هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
پنجشنبه، 9 فروردين 1403
ساعت 13:02
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

سه شنبه 13 خرداد 1399 ساعت 10:21
سه شنبه 13 خرداد 1399 10:15 ساعت
2020-6-2 10:21:59
شناسه خبر : 337054
کتاب «سند انتخاب» که به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی تدوین شده، برگزیدن رهبر انقلاب اسلامی پس از امام خمینی(ره) در بازه تاریخی سال‌های ۱۳۶۲تا ۱۳۶۸را روایت می‌کند.
مرکز اسناد انقلاب اسلامی:

«سند انتخاب» منتشر شد

کتاب «سند انتخاب» که به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی تدوین شده، برگزیدن رهبر انقلاب اسلامی پس از امام خمینی(ره) در بازه تاریخی سال‌های ۱۳۶۲تا ۱۳۶۸را روایت می‌کند.

به گزارش رجانیوز در آستانه سی‌ویکمین سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به سکانداری انقلاب اسلامی، مراسم بزرگداشت مقام شامخ امام خمینی(ره) و تبیین ابعاد انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری در محل سالن جلساتِ کتابخانه عمومی پارک شهر برگزار و دو اثر از تازه‌ترین تولیدات موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی رونمایی شد.

این مراسم با حضور آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شد.
 
«سند انتخاب» شرح انتخاب دومين رهبر انقلاب اسلامي در سال 1368 است. حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مقدمه این کتاب می‌نویسد: «چگونگی طرح رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در مجلس خبرگان، نظریات اعضاء و سرانجام آخرین تصمیم سرنوشت‌ساز، قطعه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی است که در این کتاب با استناد به صورت جلسات، فیلم‌ها و مصاحبه‌های اعضای خبرگان جمع‌آوری و تحلیل شده و پاسخی کوبنده به کژاندیشانی است که همواره درصدد تحریف تاریخ‌اند.»
 
منبع اصلیِ نگارش این کتاب، علاوه بر خاطرات منتشرنشده اعضای وقت مجلس خبرگان رهبری، مشروح مذاکرات اجلاسيه‌هاي خرداد و مرداد سال 68 است. مشروح مذاکرات، افزون بر آنکه اطلاعات تازه‌اي را در اختيار مخاطب قرار مي‌دهد، برخي مجملات را تفصيل مي‌بخشد و البته نادرستي برخي روايت‌هاي تاريخي تاکنون را نيز آشکار مي‌کند. چه بسا با انتشار اين کتاب در همان سال‌هاي ابتداييِ پس از اجلاسيه، شاهد تجميع روايات و خاطرات بعضاً غلط تاريخي تاکنون نمي‌شديم و از همان ابتدا، راه تحريف يا اشتباه، بسته مي‌شد.
 
چارچوب اصلي کتاب «سند انتخاب»، پيرامون تشريح اجلاسيه سال 68 خبرگان رهبري، متشکل از دو اجلاسيه در 14 خرداد و 15 مرداد شکل گرفته است. از اين‌رو، فصول اصلي اثر را فصولي تشکيل مي‌دهد که عهده‌دار همين معنا است. با اين حال، براي نظام‌بخشي بهتر به ذهن خوانندگان و حصول دريافتي جامع‌تر و غنابخش‌تر به مخاطبان، سه تمهيد و دو مؤخره به قبل و بعد اين فصول افزوده شده است که در مجموع، ماجراي انتخاب سال 68 را از رهگذر دوازده باب، در اختيار قرار مي‌دهد.
 
در انتهاي کتاب نيز، پيوست‌هاي متني و تصويري تکميل‌کننده‌اي گنجانده شده که هم به تعميق يافته‌هاي پژوهش کمک مي‌کند و هم اطلاعات جديدي را در اختيار مخاطبان قرار مي‌دهد. از جمله کوشيده شده است که درباره‌ي مجموع کنش‌هاي نمايندگان مجلس خبرگان حاضر در اجلاسيه ساله 68، و نوع آراي آنها در رأي‌گيري‌هاي چندگانه‌ي آن اجلاسيه، آمار قابل ملاحظه‌اي براي نخستين بار، جمع‌بندي و ارائه شود.
 
برای تهیه این کتاب می‌توانید ضمن رجوع به صفحه منشورات سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، با شماره تلفن 02122211174 تماس بگیرید. همچنین علاقمندان می‌توانند برای تهیه کتاب به صورت حضوری به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در: خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه کنند.
انتهای پیام/