هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 08:51
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 30 شهريور 1400 ساعت 17:41
سه شنبه 30 شهريور 1400 17:36 ساعت
2021-9-21 17:41:59
شناسه خبر : 351204
ظریف درحالی بدون هیچ‌گونه پاسخ به این مساله به شعر و شاعری روی آورده است که چند روز قبل نیز علی خضریان نامه‌نگاری ظریف به مقامات کشور در خصوص اهمیت پذیرش FATF برای عضویت در سازمان شانگهای را رسانه‌ای کرده بود.
ظریف درحالی بدون هیچ‌گونه پاسخ به این مساله به شعر و شاعری روی آورده است که چند روز قبل نیز علی خضریان نامه‌نگاری ظریف به مقامات کشور در خصوص اهمیت پذیرش FATF برای عضویت در سازمان شانگهای را رسانه‌ای کرده بود.
گروه سیاسی-رجانیوز: ظریف در پست اینستاگرامی خود با جمله «این نیز بگذرد» به انتقادات روزهای اخیر نسبت به خود واکنش نشان داد. این اقدام که بیشتر به یک مظلوم‌نمایی زرد شباهت دارد در حالی است که روز گذشته سیدابراهیم رئیسی از کسانی که واردات واکسن و پذیرش ایران در سازمان شانگهای را وابسته به پذیرش FATF معرفی می‌کردند انتقاد کرده بود. رئیس‌جمهور کشورمان گفته بود: «متأسفانه شاهد بودیم که بعضی‌ها واردات واکسن یا حتی پیوستن کشور به سازمان شانگهای را متوقف بر پذیرش FATF کرده بودند و حتی در جلسات رسمی نیز بر موضع خود پافشاری می‌کردند.»
 
 
ظریف درحالی بدون هیچ‌گونه پاسخ به این مساله به شعر و شاعری روی آورده است که چند روز قبل نیز علی خضریان نامه‌نگاری ظریف به مقامات کشور در خصوص اهمیت پذیرش FATF برای عضویت در سازمان شانگهای را رسانه‌ای کرده بود. این نماینده مجلس ضمن تاکید بر رسوا شدن آنهایی که موانع توهمی مانند وضعیت ایران در نسبت با FATF را مانع عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای می‌دانستند بیان کرد: «سال گذشته آقای ظریف، وزیر سابق امور خارجه در نامه‌ای به مسولان نظام در حالی این ادعا را مطرح کرده بود که اکنون مشخص شد این ادعاهای خلاف واقع صرفا به منظور پیشبرد اهداف سیاسی جریان غربگرا بوده و بنیه واقعی و کارشناسی لازم را نداشته است.»
 
حالا که رویه کشور از غرب‌گرایی و حتی وابسته کردن سلامت مردم به مباحث سیاسی به سمت دیپلماسی فعالانه و همکاری با کشورهای دوست تغییر کرده و با واردات میلیون‌ها دز واکسن و پذیرش ایران در سازمان شانگهای، مردم در حال چشیدن طعم خدمت هستند مشخص شده است که رویکرد دولت روحانی تا چه میزان به کشور خسارت زده و هزینه‌های فراوانی را بر کشور تحمیل کرده بود.
 
به نظر می‌رسد مسئولین دولت گذشته در صورتی که پاسخی برای این مسائل و ادعاهای خلاف واقع خود ندارند اکنون سکوت کرده و اجازه دهند تا دولت سیزدهم با آواربرداری از خسارت‌های هشت سال حکمرانی غلط، عرصه را جهت خدمت رسانی به مردم بدون سیاسی‌کاری و عدول از ارزش‌های انقلابی فراهم کند.