هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 03:54
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

دوشنبه 7 ارديبهشت 1394 ساعت 11:55
دوشنبه 7 ارديبهشت 1394 11:49 ساعت
2015-4-27 11:55:46
شناسه خبر : 209436
 از همه مهم‌تر چراغ سبزى است که به افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقى و مجالس کثیف و مانند آن داده مى‌شود که از این به بعد آزاد هستید و پلیس کارى به شما ندارد، آنها بدون این سخنان طوفان مى‌کنند واى اگر چراغ سبزى هم به آنها نشان داده شود.
از همه مهم‌تر چراغ سبزى است که به افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقى و مجالس کثیف و مانند آن داده مى‌شود که از این به بعد آزاد هستید و پلیس کارى به شما ندارد، آنها بدون این سخنان طوفان مى‌کنند واى اگر چراغ سبزى هم به آنها نشان داده شود.
گروه سیاسی - رجانیوز: آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید به اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور در همایش فرماندهان ناجا واکنش نشان داد و از وی خواست به سخنان رهبر معظم انقلاب در این باره گوش فرا دهد. 
 
به گزارش رجانیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازى صبح امروز دوشنبه در ابتداى درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به سخنان اخیر رییس جمهور درباره این که پلیس موظف به اجرای قانون است نه اسلام، واکنش نشان داد و گفت : اخیراً یکى از مسؤولان محترم گفته بودند وظیفه نیروى انتظامى اجراى قانون است نه اجراى اسلام؛ این سخن از سه جهت اثر منفى داشت و به هیج وجه مناسب نبود.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تبیین سه اشکال و اثر منفی اساسی مترتب بر این سخن ناصواب، تصریح کرد: نخست این‌که معلوم مى‌شود قوانین ما چیزى غیر از قوانین اسلامى است؛ در حالى که همه بر گرفته از اسلام است و همه افراد اعم از پلیس و غیر پلیس موظف به اجراى قوانین اسلام هستند.
 
این مرجع تقلید تاکید کرد: حتى وظیفه امر به معروف و نهى از منکر بنا به تصریح قرآن کریم و اجماع مسلمین وظیفه همگان است. حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: اثر منفی دیگر این‌که، این‌گونه سخنان روحیه نیروى انتظامى را تضعیف مى‌کند و زحماتى را که براى تهذیب اخلاق و مبارزه با منکرات متحمل شده است نادیده مى‌گیرند و آنها را در اجراى قوانین اسلامى سست مى‌سازد.
 
این مرجع تقلید سومین اثر منفی مترتب بر این سخن را مهم تر و حساس تر از دو مورد قبل دانست و خاطرنشان کرد: از همه مهم‌تر چراغ سبزى است که به افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقى و مجالس کثیف و مانند آن داده مى‌شود که از این به بعد آزاد هستید و پلیس کارى به شما ندارد، آنها بدون این سخنان طوفان مى‌کنند واى اگر چراغ سبزى هم به آنها نشان داده شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امیدواریم نصیحت دوستانه ما را بپذیرند و بعد از این چنین سخنانى را تکرار نکنند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآورشد: مخصوصاً به سخنان رهبر معظم انقلاب که اخیراً خطاب به نیروى انتظامى فرمودند گوش فرا دهند؛ همان طور که ایشان تاکید کردند حفظ آرامش‌هاى روحى و اخلاقى جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانى آنهاست. 
 
آقای روحانی روز شنبه در جمع فرماندهان ناجا گفته بود: پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید من این کار را کردم چون خدا گفته است، پلیس یک وظیفه بیشتر ندارد و آن هم اجرای قانون است.
 
تاکنون مراجع عظام تقلید چندبار به دولت در زمینه سیاست خارجی ، مسائل فرهنگی و اجتماعی تذکراتی دادند که آخرین نمونه آن واکنش آیات عظام به مجوز ارشاد برای تک خوانی زن ، تکذیب حمایت از توافق لوزان و همچنین انفعال دستگاه وزارت خارجه نسبت به حادثه فرودگاه جده بوده است. 
 


دیدگاه کاربران

«ماده 3 قانون نیروی انتظامی مصوب 1369 - هدف از تشکیل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، استقرار نظم و امنیت و تأمین آسایشی عمومی و فردی و نگهبانی و پاسداری از‌دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهارچوب این قانون در قلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران است.»
روح و جسم قانون اساسی هم مطلقا مبتنی بر هدف پیاده سازی احکام اسلام است. تمام مسئولین به ویژه روسای قوا به خدا و قرآن کتاب الله قسم خورده اند که پاسدار و مجری احکام اسلام باشند....کسی برخلاف قسم خود اقدام کند باید کفاره داده و توبه کند

درود بر آیت الله مکارم شیرازی

اصلا انتظار چنین سخنانی از رئیس جمهور را نداشتم. بهتر است بداند، با اصالت ترین قانون و روش زندگی، روش اسلام است، اسلام. اسلام قانونی است که آفریدگارمان برایمان طرح ریزی کرده است.

از مکتب نیاوران و لویزان و لوزان چیزی بیش از این در نمی اید. هشدار به اصحاب این مکتب که از سرشت و سرنوشت کارگزاران و اصلاحات چی ها عبرت بگیرند. وای اگر قصه ما عبرت تاریخ شود. خداو امام زمان نسبت به دین خود غیرت دارند و به هیچ کس حتی یک عمامه به سر اجازه نمی دهند خطوط انحرافی در مسیر دین و انقلاب ایجاد شود. ببینید از اول انقلاب چقدر ریزش انقلابیون یا انقلابی نماها داشتیم. کی بناست از اضمحلال انها عبرت بگیریم؟

خدا شما مراجع را برای ما نگهدارد
این سخنان جز فرافکنی و تشویش اذهان اثر دیگری ندارد و درحقیقت چراغ سبزی بود برای بی حجابان و تضعیف امرین به معروف و نهی منکر

وظیفه نیروی انتظامی اجرای اسلام نیست وظیفه وزارت ارشاد هم حذف اجرای ب ابتذال نمایشگاهها و تئاتر و سینما نیست پس بفرمایید تکلیف سوکند ریاست جمهوری که خوردید و قرار شد مدافع اسلام و قوانین آن باشید چه می شود جناب رییس جمهور؟

رای منفی!
-46
رییس جمهور که خودش روحانی است نباید اینگونه باشد .

خود آقای روحانی به قانون اسلام یعنی تنفیذ رهبری سر کار هستند و اگر ایشان خود را از جرگه اسلام خارج می بیند باید در ابتدا به مشروعیت خود شک کند.
آقای روحانی بدانند که مشروعیت ایشان به خاطر همین اسلام است.
آقای روحانی رضایت خدا را به رضایت خلق خدا نفروش که در قیامت هیچ یک از اینها تاوان شفاعت تو را ندارند.

پسندیدم
30
این دولت بارها صدای مراجع را دراورده است.

خداوند سایه حضرت آیت الله مکارم (مد ظله العالی) را از سر مردم و مسلمانان کم نکند. امید آن میرود بعضی ها معنی اطاعت از مراجع تقلید را خوب درک کنند.

هنوز کجاشو دیدید کمی تحمل سخنان بهتری هم درآتی نزدیک از آقای رییس جمهور محترم خواهیم شنید رای ها باید جمع شود چه به این طریق وچه بطرق دیگر ، از مرجع محترم تشیع آیت ا... مکارم واقعا ممنونیم که واکنش نشان دادند ممنونیم

رای منفی!
-41
چرا هیچ نظر منفی اینجا منعکس نمیشه؟ خوبه صدای مخالفین هم شنیده شود!!

اولا نظرات منفی هم چاپ شده دوما فرمايشات آقای رئیس جمهور هدف انتخاباتی دارد که واقعا جای تاسف داره

دولت متمایل به اصلاح طلبان بهتر از این نمیشه

کاش این آقای روحانی، به حرمت لباس پیغمبر، حرمت نگه میداشت