هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
جمعه، 31 فروردين 1403
ساعت 09:51
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 2 شهريور 1400 ساعت 16:51
سه شنبه 2 شهريور 1400 16:48 ساعت
2021-8-24 16:51:12
شناسه خبر : 350648

معرفی فرش کاشان

فرش کاشان از گذشته تا به امروز به عنوان یکی از نماینده های فرهنگ و سنت ایرانی در سرتاسر دنیا شناخته شده است. هر خانه ایی که با فرش کاشان کفپوش شده در واقع قسمتی از تاریخ و فرهنگ چندین ساله ایران را به وسیله تارهای خود به نمایش گذاشته است.

 

فرش 1200 شانه

 

طرح و نقش فرش ایرانی جلوه گر هنر و زیبایی چشم نواز فرهنگ و سنت اصیل ایرانی است که با رنگ های متنوع و جذاب خود به عنوان گوهری درخشان زیبایی خانه را دو چندان می کند. هر یک از طرح های فرش بیانگر یک هنر اصیل ایرانی است که در غالب فرش نهادینه شده است.

با پیشرفت علم و تکنولوژی صنعت فرش نیز همانند دیگر صنایع همسو شده و تولیدات جدیدی را خلق نموده است، فرش ماشینی در واقع تلفیقی از هنر اصیل ایرانی همراه با جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های به روز دنیاست. فرش ماشینی کاشان نیز در این عرصه تلاش نموده و بهترین های خود را خلق نموده است. انواع فرش ماشینی در شانه ها و تراکم های مختلفی بافته و راهی بازار مصرف میشود. از نظر زیبایی و کیفیت بعضی از این محصولات همانند یا بالاتر از محصولات دستباف می باشند، فرش 1200 شانه به عنوان فرش ماشینی دستباف گونه شناخته میشود و علت آن تراکم بالا و ریز بافت بودن آن است. فرش 1200 شانه کاشان به علت کیفیت و ریز بافت بودن بالای آن در بازار فرش قابل رقابت با فرش دستباف کاشان و فرش دستباف تبریز می باشد.

معرفی فرش 1200 کاشان

در صنعت فرش ماشینی چندین اصطلاح رایج که در ادامه به معرفی هریک از این مطالب می پردازیم:

  • تعداد شانه: تعداد شانه به تعداد گره یا ریشه فرش در یک متر عرض فرش اطلاق می شود. شانه های رایج در صنعت فرش ماشینی شامل، 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه می باشد. به عنوان مثال فرش 1200 شانه در 1 متر عرض فرش، 1200 گره یا ریشه بافته میشود.
  • تراکم فرش: در واقع به تعداد گره یا ریشه فرش در هر متر مربع از طول فرش اطلاق می شود. فرش ماشینی بسته به تعداد شانه در انواع تراکم بافته می شود. به طور مثال فرش 1200 در تراکم 3600 بافته میشود، یعنی در هر یک متر طور فرش 1200 شانه، 3600 گره یا ریشه زده شده است.

چرا فرش 1200 شانه بخریم؟

در ابتدای خرید می بایست هدف خود را در برای فرش دلخواه خود مشخص نمائید، اگر به دنبال فرشی دستبافت گونه، لطیف، زیبا، سبک و با امکان تمیز کردن سریع هستید، بهترین گزینه می باشد. در بافت فرش هزار دویست شانه از طرح های چشم نواز سنتی بهره گرفته می شود، این ویژگی در کنار ریزبافت بودنش در بازار فرش به عنوان فرش دستباف گونه شناخته می شود. در بافت فرش ماشینی سعی شده از بهترین الیاف موجود استفاده شود، بافت نرم و لطیف این فرش به دلیل استفاده از نخ صد در صد آکرولیکی ست که برای بافت فرش استفاده شده است. فرش 1200 شانه به دو صورت ساده و گل برجسته تولید می شود و تنها تمایز آن نوع نخی بکار رفته در بافت فرش است. برای بافت فرش 1200 شانه گل برجسته از نخ هایباک استفاده می شود که در مرحله آهار بر روی سطح فرش برجستگی و فرورفتگی ایجاد می شود.

 

فرش 1200 شانه گل برجسته

 

طرح های فرش 1200 شانه کاشان

طرح های چشم نواز و متنوع از مهترین ویژگی های فرش ماشینی کاشان است، که هنر انگشت استادان و هنرمندان این عرصه روح و جان فرشهای ماشینی را خلق می کنند. طرح های موجود در کنار کیفیت و زیبایی منحصر بفرد خود دارای رنگ بندی خاص و ویژه ایی هستند که هر بیننده ایی را جذب خود می نماید. بعد از طراحی و خلق هنرهای طراحان این عرصه وارد شرکت های تولید کننده فرش ماشینی شده و با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار خریداران گرامی قرار میگیرد. از پرفروش ترین طرح فرش ماشینی می توان به طرح های حوض ماهی، طرح افشان، طرح شکارگاه و غیره اشاره نمود.

الیاف فرش 1200 شانه کاشان

در بافت فرش های با تعداد شانه بالا از الیاف بی کیفیتی مانند پلاستیک و بی سی اف استفاده نمی شود و در بافت آن از نخ صد در صد اکرولیک که بهترین نخ موجود در صنعت فرش ماشینی است بهره گرفته می شود. الیاف اکریلیک نسبت به سایر الیاف دارای مقاومت و استحکام بالاتری می باشد و به همین دلیل در بافت فرش های با کیفیت از آن استفاده میشود.

ویژگی های مثبت فرش 1200 شانه

  • به دلیل ریز بافت بودن آن دارای لطافت و ظرافت بالایی نسبت به فرش های 700 شانه و 1000 شانه دارد.
  • جایگزینی مناسبی برای افرادی ست که علاقمند به فرش های دستباف با هزینه کمتر می باشد.
  • طرح و نقش های که برای بافت فرش 1200 شانه استفاده می شود به دلیل ریز بافت بودن آن دارای وضوح بالایی می باشد.
  • تعداد شانه و تراکم بالای این فرش بر زیبایی و تراکم دو چندان آن افزوده است.

ویژگی های منفی فرش 1200 شانه

فرش های 1200 شانه در کنار مزیت های مثبتی که دارد، 2 ویژگی منفی می توان برای آن در نظر گرفت

  • به علت تعداد شانه و تراکم بالای این محصول فرش نهایی ظریف و ضخامت کمی دارد.
  • نسبت به فرش های 700 شانه، 1000 شانه دارای قیمت بالاتری است.

خرید فرش 1200 شانه به قیمت درب کارخانه

برای خرید فرش ماشینی کاشان به قیمت درب کارخانه، با ارزان ترین قیمت و کیفیت بالا با مراجعه به فروشگاه اینترنتی قصر فرش اقدام به مشاهده و خرید فرش دلخواه خود نمائید. در روش خرید آنلاین فرش تمامی محصولات بدون واسطه و هزینه های جانبی قابل خریداری می باشد. در فروشگاه اینترنتی قصر فرش برای خرید اینترنتی هر یک از محصولات ابتدا به آدرس اینترنتی آن مراجعه و در قسمت فروشگاه بسته به گروه بندی موجود در فروشگاه اقدام به انتخاب و خرید فرش دلخواه خود با قیمت درب کارخانه نمائید.

در فروشگاه اینترنتی قصر فرش انواع فرش ماشینی کاشان در اندازه های استاندارد 6متری، 9متری، 12 متری و در انواع پشتی و پادری و غیره قابل خریداری می باشد.

شرکتهای تولید کننده فرش 1200 شانه

در ایران و به طور ویژه در کاشان شرکت ها و کارخانجات زیادی اقدام به تولید و عرضه انواع فرش ماشینی در سایزها و کیفیت های عالی می نمایند، از کارخانجات معتبر در زمینه تولید فرش ماشینی می توان به شرکت فرش پاتریس کاشان و فرش قیطران کاشان اشاره نمود، شما می توانید برای خرید اینترنتی فرش پاتریس به فروشگاه اینترنتی فرش پاتریس مراجعه و به طور مثال برای مشاهده قیمت فرش 1200 شانه کاشان، قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 و قیمت فرش نگین مشهد 1200 شانه به فروشگاه وب سایت مراجعه و اقدام به خرید فرش 1200 شانه پاتریس نمائید. 

 

قیمت فرش 1200 شانه

 

فروشگاه اینترنتی قصر فرش مرجعی کامل برای خرید انواع فرش 1200 شانه با طرح و نقشی زیباست، برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره و خرید انواع فرش ماشینی کاشان به آدرس https://ghasrfarsh.com مراجعه نمائید.