هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
شنبه، 8 ارديبهشت 1403
ساعت 03:10
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

يكشنبه 5 فروردين 1403 ساعت 13:13
يكشنبه 5 فروردين 1403 12:52 ساعت
2024-3-24 13:13:41
شناسه خبر : 377561
اسرائیل، نگین انگشتر مسیحیت بنیادگرا در آمریکا است و عنوان می‌شود حمایت از صهیونیسم و پشتیبانی از اشغال فلسطین، فریضه‌ای مذهبی است. معتقدند تأسیس اسرائیل، گامی قبل از ظهور مسیح است. امّا گام آخر، ساخت معبد سلیمان و جنگ آرماگدون جنگ جهانی اتمی است.
اسرائیل، نگین انگشتر مسیحیت بنیادگرا در آمریکا است و عنوان می‌شود حمایت از صهیونیسم و پشتیبانی از اشغال فلسطین، فریضه‌ای مذهبی است. معتقدند تأسیس اسرائیل، گامی قبل از ظهور مسیح است. امّا گام آخر، ساخت معبد سلیمان و جنگ آرماگدون جنگ جهانی اتمی است.

گروه معارف رجانیوز: دیدگاه آینده‌‌گرایی که با اقبال فراوان مسیحیان بنیادگرا و مسیحیت انجیلی در آمریکا و انگلیس مواجه گردیده است، «مکاشفه یوحنا» را بازنمایی دقیق حوادث روزهای پایانی تاریخ، لحاظ می‌کند.

 

آنان صراحتاً می‌گویند هیچ‌یک از حلقه‌های زنجیره حوادث امروز و فردا، بدون احیای دولت اسرائیل، اورشلیم و بازسازی معبد سلیمان معنا نخواهد داشت. بیت‌المقدس پایتخت ابدی و انحصاری یهودیان است و نمی‌توان آن را با ساکنان فلسطین تقسیم کرد.

 

«الهیات آرماگدون» برای بازگشت مسیح

 

مطابق این دیدگاه، فقط دو مرحله به ظهور عیسی مسیح، باقی مانده است: تخریب مسجدالاقصی و رونمایی از معبد سلیمان؛ سپس آغاز جنگ آرماگدون.

 

متاسفانه، این تفکر، خود را ملزم به پیشبرد موارد فوق می‌دانند و حمایت از اسرائیل به دکترین حاکم در نظام سیاسی آمریکا تبدیل شده است و معتقدند: شرط ظهور مسیح، بروز «جنگ فراگیر اتمی» است.

 

مسیح آمریکایی یا مسیح یهودی؟

 

مسیحیت انجیلی معتقد است، یهودیان باید در فلسطین، با محوریت رونمایی معبد سلیمان و تخریب مسجدالاقصی، تمرکز کنند تا عیسی مسیح، ظهور کند و البته در این میان؛ یهودیان نیز در جنگ آرماگدون، قربانی خواهند شد.

 

اما «صهيونيسم اسرائیل» به دنبال ايجاد حاکمیت یهود بعد از هزارسال، آوارگی و تبعید است؛ و معتقدند با حضور در فلسطین، زمینه را برای بازگشت منجی یهود (ماشیح) فراهم کنند.

 

مسیحیان انجیلی به اسرائیل به عنوان طعمه، می‌نگرند اما یهودیان صهیونیسم به عنوان، آرمان و هدف (ارض موعود) نظر دارند.

 

4_5872874341372267170.mp4 | دانلود فیلم 

توهم بی‌پایان: جنگ آرماگدون، جنگ جهانی اتمی

 

آمریکا، در تدارک «جنگ اتمی» آرماگدون

 

کشیشان و مبلغان انجیلی در آمریکا چنین تبلیغ می‌کنند که عیسی مسیح ظهور نخواهد کرد الا اینکه جنگ آرماگدون اتمی در سرزمین شام اتفاق بیفتد.

 

و معتقدند: به‌زودی لشکری از دشمنان مسیح که بدنه اصلی آن از میلیون‌ها نظامی تشکیل یافته از سمت عراق حرکت می‌کند و پس از گذشتن از رود فرات -که در آن زمان به خشکی گراییده است- به سوی قدس رهسپار می‌شود.

 

«آرماگدون» با یکدیگر برخورد خواهند کرد و در این مکان است که جنگ اتفاق خواهد افتاد و این نبردی نهایی و جنگ اتمی است. سپس مسیح برای بار دوم بر زمین فرود می‌آید و زمام رهبری جهان را در دست می‌گیرد.

 

با این تفکر، اعتقاد دارند ايجاد منازعه جهانی و به‌ويژه منازعه منطقه‌‌ای در خاورميانه همواره ضروری است و به مثابه نشانه‌‌ای از مقدمات جنگ فراگیر جهانی اتمی (جنگ آرماگدون) برای تسریع در بازگشت عيسی مسيح است که همین امر موجب تدوين راهبردها و سياست‌های تهاجمی و مواضع جنگ‌طلبانه آمریکا در دیپلماسی خارجی شده است.

 

در این نگاه، اسرائیل، نگین انگشتر مسیحیت بنیادگرا در آمریکا است؛ و عنوان می‌شود حمایت از اسرائیل و پشتیبانی از اشغال فلسطین، فریضه‌ای مذهبی است و به عبارت دیگر تأسیس اسرائیل، گامی قبل از ظهور مسیح است. امّا گام آخر، ساخت معبد سلیمان و جنگ آرماگدون اتمی است.

 

هنگامى‏كه قواى شر به فرماندهى ضد مسیح (دجال و منجی اسلام) در حال پیروزى است، عیسى مسیح، به همراه "مسیحیان دوباره تولد یافته"، ظهور خواهد كرد و ضدمسیح (آنتی‌کرست) را شكست مى‌‏دهد و حكومت جهانى و نظم نوین جهانی را برقرار خواهد کرد.

 

چهار سوارکار آخرالزمان در مکاشفه یوحنا

 

طبق عقیده آینده‌گرا مکتب «مسیحیت بنیادگرا»، تمدن بشری پیش از بازگشت دوم عیسی، «بلایا و بیماریها، قحطی، جنگ و مرگ» را تجربه خواهد کرد، و بیش از دوسوم مردم، قبل از بازگشت مسیح، از بین می‌روند.

 

«اتاق فکر طراح جنگ جهانی»، خیلی شتاب دارند حوادث را مطابق آنچه ذکر شده، تسریع ببخشند. با کاتالیزوری مثل طاعون کرونا آغاز؛ با قحطی در جهان، ادامه و در نهایت ایجاد جنگ اتمی برای کاهش جمعیت دنیا و زندگی نسل برگزیده.

 

گویی اینکه «چهار سوارکار آخرالزمانی» انجیل قدم به قدم در حال اجرا توسط این جماعت است.

 

بدعت «جنگ آرماگدون» و ارتباط آن با «جنگ جهانی» قبل ظهور

 

اسلام، کشتار بیش از نیمی از مردم جهان را تایید نکرده است. بلکه صرفا خبر داده است که نقشه شیاطین عالم چیست؟ و این بستگی به اختیار بشریت دارد که اجازه ندهد این اتفاق بیفتد.

 

جنگ آرماگدون، دست‌پروده کتاب تحریف شده تورات و انجیل است و از دیدگاه مسلمانان، معتبر نیست. اما اگر مسیحیان صهیونست، درصدد تعبیر این خواب آشفته جنگ آرماگدون برآیند، آنگاه این مساله از «نگاه علمی» و نوشته‌های روی کاغذ، فراتر خواهد رفت و «رنگ و بوی اقدام عملی» به خود خواهد گرفت و به سادگی قابل اغماض و چشم‌پوشی نیست.

 

منابع و رفرنس

1. امیر خواص، «بررسی پیشگویی‌های عهدین درباره کشتارهای جمعی پیش از ظهور مسیح»، فصلنامه مشرق موعود.

2. طاهری، «تحلیل و بازشناسی انواع صهیونیسم براساس اندیشه موعود آخرالزمان»، فصلنامه مشرق موعود.

3. حقانی، «تفسیر مسیحی از نشانه‌های ظهور»، فصلنامه مشرق موعود.

4. احمدوند، «آخرالزمان در نگاه مکتب صهیونیسم مسیحی»، فصلنامه مشرق موعود، فصلنامه مشرق موعود.

5. دین‌پناه، «مقایسه پیش‌گویی شیعه امامیه و مسیحیت صهیونیسم درباره عصر ظهور»، سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت.

6. دهقانی آرانی، «بررسی و نقد نظرات ضد مسیح اسلامی و اسلام ردای ضد مسیح در تطبیق ضد مسیح بر منجی اسلامی»، فصلنامه انتظار.

7. فلاح، «بررسی پیشگویی‌های جنگ‌ها و آشوب‌های آخرالزمان در کتاب مقدس»، دوازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت.

8. شیرودی، «مسيحيت انجيلى تشیع ایرانی و آينده بشر»، فصلنامه مشرق موعود.

9. قربانی، «بررسی تاثیر بینش های آخرالزمانی مسیحیان صهیونیست در تدوین راهبردهای ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه»، فصلنامه مطالعات منطقه‌ای.

10. عزیزخانی، «بررسی شاخص های بنیادگرایی مسیحی در آمریکا»، فصلنامه دین و سیاست.

 

*مصطفی امیری، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم