هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 7 ارديبهشت 1403
ساعت 00:19
به روز شده در :

طنز

سربازی بخر!
محمد سلامی
هیولای ترا
ناهید رفیعی
حکایت لات بازی و بزرگ محل
محمدحسین دهقانی ابیانه

توصیه شده‌ها

بانک مرکزی: سپرده‌گذاران و کارمندان «نور» نگران نباشند/ تابلوی شعب تغییر می‌کند
معاون نظارت بانک مرکزی با اشاره به آغاز اجرای قوانین مربوط به اصلاح نظام بانکی تاکید کرد:‌ سپرده گذاران موسسه اعتباری سابق نور هیچ نگرانی درخصوص سپرده‌هایشان نداشته باشند و از روز شنبه سپرده مشتریان این موسسه در بانک ملی ایران خواهد بود.
رئیس کل بانک مرکزی:
تمام منابع ارزی‌مان در کره آزاد شد/ منابع ارزی ایران در چند کشور دیگر نیز بزودی آزاد خواهد شد
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد شده است، اعلام کرد: این منابع بصورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود.
گفتگو با معاون اسبق وزیر اقتصاد پیرامون سیاست اعمالی بانک مرکزی:
سیاست تثبیت اقتصادی برگ‌ برنده بانک مرکزی!/ دولت سیزدهم با چه سیاستی موفق به کنترل رشد قیمت‌ها شد؟‌
عباس معمارنژاد سیاست تثبیت اقتصادی را مجموعه‌ای از اقدامات دولت شامل بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت و سایر ارکان دولت دانست که موجب کاهش نوسانات اقتصادی می‌شود و اقتصاد را پیش‌بینی‌پذیر می‌کند.
مرکز آمار:
نرخ تورم در همه استان‌ها نزولی شد/ تهران با ۴۳ درصد دارای کمترین تورم سالیانه
بررسی نرخ تورم سالیانه تیر امسال حاکی از این است که این نرخ در همه استان‌ها نزولی شد و تهران با ۴۳ درصد کمترین و یزد با ۵۷.۹ درصد بیشترین نرخ تورم سالیانه را ثبت کرد.
در تاریخ ۲۶ تیر ۱۴۰۲؛
سقوط ربع سکه به کانال ۹ میلیونی/ سکه تمام همچنان در کانال ۲۷ میلیون
قیمت هر قطعه ربع سکه امروز (دوشنبه، ۲۶ تیر ۱۴۰۲) در بازار تهران به ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان کاهش یافت و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.
معاون اقتصادی بانک مرکزی:
رشد نقدینگی کاهش یافت/ تداوم کاهش تورم در ماه‌های آتی
معاون اقتصادی بانک مرکزی‌ ضمن تشریح تحولات مهمترین متغیرهای اقتصادی در مدت فعالیت دولت سیزدهم گفت: انتظار می‌رود که در سایه ثبات ایجاد شده در بازار ارز، نرخ تورم نیز در ماه‌های آتی سال جاری به سطوح پایین‌تر تنزل یابد.
تورم نقطه‌ای خرداد نسبت به اردیبهشت ۱۲ درصد کمتر شد/ رکورد کاهش تورم در کشور چگونه شکسته شد؟
در خرداد امسال تورم نقطه به نقطه به ۴۲.۶ درصد رسید که نسبت به ماه گذشته ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد و بدین ترتیب رکورد کاهش تورم نقطه‌ای در کشور شکسته شد.
بانک مرکزی:
رشد اقتصادی سال ۱۴۰۱ به ۴ درصد رسید/ روند صعودی تولید ناخالص داخلی در تمام فصول سال جاری
بانک مرکزی اعلام کرد: تحقق رشد اقتصادی ۴ درصدی در سال ۱۴۰۱ در امتداد رشد اقتصادی ۴.۴ درصدی سال‌ قبل حکایت از تداوم رشد قابل قبول فعالیت‌های اقتصادی در کشور دارد بطوری که رشد تولید ناخالص داخلی در تمام فصول سال ۱۴۰۱ از روندی صعودی برخوردار بوده است.
نقش همتی در انفجار نقدینگی اقتصاد کشور؛
افزایش ۲ برابری رشد نقدینگی در دوره ریاست همتی/ کاهش ۱۰ درصدی در دولت سیزدهم
نرخ رشد نقدینگی در دوره ریاست همتی بر بانک مرکزی ۲۰ واحد درصد بیشتر شد اما در دولت سیزدهم تاکنون ۱۰ واحد درصد کمتر شده است.
بیانیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیرامون گشایش‌‎های ارزی؛
دیپلماسی اقتصادی دولت افق‌های روشنی برای مدیریت ارز رقم خواهد زد/ به همه تقاضاهای درهم پاسخ می‌دهیم
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ خود پیرامون گشایش‌های ارزی تاکید کرد: دیپلماسی اقتصادی دولت افق‌های روشنی برای مدیریت ارز رقم خواهد زد.
امروز رخ داد؛
ریزش قیمت‌ها در مرکز مبادلات ارزی/ دلار ۴۰ هزار تومانی بدون مشتری
در تابلوی معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز یک‌شنبه ۲۱ اسفندماه قیمت هر اسکناس دلار ۴۰هزار و ۵۹۰ تومان و نرخ حواله دلار ۳۶هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شد.
امروز رخ داد؛
سیر نزولی قیمت‌ها در مرکز مبادلات ارزی/ دلار ۴۲هزار و ۱۱۶ تومان شد
در تابلوی معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز شنبه ۲۰ اسفندماه قیمت هر اسکناس دلار ۴۲هزار و ۱۱۶ تومان و نرخ حواله دلار ۳۸هزار و ۲۸۷ تومان اعلام شد.
با کاهش ۳۰۰۰ تومانی رخ داد؛
ریزش قیمت‌ها در بازار ارز همچنان ادامه دارد/ سقوط نرخ دلار در بازار آزاد به ۴۸ هزار تومان
ریزش قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز همچنان ادامه دارد به طوری که امروز نرخ دلار با افت بیش از ۳۰۰۰ هزار تومان از محدود ۵۱ هزار تومان به کانال ۴۸ هزار تومان سقوط کرد.
در پی آغاز فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران رخ داد؛
سقوط ۸ هزار تومانی قیمت دلار در یک روز/ غافلگیری دلالان با اقدام ضربتی بانک مرکزی/ بازگشت ثبات به بازار در روزهای آینده
اولین کشف نرخ دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران ۴۱ هزار و ۵۴۹ تومان اعلام شد.
در پی راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران؛
بسته ارزی جدید بانک مرکزی برای کنترل بازار/ پیش‌بینی کاهش شدید نرخ دلار
بسته سیاسی جدید بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز و حذف دلالان، راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا است که امروز به صورت رسمی فعالیت خود به عنوان ناظر، مداخله‌گر و تنظیم‌گر بازار ارز و طلا آغاز می‌کند تا با حذف دلالان و ایجاد ثبات در بازار شاهد کاهش نرخ ا...
آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق در گفت‌وگو با رجانیوز مطرح کرد
برای کنترل قیمت ارز نباید از بازیگران خارجی و کشورهای همسایه غافل شد/دیپلماسی ارزی فرزین شایسته تقدیر است/ دستگاه‌های دیگر باید خود را با سیاست ارزی بانک مرکزی منطبق کنند
یحیی آل‌اسحاق معتقد است مدیریت و کنترل بازار ارز تنها با در نظر گرفتن بازیگران داخلی امکان پذیر نیست و باید بانک مرکزی تدبیر و برنامه ویژه‌ای برای بازیگران خارجی ارز مانند امارات، قطر و کردستان عراق داشته باشد؛ مهمی که در دوره جدید این بانک در حال پی...
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
موتور اقتصاد با مولد سازی دارایی های راکد روشن می‌شود/ تامین منابع سالم برای بودجه با مصوبه شورای سران
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به مقوله مولد سازی دارایی‌های دولت، بی‌تردید تحرک خاصی را در اقتصاد کشور ایجاد می‌کند که نتیجه آن می‌تواند تاثیر قابل توجهی را در خروج اقتصاد از رکود به جای گذارد.
نگاهی به ظرفیت سامانه نیما در «تثبیت نرخ ارز»؛
دست پر فرزین برای تثبیت ارز/ افزایش ۶۴ درصدی فروش ارز در نیما
دولت و بانک مرکزی حساب ویژه‌ای روی سامانه نیما برای اجرای سیاست تثبیت باز کرده‌‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد اقبال به نیما از سوی صادرکنندگان در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر شده و این موضوع موید آن است که می‌تواند نقش پر رنگ‌تری در سبد ارزی کشور باز...
کاهش قیمت سکه و خودرو همزمان با ریزش تاریخی قیمت دلار؛
سرسره بازی دلار روی کانال ۳۹ هزار تومان/ سکه بهار آزادی ۲ میلیون تومان ارزان شد/ عقب نشینی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای پرطرفدار
امروز هر دلار آمریکا در بازار آزاد نسبت به پنجشنبه هفته گذشته ۵ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و وارد کانال ۳۹ هزار تومان شد. همزمان طلا و خودروهای پر طرفدار نیز کاهش قیمت قابل توجهی داشتند.
مدیرکل شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد خبر داد:
صورت‌های مالی ۸۵۲ شرکت دولتی برای اولین بار در دولت سیزدهم منتشر شد/ نوبت دوم صورت‌های مالی به زودی منتشر می‌شود/ نورافکن بر تاریکخانه شرکت‌های دولتی
مدیرکل شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: تا اولین انتشار صورت‌های مالی در مهر ماه ۸۵۲ شرکت شناسایی شد که این عدد تا پایان سال چهار رقمی خواهد شد و تا چند روز آینده نوبت دوم صورت های مالی نیز منتشر خواهد شد.
اوراق ارزی چگونه دست بانک مرکزی را برای مدیریت بازار ارز پر می‌کند؟
ابزار جدید بانک مرکزی برای کنترل نرخ دلار/ پایان نوسانات شارپی در بازار ارز
اوراق ارزی بانک مرکزی با سررسید کوتاه‌مدت (سه‌ماهه) می‌تواند تقاضای سفته‌بازی و نوسان‌گیری در بازار ارز را به حداقل رسانده و مانع از جهش‌های هیجانی در قیمت ارز شود.
در پایان شهریورماه ۱۴۰۱؛
تداوم کاهش رشد نقدینگی در شهریور ۱۴۰۱/ حجم نقدینگی به ۵۵۹۴ هزار میلیارد تومان رسید
براساس آخرین داده‌های آماری بانک مرکزی، حجم نقدینگی در پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱ به ۵۵۹۴ هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با پایان اسفندماه سال گذشته ۱۵.۸ درصد رشد را ثبت کرده است.
علی سعدوندی، اقتصاددان در گفت‌وگو با رجانیوز مطرح کرد:
حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی و تخصیص یارانه نقدی باعث بهبود قدرت خرید مردم شد/ اصلاح ارز ترجیحی نه تنها عامل اتفاقات اخیر نیست بلکه معیشت اقشار آسیب‌پذیر را بهبود داد/ اجرای قانون هدفمندی باعث بسط عدالت شد
استادیار بانکداری و فاینانس، دانشگاه وولونگونگ معتقد است نه تنها حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی و به دنبال آن پرداخت یارانه نقدی به شهروندان دلیل نا آرامی‌های اخیر نیست بلکه این سیاست باعث بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی طبقات محروم شده است.
پاسخ به انتقاد رئیس مجلس از سازمان برنامه و بودجه؛
مجلس برآوردهای غیرواقع بینانه از دولت دارد/ نیمی از مسئولیت بودجه ۱۴۰۰، به عهده دولت قبل بوده‌است
امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی «محمدباقر قالیباف» انتقاداتی از عملکرد دولت در حوزه اشتغال مطرح کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های موجود و غیرکارشناسی بوده است.
طرح جدید بخشودگی جرایم بانکی به نفع افراد "خاص"/ حیف و میل بیت المال به خاطر بدهکاران بانکی/ ضرر بانکها و سهامداران در مجلس کلید خورد
در بند «و» تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور مقرر شده بود: «به منظور تشویق تولیدکنندگان و تسویه مطالبات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری چنانچه مشتریان بدهی معوق خود را که تا پایان سال ۱۳۹۶ سررسید شده باشد از تاریخ سررسید تا پایان شهریورماه ۱۳...

صفحات

آخرین اخبار بیمه و بانک