هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 10 فروردين 1403
ساعت 10:12
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت 11:19
پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 11:18 ساعت
2022-5-19 11:19:22
شناسه خبر : 357749

ریزش موی مردان

داشتن موهای پرپشت و خوش حالت یکی از معیارهای زیبایی چهره است. اما افراد زیادی با دلایل متعددی مانند ژنتیک دچار ریزش مو می شوند و بخشی از موهای سر خود را برای همیشه از دست می دهند. این افراد همواره به دنبال روشی قطعی برای بازیابی موهای از دست رفته خود و یا پیشگیری از ریزش موی بخش های دیگر سر هستند. کاشت مو قطعی ترین و موثرترین روش درمان ریزش مو است که در سال های متمادی با تکنیک های متنوع مورد استفاده زیباجویان قرار گرفته است. اگر کاشت مو توسط پزشک متخصص و حرفه ای و در شرایط فردی مناسب صورت گیرد، دارای نتایجی بسیار شگفت انگیر، طبیعی و ماندگار خواهد بود. در این مقاله به بررسی سه روش نوین کاشت مو خواهیم پرداخت و با مزایا و معایب هر یک آشنا خواهیم شد. برای آگاهی نسبت به هر یک از این تکنیک ها، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کاشت مو چیست ؟

عواملی مانند ژنتیک، استرس، اختلالات و تغییرات هورمونی، رژیم غذایی و سبک زندگی نادرست، آسیب های فیزیکی مانند سوختگی و… می توانند باعث ریزش بخشی از موهای سر شوند. بعضی از این عوامل قابل جلوگیری هستند اما برخی از آنها مانند ریزش موی ارثی اجتناب ناپذیر است و نمی توان جلوی آن را گرفت؛ اما این به معنی عدم جبران موهای از دست رفته نیست. کاشت مو روشی موثر و دائمی برای بازیابی موهای سر است.

کاشت مو شامل انتقال گرافت ها یا فولیکول ها از ناحیه اهداکننده به ناحیه کم مو یا طاس سر است. منظور از ناحیه اهداکننده همان ناحیه بانک مو است؛ ناحیه ای با موهای پرپشت که معمولا در برابر عوامل ریزش مو مقاوم هستند. در اکثر روش های کاشت مو این ناحیه شامل نواحی اطراف یا پشت سر می باشد؛ اما در مواردی نیز ممکن است از موهای بدن برای کاشت استفاده شود.

روش های کاشت مو دارای تنوع بالایی هستند اما همه آنها زیرمجموعه دو روش اصلی کاشت نواری و کاشت تک گرافت می باشند. روش کاشت نواری که به آن FUT نیز می گویند همان کاشت مو با جراحی است که نسبت به سایر روش ها تهاجمی تر است. در این روش، نواری از فولیکول ها از ناحیه اهداکننده برداشته می شود و به ناحیه دریافت کننده منتقل می گردد. همین موضوع باعث ایجاد یک زخم طولی در قسمت اهداکننده خواهد شد. ایجاد درد و خونریزی پس از کاشت مو به روش FUT طبیعی می باشد. در کنار روش FUT یا کاشت موی نواری، روش دیگری نیز وجود دارد که کمتر تهاجمی است. این روش به FIT یا FUE موسوم است. در این روش گرافت ها به صورت تکی از ناحیه اهداکننده برداشته می شوند و به ناحیه کم مو منتقل می گردند. به همین دلیل در این روش، جای هیچ گونه زخمی دیده نمی شود و متقاضیان بعد از عمل درد و خونریزی را تجربه نخواهند کرد. در ادامه این مقاله به بررسی سه روش از مجموعه روش های کم تهاجمی کاشت مو خواهیم پرداخت.

روش های کاشت موی کم تهاجمی

روش های کم تهاجمی کاشت مو که در اینجا به سه مورد از آنها اشاره خواهیم کرد، همگی زیرمجموعه کاشت مو به روش تک گرافت هستند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک آذین که بهترین مرکز کاشت مو در تهران است، با بهترین و بروزترین متدهای کاشت مو اقدام به بازیابی موهای از دست رفته خود نمایید.

نمونه کاشت مو

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE یا FIT پایه و اساس همه روش های کاشت مو بدون جراحی محسوب می شود. در این روش از دستگاهی به نام پانچ برای برداشت گرافت ها استفاده می شود. این دستگاه دارای سری تیز با اندازه میلی متری است که می تواند در ناحیه اهداکننده، سوراخ های بسیار ریزی را ایجاد کند تا گرافت ها به صورت واحدی از محل این سوراخ ها خارج شوند. از آنجایی که این دستگاه به صورت دستی و نه اتوماتیک کار می کند، نمی توان سوراخ ها را در فاصله بسیار نزدیک از هم ایجاد نمود.

مهم ترین ویژگی کاشت مو به روش FUE حذف زخم نواری و برداشت گرافت ها به صورت واحدی است. درست است که در این روش، سرعت برداشت گرافت ها کمی کاهش می یابد اما در عوض گرافت ها کاملا سالم می مانند و دیگر زخمی در ناحیه برداشت ایجاد نخواهد شد. از طرفی به دلیل میلی متری بودن برش های ایجاد شده در ناحیه اهدا، دیگر نیازی به بخیه وجود ندارد و خونریزی هم بسیار کم خواهد بود. در نتیجه دوران نقاهت بسیار کوتاه می شود و دیگر لازم نیست نگران باقی ماندن جای زخم یا عدم رشد مو از محل بخیه ها باشید. نتیجه کاشت مو به روش FUE داشتن موهایی یکدست و پرپشت خواهد بود.

کاشت مو به روش FUE در کلینیک آذین توسط بهترین پزشکان کاشت موی کشور با کمترین عوارض ممکن انجام می شود.

مزایای کاشت مو به روش FUE

  • عدم به جای ماندن زخم و اسکار به دلیل ایجاد برش های بسیار ریز و میلی متری در ناحیه اهدا
  • بسیار کم تهاجم، با درد و خونریزی اندک و دوره نقاهت کوتاه
  • بهبود نتایج کاشت با افزایش تعداد گرافت های سالم استخراج شده از ناحیه اهدا
  • مناسب برای افراد با پوست سر انعطاف ناپذیر و سفت
  • موهای یکدست و پرپشت

معایب کاشت مو به روش FUE

  • غیر اتوماتیک بودن فرآیند برداشت واحدهای فولیکول
  • طولانی بودن زمان برداشت گرافت گرافت ها نسبت به روش جراحی یا همان FUT
  • هزینه بالاتر نسبت به روش FUT

کاشت مو به روش BHT

در کاشت مو به روش BHT از موهای بدن (اغلب سینه و زیر ریش) برای کاشت استفاده می شود و مناسب افرادی است که حجم موهای بدن آن‌ها بسیار بالاست و بانک موی ضعیفی دارند. با توجه به این موضوع می توان گفت که این روش برای خانم ها مناسب نیست و تنها آقایان می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. در این روش نمی توان از موهای تمام قسمت های بدن استفاده کرد؛ برای طبیعی شدن نتایج باید گرافت های نواحی اهداکننده یعنی زیر ریش و سینه به طور کامل بررسی شده و گرافت هایی که بیشترین شباهت را به موهای سر دارند برای اهدا انتخاب شوند. روش برداشت گرافت ها در BHT همانند روش FUE است و از دستگاه پانچ دستی برای استخراج فولیکول های بدن استفاده می شود. اما از آنجایی که موهای بدن تراکم کمتری نسبت به موهای سر دارند، دیگر نیازی به برداشت فولیکول ها با فواصل کم نیست.

به طور کلی کاشت مو به روش BHT با ریسک هایی همراه است و باید همه جوانب در نظر گرفته شود؛ مثلا با توجه به اینکه چرخه رشد موهای بدن با موهای سر متفاوت است این روش برای همه افرادی که بانک موی ضعیفی دارند قابل استفاده نیست. کاشت مو به روش BHT با بهترین نتایج ممکن در کلینیک تخصصی آذین انجام می شود.

نمونه کاشت مو کلینیک آذین

مزایای کاشت مو به روش BHT

  • امکان استخراج فولیکول ها از بدن
  • مناسب برای افرادی که دچار کم تراکمی مو در بخش های کوچکی از سر شده اند.
  • مناسب برای افرادی که از نتایج غیرطبیعی کاشت موی خود ناراضی هستند.
  • مناسب برای افراد دارای بانک موی ضعیف

معایب کاشت مو به روش BHT

  • محدودیت در برداشت گرافت از نواحی مختلف بدن
  • نامناسب برای خانم ها به دلیل کم بودن موهای بدنشان
  • نیاز به بررسی همه جانبه شرایط فیزیولوژیکی افراد به منظور دریافت نتایج مورد انتظار

کاشت مو به روش SUT

در کاشت مو به روش SUT به جای پانچ دستی از میکروموتورهای اتوماتیک برای برداشت گرافت ها استفاده می شود؛ به همین دلیل دقت کاشت در آن بسیار بالاتر است و آسیب کمتری به گرافت های برداشت شده وارد می شود. این روش از نظر سرعت بسیار بهتر از FUE  است و تراکم موی بالاتری را نیز ایجاد خواهد کرد؛ به طوریکه در آن می توان تا 14000 تار مو را پیوند زد و به همین دلیل تراکم موها تا 3 برابر بیشتر از سایر روش هاست.

شما می توانید برای کاشت مو به روش SUT تحت نظر بهترین متخصصان کاشت موی کشور، به کلینیک آذین مراجعه نمایید. در این کلینیک از بروزترین دستگاه های دنیا در زمینه کاشت مو استفاده می شود.

مزایای کاشت مو به روش SUT

  • بدست آمدن نتایج بهتر و طبیعی تر در مقایسه با روش FUE
  • افزایش سرعت برداشت و کاشت گرافت ها به دلیل استفاده از دستگاه های اتوماتیک
  • کاهش بروز خطای انسانی و در نتیجه وارد شدن آسیب کمتر به گرافت ها
  • امکان برداشت گرافت ها از نقاطی مانند زیر ریش
  • امکان انجام فعالیت های روزانه بعد از کاشت مو
  • برداشت فولیکول ها با حداقل بافت پوستی

معایب کاشت مو به روش SUT

  • کمتر بودن دقت دستگاه های مورد استفاده برای برداشت در مقایسه با روش های پیشرفته تر مانند MFIT یا Sapphire FUE