هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 04:47
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 13 دى 1401 ساعت 23:03
سه شنبه 13 دى 1401 20:22 ساعت
2023-1-3 23:03:00
شناسه خبر : 363807
سفر بنیامین نتانیاهو به امارات در حالی  لغو شد که بن گویر وزیر جدید امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به همراه گروهی از صهیونیست های افراطی در اقدامی تحریک آمیز به مسجد الاقصی یورش بردند.
سفر بنیامین نتانیاهو به امارات در حالی لغو شد که بن گویر وزیر جدید امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به همراه گروهی از صهیونیست های افراطی در اقدامی تحریک آمیز به مسجد الاقصی یورش بردند.

گروه بین الملل-رجانیوز: خبرگزاری فلسطینی «سما» روز سه شنبه ۱۳ دی ماه  خبرداد که منابعی در دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند سفر بنیامین نتانیاهو که قرار بود هفته آینده به کشور امارات انجام شود به زمان دیگری موکول شده است.

 

به گزارش رجانیوز؛ ایتامار بن گویر وزیر جدید امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه در اولین هفته کاری خود به همراه گروه دیگری از صهیونیست ها با حمایت نظامیان این رژیم در اقدامی تحریک‌آمیز به مسجد الاقصی یورش برد.
 
وزارت خارجه و همکاری های بین المللی امارات روز سه شنبه در واکنش به یورش ایتامار بن گویر و همراهانش را با حمایت نظامیان این رژیم به مسجدالاقصی محکوم کرد.
 

 
کاربران فضای مجازی در واکنش به لغو این سفر اعلام کردند که اگر این سفر به درخواست امارات و یا به خاطر واکنش به بیانیه روز سه شنبه امارات لغو شده باشد، مانند صدور بیانیه امروز، یک حرکت نمایشی از سوی ابوظبی برای نشان دادن خیرخواهی برای مردم فلسطین است.
 
کاربران فضای مجازی همچنین نوشتند: دعوت بن زاید از نتانیاهو برای سفر به امارات در زمانی انجام شده است که بن گویر از مدتها پیشتر تصمیم خود برای هتک حرمت مسجدالاقصی را اعلام کرده بود، پس مسجدالاقصی و فلسطین برای امارات اهمیتی ندارد.
 
امارات ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین‌ ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.
 
خبرگزاری رسمی امارات (وام) اعلام کرد که بن زاید در تماس تلفنی با نتانیاهو، تشکیل دولت جدیدش را به وی تبریک گفت و برای «تقویت روابط امارات و اسرائیل در مرحله آینده، به ویژه در زمینه‌های توسعه و پیشبرد مسیر مشارکت و همکاری بین طرفین» ابراز امیدواری کرد.
 
حمله دوباره لاپید به نتانیاهو به دلیل بی‌مسئولیتی درباره بن گویر
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یائیر لاپید نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در خصوص رفتار بن گویر در مسجد الاقصی گفت: «نزاع با نیمی از جهان فقط برای اینکه بن گویر ۱۳ دقیقه را در مسجد الاقصی سپری کند. این بی مسئولیتی سیاسی و ضعف باورنکردنی نتانیاهو در مقابل وزرای کابینه‌اش است».
 
لاپید روز دوشنبه نیز نسبت به عواقب این اقدام هشدار داده و از نتانیاهو خواسته بود که جلوی بن گویر را بگیرد.
 
 
 
این اقدام بن گویر واکنش‌های فلسطینی و عربی قابل توجهی را به همراه داشته است و علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین کشورهای عربی ازجمله قطر، اردن، امارات، عربستان، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و وزارت خارجه ترکیه آن را محکوم کردند.
 
کشورهای مذکور همچنین اقدام بن گویر را یک حرکت تحریک آمیز ارزیابی کردند.
 
واکنش سازمان ملل به هتک حرمت مسجد الاقصی
فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل متحد روز سه شنبه در خصوص اقدام وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی گفت: دبیرکل سازمان ملل همیشه بر اهمیت عدم تغییر وضعیت در اماکن مقدس تاکید کرده است.
 
این مقام سازمان ملل تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل از همه طرف ها می خواهد از انجام اقداماتی که منجر به افزایش تنشها پیرامون اماکن مقدس می شود، خودداری کنند.
 
 
فرحان حق در خصوص اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در توییتی اعلام کرده مردم یهودی حق دسترسی به تمام مناطق سرزمین های اشغالی را دارند، گفت: ما از همه طرف ها می خواهیم به سمت مذاکره در خصوص راهکار دو دولتی حرکت کرده و از هرگونه لفاظی که این مسیر را به مخاطره می اندازد، خودداری کنند.
 
انتهای پیام/