هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 07:36
به روز شده در :

طنز

سربازی بخر!
محمد سلامی
هیولای ترا
ناهید رفیعی
حکایت لات بازی و بزرگ محل
محمدحسین دهقانی ابیانه
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای:
مردم بحق انتظار دارند ظلم و فساد و تبعیض نباشد/ جمهوری اسلامی با مشارکت و حضور مردم کارها را پیش می‌برد
رئیس دستگاه قضا گفت: ما موظفیم وسایل آسایش و آرامش و امنیت مردم را مهیا گردانیم؛ ما نسبت به معیشت مردم مسئول هستیم؛ امروز برخی از مردم در فشار و تنگنا هستند؛ این مردم، بحق انتظار دارند ظلم و فساد و تبعیض نباشد.
پرونده‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال ۱۴۰۲؛
اجرای حکم متهم اصلی پرونده گروه عظام/ عباس ایروانی جهت اجرای حکم راهی زندان شد
عباس ایروانی متهم اصلی گروه عظام در اسفندماه ۱۴۰۲ جهت اجرای حکم راهی زندان شد.
اختصاصی رجانیوز؛
گزینه‌های معاون اولی قوه‌قضائیه چه کسانی هستند؟
حال اما پرسش این است که چه کسی به‌جای مصدق بر صندلی دومین مقام قوۀ قضائیه خواهد نشست؟
رئیس قوه قضاییه:
تحقق شعار سال وظیفه شرعی و ملی است/ امنیت سرمایه‌گذاری ارتباط مستقیم با تولید دارد
رئیس قوه قضاییه با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با محتوای اقتصادی، گفت: تحقق عینی شعار سال، یک وظیفه شرعی و ملی و امری مرتبط با موضوع اصلی و اساسی کشور است.
خبر خوش رئیس قوه قضاییه در آستانه روز درختکاری/ حکم باید بازدارنده باشد تا نتیجه عکس ندهد
رئیس قوه قضاییه گفت: بسیاری از اراضی که در آنها ساخت‌وسازهای غیرمجاز صورت گرفته است پس از اجرای قانون در قبال آنها و قلع و قمع، مجدداً به حالت اولیه بازنمی‌گردند اما در اقدام صورت گرفته در اراضی نوشهر، در نتیجه تدابیر اتخاذ شده، این مهم تحقق یافت .
سخنگوی قوه قضاییه:
صدور اعلان قرمز برای مالک کوروش کمپانی/آخرین وضعیت پرونده نیشکر هفت تپه
سخنگوی قوه قضاییه درباره اقدامات انجام شده برای بازگرداندن مالک کوروش کمپانی گفت: تاکنون 1500 نفر از این شرکت شکایت کرده اند و ۲۹ بهمن امسال از طریق پلیس اینترپل اعلان قرمز و جلب مالک شرکت صادر شده است.
سفر رسمی رئیس قوه قضاییه به عراق/ حجت‌الاسلام اژه‌ای: یکی از مسائل مورد پیگیری در جریان سفر به عراق، مقوله مربوط به تروریسم است
رئیس قوه قضاییه گفت: ایران و عراق مراودات و ارتباطات سطح بالا و پرحجمی در حوزه مسائل حقوقی و قضایی دارند و رفت‌وآمد‌های هیئت‌های طرفین در این خصوص، گواهی بر این موضوع است.
اژه‌ای: انقلاب اسلامی نه فقط برای ایران برای دنیا عطیه الهی بود/ پیروزی انقلاب سیاستمداران دنیا را تا مدت‌ها متحیر کرده بود
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی نه فقط برای ایران بلکه برای دنیا عطیه الهی بود گفت: دشمنان ایران با گذشت ۴۵ سال نتوانستند آن چیزی که بتواند ایران را منکوب کند پیدا کنند.
دستور رئیس قوه قضاییه به دستگاه‌های اطلاعاتی در پی حادثه کرمان
رئیس قوه قضاییه در پی حادثه تروریستی در کرمان، گفت:‌دستگاه‌های مسؤول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مکلف هستند با سرعت و دقت به تعقیب تمام سرنخ‌ها و عاملان و مسبّبان این جنایت اهتمام ورزند.
دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین/ سرپل ارتباطی با آمریکایی‌ها کیست؟
در ادامه برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین، نماینده دادستان از راه ارتباطی آمریکایی‌ها با منافقین پرده برداشت.
در نخستین جلسه محاکمه اعضای گروهک تروریستی منافقین چه گذشت؟
حضور ۵ وکیل تسخیری در پرونده گروهک منافقین/ اخطار دادگاه به متهمان
نخستین دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکرده و اعضای گروهک تروریستی منافقین، فرصتی بود تا بار دیگر جنایت‌ها و خباثت‌های این فرقه داعشی صفت و آنچه در ۴۵ سال گذشته در ریختن خون مردم بیگناه ایران مرتکب شدند، بازخوانی شود.
تصویر رسانه‌ای قوه قضاییه قربانی مشاوره‌های غلط !
اما مسئله مهم‌تر، رفتار کودکانه تیم رسانه‌ای قوه قضاییه است که در دفعات متعددی، موضع‌گیری‌های متفاوت با رئیس و بدنه دستگاه قضا داشته است.
عاملان بمب‌گذاری در چند نقطه زاهدان اعدام شدند
محمد براهویی انجمنی، محمدکریم بارکزایی آکسون و ادریس بیلرانی از اعضای گروهک جیش‌الظلم که اقدام به بمب‌گذاری در چند نقطه زاهدان کرده بودند، اعدام شدند.
گزارش ویژه رجانیوز پیرامون ادعای پدر شهید عجمیان؛
آیا قوه‌قضاییه خون شهید عجمیان را پایمال کرد؟/ دخالت علی‌اکبر ولایتی به نفع قاتلین شهید در هاله‌ای از ابهام/ آزادی سه نفر از محکومان پرونده توسط دستگاه قضا!
سوال اینجاست زمانی که به فردی عنوان محاربه هم صدق می‌کند، چرا در تعیین مجازات به خفیف‌ترین آن محکوم می‌شود؟!
تشخیصِ ولی‌فقیه پشت درب مجمع تشخیص مصلحت/ چرا مجمع تشخیص در خشکاندن ریشه فساد تعلل می‌کند؟
همان گونه که در مسائل شخصی تزاحم رخ می‌دهد در مسائل اجتماعی نیز احتمال رخ‌دادن چنین تزاحماتی وجود دارد و ولایت مطلقة فقیه از قواعد رافع تزاحم است؛ یعنی، مطلق بودن ولایت گره‌گشا در تزاحم احکام و مصالح اهم اجتماعی است.
انتقام از مردم توسط کانون وکلا/ طرح تسهیل کسب‌وکار چرا کانون را عصبانی کرده است؟
به گفته شرکت‌کنندگان این آزمون، سطح سؤالات امسال بسیار سخت‌تر از ادوار گذشته بوده است. بسیاری از شرکت‌کنندگان این آزمون اعتقاد دارند این دشواری بیش از حد سؤالات امسال آزمون کانون وکلا، انتقامی از داوطلبین بابت طرح تسهیل کسب‌وکار است.
گزارش ویژه‌ رجانیوز پیرامون سرنوشت مهم‌ترین پرونده تاریخ قوه‌قضائیه؛
چگونه حکم ۳۱ ساله طبری به ۱۲/۵ سال تغییر کرد؟/ اکبر اتباعی با گذراندن ۵ ماه حبس می‌تواند آزاد شود!/ آیا دوستانِ لواسان نشینِ طبری به دادش رسیدند؟
باتوجه به حجم و گستردگی فسادهای طبری، می‌توان گفت که حتی دادگاه بدوی می‌توانست به استناد مواد ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی و ۴ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، اتباعی طبری را به افساد فی الارض محکوم و مجازات اعدام را برای او اجرا کن...
رئیس قوه قضائیه:
گروهک‌های تروریستی یک به یک پای میز محاکمه می‌آیند/ اطاعت از ولی‌ّامر راهگشاترین نسخه برای مقابله با مشکلات است
محسنی اژه‌ای گفت: رسیدگی به پرونده‌های عقب‌مانده‌ گروهک‌هایی که در اوایل انقلاب علیه مردم و کشور مرتکب جنایات شدند یکی از دستورکارهای این دوره قوه است و گروهک‌های تروریستی یک به یک پای میز محاکمه می‌آیند.
محسنی اژه‌ای در نشست با رؤسای کل دادگستری و دادستان های مراکز استان‌ها:
تعیین مجازات نباید موجب وهن شود/ تا تبدیل لایحه عفاف و حجاب به قانون، اساس قوانین فعلی است
رئیس قوه قضاییه گفت:امروز برخی جرائم، مردم را بیشتر آزار می‌دهد و بیشتر به مردم ضرر می‌رساند که یکی از آنها، جرم سرقت است؛ لذا رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها نسبت به این مقوله توجه ویژه داشته باشند.
رئیس قوه قضائیه در دیدار با رئیس و معاونین صداوسیما:
محاکمات علنی به نفع قاضی و دستگاه قضایی بوده است/ نباید میان قوه قضائیه و رسانه ملی مرزی وجود داشته باشد
رئیس قوه قضائیه گفت: من به عنوان یک قاضی‌ که تجربه برگزاری دادگاه‌های علنی را دارم می‌توانم بگویم که برپایی محاکمات علنی و انتشار مفاد آنها به نفع منِ قاضی و دستگاه قضایی بوده است.
در نشست شورای عالی قوه قضاییه؛
محسنی اژه‌ای :قانون باید شفاف، واضح و جامع باشد/ روایت رئیس عدلیه از رییس‌جمهوری که به قانون گفت: مزخرف!
رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه هم باید خود ملتزم به قانون باشد تا قانون در کشور حاکم باشد؛ قانون باید فصل‌الخطاب باشد؛ عدالت جزء با برقراری قانون حکمفرما نمی‌شود؛ ‌قانون‌مداری و احترام به قانون نشانه شخصیت افراد و مترقی بودن جامعه است.
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:
پرونده شکایت حسن روحانی از حسن رحیم‌پور ازغدی در حال پیگیری است/ افزایش دو درصدی سرقت در کشور بدلیل اغتشاشات بود/ توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی با عراق و روسیه
سخنگوی قوه قضاییه گفت: حدود ۲۳۰ انجمن حمایت از زندانیان فعالیت دارند که در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۱ هزار خانواده زندانی توسط آنان تحت پوشش قرار گرفتند.
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:
حبیب اسیود از حق دفاع برخوردار بود/ احتمال بازداشت مدیران سابق متخلف بانک مرکزی/ متعرضان به آمران به معروف، مجازات می شوند
سخنگوی قوه قضائیه نکاتی را در رابطه با نحوه پیگیری پرونده حبیب اسیود، آخرین وضعیت پرونده شهید الداغی و حمایت دستگاه قضا از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مطرح کرد.
دادستان تهران:
تقاضای تعیین مجازات برای ترامپ و مشارکت‌کنندگان در ترور شهید سلیمانی/ برگزاری چهار دوره مذاکرات میان قوه قضائیه ایران و شورای عالی قضایی عراق
دادستان تهران گفت: در پرونده شهید قاسم سلیمانی، برای ۷۳ نفر از جمله ترامپ، پمپئو و مکنزی قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست و برای ۷۴ نفر نیز به دلیل عدم کفایت دلایل اثباتی، قرار منع تعقیب صادر شد.
احکام ۱۴ متهم پرونده شهادت شهید عجمیان صادر شد/ حمید قره حسنلو به ۱۵سال حبس محکوم شد
رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور احکام ۱۴ متهم پرونده شهادت شهید عجمیان خبر داد.

صفحات

آخرین اخبار حقوق و قضا