وهنر این سرزمین بدرخشد
وهميشه با شنیدن صدای ربنا یش در ملکوتی ترین لحظات از او به نیکی یاد کنیم
افسوس وصد افسوس

اون ربنا رو زمانی خوند که عقایدش با امثال تو یکی بود ، الان یه تفکر و بینش دیگه داره .. حالا شما خودت رو آتیش بزن تا برگرد به عصر حجر

ظاهراً تفکر وبینش فعلی ایشون باشما یکیه
صاحب یک اثر هنری دینی یا هر چیز دیگری باید از این که از محصولش استفاده بشه راضی باشه خود ايشون گفت دوست ندارم صدام از رسانه ملی پخش بشه آقای شجریان باید در نظر داشته باشن این صدا و سیما است که صدای ربنا ی ايشون رو به دورترین نقاط کشور می فرسته گفتن این سخن یعنی مردم متدین خداحافظ
دروغ میگم بگو راست میگی
چند تا مومن نماز خون روزه بگیر میشناسی که بدونه دل مجنون یاد ایام بیداد و...... مال کی هستن?
اکثرا فقط ربنای شجریان رو میشناسن
ضمنا خودمو برای مسائل کم ارزش آتیش نمی زنم
به عصر حجر هم بر نمیگردم

اگر راست میگین تصویر استاد شهرام ناظری رو هم با بانو گوگوش بزارین.(میدونم نشر نمیدین)

بدونید شجریان چهره واقعیش را بعداز فتنه نشان داد.

واقعا خنده داره. جوری تیتر زدین که انگار شجریان توسط صداسیما ایران و وزارت ارشاد شده شجریان. جدا ادم خندش میگیره ... خدا شفاتون بده....

شجریان را قبلا خیلی دوست داشتم اما پس از خواندن مصاحبه ای از او در اواسط ۱۳۸۰ کمی از گفتارش دلزده شدم زیرا او ایرانیان را بسیار سیاه نشان داده بود. او در این مصاحبه گفت که اغلب ایرانیان "نوارهای من را پول نمی دهند برایش بلکه از همدیگر کپی می کنند." او گفت: روزی فردی به من گفت که آقای شجریان من شما را خیلی دوست دارم و همه ی نوارهای شما را دارم. شجریان به مصاحبه کننده گفت که من می دانم این فرد بیشتر نوارها را کپی کرده است.
هنرمندی که اینگونه بیاندیشد مردم را از خود می راند زیرا اغلب هنرمندان خود می گویند ما از تشویق مردم انرژی می گیریم و بدون وجود آنان کارمان خیلی مشکل می شود. شجریان که اینقدر از خود متکبر است بهتر است در همان غرب که نوارهایش را "می خرند" برنامه اجرا کند. همین امروز شجریان بدون پشتیبانی مردم ایران و ایرانیان در حیقیقت وجود نخواهد داشت. شجریان بهتر است این حقیقت را بفهمد که تشویق مردم ایران او را شجریان کرده اند نه فقط صدایش وگرنه هزاران نفر صدایی مشابه یا بهتر دارند که هنوز هم "کشف" نشده اند.

ببخشید اما خواهش می کنم پیام منو کامل بذارید ،
امثال شجریان با این انقلاب بزرگ شدند، چرا؟ چون مردمی که دنبال موسیقی حلال بودند صدای ایشان و موسیقی ایشان را بعضا حلال می دانستند فلذا ایشان طرفدار پیدا کرد ، خوب است ایشان یکم فکر کند که اگر انقلاب نشده بود با وجود آن همه خواننده زن و مردی که صداشان از ایشان قشنگ تر بود و هست چه جایی برای قد علم کردن داشتند؟!!!
اگر انقلاب نشده بود و اگر حکم حرمت برای موسیقی حرام نبود که ایشان در میان شاید 20نفر آواز خوان ایران هم نبودند !

درسته که شجریان اشتباه کرد و آب به آسیای دشمن ریخت اما دلیل نمی‌شه که هنر اون رو انکار کنی. شجریان صداییه که تا روز قیامت تکرار نمی‌شه. اما قبول دارم اشتباه کرد بد جور.

پس شما با بانوان موسیقی ایران هم آشنایی داری!!!!آفرین.
ضمنا در مسئه ای که در آن هیچ صلاحیت و تخصصی ندارید لطفا افاضه کلام نفرمایید

هنر تو این جامعه محکوم به مرگه! لیاقت نداریم! چرا نمی ذارین هرکی حرف دلشو بزنه ؟؟ مگه نمیگین جمهوری؟؟

نه نمیگیم جمهوری
میگیم جمهوری اسلامی
چرا فکر میکنی اینا هنره؟
هنری که در خدمت عقلانیت و تکامل بشر نباشه مفتش گرونه ناشناس جان
ملت خون و جون ندادن که هر بچه قرتی پاشه اسمشو بزاره هنرمند و هرچی دلش میخواد بگه
یه کم تحصیلاتت رو ببر بالا میفهمی چی میگم

استاد شجریان در تاریخ موسیقی ایران نامی ماندگار وجاودانه است

مرسی از نظر کارشناسانه ت واقعا
جایزه نوبل حق تو بود اشتباه شد به بعضیا دادن
استاد گفتنت دیوانه کننده ست
یه کم بیشتر تلاش کن شاید خواستی بگی معصوم سیزدهمه

زنده باد شجریان و اصلاحات

سلام. داداش جسد زیر زمین که خاک از استخون هاش هم گذشته، با زنده باد زنده نمیشه. با تشکر.

آوازه خوان آل فتنه مدتهاست که تاریخ مصرفش تمام شده. خودتان را خسته نکنید. اونهایی که غصه دار این آوازه خوان هستند بیرون از ایران برایش کنسرت بکذارند همانجایی که کارکنان زن بی بی سی آویزانش شده بودند. اینقدر بخواند تا حنجره اش قاچ قاچ شود.

اون دانشمندی که میگه اگه انقلاب نشده بود و خواننده ها تو ایران بودن الان شجریان طرفدار نداشت، انگار تو جامعه زندگی نمیکنه... بابا همه ملت آهنگ های خواننده های خارج نشین رو گوش میدند. خواننده های داخلی رو هم ایضا. چه ربطی به انقلاب داره؟ حرمت موسیقی فقط در حد یه حرفه چون تک تک ایرانی ها بارها و بارها موسیقی غیر مجاز رو گوش دادن و لذت بردن. نمونه ش تو عروسی ها، تو ماشین و ...

تمام موسیقی ایران مدیون استاد شجریان است.یادتان نرود وقتی مخالفی دارید یعنی دارید درست عمل می کنید. این همه مخالفت با شجریان باعث شده که ایشان روز به روز در دل مردم بیشتر جای بگیرند.
شما همین الان ربنای شجریان را پخش کن .ف ورا به یاد ماه مبارک میافتی.حالا ۱۰ هزارنفر دیگر هم که ربنا بخونند اون احساسی که مردم با شجریان دارند را نخواد به وجود آورد.
رسانه ملی (البته بهتره بگیم رسانه میلی) هم در این سال ها سعی کرده که در ماه مبارک جایگزینی پیدا کنه برای ربنا.
اما هر سال هر کی را گفتند ربنا خونده گند زده به ....
اینو از متن مردم میشه فهمید.

بستگی داره مخالفت کی باشه داداش
فعلا مخالفان این شجریان حزب اللهی ها وباخداها هستند وموافقانش اکثرا در خارج بهاییان وشبکه های فاسد وضد ایران واسلامند ودر ایران هم خیلی از اصلاح طلبان که بعضیهاشون قرآن وائمه اطهار رو به تمسخر گرفتند ودین رو افیون ملتها دونستند طرفدار این آقا هستند
حالا قضاوت با مردم که ببینند این شجریان چجور آدمیه
اون ربنا هم که میگید در صدر اسلام شعر وادعیه خون با صدای عالی بود که بعدا شد ضد اسلام
ربطی نداره
یه نمونه اش شاعری بود که برای ائمه اطهار شعر میگفت ودر زمان امام رضا(ع) منحرف شد ومردم تف ولعنتش دادند

سلام. داداش ربنا شرافت و محبوبیتش رو از شجریان ها و ... نگرفته و وام دار صدا و آواز کسی نیست به جای گوش دادن به آوای گوش نواز ربنا به مفهوم دل نواز و انشان سازش توجه کنید، قبل از آقای شجریان ربنا بوده و بعدش هم هست. اون پیر زن چوپون تو دهات های خراسان هم دم افطار میگه "ربنا لا تزغ قلوبنا ..." و خدا می دونه که از اون قبول میشه ولی .... متاسفم واقعا.

lمن كه تو اين ربناي شجريان چيز خاصي نديدم كه اينقدر روش تبليغات ميكنن

این که ربنای شجریان نشانه افطار ماه مبارک شده و یا این که صدای شجریان در بین عموم مردم ، مذهبی و غیر مذهبی ، رواج یافته است ، فقط و فقط مرهون رادیو و تلوزیون است.
هیچ خواننده ای فقط با هنرش به این درجه از مقبولیت نمی رسد
معتقدم اگر صدای همه خواننده ها پخش می شد و در شرایط یکسان ، مانند هایده و گوگوش طرفداران بیشتری داشتند الان هم شاید چنین باشد

آها، یعنی آنجلنا جولی و شون پن که با مجوز وزارت ارشاد احمدی نژاد امدن ایران در تمامی چهارچوب های اخلاقی و عرفی و اعتقادی جمهوری اسلامی میگنجیدن اما شجریان نه!!!!، نمردیم و معنی چارچوب را هم فهمیدیم

سلام. حسین جان این بزرگوارانی که شما میگید جایگاه خودشون رو دارند در جامعه ما، ادعای هنر و فرهنگ (به معتی کامل اون رو) برای جامعه ما نه دارند و نه می تونن داشته باشند، دوما اونا مسافرن که میان و میرن و در خاطره فرهنگی و سیاسی مردم ما جایگاه موندگاری ندارند، اما آقای شجریان از ما هستند و در حیطه فرهنگی کار می کنند و بیش تر می تونن با فرهنگ کراواتی و وارداتیشون بدل به چهره ای در جمع نسل های نو بشن، خوب معلومه که مثال شما مثال درستی نیست. این بزرگوار که ادعای وطن پرستی هم دارن این رو میدونن که علی رغم میلشون جمعیت ایران اغلب مسلمان شیعی هستند و در شرایط خاص نباید برن در جمع دشمنان مردم و بهایی ها و صهیونیست ها و... . هر چی که هر شاعری به هر مناسبتی گفته جلوی میکروفون قشنگ داد بزنن ، بی توجه به عواقبش و تحریکاتی که ممکنه به غلط شکل بگیره پس عاقبت اندیشی و عقلانیت کجا رفته. باید در استادیو یادشون میومد که "کل یوم عاشورا و ..." . با تشکر.

آقا چرا کلمات رو از جاش منحرف می‌کنید. می خواید شجریان رو بهتون خوب بشناسونم؟ شجریان هنرمندی بزرگ است با اشتباهات بزرگ. او یادگارهای بزرگی برای هنر کشور به جای گذاشت مثلا ماهور، گلبانگ، سه گاه، دستان و غیره. شجریان در جمهوری اسلامی ایران شجریان شد. در زمان شاه اونقدر هنرمندای درپیتی زیاد بود که شجریان نمیتونست شجریان بشه. شجریان همه‌ی شهرت خودشو مدیون نظام هست و برای این من مدرک دارم. من خودم اهل موسیقی هستم و در همون مرکز که شجریان میومد و هیچ که بهش توجه نمی کرد رو یادم هست. او اسوه‌ی هنر و نمونه بارز هنر خالص در سراسر دنیاست. اما چه سود. نمکدون رو بدجوری شکست. جناب شجریان اونجا که گفتی من "ایران ای سرای امید" رو برای آقای خمینی نخوندم که.. درست . این حق توهست که اعتراض کنی، اما تو چرا تو هر مراسمی که مخصوصا در خارج از کشور اجرا می کنی شعر "مرغ سحر " رو می خونی؟ تو خودت می دونی که سراینده این شعر ملک‌الشعرا هست و او این شعر رو بر علیه انقلاب نخونده که! تو چرا از این شعر بر علیه نظام استفاده می‌کنی؟ نکته‌ی دیگه این که تو گفتی این شعر رو برای انقلاب نخوندی و برای شرایط خاص اون زمان خوندی. می‌تونم بگم که فراموش کار شدید! اتفاقا برعکس برای انقلاب خوندی. یه سوال. "ایران خورشیدی تابان دارد" رو کی خوند؟ منظور از خورشید چیه اینجا؟ من که نیستم ؟ بعدش تو همین شعر رو توی راهپیمایی خوندی جلوی چشم چندین نفر. یادتون مییاد. جناب شجریان بد کردید. آبی به آسیاب دشمن ریختید که تا قیام قیامت این آب می‌گرده . اگر صحبتای امثال شما نبود، امروز این همه سختی و رنج نصیب مردم ایران نمی‌شد. من نمی‌گم . خود آمریکایی‌ها گفتن که اگه صبر کنیم ، کسانی که سال 88 ریختن بیرون باز میاد علیه انقلاب وای میسن. این یعنی اون که ما پدر مردم رو در میاریم تا مردم هم پدر انقلاب رو در بیارن. بعدشم می گن حقوق بشر، می گن ایرانی باید آزاد باشه. جناب شجریان در بین انقلابیون کسانی هستن که زمانی به شما علاقه مند بودن، اما الان گوش کردن به صدای شما رو کفر می دونن. این یه حس بیخود نیست و......

درود بر حضرت استاد محمدرضا شجریان و لعنت بر شما تنگ نظران

بی ادب بی شعور
لعنت خداوند بر کسانی که با این مملکت و اسلام خیانت میکنن

لعنت بر تو ولنگار غربزده

سلام. رضا داداش مشتی هستی فقط "علیه افضل الصلوات المصلین" بعد از عنوان آقای شجریان یادت رفت. ملاک همه ما برای ارزیابی گزاره های پیرامونیمون اعم از افراد و کارها و مواضع و .... توحیدی یا غیر توحیدی بودنشونه، البته همه ما در مقاطعی ممکنه خواسته یا ناخواسته دچار بشیم . پس اینکه "من تو ماشینم در حال حرکت به سمت شمال با صدای یک آواز خون عشق و حال میکنم یا نه" نمیتونه ملاک ارزیابی درستی باشه حتی برای گروه سنی الف !!! یا علی

خداعاقبتشو ختم بهخیر کنه

شجریان عاقبت به شر شده و مصداق آیه شریفه (فی قلوبهم مرضا فزادهم الله مرضا)میباشد برای افرادی که خداوند بر دلهایشان مهر زده طلب عفو وبخشش نکنید.

پیامبر بی دلیل به قرائت با صوت قران اشاره نمیکند
حالا این اقای شجریان چه خدمتی به مردم کرده که شده صاحب نظر

شجریان به خودش ومردم کشورش خیانت کرد واز چشم ما که به او افتخار میکردیم افتاد.
امید واریم لا اقل حرمت ایرانی ومسلمان بودنش را حفظ کند

کمیل... صاحب این صدای زیبا از اهل جهنم خواهد بود....
مولا علی (ع)

هيچ وقت از صداش خوشم نيومده فقط افتخاری

دستش درد نکنه هرچی که گفت..

خيلي بحث نكنيد. به نظر من همون عكس شجريان با گوگوش خيلي خوب ميگه كه چه تيپ ادمي هست. همه جور "هنرمند" داريم اينهم يك جورشه.

کی گفته هر کی از نظام انتقاد کنه از مردم فاصله گرفته چرا همه چی رو به پای مردم می نویسید و نظام رو به زور به مردم می چسبونید آقای به اصطلاح مسئول

من تمام البومای شجریان رو از وقتی دبیرستانی بودم جمع کردم و دارم همیشه از صدای شجریان لذت می بردم اما واقعیتش از وقتی تو بی بی سی شروع کردن بد و بیراه گفتن به ایرانیان و تحقیر ملت خیلی بهم برخورد دیگه گوش نمیدم.فراموش نکنیم طرفداران شجریان اغلب قشر مذهبی بودن به خاطر نوع کارهای شجریان اما الان همین مذهبی ها مخالف شجریانند اونم به خاطر تغغییر مسیر اقای شجریان .واقعا خودش مقصره

شجریان اعتبار به دست آمده از هنر را صرف تبلیغات BBC وامثال آن کرده و می کند.

سلام.هنرمند به نظر دوستان که میگن سفارشی نباشه پس به سفارش ضد انقلاب و سلطنت طلب وبهایی من و تو خوندن چیه این سفارش bbc,voa نیست وپز هنر دادن به چه قیمت به قیمت وطن فروشی وتوهین به اسلام عزیز-بیدار بشید جون هر کی دوست دارید

کاری به مهارت آوازخوانی ایشان ندارم ولی آقای شجریان البته از مصادیق بارز «نون به نرخ روز خور» است. معنای هنر متعالی خیلی خیلی بیشتر از مهارت و فن است.

زنده باد حضرت استاد شجریان.

از واگنر نابغه تر در موسیقی نداریم. اما چون مورد علاقه هیتلر بوده هنوز هم که هنوز است زیاد بهش توجه نمی کنند. رسانه دست یهودی هاست و در اسرائیل هم اجرای واگنر ممنوع است. سیاست و هنر روی هم تاثیر می گذارند. هنرمند خائن ولو نابغه هم که باشد خائن است.

این کلمه "سیاست" همیشه حال من رو به هم میزنه چون وارد هر حریم و حوزه ای میشه همه چی رو خراب میکنه.خیلی مسخره س که از هرکسی به‌ هردلیل خوشتون نیومد سریع یه برچسب ضد دین و مذهب بهش بزنید! مگه افکار و اعمال چند درصد از مسئولین ریز و درشت واقعا با خطکش اسلام همطرازه؟ من بعنوان یک عضو عادی و بیطرف ایرانی میگم به فرموده حضرت علی به "ما قال" توجه کنید،نه به "من قال"! ایا واقعا توقع پخش "ربنا"ی اقای شجریان در ماه مبارک که شنیدنش براحتی هر انسانی رو منقلب میکنه و بخدا نزدیک میکنه یک خواسته ضد اسلامی و سیاسیه؟ اصلا واقعا موقع گوش کردن به اون دعا با اون لحن و احساس واقعا برای کسی مهمه که فکر کنه این خواننده کیه و افکارش چیه و اعمالش چیه؟!

سیاوش شجریان که در زمان طاغوت با این اسم خوانندگی میکرد از نام اصلی خودش ابا داشت و ترجیح میداد اسمی غیر دینی داشته باشد. این سرآغازی بر دین ستیزی او بود. امثال شجریان و اسلاف او از زمان قابیل تا امروز و آینده با خدا و دین و انسانیت و شرافت کنار نیامده و نخواهند آمد. و هنر را در لودگی و خدمت به مشتی مطرب و رقاص و زنان خیابانی امثال گوگوش میبینندو هنر اصیل را که قرآن کریم است را نفی میکنند قرآنی که به تصریح مخالفانش هم از هنر بسیار زیبا که نه نظم است و نه نثر برخوردار است و بماند هنر های اصیلی که ریشه در دین دارند.

اقا جرا اینفدر به فکر این شخصیت ها هستید.به فکر بچه های مناطق محروم و ... باشیذ.اینقدر اقای شجریان رو تقدیس نکنید.........شاه مردان فقط علی (ع)....علی وار زندگی کنید و حرف بزنیم

فتنه گران و شجریان به 24میلیون نفراهانت کردند اگر رهبری نبودند این خاینان رابه سزای عملشان می رساندیم من سالها نوارهایش را گوش می کردم اما ازاو وقتی به بی بی سی وطنش را فروخت متنفر شده ام

شجريان هميشه محبوب خواهد ماند.

نميدونم شما عزيزان سر يه مطلب جزئي جرا به جون هم مي افتيد...
ذي نفع كي هست اين وسط؟

هنر قداستش از این حرفای مبتذل, خیلی بالاتره
خداوند بزرگترین هنرمنده...استاد شجریان هم یک هنرمند محبوب و عزیزه و همیشه عزیز خواهد ماند....
سیاست موضوعش از دین و مذهب, کاملا جداست...اینا نون به نرخ روز میخورن....

شجریان صدای خوبی داره ترانه های خوبی هم خونده درست ولی دلیل نمیشه که برای خودش حد و مرزی در سایر مسایل قائل نباشه مشکل اینه که تو کشور ما هر کسی به شهرت میرسه یا با ورزش ، بازیگری و غیره فک میکنه علامه دهر هست و باید تو همه چی نظراتش پذیرفته بشه آقا هنر شما تو موسیقی هستش تو مسایل سیاسی و موضع گیریهات بسیار سطحی نگر هستی و متاسفانه به واسطه شهرتی که داری این سطحی نگریت رو در سایر سطوح جامعه سطحی نگر اشاعه میدی و عده ای طوطی وار چون صدای شجریان خوبه فکر میکنن بینش سیاسی و موضع گیرهاش هم مث صداش میمونه این دو تا مقوله جدا هست از قدیم گفتن هر کسی را بهر کاری ساختن

مرتضی پاشایی که یک دهم شجریان معروفیت داشت در کشور ولوله کرد و باعث همه این توافقات شد.اگر شجریان طوری بشه ببین چه خبر میشه.پدافند غیر عامل همه فعالیت هاش رو مثل دیوار مجلس و غیره بعد از پاشایی شروع کرد و فشار افکار عمومی رو به نظام نشان داد.

شجریان خود اصالتا چیزی ندارد و به دنبال تفکر غربی است . او یک وطنفروش می باشد

همین صحبت کردن ما درباره افراد وطن فروشی مثل شجریان باعث بزرگ شدن و مظلوم نمایی شون میشه.لطفا نام موجوداتی امثال ایشون رو هیچوقت نبرید تا از یادها فراموش شوند.