هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 02:46
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت 16:13
سه شنبه 24 آبان 1401 14:16 ساعت
2022-11-15 16:13:47
شناسه خبر : 362471
در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر وخامت حال حسین رونقی از شبکه‌های فارسی زبان منتشر شد.  او پیش از این به جرم اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بود. اما حسین رونقی کیست و چرا برای اوپوزیسیون مهم است؟
در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر وخامت حال حسین رونقی از شبکه‌های فارسی زبان منتشر شد. او پیش از این به جرم اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بود. اما حسین رونقی کیست و چرا برای اوپوزیسیون مهم است؟

گروه سیاسی - رجانیوز: حسین رونقی، نامی است که این روزها در رسانه های فارسی زبان زیاد شنیده می شود. ادعا می شود او به دلیل موضع گیری های خود درباره اغتشاشات اخیر دستگیر شده است. اما حسین رونقی کیست و چه فعالیت هایی داشته است؟

 

حسین رونقی متولد 1364 است. اولین حضور او در صحنه سیاسی، شرکت در فتنه 88 است. رونقی با نام مستعار بابک خرمدین در وبلاگ خود به تحریک اذهان عمومی می پرداخت. اخیرا نیز بعد از مصاحبه با شبکه تلوزیونی ایران اینترنشنال، دستگیر شد. اما فعالیت های او محدود به همین نمی شد.

 

به گزارش رجانیوز: حسین رونقی برای رسانه های خارجی نیز مقاله هایی نوشته است. به طور مثال در مقاله ای که برای وال استریت ژورنال نوشته است به صراحت از فشار و تحریم روی ملت ایران دفاع کرده و آن را میل و خواست مردم ایران دانسته است.

 

او در این مقاله گفته است:« ما مایل هستیم که تحت فشار تحریم های اقتصادی زندگی کنیم اگر این تحریم جمهوری اسلامی را تضعیف کند... اگر این تحریم ها به ما کمک کند تا آزادی که برای آن تلاش می کنیم را کسب کنیم و به دموکراسی سکولاری که می خواهیم برسیم. هزینه های اقتصادی آن ارزشش را خواهد داشت.»

 

 

وی همچنین در جریانات اخیر از مداخله کشورهای بیگانه در مسائل ایران حمایت کرده است. حسین رونقی پس از دستگیری دست به اعتصاب زد، اینکار وی سوژه رسانه های فارسی زبان شد. اخبار دروغین زیادی مبنی بر وخامت حال وی و حتی فوت رونقی منتشر شد. اما او دیروز در بیمارستان دی با مادر خود دیدار کرد. رونقی از آن جهت که پازل فشار و تحریم مردم ایران را برای ایجاد نارضایتی فرذاهم میکند مهره‌ای است که رسانه‌های ضدانقلاب از او استقبال می‌کنند. 

 

 

بنظر می رسد رسانه های بیگانه بیش از آنکه درباره وضعیت و فعالیت های حسین رونقی دغدغه مند باشند؛ او را طعمه ای برای ادامه سیاست‌های ضدایرانی خود می دانند.

 

انتهای پیام/