هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 1 ارديبهشت 1403
ساعت 06:20
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

شنبه 3 مهر 1400 ساعت 20:40
شنبه 3 مهر 1400 20:32 ساعت
2021-9-25 20:40:47
شناسه خبر : 351352
با توجه به گسترش فضای تعاملی آنلاین، به مرور راهبرد های ترویج شرکت ها هم به سمت دیجیتالی شدن پیش میرود. در این میان اغلب شرکت ها برای اجرای فعالیت های بازاریابی در رسانه های اجتماعی (وبسایت، سوشال مدیا و ...) به سراغ برون سپاری می روند و به همین خاطر انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ متناسب با نیاز شما بسیار حائز اهمیت است.
با توجه به گسترش فضای تعاملی آنلاین، به مرور راهبرد های ترویج شرکت ها هم به سمت دیجیتالی شدن پیش میرود. در این میان اغلب شرکت ها برای اجرای فعالیت های بازاریابی در رسانه های اجتماعی (وبسایت، سوشال مدیا و ...) به سراغ برون سپاری می روند و به همین خاطر انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ متناسب با نیاز شما بسیار حائز اهمیت است.

 

در ادامه این مقاله به خدمات بازاریابی آنلاین و نحوه انتخاب برترین شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران میپردازیم و با یکی از معروف ترین این شرکت ها آشنا خواهیم شد.

شرکت های دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی ارائه میدهند؟

 

دیجیتال مارکتینگ حوزه ای بسیار گسترده است که اگر آن را به مثال یک کشور بدانیم، خدمات زیر مجموعه آن به شرح زیر ایالت های آن هستند:

  • ایالت شماره 1: خدمات طراحی سایت

طراحی سایت را اغلب اولین قدم برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ می دانند. با طراحی سایتی شیک و با قابلیت های فراوان، میتوانید گام اول حضور در دنیای آنلاین را مستحکم بردارید. طراحی سایت بطور کلی به دو صورت طراحی با کدنویسی اختصاصی و یا سیستم مدیریت محتوای آماده (وردپرس) انجام میشود. هر کدام از این سیستم های مدیریت محتوا مزایا و معایب خود را دارند و در نهایت بر اساس نیاز و خواسته شما میشود تصمیم نهایی را گرفت.

  • ایالت شماره 2: خدمات سئو و بهینه سازی برای موتور های جستجو

سئو همیشه در بالای لیست خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ قرار میگیرد و علت آن این است که بر تمام استراتژی های دیجیتال مارکتینگ شما تأثیر می گذارد. مطمئن باشید که بدون داشتن استراتژی SEO موثر، مشتریان احتمالی هرگز نمی توانند با اعتماد بالا به خرید از محصولات یا خدمات شما بپردازند.

موتور های جستجو مانند گوگل با استفاده از الگوریتم های پیچیده خود و دخیل کردن بیش از 160 معیار تاثیرگذار، تصمیم میگیرند که بین حجم بسیار زیادی وبسایت، کدام را به کاربر نشان دهند تا نیاز او را مرتفع سازد. به عنوان مثال اگر شما کسب و کاری هستند که لیبل چاپ می کنید، سئو موثر باعث میشود پس از جستجوی کلمه "لیبل" وبسایت شما در صدر لیست قرار گیرد.

خب طبیعی است که هزاران سایت خدمات چاپی لیبل در سطح وب وجود دارد اما دریافت خدمات سئو موثر از بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ سبب میشود در میان سایر رقبا برجسته تر شوید.

  • ایالت شماره 3: خدمات بازاریابی رسانه های اجتماعی

احتمالا بارها شده است که در شبکه های اجتماعی دنبال کننده برند خاصی باشید، خریدی بکنید یا یک پست را به اشتراک بگذارید. SMM یا بازاریابی رسانه های اجتماعی دقیقا همان چیزی است که کسب و کار ها برای رشد در فضای سوشال مدیا به آن نیاز دارند. تعیین استراتژی مناسب برای تبلیغات، طراحی و عکاسی محصولات برای تعامل بهتر با مخاطب در رسانه های اجتماعی و ... همه و همه در نهایت باعث ایجاد ارزش ویژه برند یا Brand Equity خواهند شد که این مستقیما به رشد و فروش بیشتر شما منجر میشود.

بر اساس آمار رسمی سایت Statista کاربران رسانه های اجتماعی تا سال 2021 میلادی در حدود 3 میلیارد نفر تخمین زده شده که این یعنی پتانسیلی بالا برای رونق کسب و کار شما.

  • ایالت شماره 4: خدمات عکاسی

عکاسی محصول بخصوص در فضای دیجیتال مارکتینگ، برگ برنده ایست که در حال حاضر بسیار جای کار دارد. وقتی اقدام به تاسیس وبسایت فروشگاهی می کنید، همه چیز در تلفن همراه یا کامپیوتر مشتری صورت می گیرد. بنابراین مشتری بصورت مستقیم نمیتواند محصول را لمس کرده یا با آن ارتباط برقرار کند و اینجاست که اهمیت عکاسی صحیح و حرفه ای از محصولات خود را نشان میدهد.

  • ایالت شماره 5: تبلیغات آنلاین

تبلیغات دیجیتال شامل تبلیغات بنری، SEM (بازاریابی در موتور های جستجو مانند گوگل ادز و ...)، تبلیغات کلیکی، ریتارگتینگ و ... میتواند بصورت مستقیم برای شما مشتری بیاورد و امری حیاتی بخصوص در کنار فعالیت سئو است؛ چراکه سئو امری زمانبر میباشد و ممکن است تا چند ماه ورودی خاصی از طریق سئو نداشته باشید.

انتخاب بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ در 4 قدم

 

 

 

  1. نیاز های دیجیتال مارکتینگ شرکت خود را تعیین کنید.

هنگامی که شروع به جستجوی بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ می کنید، باید ابتدا برخی پرسش هایی را بر اساس نیاز شرکت خود پاسخ دهید. برخی از این سوالات مانند موارد زیر است:

  • میزان بودجه شما برای انجام فعالیت های دیجیتال مارکتینگ ماهانه به چه صورت است؟
  • آیا شرکت شما بصورت بلند مدت به فکر بازاریابی آنلاین است یا موقت؟
  • تا چه حد در اهداف شرکت شما گسترش در فضای آنلاین جای میگیرد؟

 

  1. آژانس دیجیتال مارکتینگی را انتخاب کنید که نیاز های شما را برطرف کند.

میتوانید با جستجو میان آژانس های دیجیتال مارکتینگ مطرح، درخواست پروپوزال کنید و با بررسی موارد قابل اجرا توسط این شرکت ها، با آنهایی که توانایی لازم برای برطرف کردن نیاز شما را دارند وارد مذاکره شوید. در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ توصیه ما انتخاب شرکت های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ 360 درجه است. دلیل این توصیه، وسعت شرکت مورد نظر و تخصص در زمینه های مختلف است که باعث میشود تمامی نیاز های شما اعم از طراحی سایت، سئو، عکاسی و ... توسط حوزه فنی حرفه ای مرتفع شود و همبستگی در اجرای این فعالیت ها وجود داشته باشد که از آن به نام IOM یا یکپارچه سازی خدمات آنلاین یاد میشود.

  1. در مورد پیشینه آژانس مورد نظر تحقیق کنید.

وبسایت آژانس دیجیتال مارکتینگ مورد نظر معمولا دارای نمونه کار در هر خدمت است که میتوانید با مشاهده توضیحات و یا تماس با مشتریان، از کیفیت ارائه خدمات اطمینان حاصل نمایید. علاوه بر این، مشاوره ای که بهترین آژانس ها بصورت رایگان در اختیار شما قرار میدهند، میتواند به انتخاب و تشخیص نیاز درست منجر شود.

  1. در جلسه اولیه سوالات مناسبی بپرسید.

پرسیدن سوالات درست و مرتبط در نگاه اول باعث میشود اصطلاحا سر شما کلاه نرود و ثانیا شما را به درک درستی از آنچه میخواهید می رساند. برخی از این سوالات عبارتند از:

  • آیا میتوانم جزئیات برخی از نمونه کار های شما را ببینم؟
  • مسئول فنی هر بخش از فعالیت دیجیتال مارکتینگ شرکت من کیست و چه رزومه ای دارد؟
  • زمان نگهداشت مشتری در این شرکت چه میزان است؟
  • آیا نتایج تضمین شده است؟
  • نرخ بازگشت سرمایه یا RIO چگونه اندازه گیری میشود.

ایران وب لایف، یکی از بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ 360 درجه در ایران

 

 

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف به مدیریت جناب مهندس امین رزاق خواه با داشتن نمونه کار های متعدد طراحی سایت، سئو و کمپین های بازاریابی دیجیتال مانند طراحی سایت، سئو و سوشال مدیا شرکت پاکسان، مشاوره سئو مجموعه دکتر عبیدی، مجموعه کارخانجات اکسیرکادوس و ... خود را به عنوان یکی از مطرح ترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ معرفی کرده است. برای دریافت مشاوره رایگان شما میتوانید به وبسایت این مجموعه به نشانی iranweblife.com مراجعه کنید.