هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403
ساعت 07:42
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت 11:50
پنجشنبه 13 مرداد 1401 11:49 ساعت
2022-8-4 11:50:59
شناسه خبر : 359636
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع متریال های مختلف برای دکوراسیون داخلی، پیشگامان این عرصه با تولید ماربل شیت تحولی عظیم ایجاد کرده اند.

هر آنچه که باید درباره ماربل شیت بدانید

 

مطمئنا انتخاب دیوارپوش مناسب و نحوه تزیین دیوار و سقف هر نمایی از اهمیت بالایی در دکوراسیون داخلی برخوردار است. در گذشته با سطلی رنگ نتیجه مطلوبی برای مشتریان و صاحبان خانه حاصل می شد. ولی امروزه پوشش دیوار و هماهنگی آن با سایر قسمتهای خانه از اهمیت بالایی نزد مالکان خانه و همچنین متخصصین دکوراسیون داخلی برخوردار است. نوع و طرح دیوارپوش یکی از مهمترین قسمت ها در امر دکوراسیون محسوب می شود.

نوع های مختلفی از دیوار پوش در بازار این کالا وجود دارد. و هر کدام به نوبه خود دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و برای مکان های خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. دیوار پوش ماربل شیت نیز یکی از انواع دیوار پوش هایی است که در بازار این کالا وجود دارد و مورد توجه اکثر متخصصین دکوراسیون واقع شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با ماربل شیت بیشتر آشنا شوید و با کاربرد های آن برای نقاط مختلف در دکوراسیون آشنا شوید.

 

 

 

ماربل شیت چیست؟

 

در ابتدا با واژه ماربل شیت و معنای لغوی آن آشنا شوید.

ماربل یعنی سنگ مرمر و شیت به معنای ورق است.

بنابراین ماربل شیت همان ورق سنگی است که از جنس پی وی سی ساخته شده است و از آن برای پوشش دیوارها در دکوراسیون داخلی استفاده می کنند.

این نوع دیوار پوش بسیار شیک، خاص، زیبا و آنتیک است و به راحتی می تواند دکوراسیون منزل شما را به سمت و سوی خانه های سبک کلاسیک و یا حتی مدرن سوق دهد.

کالیته رنگی ماربل شیت بسیار متنوع است. بنابراین دست شما و طراحان دکوراسیون داخلی برای انتخاب رنگ و همچنین طرح کاملا باز خواهد بود.

این نوع دیوار پوش را به راحتی میتوان در تمامی نقاط منزل از جمله پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب نیز نصب کرد. استفاده از این نوع دیوار پوش در دیوارهای راهروها نیز بسیار کاربردی است. از آنجا که ماربل شیت ضدضربه بوده و کاملا توپر است. در دیوارهای راهرو بسیار کاربردی عمل کرده و از آسیب رسیدن به گچ دیوارهای راهرو در رفت آمدهای مداوم اهالی جلوگیری میکند. کلینیک ها و بیمارستان ها نیز از این نوع دیوارپوش برای نمای داخلی بیشترین بهره را می برند. ماربل شیت برای پوشش دیوار شرکت و یا دفتر کار نیز بهترین گزینه خواهد بود.

اگر چنانچه متخصص دکوراسیون داخلی هستید. یا برای پوشش دیوار خانه، محل کار و یا دفتر شرکت خود به دنبال بهترین دیوار پوش و یا سقف کاذب هستید. شرکت آذران پلاست بزرگترین تولید کننده ماربل شیت و دیوارپوش در ایران است و بهترین محصولات را برای ارائه به مشتریان خود تولید میکند.

 

 

 

انواع ماربل شیت

 

به طور قطع سنگ در دکوراسیون داخلی یکی از شیک ترین نوع دیوار پوش است. زیبایی و وقاری که دیوارپوش سنگی به هر فضایی می بخشد منحصر به فرد بوده و نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند. طول عمر دیوار پوش های ماربل شیت و زیبایی خارق العاده ای که به فضاهای داخلی می بخشند زبانزد همه افراد بوده و پیشنهاد اول هر متخصص و طراح دکوراسیون به مشتریان خواهد بود.

تنوع مدل و طرح های ماربل شیت ها انتخاب را برای شما برای هر فضایی آسانتر خواهد کرد.

انواع ماربل شیت ها عبارتند از:

  • ماربل شیت مخصوص مراکز درمانی

  • ماربل شیت های مخصوص فضاهای داخلی منازل مسکونی

  • ماربل شیت های مخصوص انواع محیط اداری و تجاری

  • ماربل شیت های مخصوص تمامی قسمت های هتل و لابی ها

استفاده از این متریال با کیفیت در محیط آشپزخانه به جای کاشی گذشته از زیبایی و دوامی که به محیط آشپزخانه شما می بخشد. از تجمع میکروب در این محیط که می بایست عاری از میکروب و حشرات موذی باشد نیز جلوگیری کرده و ظاهر زیبایی به منزل شما خواهد بخشید.

استفاده از این نوع دیوار پوش در محیط های بیمارستانی و درمانگاهی نیز بسیار کاربردی است. محیط بیمارستان نیز باید بسیار تمیز و استریل باشد. کیفیت و نوع این دیوارپوش به گونه ای است که بدون درز بوده و از تجمع میکروب و هر گونه آلودگی در سطح دیوار ها جلوگیری کرده و دکور زیبایی نیز به محیط بیمارستان خواهد بخشید. رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی با استفاده از دیوارپوش ماربل شیت در بیمارستان ها و درمانگاه ها قابل اجراست. از آنجا که تمامی این دیوار پوش ها آنتی باکتریال هستند کاملا مناسب محیط های بیمارستانی بوده و بسیار مقرون به صرفه نیز هستند.

 

 

 

ویژگی های این نوع پوشش دیوار چیست؟

 

ماربل شیت متریالی بسیار کاربردی و با ویژگی های منحصر به فرد است که استفاده از آن را برای هر محیطی از سوی طراحان دکوراسیون جزو اولویت قرار داده است.

برخی از ویژگی های ماربل شیت عبارتند از:

  • آنتی باکتریال فوق العاده قوی

  • قابل شستشو با تمامی شوینده ها، انواع جرم گیر ها و مواد ضدعفونی کننده

  • حمل بسیار آسان نسبت به انواع سنگ های طبیعی

  • نصب بسیار آسان در مقابل نصب سنگ های طبیعی با برش کاری ها و گرد و غبار در هنگام نصب

  • ضد خش و کاملا ضد آسیب از جهت ضربه وارد شدن

  • تنوع طرح و رنگی بالا برای انتخاب تمام افراد با سلیقه های متفاوت

  • عایق صوتی و حرارتی

  • عدم ایجاد پوسیدگی و غیر قابل نفوذ بودن در برابر مواد شیمیایی، آب و غیره

  • غیر قابل اشتعال است و در برابر آتش سوزی به صورت ریزشی از دیوار جدا شده و هرگز مشتعل نخواهد شد.

  • طرح های بسیار متنوع و رنگ های متعددی دارد و برای هر مکانی قابل نصب خواهد بود.

  • طرح های سنگ مرمر آن مناسب بیمارستان ها و بخش های پرستاری است.

 

لازم به ذکر است که این نوع دیوار پوش ضخامتی در حدود 4 میلی متر دارد و قابلیت نصب بر روی دیوار، ستون را دارد و حتی مناسب پوشش سقف نیز خواهد بود. این محصول را در صنایع پتروشیمی تولید میکنند و تحت نظارت سازمان بهداشت، آتش نشانی و وزارت صنعت و معدن تولید می شود. عمر این محصول بسیار طولانی است و نیازی به تعویض آن بعد از گذشت مدتی نخواهد بود.