هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 23:18
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

چهارشنبه 28 دى 1401 ساعت 12:49
چهارشنبه 28 دى 1401 12:22 ساعت
2023-1-18 12:49:01
شناسه خبر : 364165
 در ادامه مداخله‌جویی کشورهای غربی در امور داخلی ایران و حمایت از تروریسم خیابانی و عوامل ناامنی، پارلمان اروپا قرار است قطعنامه‌ای ضدایرانی را به رأی بگذارد.
در ادامه مداخله‌جویی کشورهای غربی در امور داخلی ایران و حمایت از تروریسم خیابانی و عوامل ناامنی، پارلمان اروپا قرار است قطعنامه‌ای ضدایرانی را به رأی بگذارد.
گروه سیاسی - رجانیوز: در ادامه مداخله‌جویی کشورهای غربی در امور داخلی ایران و حمایت از تروریسم خیابانی و عوامل ناامنی، پارلمان اروپا قرار است قطعنامه‌ای ضدایرانی را به رأی بگذارد.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از روزنامه ایران، نمایندگان پارلمان اروپا روز گذشته در ارتباط با همین موضوع در خصوص واکنش اتحادیه اروپا به آنچه «اعتراضات و اعدام‌ها» خوانده‌ با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشستی برگزار کردند. این اتفاق درحالی است که چند روز قبل و با مجازات شاه مهره جاسوسی رژیم سلطنتی انگلیس یعنی علیرضا اکبری، لندن و برخی پایتخت‌های کشورهای اروپایی که به دلیل از دست دادن یک نیروی قابل اعتماد عصبانی هستند، مواضع تندی در این خصوص ابراز کردند. بورل همسو با انگلیس اعدام جاسوس این کشور را محکوم و اتحادیه اروپا نیز با این دولت همدردی کرد.
 
نگرانی اروپا از عواقب تصمیم احتمالی
این فضاسازی ضدایرانی در حالی است که در روزهای اخیر پولیتیکو خبر داده بود که اروپا قصد دارد به بهانه حمایت از اغتشاشات در ایران برخی افراد و شرکت‌ها و نهادهای ایرانی را تحریم کند. بر اساس گزارش این رسانه مسأله قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی نیز از جمله اقداماتی است که برخی کشورهای اروپایی پیگیری می‌کنند. اما این تصمیم که تبعات سنگینی برای وضع‌کنندگان آن خواهد داشت باعث شده تا فایننشال تایمز از اضطراب مقامات اروپایی در این خصوص گزارش دهد. این نشریه انگلیسی در گزارشی به نقل از مقامات رده بالای این کشور نوشت که دولت لندن نسبت به تبعات شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی نگران بوده و بعید است که در این زمینه تصمیم‌گیری قریب‌الوقوعی صورت گیرد. این نشریه انگلیسی با بیان اینکه «برای یک دولت بسیار غیرعادی است که سازمان نظامی یک کشور دیگر را به عنوان سازمان تروریستی معرفی کند و انگلیس باید خطرات و مزایای چنین اقدامی را بسنجد»، افزود: به گفته مقاماتی که در جریان مذاکرات داخلی دولت قرار دارند، اضطرابی در وزارت خارجه انگلیس نسبت به شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی وجود دارد. طبق گزارش فایننشال تایمز، وزارت خارجه انگلیس نگران اقدام تلافی‌جویانه تهران علیه اتباع دوتابعیتی انگلیس و ایران است و بر همین اساس بعید است که شناسایی سپاه تصمیمی قریب الوقوع باشد.
 
تجزیه‌طلب‌های اجاره‌ای
با این حال اروپایی‌ها در ادامه سناریوهای تکراری خود باز هم با راه انداختن نیروهای اجاره‌ای در خیابان‌های یکی از شهرهای اروپایی تلاش کردند تا وانمود کنند اقدامات ضدایرانی آنها حمایت مردم ایران را در پی دارد. به همین دلیل روز دوشنبه تجمعی از افراد ضدانقلاب و تجزیه‌طلب با میدانداری علیرضا آخوندی نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد در شهر استراسبورگ فرانسه روبه‌روی پارلمان اروپا برگزار شد. گردانندگان این مانور اما باز هم با تکرار تجربه تجمعات سازماندهی شده در کانادا و آلمان به خوبی ماهیت جریان ضدایرانی خود را نشان دادند. به اهتزاز درآمدن پرچم‌های متعدد تجزیه طلبان، پرچم سلطنت طلبان و حتی نمادهای همجنس‌بازان از جمله تصاویری بود که در این تجمع دیده می‌شد. همچنین بالا بردن تصویر قاتل شهید روح‌الله عجمیان که به وحشیانه‌ترین شکل ممکن و مسلحانه او را به شهادت رساند نیز به خوبی نگرش‌ها و اعتقادات خشونت طلب کارفرمایان آنها را نشان داد. رسانه‌های معاند مانند بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال با انتشار فیلم‌هایی از اتوبوس‌های اجاره‌ای برای افراد انتقال داده شده از شهرها و همچنین در اختیار قرار دادن پرواز هوایی از کشورهای گوناگون به خوبی نشان دادند که سازماندهی شدن این اقدام تا چه میزان عیان و مشخص است. با این حال روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا که در این تجمع حاضر شده بود از تکرار درخواست تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران خودداری اما از جریان خشونت طلب و اغتشاشگر در ایران حمایت کرد.