هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 10:19
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 9 مهر 1401 ساعت 13:13
شنبه 9 مهر 1401 13:13 ساعت
2022-10-1 13:13:57
شناسه خبر : 361060
امروزه در اکثر خانه ها یک تلویزیون اسمارت وجود دارد. تلویزیون های اسمارت در برندهای مختلفی همچون سونی، سامسونگ، ال جی، فیلیپس و ... تولید میشوند و امکانات جذابی را در دسترس شما قرار میدهند. فرمان صوتی، قابلیت اتصال به گوشی، اینترنت اشیا، تماشای شبکه های آنلاین بخشی از امکانات یک تلویزیون هوشمند است.

اما چگونه بفهمیم یک تلویزیون اسمارت است؟ آیا خرید تلویزیون اسمارت برای همه ضروری است؟ باید بدانید تلویزیون های اسمارت از مزیت های زیادی برخوردار هستند و امروزه کمتر تلویزیونی را میتوانید پیدا کنید که از امکانات هوشمند برخوردار نباشد. بنابراین در ادامه به بررسی قیمت تلویزیون های اسمارت و تفاوت آن با تلویزیون معمولی میپردازیم. با ما همراه باشید.

 


 


 

چگونه بفهمیم تلویزیون اسمارت است؟

از مشخصه های اصلی یک تلویزیون اسمارت قابلیت اتصال به اینترنت و برخورداری از سیستم عامل است. تلویزیون های اسمارت از طریق کابل LAN یا وای فای به اینترنت متصل میشوند. با اتصال تلویزیون اسمارت به اینترنت امکانات متنوعی در دسترس شما قرار میگیرد. هر برند از سیستم عامل مختلفی در تلویزیون اسمارت خود استفاده میکند. به همین دلیل امکانات تلویزیون های اسمارت در برندهای مختلف یکسان نیستند و بسته به مدل تلویزیون، نوع سیستم عامل و نسخه آن، ممکن است امکانات هوشمند تلویزیون نیز متفاوت باشد.


 


 

روش سریع برای تشخیص تلویزیون اسمارت از تلویزیون معمولی

1 – مشخصات تلویزیون را در سایت دی جی بانه چک کنید. در صورتی که تلویزیون از سیستم عامل و قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار باشد بنابراین مدل انتخابی شما یک تلویزیون اسمارت است.

2 – از تنظیمات تلویزیون، گزینه اتصال به اینترنت را پیدا کنید. در صورتی که تلویزیون فاقد این گزینه باشد بنابراین اسمارت نیست.

3 – توضیحات روی جعبه تلویزیون را مطالعه کنید. معمولا برندها از کلمه های اسمارت، نام سیستم عامل یا قابلیت وای فای روی جعبه تلویزیون استفاده میکنند.


 


 

مزایای تلویزیون اسمارت نسبت به تلویزیون معمولی

همانطور که گفتیم عمده ترین تفاوت بین تلویزیون اسمارت و تلویزیون معمولی برخورداری از سیستم عامل و قابلیت اتصال به اینترنت است. امروزه با تولید گسترده تلویزیون های اسمارت، میتوانید آن ها را با هر کیفیت تصویر و صفحه نمایشی خریداری کنید. تلویزیون های معمولی که فاقد اینترنت هستند تنها قابلیت پخش فیلم و برنامه های تلویزیونی را دارند. اما تلویزیون های هوشمند با اتصال به اینترنت قابلیت های مختلفی را در اختیار شما قرار میدهند.

شما میتوانید به تماشای شبکه های آنلاین مانند یوتیوب، نتفلیکس و ... بپردازید. همچنین میتوانید گوشی موبایل خود را به تلویزیون متصل کرده و لوازم خانگی هوشمند خود را با اینترنت اشیا کنترل کنید. شما میتوانید محتوای تلفن همراه را روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون اسمارت منعکس کرده و همه چیز را در سایز بزرگتر ببینید. دستیار صوتی، حافظه داخلی، قابلیت دانلود و نصب برنامه، تشخیص و تنظیم هوشمند صدا و تصویر، مرورگر وب و بسیاری از امکانات دیگر از مزایای یک تلویزیون اسمارت است که در اختیار شما قرار میگیرد.


 


 

چگونه تفاوت تلویزیون اسمارت با تلویزیون اندرویدی را متوجه شویم؟

در ابتدا باید بدانید تلویزیون اسمارت با تلویزیون اندرویدی تفاوت ندارد. اندروید یک سیستم عامل در تلویزیون های اسمارت است. تلویزیون هایی که از سیستم عامل Android برخوردار هستند به تلویزیون های اندرویدی در بازار شناخته میشوند. برندهایی نظیر سونی، فیلیپس، شیائومی و ... تلویزیون های اسمارت خود را با سیستم عامل اندروید تولید و به بازار عرضه میکنند. در حاضر سونی تلویزیون های اندرویدی خود را با رابط کاربری Google TV معرفی کرده است و امکانات جدید و جذابی را در اختیار کاربران قرار میدهد.


 


 

چطور میتوان تلویزیون معمولی را به تلویزیون اسمارت تبدیل کرد؟

اگر یک تلویزیون معمولی دارید و میخواهید از امکانات هوشمند روی تلویزیون معمولی استفاده کنید، میتوانید از گجت های معروف مانند Google TV و Apple TV استفاده نمایید. در صورتی که امکانات ارائه شده توسط این ابزار ها برای شما قابل قبول نبود، می توانید با خرید مینی کامپیوتر ها یا Chromecast و اتصال آنها از طریق کابل HDMI به تلویزیون، بسیاری از امکانات تلویزیون های هوشمند را به تلویزیون معمولی خود بیاورید و از آن لذت ببرید. این ابزارها را میتوانید از طریق وای فای، یا کابل اترنت به اینترنت متصل نمایید. شما همچنین امکان وب گردی و دسترسی به بسیاری از شبکه های اجتماعی را از این طریق به دست خواهید آورد.


 


 

آیا واقعا تلویزیون اسمارت ارزش خرید دارد؟

اگر توجه کنید برخی از افراد خرید تلویزیون اسمارت را به همه توصیه می کنند و برخی افراد در پی منصرف کردن دیگران از این خرید هستند. پس انتخاب درست چیست؟

باید بدانید یک تلویزیون‌ معمولی فقط میتواند محتوای ورودی از آنتن را نمایش دهد. اما تلویزیون های اسمارت با قابلیت اتصال به اینترنت امکانات بسیار بیشتری را در دسترس شما قرار میدهند. درواقع تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی این است که تلویزیون‌ معمولی تنها اجازه تماشای شبکه های معمولی را از طریق آنتن میدهد. اما تلویزیون های هوشمند با برخورداری از سیستم عامل های مختلف امکان وب گردی، تماشای آنلاین فیلم و ویدیوها، اتصال موبایل به تلویزیون و ... را در دسترس شما قرار میدهند. پس پاسخ به این سوال مثبت است. تلویزیون های اسمارت ارزش خرید بالایی دارند و بدون شک بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.


 


 

بررسی قیمت بهترین تلویزیون های اسمارت

تلویزیون های اسمارت را در سایزهای متنوع، کیفیت تصویر و صفحه نمایش های مختلف میتوان مشاهده کرد. با پیشرفت تکنولوژی کمتر تلویزیونی پیدا میشود که از امکانات هوشمند برخوردار نباشد. به همین دلیل با محدود نبودن تولید تلویزیون های اسمارت قیمت آنها مقرون به صرفه خواهد بود. در ادامه به بررسی قیمت تلویزیون های اسمارت میپردازیم.


 


 

بررسی قیمت تلویزیون اسمارت 32 اینچ

ارزان ترین تلویزیون های اسمارت در سایزهای کوچک 32 اینچ تولید شده اند. تلویزیون های اسمارت 32 اینچ برای محیط های کوچک مانند اتاق خواب یا مغازه مناسب هستند. شما میتوانید به بررسی قیمت تلویزیون های 32 اینچ اسمارت ال جی، سونی، سامسونگ، شیائومی و ... در سایت دی جی بانه بپردازید.


 


 

بررسی قیمت تلویزیون اسمارت 55 اینچ

تلویزیون های 55 اینچ جزو پرفروش ترین تلویزیون ها در بازار هستند. تقریبا در حال حاضر هیچ برند خارجی و معتبری تلویزیون های 55 اینچ خود را معمولی و فاقد سیستم عامل را تولید نمیکند. تلویزیون های اسمارت 55 اینچ امکانات بسیار متنوعی را در دسترس شما قرار میدهند. کیفیت تصویر عالی در کنار کیفیت صدای خوب لذت تماشای فیلم و بازی را در تلویزیون های 55 اینچ اسمارت افزایش میدهند. شما میتوانید در تلویزیون های هوشمند 55 اینچ وب گردی کنید، از دستیار صوتی برای تنظیمات تلویزیون استفاده کنید یا به تنظیمات سایر لوازم هوشمند منزل با اینترنت اشیا بپردازید. شما میتوانید در فروشگاه دی جی بانه به بررسی قیمت تلویزیون اسمارت 55 اینچ بپردازید.


 


 

بررسی قیمت تلویزیون اسمارت سامسونگ، سونی، ال جی

تلویزیون های اسمارت سامسونگ از سیستم عامل تایزن پشتیبانی میکنند. قابلیت وب گردی، جستجوی محتوا، قابلیت گفتگو با دوستان، فرمان صوتی و … بخشی از امکاناتی هستند که از طریق سیستم عامل Tizen در دسترس شما قرار میگیرد. همچنین به برنامه های مختلفی مانند Youtube، Disney+، Apple TV و … دسترسی خواهید داشت.

تلویزیون های اسمارت سونی از سیستم عامل اندروید پشتیبانی میکنند. تلویزیون های جدید سونی را میتوانید با رابط کاربری Google TV در بازار مشاهده کنید. این سیستم عامل جزو محبوب ترین ها در بازار است و امکانات جذابی را در اختیارتان قرار میدهد. شما میتوانید علاوه بر امکانات هوشمند تلویزیون، انواع برنامه ها و بازی های اندرویدی را روی تلویزیون اسمارت سونی نصب کنید و از قابلیت های هوشمند تلویزیون لذت ببرید.

ال جی تلویزیون های اسمارت خود را به سیستم عامل webOS مجهز کرده است. در تلویزیون های اسمارت ال جی میتوانید برنامه های مورد علاقه خود را از LG Store دانلود و روی تلویزیون نصب کنید. همچنین فروشگاه ال جی انواع برنامه های تلویزیونی و متنوع ترین بازی ها را در اختیار شما قرار میدهد. شما میتوانید با اتصال به اینترنت بهترین برنامه های سیستم عامل webOS مانند نتفلیکس، یوتیوب، توییتر و … را دانلود و روی تلویزیون ال جی نصب کنید.

شما در سایت دی جی بانه میتوانید به بررسی قیمت تلویزیون اسمارت سامسونگ، سونی، ال جی و سایر برندها بپردازید. همچنین میتوانید آن را به صورت مستقیم از فروشگاه خریداری کرده و هزینه آن را درب منزل پرداخت کنید.


 


 


 

سخن آخر:

بهترین راه برای تشخیص تلویزیون اسمارت از تلویزیون معمولی چک کردن این قابلیت است که آیا تلویزیون به اینترنت متصل میشود یا خیر. تلویزیون های اسمارت با اتصال به اینترنت امکانات و قابلیت های جذاب مختلفی را در دسترس شما قرار میدهند. در حال حاضر خرید تلویزیون های اسمارت یک گزینه عالی برای هر کاربری خواهد بود. شما میتوانید در فروشگاه دی جی بانه به بررسی قیمت جدیدترین تلویزیون های اسمارت بپردازید. همچنین میتوانید تلویزیون های اسمارت را با گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا از سایت دی جی بانه خریداری فرمایید.